Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Ligaguide: Allsvenskan - 19.3.0

8 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7139 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 01 July 2019 - 18:54 PM

Startdatum: 2019-02-18 (tidig försäsong)

Poäng vid seger: 3
Poäng vid oavgjort: 1
Poäng vid förlust: 0

Antal matcher: 30 (lagen möter varandra två gånger)

Matchregler:
  • Matchtruppen måste innehålla minst 9 spelare tränade av en klubb i Sverige.
  • 7 avbytare nämnda, maximalt 3 använda.
Regler för ligaplacering:
  • Målskillnad
  • Gjorda mål
Prispengar:
1. 7,11 mj kr
2. 5,67 mj kr
3. 3,96 mj kr
4. 2,61 mj kr
5. 1,71 mj kr
6. 1,17 mj kr
7. 0,81 mj kr
8. 0,54 mj kr
9. 0,36 mj kr
10. 0,27 mj kr
11. 0,18 mj kr
12. 0,09 mj kr

Kval: Laget på 14:e plats är klart för kvalspel.

Nedflyttning: De 2 sämst placerade lagen flyttas ner till Superettan.

Kontinental kvalificering:
  • Det bäst placerade laget är klar för “Mästare Första kvalomgången - Champions League”.
  • Lagen på platserna 2 och 3 är klara för “Första kvalomgången - Europa League”
Disciplinära regler:
  • En match avstängning vid 3 gula kort - löpande.
  • En match avstängning för varje rött kort.
  • En match: Slog till en motståndare (lindrig).
  • Två matcher: Våldsamt uppträdande, Slog till en motståndare.
  • Fem matcher: Slog till en motståndare (hård).
  • Tolv matcher: Slog till en domare.
Övergångsperiod: 15 nov - 31 mars + 15 juli - 11 aug

Kommentar: Jag skulle ljuga om jag inte trodde att de flesta någon gång har spelat med ett allsvenskt lag på en FM-upplaga. Men jag tycker fortfarande att det kan vara intressant att ta del av den här informationen, i synnerhet om du inte riktigt vet vilket lag du vill spela med. Som så många vet så tenderar tyvärr Allsvenskan att bli lite för surrealistiskt eftersom utländska spelare köps in i mängder, lönerna höjs markant och Malmö har problem att hålla sig i toppen (enligt egna erfarenheter). Men i övrigt så är det en fantastiskt rolig liga där de naturliga målen är att vinna Allsvenskan och kvalificera sig för gruppspelet i Champions League. Värt att notera är att det lag som vinner Svenska Cupen får chansen att kvalificera sig för Europa League.

Postad bild

#2   Miguel

Junior

• Administratör
  • 49 Inlägg:

Postad 01 July 2019 - 19:04 PM

Grymt!

#3   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5668 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 01 July 2019 - 19:18 PM

Jag älskar att starta i sverige. Älskar första säsongen. Sen går det alltid utför precis som du beskriver vilket är tråkigt. Har länge undrat om man inte kan fixa i editorn så den blir mer realistisk på något sätt. Till exempel varifrån klubbar bör värva ifrån o dylikt.

#4   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7139 Inlägg:

Postad 01 July 2019 - 19:37 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Jag älskar att starta i sverige. Älskar första säsongen. Sen går det alltid utför precis som du beskriver vilket är tråkigt. Har länge undrat om man inte kan fixa i editorn så den blir mer realistisk på något sätt. Till exempel varifrån klubbar bör värva ifrån o dylikt.
Just det där har jag varit inne och kollat på ett par gånger, tyvärr utan resultat. Fiskade lite på Sigames Comunity också men inget där heller.. Antingen så är det beyond mina kunskaper eller så är det inte möjligt att genomföra. Exempelvis restriktioner som Athletic Bilbao har går inte att fixa i editorn. Men helt klart att det ska gå att förlänga realismen vill jag försöka genomföra!

#5   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2732 Inlägg:

Postad 01 July 2019 - 19:56 PM

Jag antar att guiden är efter senaste officiella databasen? Men det kan vara bra att lägga till.

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7139 Inlägg:

Postad 01 July 2019 - 20:04 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Jag antar att guiden är efter senaste officiella databasen? Men det kan vara bra att lägga till.
Exakt, jag hade med det i mitt privata dokument men glömde att lägga till det här. Tack!

#7   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5668 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 08:49 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Just det där har jag varit inne och kollat på ett par gånger, tyvärr utan resultat. Fiskade lite på Sigames Comunity också men inget där heller.. Antingen så är det beyond mina kunskaper eller så är det inte möjligt att genomföra. Exempelvis restriktioner som Athletic Bilbao har går inte att fixa i editorn. Men helt klart att det ska gå att förlänga realismen vill jag försöka genomföra!

Har inte varit inne på editorn på 2019. Men på de gamla upplagorna kunde man väl (om ja minns rätt) klicka i var ligan helst värvar ifrån osv. Kanske även har med reputation att göra? Borde ju gå att kika runt lite där.

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7139 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 10:29 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Har inte varit inne på editorn på 2019. Men på de gamla upplagorna kunde man väl (om ja minns rätt) klicka i var ligan helst värvar ifrån osv. Kanske även har med reputation att göra? Borde ju gå att kika runt lite där.
Jag har ÄNTLIGEN funnit det. Har letat i flera timmar förut men jag missade helt att konvertera reglerna.

Det går alltså att justera hur många utländska spelare som får registreras i truppen men även hur många som får ingå i matchtruppen. Man kan även reglera exempelvis hur många homegrown och U21-spelare som ska ingå i såväl trupp som matchtrupp plus mycket annat.

Även tv-avtal och prispengar samt fallskärmsavtal men även när matcherna ska spelas och inom vilka datum som ligan ska vara verksam och transferfönstrets datum.

Och jag kan dessutom göra det kompatibelt med FMSU vilket gör att vi kan förlänga och förhöja realismen till Allsvenskan.

Grejen är att just nu har jag bara fixat med Allsvenskan och Superettan, får sätta mig ner ordentligt om såväl Div 1 som Div 2 ska ingå också.

#9   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5668 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 10:31 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Jag har ÄNTLIGEN funnit det. Har letat i flera timmar förut men jag missade helt att konvertera reglerna.

Det går alltså att justera hur många utländska spelare som får registreras i truppen men även hur många som får ingå i matchtruppen. Man kan även reglera exempelvis hur många homegrown och U21-spelare som ska ingå i såväl trupp som matchtrupp plus mycket annat.

Även tv-avtal och prispengar samt fallskärmsavtal men även när matcherna ska spelas och inom vilka datum som ligan ska vara verksam och transferfönstrets datum.

Och jag kan dessutom göra det kompatibelt med FMSU vilket gör att vi kan förlänga och förhöja realismen till Allsvenskan.

Grejen är att just nu har jag bara fixat med Allsvenskan och Superettan, får sätta mig ner ordentligt om såväl Div 1 som Div 2 ska ingå också.

Det vore helt galet najs att testa!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar