Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[Editor] Realistiska Allsvenskan

18 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 02 July 2019 - 11:14 AM

Godmiddag alla användare!

Efter att ha skrivit och lagt upp en ligaguide om Allsvenskan kläcktes en idé från Yayakolo's sida om att förhöja realismen i det svenska seriesystemet, något jag själv varit inne på en del gånger tidigare utan att få till det. Men efter igår satte jag mig ned och lyckades hitta hur man, genom restriktioner och dylikt, kan förhöja realismen i det svenska ligasystemet där målet är att ha färre utländska spelare och mer svenska.

Jag har skrivit upp en del punkter som jag kan genomföra och jag kommer att skapa denna databasen för eget bruk men kommer naturligtvis att dela med mig av den ifall det blir ett godkänt resultat, dvs att det fungerar.

Därför skapar jag den här tråden; vad gör att den allsvenska realismen förstörs så snabbt? Vad beror det på och hur skulle man kunna åtgärda detta? Ni behöver inte tänka ur editorn's perspektiv utan bara generellt; går det att fixa så gör jag det med all förmodan.

Vi kan ta steget längre och höja talangers PA så att en hel del uppfyller max-PA't på sitt -(minus)PA, dvs har en spelare -9 i PA så kommer han således att hamna någonstans mellan 150 och 180 i maxPA. Istället kommer jag att ändra så att den berörda spelaren kommer att ha ett fast PA på 180.

Utöver det kan jag ändra attribut så som skadebenägenhet(sätter den på lägsta, 1) höjer attribut som beslutsamhet, professionalitet, ambitioner samt lojalitet (vilket i sin tur leder till att spelarens chanser till att nå sitt PA ökar men gärna vill stanna kvar pga lojalitet).

Kommentarsfältet är ert, ni har chansen att verkligen skriva upp vad som kan höja realismen i det svenska seriesystemet. Här nedan kommer några frågor ni gärna får besvara:

1. Ska prispengar och Tv-avtalspengar höjas? Hur mycket?
2. Ska maxPA implementeras enligt ovan?
3. Ska attribut förändras för att de ska vara mindre skadebenägna samt öka sina chanser till att nå sitt maxPA?
4. Vad för truppregler respektive matchregler tycker du ska läggas till för att öka realismen?

Notera: Den här databasen kommer med all förmodan att vara kompatibel med bla FMSU's databas med transferuppdateringar och CA/PA-förändringar samt annat smått och gott.

#2   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 02 July 2019 - 13:20 PM

Går det att detaljstyra vilka ligor eller nationaliteter som klubbar gärna värvar ifrån?

#3   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 13:34 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Går det att detaljstyra vilka ligor eller nationaliteter som klubbar gärna värvar ifrån?
Inte för en klubb utan istället för personal vilket inte är det säkraste kortet, tyvärr. Blir en manager/sportchef sparkad så är det ju skitsamma vad den föregående har för tendenser eftersom den nya med all förmodan inte har det. Men det är det närmsta man kan komma men då är det i nivå med att "tenderar att värva spelare från egen nation" ungefär, inte styrt från vissa länder.

Det bästa och enklaste alternativet till det bör således vara att reglera antalet utländska spelare man får ha i såväl truppen som matchtruppen. På så sätt tvingas klubbarna att inte köpa utländska spelare fler förrän de säljer de nuvarande - förutsatt att de inte lånar ut/skickar ner spelaren.

#4   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5261 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 14:28 PM

Klubbarna kanske får köpa max 2 utländska, eller 2 spelare utanför Skandinavien varje säsong?

#5   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 14:48 PM

Visa inläggfriggan skrev:

Klubbarna kanske får köpa max 2 utländska, eller 2 spelare utanför Skandinavien varje säsong?
Utanför Skandinavien hittar jag tyvärr inget utan det är antingen EU-medlem eller utländska spelare..

E: Jag köper helt grejen med att förutom svenska spelare så vill man hellre ha att klubbarna köper in skandinaviska spelare istället för spelare från alla andra länder, men jag hittar inget sådant tyvärr..

#6   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5261 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 14:51 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Utanför Skandinavien hittar jag tyvärr inget utan det är antingen EU-medlem eller utländska spelare..

E: Jag köper helt grejen med att förutom svenska spelare så vill man hellre ha att klubbarna köper in skandinaviska spelare istället för spelare från alla andra länder, men jag hittar inget sådant tyvärr..
attans!

#7   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 16:28 PM

Ett annat problem ja har är att jag med vissa klubbar (hade en save med elfsborg) lätt kan få över 100 miljoner tillgängligt i spelarköp redan efter 2-3 säsonger. Det känns på tok för mycket. Vet dock inte hur man kan komma runt det.

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 16:35 PM

Ett annat problem ja har är att jag med vissa klubbar (hade en save med elfsborg) lätt kan få över 100 miljoner tillgängligt i spelarköp redan efter 2-3 säsonger. Det känns på tok för mycket. Vet dock inte hur man kan komma runt det.
Ja, det är ju också ett av de stora problemen. Antingen så höjer man ryktet på klubbarna, vilket dock kan leda till ännu högre priser men kan få spelarna att stanna längre, eller så höjer man attributet lojalitet hos spelarna, något som också kan bli ett problem en bit in på spelet då regens kommer som inte har höga värden på det attributet.

Utöver det så vet jag inget för tillfället, men kollar runt lite i editorn för att se om där finns något annat man kan göra..

#9   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 16:37 PM

Svaret där är väl att göra klubbarna fattiga as fuck haha. Så att man är tvingad att sälja spelare till lägre priser för att bli av med löner o dylikt. Vet dock inte om det höjer realismen då alla klubbar inte är fattiga.

#10   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 02 July 2019 - 16:45 PM

Men hur mkt kunde man göra på sportchefen? Är ju inte supervanligt att byta sportchef

#11   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2467 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 03 July 2019 - 09:45 AM

Ett tips är att söka på nationen "Sverige" i editorn och därifrån ändra "Favoritnation att köpa från", "Favoritkontinent att köpa från" samt "Favoritregion att köpa från". Man kan både lägga in nationer, regioner som nationen framförallt köper ifrån, men också vilka länder, regioner det inte är så troligt att Sverige köper spelare ifrån.

edit: favoritregion kan man ju exempelvis ha högt på Skandinavien.

Detta inlägg har redigerats av Denki: 03 July 2019 - 09:47 AM

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#12   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 03 July 2019 - 09:46 AM

Visa inläggDenki skrev:

Ett tips är att söka på nationen "Sverige" i editorn och därifrån ändra "Favoritnation att köpa från", "Favoritkontinent att köpa från" samt "Favoritregion att köpa från". Man kan både lägga in nationer, regioner som nationen framförallt köper ifrån, men också vilka länder, regioner det inte är så troligt att Sverige köper spelare ifrån.

Det vore ju awesome!

#13   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 03 July 2019 - 10:37 AM

Visa inläggDenki skrev:

edit: favoritregion kan man ju exempelvis ha högt på Skandinavien.
Det där måste jag ha missat helt, tack så otroligt mycket!!

#14   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 03 July 2019 - 11:11 AM

Känns ju spontant som att man bör köpa inhemskt och skandinaviskt mest.

Sen kanske kika lite på sportcheferna. Typ att Sthlms-klubbar brukar plocka in några afrikanska lirare, Östersund har ett engelskt spår och Sundsvall har ett spanskt spår och Elfsborg/IFK Göteborg har ett ungt inhemskt spår. Ganska naturligt att om sportchefen ersätts att det blir andra riktlinjer då

#15   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 03 July 2019 - 13:48 PM

Känns ju spontant som att man bör köpa inhemskt och skandinaviskt mest.

Sen kanske kika lite på sportcheferna. Typ att Sthlms-klubbar brukar plocka in några afrikanska lirare, Östersund har ett engelskt spår och Sundsvall har ett spanskt spår och Elfsborg/IFK Göteborg har ett ungt inhemskt spår. Ganska naturligt att om sportchefen ersätts att det blir andra riktlinjer då
Ska kika på det!

#16   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 03 July 2019 - 18:23 PM

Har nu kollat upp det Denki tipsade om och hittade det jag sökte, underbart! Man kan lägga till Nation, hur status(betyg) spelaren har, scoutkunskap(hur väl spelaren är scoutad?), minsta respektive högsta ålder en spelare är samt något som heter samarbetsfrekvens som jag inte vet riktigt vad det är för något.

Betyg:
Inga - Begränsad - Endast hög profil - Ganska hög profil - De flesta spelarna

Scoutkunskap:
Inga - Ofullständig - Bra - Full

Postad bild

Så här ser det ut för de svenska klubbarnas del där vi säkert kan förändra en hel del! Rekommenderat att förändra så det blir till de skandinaviska ländernas fördel och potentiellt helt ta bort de andra eller justera ordentligt, i synnerhet ålder? Vad tycker ni?

#17   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2467 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 03 July 2019 - 19:55 PM

Ingen fara och kul att det var det som var det som du sökte.

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#18   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 18 July 2019 - 22:05 PM

Hur går det med denna? Tänkte pröva det Denki tipsade om och sedan simulera en säsong och se skillnaden. Tänkte även lägga andra nationers favoritland att köpa ifrån som te.x Belgien, Tyskland Ryssland, MLS Som ju faktiskt värvar en del från Sverige. Se hur stor påverkan det har.

#19   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 19 July 2019 - 18:13 PM

Visa inläggDifDaniel skrev:

Hur går det med denna? Tänkte pröva det Denki tipsade om och sedan simulera en säsong och se skillnaden. Tänkte även lägga andra nationers favoritland att köpa ifrån som te.x Belgien, Tyskland Ryssland, MLS Som ju faktiskt värvar en del från Sverige. Se hur stor påverkan det har.
Har haft skitmycket privat med jobb, familj och hus så har tyvärr fått lägga det här projektet på is tills vidare. Men har du kunskap om hur man går tillväga så kan du väl köra detta eller ett snarlikt projekt kanske? Tror många hade varit intresserade av det!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar