Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vad vill ni se i ett framtida FM-spel?

82 svar till detta ämne

#61   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10241 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 15 October 2019 - 14:58 PM

Saknar också att kunna integrera med spelare när man är förbundskapten.

Bara som en simpel sak som

Jag såg din match igår - ditt mål var en fröjd att se, eller helt enkelt hylla prestationen.
Jag kommer tyvärr peta dig inför nästa samling pga ditt eller datt
Jag har ögonen på dig men du spelar i en för liten klubb (minns att denna fanns på typ FM2014 eller 2015?) Varför togs det bort.

#62   mATTWEE

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 48 Inlägg:

Postad 15 October 2019 - 22:10 PM

att inte varenda underbara spelare klagar över bristande a lagsfotboll.
har dom kontrakt som rotationsspelare eller back up spelare till a laget, då ska man inte klaga över bristande a lags spel efter 3 liga matcher.

får mig och sluta spela varje gång för det gör mig så förbannad att förlora spelare eller få truppen emot mig för en underbar mupp spelare som suger med dammsugaren inte får spela tillräckligt mkt..

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 16 October 2019 - 13:48 PM
Lugn nu, mano. Fixade till din text.

http://mattwee.blogg.se/
http://ontheradio.se/
Manchester United <3
IFK Norrköping <3

#63   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7467 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Man United

Postad 16 October 2019 - 13:51 PM

Jag hade faktiskt önskat att de befintliga(riktiga) spelarna har en högre PA än vad de i nuläget har. På så sätt överöses inte klubbarna med supertalanger lika fort utan man föredrar hellre att spela med de riktiga spelarna, något jag har testat och fått bekräftat själv.

Håller med om tanken om att ta över en befintlig tränare hade varit kul dessutom. Ett annorlunda inslag gentemot det nuvarande.

#64   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 16 October 2019 - 19:17 PM

https://twitter.com/...499454226944007

"#FM20 includes a new free agent trial tournament. The Bosman tournament features out of contract players from Norway, Sweden, Finland and Ireland."

#65   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 18 October 2019 - 09:51 AM

Visa inläggSP1 skrev:

https://twitter.com/...499454226944007

"#FM20 includes a new free agent trial tournament. The Bosman tournament features out of contract players from Norway, Sweden, Finland and Ireland."

Det kan bli riktigt najs!

#66   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5297 Inlägg:

Postad 20 October 2019 - 19:09 PM

Visa inläggplatini skrev:

Frångår väl hela konceptet med FM men jag skulle tycka det var oerhört kul om man kunde ta över befintliga tränarprofiler i spelet. Dvs att man kan välja att starta spelet med tex Klopp och då hoppar man rätt in i hans karriär och sen kan välja att styra den vart man vill. Hade gett en extra dimension till spelet imo.
Fyfan vad jag håller med! Även före detta spelare!

Visa inläggDeadwood skrev:

Saknar också att kunna integrera med spelare när man är förbundskapten.

Bara som en simpel sak som

Jag såg din match igår - ditt mål var en fröjd att se, eller helt enkelt hylla prestationen.
Jag kommer tyvärr peta dig inför nästa samling pga ditt eller datt
Jag har ögonen på dig men du spelar i en för liten klubb (minns att denna fanns på typ FM2014 eller 2015?) Varför togs det bort.

JAAAAAA!! Jag vill ofta spela landslag. Men man kan ju aldrig säga någonting alls till spelarna. Riktigt tråkigt!

#67   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 20 October 2019 - 20:24 PM

Visa inläggplatini skrev:

Frångår väl hela konceptet med FM men jag skulle tycka det var oerhört kul om man kunde ta över befintliga tränarprofiler i spelet. Dvs att man kan välja att starta spelet med tex Klopp och då hoppar man rätt in i hans karriär och sen kan välja att styra den vart man vill. Hade gett en extra dimension till spelet imo.

Ganska säker på att det är licenser som sätter stopp för det. Fiktiva v riktiga personer eller något liknande.

#68   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5439 Inlägg:

Postad 22 October 2019 - 09:59 AM

FM 2020 streamades för första gången igår från Football Managers egna Twitch-kanal. Länk till videon finns här: https://www.twitch.tv/videos/497684241

#69   KnugenGBG

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:
  • Favoritlag:Blåvitt

Postad 22 October 2019 - 23:00 PM

Hade gärna sett att man fick ekonomisk ersättning för spelare som spelar EM, VM och dylikt

#70   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 479 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 23 October 2019 - 19:26 PM

Efter ha sett lite jubtubers som fått spela FM alphan så verkar det som Club vision kommer vara en enooooorm skillnad från 19 till 20 och alla nästkommande spel.

Från å med nu så kommer man inte kunna spela spelet på "exakt" det sättet man vill spela, utan varje klubb har en egen vision och personlighet.
Du kan inte ta över Barca och spela kontringsfotboll, du kan inte ta över Ajax o bara köpa unga brassar.

Låter lite begränsande till en början, men uppsidan på detta är att folk nu kommer inte starta sjuttielva saves för dom tappar suget på en save på samma sätt.

Nu måste man sätta upp en 5års plan att jobba efter, och klubben kan bli uppköpt mitt i denna plan å man får en ny plan att jobba efter.

Så det här kommer verkligen ändra sättet man spelar FM på, jag tror det kommer bli sjukt bra och mer realistiskt.

Samt alla små ändringar de gjort gör att FM20 redan ser ut som ett spel som hör hemma bland de bästa någonsin.

På fredag är det lön.
Jag kommer vara ca 400kr fattigare men oändligt mycket gladare!

https://www.youtube....h?v=tby5H-jWdb8

Detta inlägg har redigerats av svennisforpresident: 23 October 2019 - 19:23 PM

#71   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 25 October 2019 - 21:14 PM

Jag

slutade

spela

FM19

för

tidigt.

#72   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 479 Inlägg:

Postad 25 October 2019 - 23:16 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Jag

slutade

spela

FM19

för

tidigt.

I hear you brother!
Vakuumet som uppstår nu i 10 dar framtill Betan är verkligen inget skoj!
Jag köpte nyss FM20 på 2Game UK för 290kr, skönt o se det ligga i steam biblioteket iaf.

Frågan är om man ska simulera fram till VM eller EM o köra med nåt landslag?

Detta inlägg har redigerats av svennisforpresident: 25 October 2019 - 23:18 PM

#73   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5439 Inlägg:

Postad 26 October 2019 - 12:10 PM

Själv har man roligaste saven hittills på FM'19 igång så jag är inte ens sugen på FM'20 för tillfället. Första gången på ca 20 års spelande av CM/FM det händer tror jag :)

#74   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 26 October 2019 - 12:19 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Själv har man roligaste saven hittills på FM'19 igång så jag är inte ens sugen på FM'20 för tillfället. Första gången på ca 20 års spelande av CM/FM det händer tror jag Postad bild

Samma här! Vilka spelar du med?

#75   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5439 Inlägg:

Postad 26 October 2019 - 17:15 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Samma här! Vilka spelar du med?

Racing Santander.

Vann Segunda B första säsongen.
I Segundan säsong två-fem.
Som nykomling säsong sex kommer jag fyra i La Liga.

Mitten av säsong sju nu. Tvärsist i gruppen i CL men femma i ligan. B-laget ligger tvåa som nykomlingar i Segunda B och består i princip av U-21 spelare från egna ledet eller som värvats för pyttesummor. Alla med 4,5 eller 5 i potential. Kommer in 10 nya såna spelare i januari också. 700 miljoner på banken. Så snart kan vi princip skita i A-lagsvärvningar och fokusera på att lyfta underifrån.

#76   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 26 October 2019 - 17:36 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Racing Santander.

Vann Segunda B första säsongen.
I Segundan säsong två-fem.
Som nykomling säsong sex kommer jag fyra i La Liga.

Mitten av säsong sju nu. Tvärsist i gruppen i CL men femma i ligan. B-laget ligger tvåa som nykomlingar i Segunda B och består i princip av U-21 spelare från egna ledet eller som värvats för pyttesummor. Alla med 4,5 eller 5 i potential. Kommer in 10 nya såna spelare i januari också. 700 miljoner på banken. Så snart kan vi princip skita i A-lagsvärvningar och fokusera på att lyfta underifrån.

Kul! Racing Santander har alltid varit jäkligt charmiga och har rätt snygga tröjor om jag inte minns fel? Jäkla resa du gjort!

Jag spelar med en klubb jag skapat själv i Bulgariska ligan, bytte ut det lag som var lägst rankat av dom spelbara klubbarna. Är inne på 2027 och vunnit två cuptitlar men inte varit i närheten av att utmana om ligatiteln än. Men nådde CL-gruppspel i år och har 100 miljoner på banken iaf så börjar bygga upp något. Alla pengar satsas på faciliteter.

Har en arena som tar in 2000 och en ny är planerad som ska ta in 6000 men stått "finansiering krävs" i två år nu så får se vad som händer. Spelar på en annan arena i Europa.

#77   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 41 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 28 October 2019 - 21:40 PM

Jag skulle vilja att de fixar följande som bryter illusionen rätt illa;

- Ratings på målvakter! Detta har typ aldrig fungerat (sedan jag började spela Championship Manager på 90-talet). En målvakt som gör typ 3-4 kanonräddningar blir i verkligheten normalt kandidat till matchens spelare men i FM får de vara glada om de får en 7:a i betyg. Att se en målvakt bli MoM är extremt ovanligt.

- Det är för enkelt att vinna (som litet lag) mot lag som inte spelar i simulerade ligor. Jag kan kämpa med att få in ett enda mål mot ett bottenlag i samma division som jag. Sedan går jag ut och krossar ett medelbra Champions League-lag med 5-0 i nästa match. Jag upplever att det inte är samma sak när man spelar mot lag som spelar i riktiga ligor.

- Superhög press är alldeles för effektiv och helt enkelt för bra. Man borde behöva ett väldigt brett och talangfullt lag för att kunna spela med högsta settings på press. I princip alla "supertaktiker" till FM19 jag sett bygger på tokhög press som AIn har svårt att hantera.

#78   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 29 October 2019 - 13:26 PM

Beta idag?

Postad bild

#79   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 479 Inlägg:

Postad 29 October 2019 - 19:00 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Beta idag?

[img][url="https://i.imgur.com/ulhlcA9.png"]https://i.imgur.com/ulhlcA9.png[/url][/img]
hörde rykten om den 6e då UK har nån konstig hednisk högtid den 5e (som är 2 veckor innan släpp)

#80   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5439 Inlägg:

Postad 29 October 2019 - 19:04 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Beta idag?

[img][url="https://i.imgur.com/ulhlcA9.png"]https://i.imgur.com/ulhlcA9.png[/url][/img]

Visa inläggsvennisforpresident skrev:

hörde rykten om den 6e då UK har nån konstig hednisk högtid den 5e (som är 2 veckor innan släpp)

Om man förbeställer via Football Managers egna sida står följande att läsa:

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar