Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Espérance Sportive Troyes Aube Champagne

21 svar till detta ämne

#1   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2468 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 05 July 2019 - 13:32 PM

Postad bild

1. INLEDANDE OMSTÄNDIGHETER

KLUBBFAKTA | HISTORIK | EKONOMI | MEDIETIPS | FACILITETER | SAMARBETSKLUBBAR

Det var ett tag sen det senast begav sig med något rapportskrivande från min sida men nu jag har jag äntligen bestämt mig att återigen göra en rapport om mitt spelande på Football Manager. Det här blir min egentliga riktiga save på FM19 då jag tidigare bara sporadiskt spelat med vissa klubbar men aldrig fastnat något direkt för någon save. Ska även sägas att jag fram till maj i år har spelat FM18 och det här tack vare min senaste save därifrån och min roliga resa med det italienska laget Trestina, som jag tog upp från Serie D och gjorde till ett topplag med bland annat tre raka fjärdeplaceringar i Serie A, två finaler i Europa League, varav en vinst, samt en vinst i Coppa Italia.

För den här rapporten har jag bytt land och i stället kommer jag att försöka nå framgångar först och främst i Frankrike, som blev min destination. Frankrike är ett land med såväl intressanta lag som många talangfulla spelare. Valet av klubb blev därför svårt men tillslut valde jag ändå att ta över en klubb som jag har fått upp ögonen kring lite extra den senaste säsongen och det är Troyes AC. Troyes som grundades 1986 och spelar sina matcher hemma på Stade de l'Aube härjar i dagsläget i Ligue 2 (slutade trea senaste säsongen), men så sent som säsongen 2017/18 var de uppe i Ligue 1. Den ettåriga vistelsen där slutade visserligen inte så lyckat och efter 38 omgångar hade man slutat näst sist i tabellen, bara Metz var sämre den säsongen och Troyes har som sagt fått börja om i Ligue 2. I övrigt så vann klubben något överraskande UEFA Intertoto Cup 2001 efter ha besegrat Newcastle med bortamålsregeln i finalen. Troyes förlorade även finalen i den franska cupen 1956.

Min stora målsättning med den här rapporten är med stort fokus på ungdomsutveckling bli en stormakt i fransk fotbolll, men även bli ett så slagkraftigt lag som möjligt i Europa och det här i framförallt Champions League. Att rå på PSG hemma i Frankrike som hela tiden pumpar in nya pengar för hålla sig kvar i toppen kommer inte bli enkelt, det här kommer bli en lång resa, det är en sak som är säker.

För att göra denna resa lite mer intressant i mitt tycke har jag satt upp några riktlinjer som jag och klubben ska följa och dessa är följande:

- A-LAGET KOMMER VARJE SÄSONG ENBART OCH STÄNDIGT BESTÅ AV 22 SPELARE

- VÄRVA SMART (SCOUTA NOGA), UNGT OCH BILLIGT ( HELST FRANSKA SPELARE, MEN INGET MÅSTE)

- HÖGST TRE SPELARE PER SÄSONG FÅR VÄRVAS

- GÅ PLUS VARJE SÄSONG (DÄR VI ALLTID SKA SÄLJA FÖR MER ÄN VI KÖPER FÖR)

- INGEN VÄRVNING FÅR ÖVERSTIGA 100 MILJONER KR

- TRÄNINGSANLÄGGNINGAR OCH UNGDOMSAKADEMIN SKA UTVECKLAS SÅ ATT VI KONTINUERLIGT KAN SLUSSA IN EGNA PRODUKTER I A-LAGET (ANTINGEN FÖR EGNA SPORTSLIGA FRAMGÅNGAR ELLER FÖR ATT SENARE SÄLJAS VIDARE FÖR EKONOMISKA VINSTER)

- PLOCKA UPP MINST EN SPELARE FRÅN RESERVLAGET/U19 VARJE SÄSONG TILL A-LAGET

Detta inlägg har redigerats av Denki: 05 July 2019 - 13:37 PM

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#2   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5859 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 05 July 2019 - 14:01 PM

Kul lagval!

#3   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 06 July 2019 - 14:40 PM

Postad bild

1.1 FÖRSÄSONG DEL 1 2018-19

SOMMARTRANSFERS*

--> SVENSK | ADRIAN PETTERSSON

-MITTBACK, 200 TUSEN KR, ÅTVIDABERG FF
--> FRANSK | MAXEN KAPO

-CENTRALMITTFÄLTARE, 2,5 MILJONER KR, PARIS SAINT-GERMAIN FC
<-- FRANSK | MORY KONÉ

-3,25 MILJONER KRONOR, TSV HARTBERG
<-- FRANSK | JONATHAN TINHAN
-LÅNKOSTNAD 50 TUSEN KRONOR P/M, AC AJACCIO
<-- VENEZUELANSK | OSWALDO VIZCARRONDO

-LÅNKOSTNAD 100 TUSEN KRONOR P/M, CLERMONT FOOT
<-- FRANSK | BAKARY SISSOKO

-LÅN, AS BÉZIERS

Efter ha flyttat upp talangerna, mittbacken Stone Mambo Muzalimoja och högerbacken Benrandy Abdallah, så var jag ganska nöjd med hur truppen såg ut, en mix av både ungt och talangfullt såväl som några rutinerade pjäser. Därför gjorde jag valet att under detta fönster inte ta in någon spelare till a-laget. Till U19-laget däremot köptes två spelare in. Först att anlända till klubben var den svenske artonåringen och mittbacken Adrian Pettersson som hämtades från Åtvidaberg. Har stor potential och presterar han bara bra i U19-laget, så har han stor chans att redan till nästa säsong bli uppflyttad till a-laget. Samma gäller det för det andra nyförvärvet och mittfältaren Maxen Kapo som hämtas in från PSG för endast 2,5 miljoner. Kan bli en betydande och en nyckelspelare för oss i framtiden, så hoppas verkligen utvecklingen går som den ska.

Från klubben hände det inte så mycket heller, några spelare fick lämna plats för de jag flyttade upp och andra blev överflödiga. Sammanlagt lämnade fyra spelare, Koné såldes till den Österrikiske klubben TSV Hartberg för 3,25, Tinhan, Viscarrondo och Sissoko lånades ut till diverse franska klubbar i hopp att de kommer att få mer speltid i deras nya klubbar under säsongen.

* Kunde ej öppna bilderna på Kapo och Pettersson så blir inga screens på dem just nu.

Detta inlägg har redigerats av Denki: 07 July 2019 - 22:47 PM

#4   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 08 July 2019 - 21:26 PM

Postad bild

1.2 FÖRSÄSONG DEL 2 2018/19

MÅLVAKTER

MAROCKANSK | YANIS MAAMOUCH

- 18 ÅR, 185 cm/73 kg, 3:E SÄSONGEN, 450 TUSEN KRONOR

MALISK | MAMADOU SAMASSA

- 28 ÅR, 198 cm/85 kg, 3:E SÄSONGEN, 16 MILJONER KRONOR

Klasskillnad mellan våra två målvakter och om inget oväntat händer så är det vår maliske och den landslagsmeriterade Samassa som kommer att få spela merparten av matcherna för oss under säsongen. Möjligt att unge Mammouch kan få chansen i cuperna för lite speltid annars kommer han att få vara nöjd med att få sitta på banken.

FÖRSVARARE

MALISK | KIKI

- 21 ÅR, 192 cm/85 kg, 1:A SÄSONGEN, 7,25 MILJONER KRONOR

GABONESISK | JOHANN OBIANG

- 25 ÅR, 170 cm/64 kg, 3:E SÄSONGEN, 6 MILJONER KRONOR

FRANSK | BRYAN PELÉ

- 26 ÅR, 169 cm/65 kg, 2:A SÄSONGEN, 18 MILJONER KRONOR

FRANSK | JIMMY GIRAUDON

- 26 ÅR, 184 cm/66 kg, 3:E SÄSONGEN, 18 MILJONER KRONOR

MADAGASKISK | RAYAN RAVELOSON

- 21 ÅR, 182 cm/73 kg, 1:A SÄSONGEN, 6,25 MILJONER KRONOR

PORTUGISISK | YOHAN TAVARES

- 30 ÅR, 188 cm/80 kg, 1:A SÄSONGEN, 10 MILJONER KRONOR

FRANSKGUYANSK | YOHANN SALMIER

- 25 ÅR, 188 cm/85 kg, 1:A SÄSONGEN, 22 MILJONER KRONOR

KONGOLESISK (DR) | STONE MAMBO MUZALIMOJA

- 19 ÅR, 180 cm/68 kg, 4:E SÄSONGEN, 1,5 MILJONER KRONOR

FRANSK | BENRANDY ABDALLAH

- 19 ÅR, 177 cm/68 kg, 4:E SÄSONGEN, 1.,95 MILJONER KRONOR

Taktiken vi kommer att köra med under säsongen är offensiv 3-2-2-3 (5-2-3) vilket innebär att vi kommer spela med fem försvarare, tre mittbackar och två ytterbackar. Vänsterbacken Obiang har snabbt blivit en personlig favorit och eftersom det i dagsläget inte finns så många andra alternativ så är han given som min vänster ytterback. På andra sidan startar jag med Abdallah som jag nyligen flyttade upp från reservlaget. Backup till honom har vi Péle, som jag håller på att skola om från högermittfältare till ytterback. Vi kommer även till nästa transferfönster försöka hitta någon ny ytterback, alternativt att jag plockar upp någon från U19/reservlaget. Betydligt jämnare är det i mittförsvaret, fast som det ser ut nu och om inga skador dyker upp så inleder jag ändå med Kiki, Giraudon samt Salmier. Långt borta från startelvan är däremot antingen rutinerade Tavares eller Raveloson, men får samtidigt inleda på bänken. Unge Muzalimoja finns också tillgänglig, han är emellertid mer i a-laget den här säsongen för att se att lära, även om han såklart kommer få sina chanser här och var.

MITTFÄLTARE

FRANSK | BENJAMIN NIVET

- 41 ÅR, 178 cm/75 kg, 13:E SÄSONGEN, 850 TUSEN KRONOR

ALGERISK | AHMED KASHI

- 29 ÅR, 178 cm/76 kg, 1:A SÄSONGEN, 10 MILJONER KRONOR

KONGOLESISK | RANDI GOTENI

- 23 ÅR, 189 cm/74 kg, 6:E SÄSONGEN, 4,5 MILJONER KRONOR

FRANSK | STÉPHANE DARBIOT

- 34 ÅR, 183 cm/77 kg, 7:E SÄSONGEN, 1,5 MILJONER KRONOR

FRANSK | WARREN TCHIMBEMBÉ

- 20 ÅR, 180 cm/74 kg, 5:E SÄSONGEN, 6,25 MILJONER KRONOR

PORTUGISISK | CLAUDE GONCALVES

- 24 ÅR, 173 cm/68 kg, 1:A SÄSONGEN, 8,75 MILJONER KRONOR

Ja, ni läste rätt, mittfältaren Nivet är 41 år, men ska jag vara ärlig så syns detta knappast i sättet han agera ute på plan. Vår kapten, som han också är, håller fortfarande hög klass samt har mängder av rutin från både Ligue 2 och Ligue 1. Han kommer att ta en av startplatserna på vårt centrala mittfält och det här gör han tillsammans med den aningen yngre Goteni från Kongo. Bakom dessa två herrar finns det emellertid gott om kvalité även där och detta i rutinerade Darbion, Kashi, Gonçalves och unge Tchimbembé. Jämnt mellan dessa, så de kommer helt enkelt få slåss och försöka prestera när de väl får chansen. För just chanser kommer de att få, tror dessutom inte Nivet och Goteni klarar att spela alla matcherna under säsongens gång.

ANFALLARE

GUINEANSK | DEMBA CAMARA

- 23 ÅR, 186 cm/82 kg, 1:A SÄSONGEN, 9 MILJONER KRONOR

FRANSK | BRYAN MBEUMO

- 19 ÅR, 171 cm/70 kg, 4:E SÄSONGEN, 9,5 MILJONER KRONOR

FRANSK | KÉVIN FORTUNÉ

- 29 ÅR, 182 cm/80 kg, 1:A SÄSONGEN, 16 MILJONER KRONOR

TUNISISK | CHAOUKI BEN SAADA

- 34 ÅR, 76 cm/72 kg, 5:E SÄSONGEN, 660 TUSEN KRONOR

TUNISISK | YOANN TOUZGHAR

- 31 ÅR, 179 cm/75 kg, 1:A SÄSONGEN, 7 MILJONER KRONOR

Fem anfallare har vi tillgängliga och dessa slåss om tre startplatser. Mbeumo som går in på sin fjärde säsong i Troyes kommer ta en av platserna. Vem som tar de andra två platserna är det lite större konkurrens om, men i dagsläget känns det ändå som att Fortuné och Camara ligger närmast till hands att väljas och där Touzghar och Ben Saada får inleda på bänken som rotationsspelare.

#5   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 09 July 2019 - 11:02 AM

Kommer köra helårsrapport av den här första säsongen men där jag går över till halvårsrapport till säsong 2.

#6   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 10 July 2019 - 14:37 PM

Postad bild

1.3 SUMMERING AV SÄSONGEN 2018/19 DEL 1

TRUPPSTATISTIK | EKONOMI | MATCHER (1, 2 & 3)

DOMINO´S LIGUE 2 - 1/20 - 38 24 9 5 +45 81PSPELARSTATISTIKLAGSTATISTIK

Att vi skulle vara toppen i år var väntat, där vi dessutom av media var tippade att hamna på en femteplacering, vilket skulle innebära playoff. Vår styrelse var lite mer försiktig och förväntade enbart att vi skulle hamna någonstans övre delen av tabellen. Jag trodde däremot inte att vi skulle fightas om de två direkta uppflyttningsplatserna som vi kom att göra under hela säsongen. Redan från start var vi med och efter de fem inledande omgångarna hade vi inkasserat fem raka vinster innan vi skulle få vårt första poängtapp, vilket kom i uddamålsförlusten mot Auxerre, med en viss Jonas Olsson i laget. Under resterande del av hösten blandar vi lite och ger även om vi tar mer segrar än vi får poängtapp vilket också gjorde att vi låg kvar i toppen och det här tillsammans med Caen, Guingamp och Nancy som vi höll jämna takter med när vi klev in i 2019 och vårsäsongen. Emellertid skulle en del förändras i tabellen under våren och där det ena laget skulle tappa placeringar, ett skulle dra ifrån och de andra stanna kvar någonstans däremellan. Caen som förra säsongen spelade i Ligue 1 orkade inte riktigt att hänga med mot slutet och skulle tappa en del placeringar av det. Clermont blev i stället det laget som tillsammans med Guingamp och Nancy tog upp kampen om att nå Troyes som hade dragit ifrån i toppen. Däremot skulle inget av lagen lyckas komma ifatt och med tre omgångar kvar att spela säkrar Troyes avancemanget upp till Ligue 1.

Det som imponerade mest på mig under våren var att ingen kunde rå på oss förutom Nancy som vann över oss i januari, men annars avslutar vi våren och säsongen med att gå obesegrade i 18 matcher i följd. Vi är dessutom det lag som gör mest mål (77), håller flest nollor (19) och släpper bara in 32 mål vilket är minst i ligan. Så vilken säsong vi gör, det är verkligen helt otroligt men nu väntar också utmaningarna i Ligue 1 nästa säsong och det ska bli intressant att se hur kan vi stå oss mot lagen där.

COUPE DE FRANCE – UTSLAGNA I DEN 8:E OMGÅNGEN – SPELARSTATISTIK

Cupspelet är inte så högprioriterat den här säsongen, antingen franska cupen eller ligacupen och därmed har jag i dessa matcher spelat med en ganska så startelva med spelare både från a-laget, reservlaget och U19-laget. Resultatet av det här blev att vi kanske inte nådde lika långt som vi kanske hade gjort om vi hade ställt med bästa startelvan från a-laget. Vi vinner visserligen enkelt med 4-0 mot Football Club Petit Bard Montpellier i den sjunde omgången men i omgången efter tar vår resa i årets upplaga av franska cupen slut och det här mot ASMB Belfort efter en 1-2 förlust.

COUPE DE LA LIGUE UTSLAGNA I DEN 1:A OMGÅNGEN – SPELARSTATISTIK

I den franska ligacupen blev det respass direkt och det här mot liga konkurrenten Guingamp med 2-3 i den första omgången.

VINTERTRANSFERS

--> FRANSK | ISAAC HERMANS

-VÄNSTERYTTERBACK, 1,35 MILJONER KR, PARIS SAINT-GERMAIN FC

<-- FRANSK | AHMED KASHI

-5 MILJONER KRONOR, ES SÉTIF

<-- KONGOLESISK (DR) | STONE MAMBO MUZALIMOJA

-LÅN, IK SIRIUS

<-- TUNISISK | CHAOUKI BEN SAADA

-49 TUSEN KRONOR, US MONASTIR

I Frankrike har de en så kallad "Jokerövergångsperiod" vilket innebär att man mellan 1 september och 31 december får värva en spelare från någon fransk klubb. Eftersom vi framförallt var ute efter en backup till Obiang på ytterbackspositionen valde vi i slutet av oktober att utnyttja den här extra chansen att värva en spelare mitt under pågående säsong. Efter ha varit i kontakt med några spelare som valde vi tillslut att ge ett kontrakt till den 21-årige Hermans från PSG men som spelat för deras reservlag under hösten. Är som sagt inte tänkt som en startspelare direkt, utan får vara nöjd de matcher han får när Obiang antingen blir skadad eller behöver vila.

Strax innan vi hade gjort klart med Hermans hade vi också sålt en spelare och det här mittfältaren Kashi som hade börjat klaga på för lite matcher under hösten och när jag inte gick med på hans krav om att spela mer transferlistades han och blev senare såld till den algeriska klubben Sétif för fem miljoner. Försäljningen av Kashi gjorde att som sagt att det blev en plats över i a-laget, vilket möjliggjorde vår värvning av Hermans. Vi hade visserligen kunnat flytta upp en spelare från U19/reservlaget men nu valde jag att i stället köpa en in Hermans som dessutom håller lite högre kvalité än de vänsterbackar som fanns i våra andra lag. I början av januari sålde vi dessutom Ben Saada, som inte gjort så mycket väsen av sig, till den tunisiska klubben US Monastir, samt lånade ut mittbacken Mambo Muzalimoja till Allsvenskan och IK Sirius. Dessa två försäljningar gjorde att vi kunde flytta upp två spelare och det blev anfallaren Jan Kaye från reservlaget, samt mittbacken och vår värvning från sommaren, Adrian Pettersson.

#7   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 10 July 2019 - 20:12 PM

Postad bild

1.4 SUMMERING AV SÄSONGEN 2018/19 DEL 2

SPELARPRESTATIONER UNDER SÄSONGEN

Om vi börjar med målvakterna så skrev jag redan i truppgenomgången att det är klasskillnad mellan vår förstemålvakt Samassa och vår andremålvakt Maamouch och syntes garanterat under säsongens gång där Samassa spelade majoriteten av våra matcher och som han gjorde det. Av de 36 matcher han spelade i ligan så håller nollan i hälften av dessa, vilket är väldigt imponerande och Samassa är självklart den stora bidragande orsaken till att vi också var det lag som släppte in minst mål under säsongen. Maamouch fick chansen framförallt i cupspelet och i några ligamatcher när Samassa var skadad en kort period. Jag tycker att han skötte sig när han fick spela, men min målsättning är nog ändå att försöka hitta en lite starkare backup/konkurrent till Samassa.

Är det någon lagdel som ska hyllas så är det väl försvaret tillsammans med Samassa i målet som gör vårt avancemang möjligt och det här genom att de i stort sett varit en mur där bakom med vunna nickdueller, viktiga och smarta brytningar osv. Vi hittar också i försvaret, en av de bättre spelarna för oss, mittbacken Kiki som tillsammans med vår anfallare Fortuné hade det högsta snittbetyget i truppen under säsongen. Han var emellertid inte den försvarare som spelade mest för oss utan det var i stället Giraudon och Salmier. Av mittbackarna fick också både bänkspelarna Tavares (som utmärkte sig med ett snittbetyg på 7,24) och Ravelosson en del speltid och det här sammanfattar mycket att det blev en del rotation spelarna emellan i försvaret. Ute till vänster på ytterback positionen var i stort sett Obiang ohotad under stora delar av säsongen och han presterade också genom att vinna den interna assistligan med 10 framspelningar samt var den spelare som skapade mest chanser bland mina spelare. Han blev däremot ganska slitet efter ett tag vilket gjorde att nyförvärvet Hermans som vi tog in redan under hösten fick spela hela 14 matcher i ligan och som dessutom gjorde godkända insatser med 4 assist och ett snittbetyg på 6,92. Till höger förekom det mer rotation även om Abdallah var den som fick spela mest i längden. Han var dessutom bara en assist bakom Obiang (och likt honom skapade väldigt många lägen och chanser) men hade sämre snittbetyg än Pelé som var den som han konkurrerade med om att spela med. Stone Mambo fick inte alls mycket speltid vilket gjorde att i januari valde att låna ut honom (se nedan). När denne lämnade flyttade vi i stället upp svenske nyförvärvet från sommaren, Adrian Pettersson, som fick chansen i några matcher under våren, fem matcher blev det sammanlagt för vår unge talang, som jag tror mycket på och i dessa gjorde han dessutom ett okej intryck.

Om vi går vidare till mittfältet så blev det mycket rotation bland de två startplatserna som finns tillgängliga i min taktik och ska jag vara ärligt så var det ingen direkt som stack ut något enastående. Visst var vissa av mittfältarna bra stundtals i vissa matcher och både exempelvis Nivet och Darbiot var alltid lika stabila och trygga genom deras rutin och det här framförallt i deras spel med boll som resulterade i en del fina framspelningar, den förstnämnda gjorde ändå sex assist, såväl som några fina mål från båda spelarna. Annars spelade Tcimbembé mycket som vår löpstarka mittfältare och det här genom att bänka Goteni som egentligen var tänkt som den som skulle flest matcher jämte vår lagkapten, men så blev inte fallet och till och med Gonçalves spelade mer.

I anfallet producerades det mål och tre av mina anfallare gjorde alla över 10 mål. Bäst effektivitet framför mål hade Mbuemo och Fortuné som delade på att bli utsedd till den interna skytteligavinnaren och båda spelarna stänkte in 15 bollar vardera under säsongen. Mbuemo var dessutom den spelare, tillsammans med vår målvakt Samassa och mittbacken Giraudon, som spelade flest matcher. Camara, var den tredje anfallaren som gjorde över tio mål och hamnade tillslut på 11 fullträffar. Hade hoppats lite mer från denne spelare som också spelade fler matcher än exempelvis Fortuné. Tozghar var fjärdevalet men presterade ändå på topp när han väl fick chansen och med sina 17 starter och 8 inhopp gjorde han sju mål och två assist, vilket får ses som ett klart godkänt betyg av en spelare som under största delen av säsongen “bara” var reserv.

#8   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 11 July 2019 - 14:10 PM

Postad bild

1.5 UNGDOMSKOLL

UNGDOMSKANDIDATER 2018/19

FRANSK | IOSU MARTÍNEZ

-DEFENSIVMITTFÄLTARE, 15 ÅR, 175CM/61KG, “SNABB OCH MODIG MITTFÄLTARE MED HÖG LÄGSTANIVÅ”
FRANSK | LOÏC HUCK

-OFFENSIVMITTFÄLTARE (HÖGER), 14 ÅR, 174CM/57KG, “SNABB MITTFÄLTARE SOM KOMMER ATT SKOLAS OM TILL MER CENTRALT”

FRANSK | DOMINIQUE BOURDON

-CENTRALMITTFÄLTARE, 14 ÅR, 176CM/59KG, “PASSNINGSSKICKLIG MITTFÄLTARE MED BRA FYSIK OCH SOM GÖR ALLT FÖR LAGET”

Det är årets höjdpunkt på säsongen när de nya ungdomskandidaterna anländer till klubben under våren och efter ha gått igenom utbudet tillsammans med min assisterande får man ändå säga att det finns en del potential hos många av de spelare vi valde att ge ett ungdomskontrakt till. Här ovan har jag presenterat de jag anser stack ut lite extra och anmärkningsvärt är att alla tre är mittfältare så konkurrensen kan bli hård på positionen om utvecklingen går åt rätt håll för de tre spelarna.

Detta inlägg har redigerats av Denki: 11 July 2019 - 14:11 PM

#9   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 11 July 2019 - 22:00 PM

Postad bild

1.6 FÖRSÄSONG 2019-20 DEL 1

SOMMARTRANSFERS

--> SPANSK | DAMIÁ SABATER

-CENTRALMITTFÄLTARE, GRATIS, RCD ESPANYOL B

--> BRASILIANSK | MATHEUS

-ANFALLARE, GRATIS, WATFORD
--> FRANSK | PATRICK BURNER

-YTTERBACK, GRATIS, NICE

<-- MAROCKANSK | YANIS MAAMOUCH

-LÅN, CELTA

<-- FRANSK | JIMMY GIRAUDON

-7,5 MILJONER KRONOR, DIJON

<-- PORTUGISISK | CLAUDE GONCALVES

-LÅN, STADE BRESTOIS 29

<-- SVENSK | ADRIAN PETTERSSON

-LÅN, GREUTHER FURTH
<-- VENEZUELANSK | BRYAN PELÉ

-LÅNKOSTNAD 70 TUSEN KRONOR P/M, CLERMONT FOOT

-LÅN, AC AJACCIO
<-- FRANSK | REMÝ VITTA

-LÅN, LB CHÂTEAUROUX

När det ekonomiska läget är som det är blir det inte så mycket pengar över till att köpa spelare och det var jag medveten redan under föregående säsong vilket gjorde att jag i januari började leta runt i spelarmarknaden och framförallt för att se om det fanns några intressanta spelare ute i Europa som man kunde få gratis till sommaren när deras kontrakt gick ut. Bland de mina scouter hade scoutat fanns det tre jag fastnade lite extra för och som dessutom spelade på tre olika positioner, en ytterback, en centralmittfältare och en anfallare anlände till oss under sommarens transferfönster. Min ambition var att vi skulle ha ett bredare anfallare med sex spelare (under föregående säsong hade vi fem) som skulle vara tillgängliga för spel i a-laget och på så sätt var vi ute en förstärkning på positionen. Ben Saada hade dessutom lämnat i januari. Lotten föll tillslut på den 22-årige och brasilianske anfallaren Matheus som mestadels har hållit till i det spanska seriesystemet i diverse klubbar men som förra året stänkte in 10 mål för Maccabi Tel Aviv i den israeliska högstaligan där han utlånad från Watford. En väldigt rörlig, snabb och teknisk anfallare som jag tror kan höja vårt anfall en ytterligare dimension och kommer att skapa en del problem för våra motståndare under säsongens gång. Vårt andra nyförvärv, mittfältaren Sabater har också ett förflutet i den spanska ligan och det här i framförallt Mallorca och senast Espanyol, mestadels i deras b-lag, men fick ändå chansen i fyra matcher i La Liga. Efter att Nivet, vår lagkapten, pensionerade sig efter säsongen samt att Goteni inte presterade alls något vidare så kommer vårt mittfält var relativt öppet inledningsvis om vem som kommer att starta vilket gör att Sabater har goda möjligheter att slå sig in i startelvan direkt. Avslutningsvis tog vi in en backup till Abdallah och det här blev Burner som anländer från Nice.

Vi behövde få in lite pengar och därmed försökte vi få till försäljningar men tyvärr gick detta inte så bra och vi lyckades bara sälja mittbacken Giraudon, som såldes till Dijon för 7,5 miljoner. I övrigt lyckades vi bara få till några utlåningar och det här både från reservlaget och a-laget. Från det sistnämnda lånades Pelé ut till Clermont, Pettersson till tyska Greuther Furth, unge Maamouch till Celta Vigo samt Gonçalves till Stade Brestois 29. Summan av kardemumman så hoppas jag att vi har lite mer tur med försäljningar i januari, så att vi får in lite pengar, som vi behöver.

#10   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 12 July 2019 - 22:50 PM

Postad bild

1.7 FÖRSÄSONG 2019/20 DEL 2

MÅLVAKTER

FRANSK | RONAN JAY

- 18 ÅR, 180 cm/70 kg, 4:E SÄSONGEN, 265 TUSEN KRONOR

MALISK | MAMADOU SAMASSA

- 29 ÅR, 198 cm/85 kg, 4:E SÄSONGEN, 35 MILJONER KRONOR

Vår nye kapten fortsätter att vara ohotad etta mellan stolparna även i Troyes comeback i Ligue 1. Ny tvåa har vi däremot och det är den egna produkt och 18-åriga Ronan Jay som till i år har flyttats upp från reservlaget. Är ett stort framtidsnamn men under den här säsongen blir det nog mest spel i cupspelet för honom.

FÖRSVARARE

MALISK | KIKI

- 22 ÅR, 192 cm/85 kg, 2:A SÄSONGEN, 39 MILJONER KRONOR

- 26 ÅR, 170 cm/64 kg, 4:E SÄSONGEN, 38 MILJONER KRONOR

FRANSK | ISAAC HERMANS

- 22 ÅR, 170 cm/63 kg, 2:A SÄSONGEN, 3 MILJONER KRONOR

FRANSK | PATRICK BURNER

- 23 ÅR, 170 cm/65 kg, 1:A SÄSONGEN, 7,25 MILJONER KRONOR

MADAGASKISK | RAYAN RAVELOSON

- 22 ÅR, 182 cm/73 kg, 2:A SÄSONGEN, 17 MILJONER KRONOR

PORTUGISISK | YOHAN TAVARES

- 31 ÅR, 188 cm/80 kg, 2:A SÄSONGEN, 10 MILJONER KRONOR

- 26 ÅR, 188 cm/85 kg, 2:A SÄSONGEN, 31 MILJONER KRONOR

FRANSK | MOHAMED ALI LAKBI

- 17 ÅR, 180 cm/71 kg, 3:E SÄSONGEN, 770 TUSEN KRONOR

- 20 ÅR, 178 cm/68 kg, 5:E SÄSONGEN, 2,2 MILJONER KRONOR
FRANSK | KENNY MAKULANYANGI

- 18 ÅR, 192 cm/77 kg, 4:E SÄSONGEN, 620 TUSEN KRONOR

Förutom nyförvärvet Burner så har vi dessutom till den här säsongen flyttat upp två unga förmågor och det är de båda egna produkterna Ali Lakbi samt Makulanyangi, båda två, mittbackar och talangfulla sådana men som framförallt är i a-laget för att se och lära till en början. Går vi vidare, så känns det ganska dumt att inte fortsätta med Kiki som var en av våra bästa spelare föregående säsong och tillsammans med Salmier samt Tavares (som tar över efter Giraudon) blir dessa som får inleda som mittlås. Vi fortsätter även både Obiang och Abdallah som ytterbackar på vardera kant. Det har emellertid blivit hårdare och både nyförvärvet Burner och Hermans är unga och intressanta och skulle de två förstnämnda komma ur form, som kommer dessa hugga direkt om att få spela var så säkra på det. Även Raveloson kommer få sina matcher, likt förra säsongen, men får ändå inleda på bänken.

MITTFÄLTARE

KONGOLESISK | RANDI GOTENI

- 24 ÅR, 189 cm/74 kg, 7:E SÄSONGEN, 12 MILJONER KRONOR

FRANSK | STÉPHANE DARBION

- 35 ÅR, 183 cm/77 kg, 8:E SÄSONGEN, 1,3 MILJONER KRONOR

FRANSK | WARREN TCHIMBEMBÉ

- 21 ÅR, 180 cm/74 kg, 6:E SÄSONGEN, 45 MILJONER KRONOR

SPANSK | DAMIÁ SABATER

- 23 ÅR, 178 cm/69 kg, 1:A SÄSONGEN, 19 MILJONER KRONOR

Vår rutinerade lagkapten Nivet valde att pensionera sig efter säsongen, trots att jag försökte övertala honom att spela en säsong till, nu när vi hade gått upp till Ligue 1. Han fortsätter dock som hjälptränare, så av blir vi inte med honom. Vem ersätter honom då? Ja vi har ju en rutinerad herre till bland mittfältarna, Darbion som ersätter, han var dessutom väldigt stabil när han väl fick spela förra året. Jämte honom blir det antingen Tchimbembé eller Sabatar, har inte helt bestämt mig, så till en början kommer det nog bli en del rotation för att se vem som presterar bäst. Goteni får nöja sig att vara enbart fjärdeval.

ANFALLARE

GUINEANSK | DEMBA CAMARA

- 24 ÅR, 186 cm/82 kg, 2:A SÄSONGEN, 43 MILJONER KRONOR

FRANSK | BRYAN MBEUMO

- 20 ÅR, 172 cm/72 kg, 5:E SÄSONGEN, 42 MILJONER KRONOR

FRANSK | KÉVIN FORTUNÉ

- 30 ÅR, 182 cm/80 kg, 2:A SÄSONGEN, 35 MILJONER KRONOR

FRANSK | HATIM FAR

- 17 ÅR, 179 cm/76 kg, 3:E SÄSONGEN, 1,3 MILJONER KRONOR
BRASILIANSK | MATHEUS

- 22 ÅR, 176 cm/70 kg, 1:A SÄSONGEN, 21 MILJONER KRONOR

TUNISISK | YOANN TOUZGHAR

- 32 ÅR, 179 cm/75 kg, 2:A SÄSONGEN, 9 MILJONER KRONOR

I anfallet är Mbeumo tillsammans med Fortuné självklara. Vem som tar den sista platsen i startelvan kommer det blir lite mer fight om och i dagsläget står det mellan tre namn, nyförvärvet Matheus, tunisiska Touzghar och slutligen Camara. Bra namn alla tre, men form kommer att få avgöra vem som spelar mest under säsongen.Vår stora talang Far finns också tillgänglig men lär mest få spela i cupspelet som det ser ut just nu.

#11   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 14 July 2019 - 15:33 PM

Postad bild

1.8 AUGUSTI & SEPTEMBER 2019/20

EKONOMI | TRUPPSTATISTIK | MATCHER

LIGUE 1 CONFORAMA - 5/20 - 8 4 2 2 +2 14PSPELARSTATISTIK - LAGSTATISTIK

Nykomlingar som vi var inför säsongen, så var det få som trodde på oss. Media hade tippat oss sist medan styrelsen enbart förväntade att vi skulle undvika nedflyttning. Men under de två inledande månaderna av årets upplaga av Ligue 1 så har vi på ett oväntat sätt visat motsatsen där vi inte har varit rädda för någon och har dessutom vågat spela vårt spel vilket har resulterat att vi efter de första åtta omgångarna ligger på en överraskande femteplats med 14 inspelade poäng. Många har ansett att vi spelar fult och aggressivt, vi ligger exempelvis i topp både i antalet regelbrott såväl som gula kort, men samtidigt är vi i topp i antalet vunna tacklingar och är också det lag som skapar mest antal chanser vilket gör att vi ändå får utdelning av vårt spel.

Vi inledde med att vinna de tre första matcherna och det här mot Angers borta, Dijon hemma samt Bordeaux hemma innan vi får vårt första poängtapp och det här i förlustmatchen mot Stade Rennais. Vi följer upp med två oavgjorda matcher mot Lyon och Nantes innan vi återigen lyckas vinna och det här mot Reims med 2-1. I sista matchen för perioden förlorar vi däremot med 0-1 vilket gör att vi under de åtta spelade matcherna har vunnit fyra, spelat oavgjort i två samt förlorat i två vilket får ses som ganska bra för en nykomling i serien. Roligt är det också att den andra nykomlingen Guingamp har spelat bra och ligger på andraplats två poäng bakom Marseille som toppar Ligue 1 för stunden. PSG som vann förra året ligger “bara” fyra.

OMGÅNG 1 | STADE RAYMOND KOPA, 12 531

- VINST MED 2-1 (TCHIMBEMBÉ, FORTUNÉ) MOT ANGERS

OMGÅNG 2 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 5-4 (MBEUMO X3, MATHEUS, TAVARES) MOT DIJON

OMGÅNG 3 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 3-1 (COSTIL (SJM), MBEUMO X2) MOT BORDEAUX

OMGÅNG 4 | ROAZHON PARK, 22 128

- FÖRLUST MED 0-2 MOT STADE RENNAIS

OMGÅNG 5 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- OAVGJORT MED 3-3 (ABDALLAH X2, MATHEUS) MOT LYON

OMGÅNG 6 | STADE DE LA BEAUJOIRE, 26 524
- OAVGJORT MED 1-1 (TOUZGHAR) MOT NANTES

OMGÅNG 7 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 2-1 (FORTUNÉ, MATHEUS) MOT REIMS

OMGÅNG 8 | STADE DE LA MEINAU, 26 109

- FÖRLUST MED 0-1 MOT RC STRASBOURG ALSACE

#12   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 09:45 AM

Postad bild

1.9 OKTOBER & NOVEMBER 2019/20

LIGUE 1 CONFORAMA - 7/20 - 15 7 3 5 +6 24PSPELARSTATISTIK - LAGSTATISTIK

Det roliga var över (för stunden i alla fall) och och poängtappen och förlusterna började komma på rad ju längre hösten gick. När de sju matcherna hade spelats i oktober och november hade vi ramlat ner till en sjundeplats men ska vi ta med oss något från perioden så vann vi i alla fall den inledande matchen mot Montpellier samt den avslutande matchen mot tvåan i Ligue 1, Marseille, dessutom på bortaplan och med 4-1. Vi lyckas också spela oavgjort mot PSG. Däremellan förlorar vi emellertid mot Stade Brestois, Toulouse och Guingamp och det är speciellt vårt bortaspel som har varit uselt, ja förutom i den sista matchen för perioden mot Marseille det vill säga, som var en riktigt skön seger där också ytterbacken Burner gör sitt första mål för klubben, samt anfallare Camara gör sitt första för säsongen.

I statistiken fortsätter vi att vara ett ganska så fult lag och vi orsakar flest frisparkar såväl som att vi drar på oss mest gula kort. Vi vinner däremot många brytningar och tacklingar och det är bara PSG som har ett bättre bollinnehav än oss, vi förlänger även vår svit i att skapa flest chanser i ligan.

OMGÅNG 9 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 4-1 (FORTUNÉ, MATHEUS, TCHIMBEMBÉ, FAR) MOT MONTPELLIER HSC

OMGÅNG 10 | STADE FRANCIS-LE BLÉ, 7 844

- FÖRLUST MED 0-1 MOT STADE BRESTOIS 29

OMGÅNG 11 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 1-0 (MATHEUS) MOT AMIENS

OMGÅNG 12 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- FÖRLUST MED 0-1 MOT TOULOUSE

OMGÅNG 13 | STADE MUNICIPAL DU ROUDOUROU, 19 039

- FÖRLUST MED 1-2 (MATHEUS) MOT GUINGAMP

OMGÅNG 14 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- OAVGJORT MED 0-0 MOT PARIS SAINT-GERMAIN

OMGÅNG 15 | STADE ORANGE VÉLODROME, 51 862

- VINST MED 4-1 (TCHIMBEMBÉ, BURNER, MBEUMO, CAMARA) MOT MARSEILLE

COUPE DE LA LIGUEUTSLAGNA I DEN 1:A OMGÅNGEN – SPELARSTATISTIK

För andra året i rad får vi möta Guingamp i ligacupen och likt förra året åker vi återigen ut direkt den här gången med 1-2.

3:E OMGÅNGEN | STADE MUNICIPAL DU ROUDOUROU, 13 492

- FÖRLUST MED 1-2 (TCHIMBEMBÉ) MOT GUINGAMP

Detta inlägg har redigerats av Denki: 15 July 2019 - 09:46 AM

#13   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 16 July 2019 - 09:37 AM

Postad bild

2.0 VINTERTRANSFERS

FÖRSTÄRKNINGAR/FÖRSÄLJNINGAR

<-- FRANSK | DJAMALDINE ATOYI

-LÅN, FC FLEURY 91

<-- FRANSK | JONATHAN TINHAN

-117 TUSEN KRONOR, STADE LAVALLOIS

<-- FRANSK | MARVINE NANDO

-LÅN, US ORLÉANS
<-- MADAGASKISK | RAYAN RAVELOSON

-LÅNKOSTNAD 100 TUSEN KRONOR P/M, RAPID WIEN

<-- PORTUGISISK | YOHAN TAVARES

-LÅN, AJ AUXERRE

Då vi redan hade nått gränsen för antalet värvningar per säsong så blev transferfönstret under januari ett ganska lugnt sådant. Däremot lämnade några spelare klubben och det här både från a-laget såväl som från reservlaget. Vi hade gärna och som jag hade skrivit i tidigare updates fått till någon större försäljning men återigen var det ingen klubb som nappade på någon av mina spelare. Eller jo, en spelare fick vi såld, Tinhan från reservlaget, men han kan knappast räknas in i kategorin “större försäljning” då vi enbart fick 117 000 kr för honom.

Några utlåningar blev det också och av dessa var de mest betydande spelarna rotationsspelaren Raveloson samt backkollegan Tavares. Den sistnämnde hade visserligen fått spelat en del matcher under hösten men när den yngre och den talangfulle Stone Mambo kom tillbaka från lånet i Sirius valde jag att satsa på denne vilket gjorde att Tavares lånades ut till Auxerre i Ligue 2. Raveloson lånades i sin tur ut till Rapid Wien i Österrike och ersättaren till honom blir den unge Etienne Youte Kinkoue som flyttas upp från reservlaget.

Detta inlägg har redigerats av Denki: 16 July 2019 - 09:42 AM

#14   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 16 July 2019 - 15:36 PM

Postad bild

2.1 DECEMBER & JANUARI 2019/20

LIGUE 1 CONFORAMA - 7/20 - 22 10 5 7 +10 35PSPELARSTATISTIK - LAGSTATISTIK

Vi fortsätter att tappa placeringar i tabellen och efter bara ha tagit 1 poäng på de tre inledande matcherna i december hade vi halkat ner till en tiondeplats. Vi skulle emellertid få ordning på spelet och efter vår lilla svacka vinner vi både mot Nice och Dijon, spelar oavgjort mot Bordeaux innan vi avslutar januari med att slå Lyon på bortaplan med 2-1 vilket gjorde att vi avancerade upp till en sjundeplats i tabellen, med 35 ihopskrapade poäng efter 22 spelade omgångar.

Hur ser det ut i spelarstatistiken för spelarna i Troyes då? Samassa, vår etta och lagkapten gör det stabilt där bak mellan stolparna och har dessutom spelat alla matcher än så länge i ligan. Några klubbar, exempelvis Milan är ute också ute efter honom och eftersom jag mer och mer vill föryngra laget och satsa på mina egna talanger så finns det faktiskt en möjlighet att jag väljer att sälja honom, men det får i så fall blir till sommaren och självklart så måste prislappen var rätt om det ska överhuvudtaget bli någon försäljning. Annars så har mina ytterback presterat bra och både Obiang och Abdallah är de som löper mest i hela ligan under 90 minuter. Mina mittbackar Kike och Tavares är dessutom de två som gör flest avgörande tacklingar vilket visar att vårt försvar håller håller en hyfsad nivå även om vi fortfarande drar på oss flest gula kort ligan. Anfallsmässigt är vi det lag som skapar mest chanser, samt har flest skott på mål och de spelare som främst sticker ut i den interna statistiken är mina två anfallare Matheus och Mbeumo som båda har gjort sju mål vardera, däremot är de inte i närheten av Lyons suveräne Dembélé som redan har öst in 18 mål i ligan. Assistligan internt, toppas av Fortuné, med sex framspelningar hittills. Bäst snittbetyg (7,22) har emellertid vår centrala mittfältare och allt mer dominanta Tchimbembé som också är den som ligger trea i den interna skytteligan med sina fem mål under hösten.

OMGÅNG 16 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- FÖRLUST MED 1-2 (MATHEUS) MOT LILLE

OMGÅNG 17 | STADE GEOFFROY-GUICHARD, 25 737

- OAVGJORT MED 1-1 (ABDALLAH) MOT STADE SAINT-ETIENNE

OMGÅNG 18 | STADE LOUIS II, 5 914

- FÖRLUST MED 1-2 (BURNER) MOT MONACO

OMGÅNG 19 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 2-0 (CAMARA, MBEUMO) MOT NICE

OMGÅNG 20 | PARC DES SPORTS GASTON GÉRARD, 11 963

- VINST MED 5-2 (TAVARES, CAMARA X3, TSCHIMBEMBÉ) MOT DIJON

OMGÅNG 21 | MATMUT ATLANTIQUE, 19 197

- OAVGJORT MED 2-2 (CAMARA, FORTUNÉ) MOT BORDEAUX

OMGÅNG 22 | GROUPAMA STADIUM, 44 520

- VINST MED 2-1 (FAR, SALMIER) MOT LYON

COUPE DE FRANCEVIDARE TILL DEN 10:E OMGÅNGEN – SPELARSTATISTIK

I franska cupen ställde vi ut spelare från reservlaget, samt U19-laget men trots detta lyckades vi slå ligakonkurrenten Strasbourg med 3-1 och vi var vidare till 10:e omgången som skulle spelas i februari och det här mot Le Havre från Ligue 2.

OMGÅNG 9 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 3-1 (KAYE X2, LABYAD) MOT RC STRASBOURG ALSACE

#15   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 17 July 2019 - 15:27 PM

Postad bild

2.2 UNGDOMSKOLL

UNGDOMSKANDIDATER 2019/20

FRANSK | CHRISTIAN RENAULT

-MÅLVAKT, 15 ÅR, 182CM/64KG, “REFLEXSNABB OCH SMIDIG MÅLVAKT”
FRANSK | MOHAMED SAHRAOUI

-VÄNSTERBACK, 14 ÅR, 196CM/74KG, “FYSISK, SNABB OCH SPÄNSTIG VÄNSTERBACK”

FRANSK | JIMMY MAREGA

-MITTBACKEN, 15 ÅR, 193CM/79KG, “MODIG OCH AGGRESSIV MITTBACK SOM DESSUTOM KAN SPELA PÅ ANDRA POSITIONER”

Då var vi återigen framme vid presentationen av årets mest talangfulla ungdomskandidater som anlänt till klubben. Inte lika bra kull av spelare i år som förra men likväl var det ändå några spelare som stack ut lite extra och dessa var den 14-åriga målvakten Christian Renault, den 15-åriga mittbacken Jimmy Marega samt den 14-åriga vänsterbacken Mohamed Sahraoui.

#16   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 17 July 2019 - 22:33 PM

Postad bild

2.3 FEBRUARI & MARS 2019/20

LIGUE 1 CONFORAMA - 7/20 - 30 14 6 10 +8 48PSPELARSTATISTIK - LAGSTATISTIK

Vi håller oss kvar på övre halvan av tabellen även efter februari och mars men det här efter ha blandat och gett både spelmässigt såväl som resultatmässigt. Vi inleder exempelvis perioden med att förlora ganska klart mot både Stade Rennais (1-3) och Reims (1-5) innan vi lyckas vinna först en svängig och målglad match hemma mot Strasbourg med 5-3 samt slå Nantes i matchen därpå med 2-1. Mot Brestois skulle vi kanske ha vunnit vår tredje raka seger men vi tappar man ledningen två gånger om så vinner man inga matcher och matchen slutar 2-2. Vårt slarv skulle också fortsätta och Montpellier vinner över oss med 2-1 den 28:e omgången av Ligue 1. Det återstod nu två matcher av mars och det här på bortaplan först mot Amiens och sedan mot Toulouse. Just bortaplan har inte direkt varit vår melodi under säsongen men denna dåliga trend skulle faktiskt brytas. Mot Amiens var det 1-1 fram till övertid, då får vi en straff och denne sätter Camara och vinner matchen med 2-1. Just Camara avgör sedan även matchen mot Toulouse med matchens enda mål och efter har inlett perioden på ett ganska så uddlöst sätt lyckas vi ändå resultatmässigt få till en någorlunda avslutning med våra två starka bortasegrar. Detta gör att vi i tabellen ligger kvar på vår sjundeplats med 48 poäng. Blott en poäng till Nantes på sjätteplats och sex poäng ner till Stade Rennais på åttondeplats.

OMGÅNG 23 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- FÖRLUST MED 1-3 (FORTUNÉ) MOT STADE RENNAIS

OMGÅNG 24 | STADE AUGUSTE DELAUNE, 14 490

- FÖRLUST MED 1-5 (CAMARA) MOT REIMS

OMGÅNG 25 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 5-3 (FORTUNÉ, MBEUMO X3, KIKI) MOT RC STRASBOURG ALSACE

OMGÅNG 26 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 2-1 (TCHIMBEMBÉ, TOUZGHAR) MOT NANTES

OMGÅNG 27 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- OAVGJORT MED 2-2 (MBEUMO, DARBION) MOT STADE BRESTOIS 29

OMGÅNG 28 | STADE DE LA MOSSON ET DU MONDIAL 98, 10 290

- FÖRLUST MED 1-2 (FORTUNÉ) MOT MONTPELLIER HSC

OMGÅNG 29 | STADE CRÉDIT AGRICOLE LA LICORNE, 9 788

- VINST MED 2-1 (CAMARA X2) MOT AMIENS
OMGÅNG 30 | STADIUM, 18 329

- VINST MED 1-0 (CAMARA) MOT TOULOUSE

COUPE DE FRANCEVIDARE TILL KVARTSFINAL – SPELARSTATISTIK

Trots att vi valde att fokusera mer på ligaspelet så har vi nu ändå avancerat oss vidare i cupen och det här efter vi slagit ut Le Havre (3-2 efter förlängning) samt Nice (med 2-1) i omgång 10 respektive omgång 11. Troyes kommer alltså den 7 april spela kvartsfinal mot Monaco den franska cupen.

OMGÅNG 10 | STADE DE L'AUBE, 20 136
- VINST MED 3-2 (MATHEUS, FORTUNÉ, TOUZGHAR) EFTER FÖRLÄNGNING MOT LE HAVRE AC

OMGÅNG 11 | ALLIANZ RIVIERA, 14 166

-VINST MED 2-1 (MBEUMO X2) MOT NICE

#17   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 20 July 2019 - 15:01 PM

Postad bild

2.4 APRIL & MAJ 2019/20

LIGUE 1 CONFORAMA - 5/20 - 38 19 7 12 +14 64PSPELARSTATISTIK - LAGSTATISTIK

De åtta sista matcherna skulle spelas och Ligue 1 avgöras, men vi fick knappast en bra start om säger så. Först förlorar vi mot den andra överraskningen detta år, Guingamp med 1-2 och i matchen därpå blir vi fullständigt krossade med 1-6 mot kommande ligavinnaren PSG (Suveräne Cavani gör alla deras mål). Vi skulle emellertid resa oss och fler förluster blir det faktiskt inte för oss och när säsongen var över hade vi mot alla odds hamnat på en femteplats med 64 ihopspelade poäng, fyra poäng upp till fyran Guingamp, samt fyra poäng ner till Toulouse på sjätteplats.

Det här är ju verkligen helt makalöst och som vi har spelat under delar av säsongen. Vi hamnade visserligen i vissa svackor och bottennapp under året men det som bara gjorde oss starkare var att dessa aldrig blev långvariga och oavsett resultat mot oss vek vi aldrig ner oss. Vi fortsatte istället med vår spelidé och offensiva taktik som och det här ledde fram till att vi skulle överraska alla (resultatmässigt) i ligan, inklusive oss själva. Tillsammans med Guingamp, den andra nykomlingen i ligan, ska vi nu spela ute i Europa till nästa säsong. Hör bara på det. Kan det dessutom bli bättre? Svaret är nej och istället ska vi bara njuta över hur vi har presterat under säsongens gång och vila upp oss till den där andra säsongen som brukar bli lite jobbigare. Eller?

OMGÅNG 31 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- FÖRLUST MED 1-2 (MBEUMO) MOT GUINGAMP

OMGÅNG 32 | PARC DES PRINCES, 47 929

- FÖRLUST MED 1-6 (MARQUINHOS SJM) MOT PARIS SAINT-GERMAIN

OMGÅNG 33 | STADE DE L'AUBE, 19 411

- VINST MED 4-1 (MBEUMO, TCHIMBEMBÉ, FORTUNÉ, OBIANG) MOT MARSEILLE

OMGÅNG 34 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 4-0 (FAR, CAMARA X2, KIKI) MOT MONACO

OMGÅNG 35 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- OAVGJORT MED 3-3 (KIKI, MBEUMO, FORTUNÉ) MOT SAINT-ETIENNE

OMGÅNG 36 | ALLIANZ RIVIERA, 24 224

- VINST MED 2-0 (FAR, MATHEUS) MOT NICE

OMGÅNG 37 | STADE PIERRE MAUROY, 35 713

- VINST MED 4-2 (CAMARA X2, FORTUNÉ, DARBION) MOT LILLE
OMGÅNG 37 | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 1-0 (CAMARA) MOT ANGERS

COUPE DE FRANCEFÖRLUST I FINALEN – SPELARSTATISTIK

Det var inte nog med att vi överträffade allas förväntningar i ligaspelet, i franska cupen gjorde vi det minst lika bra. I kvartsfinalen vinner vi både en svängig och målglad match mot Monaco med 4-3 och vi var vidare till semifinal mot Marseille, ett lag som vi haft ganska enkelt för i ligaspelet. Jämnare blev det i cupen men trots att vi spelade med en man mindre de sista 40 minuterna så vann vi med 1-0, matchens enda mål gjordes vår formstarke Camara på straff och Troyes skulle spela sin första final i cupen sedan 1956. Vilka blev motståndarna då? PSG såklart, som hade slagit ut överraskningslaget Lens i semifinalen.

Finalen börjar vi förvånansvärt bra och redan i den tredje minuten gör Mbeumo 1-0, ett resultat som skulle hålla sig till halvlek. Men skulle vi verkligen hålla en halvlek till mot ett annars så överlägset PSG? Svaret på denna fråga skulle tyvärr bli ett nej och på 11 minuter i andra, det första målet kom i den 66 minuten, gör PSG tre mål och de hade vänt på finalen. Fler mål blir det heller inte och PSG tog ytterligare en titel till Paris detta år. Vi ska emellertid var nöjda med vår insats för aldrig på kartan trodde jag att vi skulle stå emot så här bra både i ligan och i cupen. Så verkligen, vilken jäkla säsong vi gör!

KVARTSFINAL | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 4-3 (HEMANS, CAMARA X3) MOT MONACO

SEMIFINAL | STADE DE L'AUBE, 20 136

- VINST MED 1-0 (CAMARA) MOT MARSEILLE
FINAL | STADE DE FRANCE, 81 338

- FÖRLUST MED 1-3 (MBEUMO) MOT PARIS SAINT-GERMAIN

#18   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 21 July 2019 - 14:41 PM

Postad bild

2.5 SUMMERING AV SÄSONGEN 2019/20

SPELARPRESTATIONER UNDER SÄSONGEN

Vi gör en supersäsong minst sagt och som överträffar alla förväntningar och det skulle såklart även visa sig i statistiken. Strax efter säsongen var över blev han inte bara uttagen i säsongens elva, Samassa blev dessutom utsedd till årets målvakt i Ligue 1 och det här före Lopes i Lyon och Areola i PSG. Han gör samtidigt inte en lika dominerande säsong som han gjorde för oss i Ligue 2 och, visserligen har det varit en aning tuffare motstånd i Ligue 1 men jämför man statistiken från förra året så höll han nollan 18 gånger, i år håller han “bara” nollan fem matcher. Antalet matcher för Samassa blev heller inte lika många under den här säsongen och under en period under spelade jag faktiskt med den unge produkten Jay som då gjorde det stabilt. Till nästa säsong har jag faktiskt funderat på att flytta Samassa åt sidan och istället göra denne Jay till vår etta mellan stolparna.

ÅRETS MÅLVAKT

Postad bild

Försvaret med framförallt Salmier och Kiki i spetsen (och som dessutom var de två som spelade flest matcher för oss) tycker jag håller ihop det bra under säsongen. Visserligen släpper vi in fler mål i år, men det var också ganska väntat att vi skulle göra detta under vår första säsong i Ligue 1. Om vi går tillbaka Kiki så har han återigen ett högt snittbetyg, inte det bästa i år, men inte långt ifrån. Han gjorde också många brytningar och viktiga sådana gör han faktiskt flest i hela ligan med sina 12 i antal. En annan i försvaret som sticker ut lite från mängden är ingen mindre än vår ytterback till vänster, Obiang som vinner den interna assistligan, har det näst högsta snittbetyget i truppen, skapar flest chanser i ligan och samt är den som löper mest i Ligue 1 vilket får ses som en ganska bra säsong från hans sida. Hans konkurrent på positionen, Hemans har därför inte haft det inte enkelt att slå sig in på vänsterkanten, även om det blivit en del matcher och som han dessutom gjort med bra betyg, 7,11 på 13 starter. Ute på högerkanten har det däremot varit jämnare och både Burner (7,06) och Abdallah (7,09) har i stort spelat lika många matcher. Den förstnämnda presterade samtidigt en aning bättre där han exempelvis hamnade på 9 assist i jämförelse mot Abdallahs 4 framspelningar. Vem spelade jämnte Kiki och Salmier då? Under hösten var det Raveloson och Tavares som roterade med varandra om den tredje platsen i mittlåset men efter att dessa två lånades förändrades situationen en aningen och under våren var det framförallt Mambo Muzalimoja (14 matcher) som fick spela, tätt av Makulanyangi på 11 matcher. De övriga två, Ali Lakbi och Kinkoue fick några chanser, men inte mer än så.

ASSISTKUNGEN

Postad bild

Mittfältet då, ja det det dominerades helt klart av vår suveräne Tchimbembé. Han var däremot ganska ful och i ligan var det bara en annan spelare som drog på sig fler gula kort, han var även den spelare som utförde flest tacklingar under 90 minuter. Men bortser man från detta så är han väldigt säker med bollen, vilket dessutom syns i statistiken genom hans antalet avgörande passningar i matcherna som är det tredje bästa i ligan. Förr oss gör han också sju mål vilket ändå får ses som ganska okej för en central mittfältare. Sabater var framförallt den spelare som spelade jämte Tchimbembé och som första säsong hos oss tycker jag att han var stabil, han var aldrig usel, men var samtidigt inte en spelare som utmärkte sig något extra heller. Likaså kan man säga om Darbion och framförallt Goteni som jag har velat fått sålt ett tag. Förhoppningsvis lämnar han i sommar.

Liksom i Ligue 2, fortsatte vi även nu att göra en del mål (75 gjorda mål) och i statistiken är det bara två lag som gjorde fler och det var självfallet PSG men också Lyon. Att det var anfallet som producerade de flesta av dessa mål var väl ingen högoddsare och likt förra året så har vi tre spelare där uppe som gör över tio mål. Bäst effektivitet hade Camara den här säsongen och sammanlagt gör han 19 mål tillslut, 15 st i ligan. Camara är också den spelare i Troyes som hade det högsta snittbetyget (7,17). Strax därefter är det Mbeumo som smäller in 17, varav 14 i ligan. Den tredje spelaren att göra över tio mål var Fortuné som gör elva mål, han gör dessutom 11 assist. Nyförvärvet Matheus skämmer heller inte ut sig tycker jag, visserligen hade jag kanske hoppats på mer men han gör ändå nio mål och är faktiskt tillsammans med Mbeumo de som skapar flest chanser men det här efter Obiang som var överlägsen i denna interna statistik.

SKYTTELIGAVINNAREN

Postad bild

* Bilderna såväl som en del spelare är som vanligt klickbara.

Detta inlägg har redigerats av Denki: 21 July 2019 - 22:04 PM

#19   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 21 July 2019 - 22:27 PM

Postad bild

2.6 FÖRSÄSONG 2020-21 DEL 1

SOMMARTRANSFERS

<-- FRANSK | BRYAN PELÉ

-6,5 MILJONER KRONOR, QPR

<-- FRANSK | KÉVIN FORTUNÉ

-38 MILJONER KRONOR, NORWICH
<-- FRANSK | WARREN TCHIMBEMBÉ

-142 MILJONER KRONOR, NORWICH
<-- MALISK | MAMADOU SAMASSA

-LÅNEKOSTNAD 500 000 KRONOR P/M, SUNDERLAND

<-- TUNISISK | YOANN TOUZGHAR

-2,05 MILJONER KRONOR, HERACLES

<-- PORTUGISISK | CLAUDE GONCALVES

-LÅNKOSTNAD 135 TUSEN KRONOR P/M, CERCLE BRUGGE

<-- PORTUGISISK | YOHAN TAVARES

-LÅNKOSTNAD 200 TUSEN KRONOR P/M, VITÓRIA DE GUIMARÄES
<-- MADAGASKISK | RAYAN RAVELOSON

-LÅNKOSTNAD 140 TUSEN KRONOR P/M, ROYAL ANTWERP

-LÅN, GRENOBLE FOOT 38
<-- FRANSK | STÉPHANE DARBION

-LÅN, PANETOLIKOS
<-- FRANSK | ZINE-EDINE ZEHANI

-LÅN, FC FLEURY 91
<-- FRANSK | REMÝ VITTA

-LÅN, US ORLÉANS
<-- FRANSK | HAMZA CHAHID

-LÅN, FC CHAMBLY-THELLE
<-- FRANSK | BRANDON DOMINGUES

-LÅN, KV OOSTENDE

--> SVENSK | ADRIAN GYLLINGBERG

-ANFALLARE, 6,5 MILJONER KRONOR, KALMAR FF

--> PORTUGISISK | ANDRÉ ANDERSON

-ANFALLARE, 25 MILJONER KRONOR, LAZIO
--> SKOTSK | IAN KING

-CENTRALMITTFÄLTARE, 2,5 MILJONER KRONOR, MOTHERWELL

Jag kände att det var dags för lite förändringar (i föryngringens tecken) i truppen och därmed blev det ett ganska så händelserikt transferfönster under min tredje sommar i Troyes och speciellt med spelare som lämnade klubben. Om vi börjar där så fanns det intressenter redan i januari för vår mittfältare Tchimbembé. Vi fick också ett bud på 90 miljoner men eftersom jag kände att vi till sommaren kunde få mer valde jag att tacka nej till detta bud då. När säsongen var över fick vi ett nytt bud från Norwich och efter lite förhandlingar fram och tillbaka såldes han tillslut för hela 142 miljoner (som dock genom olika klausuler kan nå upp till 180 miljoner). Fina pengar in och jag säger bara äntligen fick vi in lite pengar på försäljningar. Nu fick vi dessutom in ganska mycket pengar och sedan jag anslöt till klubben är vi för första gången på plus-sidan i den sammanlagda ekonomiska balansen, vilket är positivt. Strax innan försäljningen av mittfältaren Tchimbembé hade vi också fått sålt vår 30-åriga anfallare Fortuné till Norwich för 38 miljoner. Under sommarens gång var det ytterligare två spelare som lämnade permanent och dessa var anfallaren Touzghar som såldes till Heracles samt den överflödiga ytterbacken Pelé som skickades vidare till QPR i England. I den här föryngringen av truppen som har inletts på allvar inför min tredje säsong i klubben så blev det också många spelare som lånades ut. Jag kommer inte nämna alla här i texten men den mest betydelsefulla förlusten får ändå sägas vara utlåningen av vår målvakt Samassa. Förra året blev han utsedd till årets målvakt i Ligue 1 men får nu alltså flytta i förmån för att ge plats för ungtupparna och de egna produkterna Ronan Jay och Evan Marino som jag till vår andra säsong i Ligue vill satsa lite extra på. Andra nämnvärda som lånades ut var rutinerade Darbion, Tavares och Raveloson.

Efter alla spelare som lämnat blev det utrymme även för några förstärkningar och när sommaren var över hade vi både flyttat upp ett antal unga intressanta spelare från reservlaget såväl som vi hade köpt in tre nya spelare. I Sverige och och framförallt i de allsvenska klubbarna hade vi scoutat en del under åren. Det var också härifrån vi hittade vår första förstärkning för sommaren och det här i den blott artonårige men talangfulle anfallaren Adrian Gyllingberg som anländer för 6,5 miljoner från Kalmar FF. En spelare jag tror och hoppas på mycket och därmed kommer att få hoppa in i och spela i a-laget direkt. Med sina 205 cm kommer han att bli lite av en bollmottagare och oavsett hur mycket matcher han får under säsongen så kommer han med sin spänst och styrka vara ett hot i sitt huvudspel när han väl få spela. Efter att Tchimbembé och Darbion hade sålts samt Goteni hade släppts på fri transfer behövde vi få in några spelare på mittfältet. Vi började med att plocka upp Maxen Kapo (som köptes under första säsongen) och Bilal Brahimi innan vi även köpte in den unge Ian King, som min scouter hade rekommenderat starkt att köpa in. Beslutsam mittfältare som löper mycket, har dessutom väldigt hög lägstanivå och är en lagspelare ut i fingertopparna. Dessa tre kommer att slåss om startplats bredvid Sabater under säsongen. Sist men inte minst valde vi även att köpa in ytterligare en anfallare och det här blev italienaren André Anderson som anländer från Lazio, men där han förra säsongen var utlånad till Carpi och gjorde sex mål.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Denki: 21 July 2019 - 22:35 PM

#20   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2468 Inlägg:

Postad 23 July 2019 - 10:08 AM

Postad bild

2.7 FÖRSÄSONG 2020/21 DEL 2

MÅLVAKTER

FRANSK | RONAN JAY

- 19 ÅR, 180 cm/73 kg, 4:E SÄSONGEN, 890 TUSEN KRONOR

FRANSK | EVAN MARINO

- 18 ÅR, 181 cm/75 kg, 3:E SÄSONGEN, 385 TUSEN KRONOR

FÖRSVARARE

MALISK | KIKI

- 23 ÅR, 192 cm/85 kg, 3:E SÄSONGEN, 33 MILJONER KRONOR

- 27 ÅR, 170 cm/64 kg, 5:E SÄSONGEN, 49 MILJONER KRONOR

FRANSK | ISAAC HEMANS

- 23 ÅR, 170 cm/63 kg, 3:E SÄSONGEN, 5,75 MILJONER KRONOR

FRANSK | PATRICK BURNER

- 24 ÅR, 170 cm/65 kg, 2:A SÄSONGEN, 15 MILJONER KRONOR

FRANSK | ETIENNE YOUTE KINKOUE

- 18 ÅR, 193 cm/83 kg, 3:E SÄSONGEN, 2,35 MILJONER KRONOR

SVENSK | ADRIAN PETTERSSON

- 20 ÅR, 186 cm/73 kg, 2:A SÄSONGEN, 2,5 MILJONER KRONOR

- 27 ÅR, 188 cm/85 kg, 3:E SÄSONGEN, 32 MILJONER KRONOR

FRANSK | STONE MAMBO MUZALIMOJA

- 21 ÅR, 180 cm/69 kg, 6:E SÄSONGEN, 9,25 MILJONER KRONOR

- 21 ÅR, 178 cm/68 kg, 6:E SÄSONGEN, 6 MILJONER KRONOR
FRANSK | KENNY MAKULANYANGI

- 19 ÅR, 192 cm/79 kg, 5:E SÄSONGEN, 3,25 MILJONER KRONOR

MITTFÄLTARE

SKOTSK | IAN KING

- 18 ÅR, 184 cm/77 kg, 1:A SÄSONGEN, 3,25 MILJONER KRONOR

FRANSK | MAXEN KAPO

- 19 ÅR, 168 cm/60 kg, 3:E SÄSONGEN, 1,25 MILJONER KRONOR

FRANSK | BILAL BRAHIMI

- 20 ÅR, 169 cm/63 kg, 5:E SÄSONGEN, 2,05 MILJONER KRONOR

SPANSK | DAMIÁ SABATER

- 24 ÅR, 178 cm/69 kg, 2:A SÄSONGEN, 18 MILJONER KRONOR

ANFALLARE

GUINEANSK | DEMBA CAMARA

- 25 ÅR, 186 cm/82 kg, 3:E SÄSONGEN, 34 MILJONER KRONOR

FRANSK | BRYAN MBEUMO

- 21 ÅR, 172 cm/72 kg, 6:E SÄSONGEN, 62,5 MILJONER KRONOR

PORTUGISISK | ANDRÉ ANDERSON

- 20 ÅR, 178 cm/77 kg, 1:A SÄSONGEN, 48 MILJONER KRONOR

FRANSK | HATIM FAR

- 18 ÅR, 179 cm/78 kg, 3:E SÄSONGEN, 4 MILJONER KRONOR
BRASILIANSK | MATHEUS

- 23 ÅR, 176 cm/70 kg, 2:A SÄSONGEN, 18 MILJONER KRONOR

SVENSK | ADRIAN GYLLINGBERG

- 18 ÅR, 205 cm/98 kg, 1:A SÄSONGEN, 4,5 MILJONER KRONOR

Ja här får vi se hur det kommer gå den här säsongen. Mycket har hänt i truppen där både många tidigare nyckelspelare har lämnat såväl det har skett en föryngring. Om vi börjar längst bak bland positionerna så har ju som sagt Samassa lånats ut och istället kommer vi den här säsongen starta med någon av de två talangfulla produkterna Jay (som förra året var tvåa bakom Samassa), 19 år eller Marino, 18 år. Som det ser ut nu för stunden så känns Jay lite vassare, han har dessutom Ligue 1 matcher i kroppen från förra året, i jämförelse med Marino som bara hållit till i reservlaget.

I försvaret så har Salmier och Kiki två gjutna platser i startelvan så länge de är skadefria. Den tredje platsen i vårt mittlås kommer fyra spelare i dagsläget att slåss om, men de som ligger närmast startplats är framförallt Pettersson och Mambo Muzalimoja. Makulanyangi ligger däremot inte långt borta, som dessutom både är talangfull har utvecklats mycket på sista tiden. Kinkoue blir sista utväg. Ute på kanterna är det sig likt och inga har antingen lämnat eller anlänt. Obiang är däremot ny kapten efter att Samassa lämnat, han är dessutom ohotad på sin position i dagsläget även om Hemans får spela en del när den förstnämnde behöver vila till och från. Till höger är konkurrensen tuffare mellan Abdallah och Burner och jag tänker mig att vi kommer att fortsätta rotera mellan dessa två herrar även denna säsong.

På mittfältet är det mycket som har hänt och den enda som faktiskt är kvar från förra säsongen är spanske Sabater som också är den enda spelaren som har en given plats så länge han orka och är skadefri. Platsen jämte honom är väldigt öppen i dagsläget och jag har absolut inte bestämt mig vem jag kommer att starta med. Därmed blir det en del rotation inledningsvis mellan Kapo, King och Brahimi och där deras form kommer att fälla avgörande av vem som får mest speltid.

I anfallet vore det dumt att inte fortsätta med framförallt Camara men även Mbeumo vilket gör att det bara blir en plats över som i dagsläget fyra spelare slåss om att ta. Matheus har emellertid blivit en personlig favorit och jag anser att han till och med ligger lite före Mbuemo i startordningen vilket gör att det blir Gyllingberg, Far och nyförvärvet Anderson som blir de som får kämpa tillsammans med då Mbuemo om att slå sig in i startelvan. Alla kommer samtidigt få sina chanser och matcher, men vilka som kommer att få spela mest är långt ifrån avgjort, bortsett från möjligen Camara och Matheus som kommer få spela mycket.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar