Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Manchester City 2019/20

37 svar till detta ämne

#21   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5516 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 19:40 PM

Sky rapporterar nu att Fabian Delph har anslutit till Evertons träningsläger i Schweiz. Bara en tidsfråga innan övergången blir officiell.

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#22   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 21:48 PM

Och där blev det officiellt. Tack för allt, Delphinho!

#23   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 22:22 PM

Ryktas lite lätt (inget konkret) om att City ser Rúben Dias som en potentiell ersättare till Nicolás Otamendi som eventuellt kan vara på väg att lämna klubben. Valencia uppges vilja värva tillbaka argentinaren, som sägs vara sugen på en flytt tillbaka till Spanien.

Detta inlägg har redigerats av zero1337: 15 July 2019 - 22:22 PM

#24   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 17 July 2019 - 10:48 AM

Philippe Sandler sägs vara klar för Anderlecht på ett säsongslångt lån. Pep Guardiola påstås se en Van Dijk-liknande potential i Sandler och vill att han ska ut och spela fotboll regelbundet. Anderlecht känns därför som ett helt perfekt steg, framförallt då ingen mindre än Vincent Kompany tränar den belgiska storklubben.

#25   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 17 July 2019 - 12:07 PM

Visa inläggzero1337 skrev:

Ryktas lite lätt (inget konkret) om att City ser Rúben Dias som en potentiell ersättare till Nicolás Otamendi som eventuellt kan vara på väg att lämna klubben. Valencia uppges vilja värva tillbaka argentinaren, som sägs vara sugen på en flytt tillbaka till Spanien.
Ett, tu, tre så är han klar för United för hisnande summor!

#26   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 17 July 2019 - 12:32 PM

Om dryga timmen är det dags för säsongens första träningsmatch där West Ham står för motståndet. Rodri och Angelino finns med från start.

Startelvan:
Bravo; Danilo - Harwood-Bellis - Laporte - Angelino; Rodri - Bernabe - Silva; Doyle - Nmecha - Poveda

#27   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 17 July 2019 - 14:20 PM

Snyggt mål av David Silva! Matchen går för övrigt att se på Viaplay. 2-1 till City's favör inför andra halvlek efter två straffmål åt vardera håll.

#28   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 17 July 2019 - 16:27 PM

Vad härligt att se Man City in game igen, som man har saknat det även om det var en meningslös försäsongsmatch på andra sidan jordklotet. Kul speciellt när Sané, Sterling, B. Silva och De Bruyne kom in och gjorde sin grej!

#29   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 14:44 PM

City och Juventus sägs ha återupptagit förhandlingarna om João Cancelo. City sägs vara villiga att erbjuda 25-30m + Danilo, ett erbjudande som Juventus påstås överväga.

#30   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2525 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 01 August 2019 - 14:52 PM

Vet inte riktigt om jag är så sugen på Danilo. Men med en övergångssumma på 50-60 M som det pratats om så är det bara för Juve att acceptera ASAP. Cancelo var högst medioker förra säsongen och var direkt inblandad i flera baklängesmål.
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#31   Yayakolo

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5949 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 01 August 2019 - 14:58 PM

Cancelo var riktigt svag i Valencia också för några år sen. Svajjig defensivt, upphävde ofta offsider osv.

#32   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2525 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 15:02 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Cancelo var riktigt svag i Valencia också för några år sen. Svajjig defensivt, upphävde ofta offsider osv.

Precis, många överskattar Cancelo för att han är duktig dribbler och stundtals rätt bra offensivt. Det finns en anledning att han inte får spela någonting i det portugisiska landslaget.
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#33   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 15:20 PM

Visa inläggArgt Challa skrev:

Precis, många överskattar Cancelo för att han är duktig dribbler och stundtals rätt bra offensivt. Det finns en anledning att han inte får spela någonting i det portugisiska landslaget.

Samtidigt finns det en anledning till varför Pep Guardiola väldigt gärna vill värva honom. Jag förstår vad ni menar, men att Pep vill värva honom gör mig trots allt ganska trygg. Men vi får se vad som händer, jag tror fortfarande inte att affären går igenom. Men jag ser mycket hellre Cancelo än Danilo, den saken är säker.

#34   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2525 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 15:21 PM

Samtidigt finns det en anledning till varför Pep Guardiola väldigt gärna vill värva honom. Jag förstår vad ni menar, men att Pep vill värva honom gör mig trots allt ganska trygg. Men vi får se vad som händer, jag tror fortfarande inte att affären går igenom. Men jag ser mycket hellre Cancelo än Danilo, den saken är säker.

Ja så är det ju, detta är nog en win-win i båda klubbarnas ögon.

Detta inlägg har redigerats av Argt Challa: 01 August 2019 - 15:23 PM

#35   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 16:47 PM

Visa inläggArgt Challa skrev:

Ja så är det ju, detta är nog en win-win i båda klubbarnas ögon.

En sak som precis slog mig - tänk ifall Cancelo är tänkt som ersättare till Sané som uppges vara nära Bayern München, snarare än till Walker som högerback. Man vet aldrig med Pep. Bara en tanke som kom upp i och med att Cancelos styrkor ligger i offensiven.

#36   Yayakolo

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5949 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 01 August 2019 - 16:58 PM

En sak som precis slog mig - tänk ifall Cancelo är tänkt som ersättare till Sané som uppges vara nära Bayern München, snarare än till Walker som högerback. Man vet aldrig med Pep. Bara en tanke som kom upp i och med att Cancelos styrkor ligger i offensiven.

Kan va så! Men känns ju ändå som en försvagning generellt? Sane känns spontant svårersättlig.

#37   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2525 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 17:09 PM

Inte omöjligt, han spelade som ytter en del under Juventus försäsong förra året.

#38   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 20:22 PM

Manchester City vinner Community Shield efter 1-1 vid ordinarie tid och sen fem satta straffar av fem möjliga. Snygg bicicleta-räddning av Kyle Walker!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar