Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vad vill ni se i ett framtida FM-spel?

66 svar till detta ämne

#21   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 17 August 2019 - 12:55 PM

https://twitter.com/...294493829799937

Varför kan jag inte uppgradera tränings- och ungdomsfaciliteterna fullt ut direkt?
Varför kan jag inte betala av alla lån direkt?

#22   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5859 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 17 August 2019 - 13:07 PM

Jag hade gärna sett att man kan anställa fler folk på business-sidan. Typ marknadsföringsmänniskor och dylikt för att skapa större intäkter på den fronten.

Hur stor påverkan har det att tex köpa in en spelare från Kina. Kan det öka tröjförsäljningen?

#23   Miguel

Reserv

• Administratör
  • 54 Inlägg:

Postad 17 August 2019 - 14:59 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Jag hade gärna sett att man kan anställa fler folk på business-sidan. Typ marknadsföringsmänniskor och dylikt för att skapa större intäkter på den fronten.

Hur stor påverkan har det att tex köpa in en spelare från Kina. Kan det öka tröjförsäljningen?

Håller helt med. Så att man kan styra mer över andra intäkter än spelarförsäljningar. För som det är nu så tycker jag inte alls det speglar klubbens status om man tillexempel tar upp en mindre klubb genom seriesystemen och det blir en storklubb så har man fortfarande väldigt lite sponsorintäkter.

#24   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5398 Inlägg:

Postad 17 August 2019 - 15:48 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Ja. Att köpa spelare från t.ex. Kina gör skillnad redan. Men till vilken grad är svårt att se exakt. Däremot i slutet av säsongen kan man ju se vilka fem tröjor som blivit mest sålda och då är det ofta jag fått en Asiatisk spelare i topp tre även om dom rent kvalitetsmässigt bara är en i mängden i truppen. Så att köpa spelare från "exotiska" länder gör faktiskt skillnad för tröjförsäljningen redan.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 17 August 2019 - 15:49 PM

#25   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 17 September 2019 - 15:04 PM

Nu börjar det trilla in lite nyheter om FM20. Förpackningen till FM20 kommer att vara "eco-friendly and recyclable" Postad bild. Lär komma spelrelaterade nyheter de närmsta dagarna. Ryktas om att spelet släpps den 8:e november.

FM19 har slagit flera rekord så jag killgissar på att det inte blir för stora förändringar. Sloganen "Make your opinion count" får mig att hoppas lite på att relationen till media/spelare/ledare förbättras/förändras.

#26   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 17 September 2019 - 15:35 PM

Jag hoppas dom ändrar transfertänket lite. Idag är det omöjligt att köpa en spelare från större klubbar som är transferlistade och tjänar £170k/w. Flertalet spelare kan tänka sig att gå ner ett steg för att få spela och ha en lägre lön men det händer aldrig på FM!

#27   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7320 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 17 September 2019 - 18:44 PM

- Förbättra realismen för de svenska klubbarna. Allsvenskan är tyvärr långt ifrån verkligheten några säsonger in på spelet.

- Utöka detaljer runt klubben som har med det ekonomiska att göra - idag är det väldigt lätt att köpa/sälja sig till framgång och då ska vi inte prata om de engelska klubbarna med alla dess tv-pengar och så vidare.

- Den klassiska "vara reservlagsmanager för ett klubblag".

- Personifiera såväl klubbar som tränare i spelsystem/filosofi och därmed valet av tränare.

- Tycker man ska höja potentialen på många spelare för att på så sätt bevara de nuvarande talangerna och inte överösas av regens enbart några säsonger in på spelet. Varför ska det vara så få som har minst 190 i potential? Öka!!

- Sist men inte minst så önskar jag en enklare version av FM och då ska det inte vara mobilversionen utan uppdelat som man hade det förr på några upplagor. Det var guld för en som har familj/jobb/hus/whatever utöver sin FM-tid men ändå vill nöta igenom några säsonger utan att det ska ta evigheter.

#28   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3026 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 17 September 2019 - 23:04 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

- Sist men inte minst så önskar jag en enklare version av FM och då ska det inte vara mobilversionen utan uppdelat som man hade det förr på några upplagor. Det var guld för en som har familj/jobb/hus/whatever utöver sin FM-tid men ändå vill nöta igenom några säsonger utan att det ska ta evigheter.

Du haver ju Football Manager 2019 Touch på steam, antar att du syftar på Classic som var på FM13, det är samma sak :)

#29   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7320 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 18 September 2019 - 05:43 AM

Visa inläggskynyrdnation skrev:

Du haver ju Football Manager 2019 Touch på steam, antar att du syftar på Classic som var på FM13, det är samma sak Postad bild
Det är så pass? Då har jag missat något. Tack! :)

#30   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 18 September 2019 - 14:34 PM

Visa inläggPhoenix skrev:

FM19 har slagit flera rekord så jag killgissar på att det inte blir för stora förändringar.

En video från Arsenal visar lite från FM20. UI har förändrats lite, kan inte se några nya funktioner annars.

https://twitter.com/...307080578056192

#31   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 18 September 2019 - 23:50 PM

Dom måste ju göra om TV-matcher i vissa ligor. Kommer upp nyheter om tv-sända matcher i Allsvenskan, liksom vafan?

#32   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5859 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 19 September 2019 - 19:12 PM

Det har nu presenterats fem nya saker som jobbas på till FM20!

1.Club Vision
Det ska vara möjligt att sätta ihop en 5-års plan och vision för din klubb. Tex kan det vara "Sign players to develop for profit". Du kommer även kunna sätta ihop planer för varje säsong fram till dess så det verkar bli en ganska kraftig lista som du tillsammans med din "chair man" ska jobba fram för klubben du ska styra. Du kommer sedan få en sammanställning varje månad om hur det går för dig och det ser ut som du får ett skolbetyg "A eller B-" på de olika områdena.

2. Development Center
Detta ska enligt uppgifter erbjuda en tydligare bild över spelarnas utveckling. Det ska innebära tex att du kan fy djupgående rapporter om dina ungdomsspelare och vilka som snart kan ta ett steg upp i A-laget.

3. Playing time pathway
Det handlar om förhandlingar i kontrakten. Det finns möjlighet att skriva in i kontraktet till en yngre spelare "I år kommer du vara ett "hett löfte" men nästa år blir du en "rotationsspelare"". Det kommer även finnas lite nya beteckningar för spelarens status i klubben. Status du kan välja mellan är följande:
"Star player", "important player", "Breakthrough prospect", "Future prospect", "Youngster", "First choice goalkeeper", "backup" och "emergency backup".

4. Backroom staff
"Get a greater level of backroom advice". Dagen innan match kan assisterande tränare ge förslag på vilken elva som bör spela och varför. Tex kan det på målvakten stå "look in great shape" vilket ger dig en bra fingervisning om vilka spelare som har en bra form men det kan också vara att man bör spela en viss spelare på grund av hans "movement". Då kommer du kunna klicka på en knapp för att använda alla hans råd till kommande match, men du kan även gå in och göra några små ändringar i förslaget.

5. Graphics improvement
Alla spelarmodeller är nya och alla tränarmodeller har fått förbättringar. Gräset och arenor ska också fått ett rejält ansiktslyft. Vi får se hur stora förändringar det faktiskt är, men det verkar som att dom har tagit till sig av den önskan som funnits hos många att utveckla grafiken i spelet.

#33   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 441 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 20 September 2019 - 19:08 PM

Bra där Yaya!

Miles kommer även släppa upp till 2 nya saker på sin twitter varje dag.

Jag ska försöka posta dom här, glömmer jag nån dag får ni gärna fylla på!

"

https://twitter.com/milesSI

Postad bild

The 1st Twitpoll feature roulette vote is closed. 12843 wins! As requested on our suggestions forums, newgens can now have more dynamic personalities that change over time depending on more circumstances in game. #FM20features

Detta inlägg har redigerats av svennisforpresident: 20 September 2019 - 19:10 PM

#34   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 441 Inlägg:

Postad 21 September 2019 - 11:57 AM

After 5,831 votes, the winner of yesterdays Twitter poll roulette was 3700, another requested on our forums - better modelling of the players who receive medals for competition wins.
#FM20Features

#
3

As there were more than 5,000 votes, let's have a 2nd new feature too. Runner up in poll 25583 - attention to detail. The addition of the first year senior player rule for Portuguese league squad registration. Something so complicated I can't fit detail in a tweet! #FM20Features

#35   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 441 Inlägg:

Postad 22 September 2019 - 14:05 PM

Yesterdays Twitter Poll feature roulette winner was 19168 - Manager AI related. Better modelling of higher profile clubs taking some competitions less seriously, so more likely to use squad & youth players for tournaments like the League Cup/Euro Cup #FM20Features

#36   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 441 Inlägg:

Postad 23 September 2019 - 18:52 PM

The winner of yesterdays Twitpoll feature roulette is 26789 - newgens & attention to detail... Better modelling of newgens for Basque region clubs whose players had previously been skewed to the countries they were based in, rather than the region they cover. #FM20features

#37   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 441 Inlägg:

Postad 23 September 2019 - 19:06 PM

Postad bild
Your captain will now suggest a code of conduct when you join a new club

������
A list of fines for different offences that you get the chance to personalise #FM20Features

Postad bild
You can now find additional talking points for end of season meetings between you and your players

������
Giving you more flexibility and clearer communication #FM20Features

Postad bild
Games change quickly

������
The responsibilities screen has been re-designed, as part of this you can now ask your assistant to deliver touchline instructions during matches #FM20Features

Postad bild
An improved unemployed experience

������
There's more info on available jobs, increased press opportunities and weekly job updates #FM20Features

Postad bild
In team meetings, you'll now receive advice from your backroom staff as to the best option to select

������
No more upsetting the room... hopefully #FM20Features

Postad bild
The team selector offers advice on the starting XI, with reasons behind each player

Through this, you have the option to untick any player suggested and stick with your own pick #FM20Features

Detta inlägg har redigerats av svennisforpresident: 23 September 2019 - 19:07 PM

#38   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3026 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 23 September 2019 - 21:11 PM

Om en spelare gnäller över att ha blivit bestraffad så hoppas jag att man kan säga till spelaren i fråga att detta är något som är föreslaget av kaptenen och att spelaren får vända sig dit, eller något liknande.

Annars, fyfan nu är hypen enorm!

#39   SP1

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 25 September 2019 - 01:22 AM

30 dagar kvar till betan.

#40   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 12 Inlägg:

Postad 25 September 2019 - 10:36 AM

I veckans avsnitt av podcasten "5 star potential" snackar några PR-nissar från SI om några av de nya featurena i FM20. https://soundcloud.com/5starpotential
Har inte hunnit lyssna igenom hela avsnittet än, men jag blev ganska taggad av nya klubbvision/5-årsplan-grejen när jag hörde dem snacka om den. Återstår att se om de levererar - risken är annars att det blir ytterligare ett lager av underliga konversationsträd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar