Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] 1. FSV Mainz 05

20 svar till detta ämne

#21   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5507 Inlägg:

Postad 11 July 2019 - 14:20 PM

Postad bild

1. FSV Mainz 05

SILLY SEASON

Som ni säkert känner till så säkrade vi en plats i Europa League kommande säsong genom att sluta på en imponerande femteplats. Det gjorde att vi inte bara kunde, utan också var tvungna att bredda truppen inför stundande utmaning. Men då vi fortfarande är en förhållandevis liten klubb var vi tvungna att sälja en eller två nyckelspelare för att kunna bredda och förstärka truppen både på kort och lång sikt. Som tränare vill man alltid behålla sina bästa spelare, men det finns samtidigt en charm i att behöva sälja dyrt och värva billigt. Jag gillar utmaningen.

Vi har rensat en hel del i spelartruppen och rensat ut en del dökött som Maximilian Wittek, Danny Latza, Issah Abass, Stefan Bell, Philipp Mwene och Edmilson Fernandes. Spelare som jag inte såg någon framtid för i klubben och som genererade en fin summa pengar. Men den största pengasäcken inbringade Dan-Axel Zagadou i och med sin övergång till Fiorentina. Fransmannen som vi under min första säsong värvade för 85 miljoner kronor ifrån Dortmund säljs nu vidare till Italien och Florens för 295 miljoner kronor. Det är som sagt alltid tråkigt att sälja sina bästa spelare, men detta var en riktig plusaffär från vår sida och spelaren ville verkligen ta nästa steg. Vi säljer även Jean-Philippe Gbamin. Även han hamnade i Italien, men i Torino. Prislappen landar på 135 miljoner kronor vilket får anses vara okej för en spelare som inte var ordinarie.

Vad har hänt in då, undrar ni? Jo, en hel del. Hela sju spelare har anslutit till klubben och jag kommer nedanför ge min syn på samtliga spelare individuellt.

SPELARE IN :
Postad bild CLAUD ADJAPONG - 22 ÅR - HÖGERBACK - KONTRAKT T.O.M. 2024 - 34 MILJONER FRÅN SASSUOLO
"Adjapong är en ung och utvecklingsbar, men samtidigt idag väldigt duktig högerback. Kommer kriga med Pierre-Gabriel om platsen ute till höger. Snabb, frejdig och en bra inläggsfot. Ser man till prislappen är detta ett riktigt fynd."

Postad bild JULES KOUNDÉ - 21 ÅR - MITTBACK - KONTRAKT T.O.M. 2025 - 80 MILJONER FRÅN SEVILLA
"Koundé är tänkt som en rak ersättare till Zagadou. Inte samma fysiska monster som Zagadou men bättre med boll och mer allround i sitt spel. 80 miljoner är inte alls mycket pengar för en spelare av Koundés kaliber och förhoppningsvis får han samma utveckling som sin flyktande landsman."

Postad bild BENOÎT BADIASHILE - 19 ÅR - MITTBACK - KONTRAKT T.O.M. 2025 - 45 MILJONER FRÅN AS MONACO
"Det här är en värvning, likt Reine-Adélaïde är till för att erbjuda en bredd i truppen. Benoît är fortfarande väldigt ung och även om han har en stor potential så lär det inte bli överdrivet mycket speltid den här säsongen, förutsatt att vi slipper skador på ordinarie mittbackar. Men ett potentiellt fynd."

Postad bild ELIOTT CANU - 16 ÅR - OFFENSIV MITTFÄLTARE - KONTRAKT T.O.M. 2023 - 60 MILJONER FRÅN METZ
"Canu är en otroligt talangfull spelare som vi snodde framför ögonen på klubbar som Manchester City, Paris Saint-Germain och Juventus. Han kommer inledningsvis husera i ungdomslaget men räkna med att han inom kort finns med i A-laget."

Postad bild JEFF REINE-ADÉLAÏDE - 22 ÅR - VÄNSTERYTTER - KONTRAKT T.O.M. 2024 - 80 MILJONER FRÅN ANGERS
"Jeff ger oss en bredd i offensiven som vi kommer behöva i och med Europa League. Det är en tekniskt skicklig spelare men som saknar lite när det kommer till slutprodukten. Förhoppningsvis kan det ändras hos oss och känslan är att hans spelstil kommer passa väl hos oss. Mångsidig dessutom, vilket aldrig skadar."

Postad bild MELVIN BARD - 19 ÅR - VÄNSTERBACK - KONTRAKT T.O.M. 2025 - 40 MILJONER FRÅN LYON
"Bard värvas in som ersättare till Maximilian Wittek som såldes då han ville spela fotboll regelbundet. Fransmannen besitter en stor potential och kommer sakta men säkert att spelas in. Om vi i framtiden säljer Cucurella så har vi förhoppningsvis redan hans ersättare i klubben."

Postad bild IBRAHIM SANGARÉ - 22 ÅR - CENTRAL MITTFÄLTARE - KONTRAKT T.O.M. 2024 - 87 MILJONER FRÅN TOULOUSE
"Sangaré är en spelartyp som jag verkligen gillar. Vi hade redan fyra stycken innermittfältare i klubben innan den här värvningen, men i och med att vi som sagt spelar Europa League-fotboll den här säsongen så behövdes den lagdelen breddas och då föll valet på Sangaré. Kraftfull, löpstark och trygg med bollen - precis det jag letade efter. Klassvärvning."

Postad bild

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar