Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM17] The Journey - Bermuda

63 svar till detta ämne

#1   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8437 Inlägg:

Postad 09 July 2019 - 14:16 PM

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 16 July 2019 - 22:47 PM

@bambuh

Följ!

#2   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 09 July 2019 - 15:08 PM

Då är vi tillbaka med ännu en rapport. Vet inte riktigt vilken väg jag vill ta den här saven men tanken är att börja i något landslag och på den vägen försöka bygga en karriär. Målet är att försöka vinna en VM-titel. Men frågan är ju vars man egentligen vill börja, har tre olika vägar att prova på.

1. Ta över ett av dom lägst rankade landslagen som är spelbara.
2. Ta över det lägst rankade U21-landslaget.
3. Ta över det lägst rankade U19-landslaget.

Nån av dom blir det, sen får man försöka lista ut efter vägen hur man vill bygga karriären.

@bambuh

Följ!

#3   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2383 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 11 July 2019 - 01:38 AM

Börja med ett landslag i Afrika eller Asien.
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#4   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 11 July 2019 - 21:49 PM

Visa inläggArgt Challa skrev:

Börja med ett landslag i Afrika eller Asien.

Har kollat runt lite och det lutar mer åt Oceanien!

@bambuh

Följ!

#5   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 11 July 2019 - 22:15 PM

FIJI - #189

Postad bild

Fiji. Detta är inget land som är känd för sin fotboll om man säger så. På spelet som är dom rankade på 195:e plats. Det stod mellan dom och Tonga men valde att välja Fiji istället då jag har spelat med Tonga tidigare. Som väntat så har vi ju inte några toppspelare att ha hand om men det är en spelare som håller "hög" kvalité jämnfört med resten.

Postad bild

Roy Kishna som spelar för Wellington Phoenix. Detta är liraren vi måste försöka bygga laget runt. Han har 10 mål på 18 landskamper för Fiji så det verkar ju vara en spelare som har lyckats rätt så bra. Taktiken ska då helt enkelt byggas så att han får möjligheten att använda sin snabbhet och hans någorlunda dugliga avslut. Får vi han i bra situationer så lär han gör en del mål.

Vi inleder då med två träningsmatcher mot Salomonöarna (182) och Kiribati (ingen ranking). Salomonöarna borde vi hålla jämnt med medans vi borde slål Kiribati. Efter det kliver vi in i VM-kvalet.

Postad bild

Vinnaren i den gruppen spelar mot vinnaren i andra gruppen där Nya Kaledonien, Papua Nya Guinea och Tahiti spelare. Vet dock inte vad som händer sen. Men detta är ingen grupp vi lär gå vidare ifrån hur som helst. Bara försöka få ihop någonting vettigt taktiskt så kanske vi kan vinna några matcher med det här gänget!

@bambuh

Följ!

#6   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 11 July 2019 - 22:43 PM

Vi kliver in med en 4-2-3-1 första matchen. Målet är ju som sagt att få in bollen till Krishna centralt i banan. Är dock inte helt såld på min OMC så kan mycket väl ändrade lite positioner. Men med två yttrar på understöd så får lär dom kunna slå in bollen i straffområdet åt honom.

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 11 July 2019 - 22:48 PM

@bambuh

Följ!

#7   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 11 July 2019 - 22:58 PM

Vi förlorade första träningsmatchen mot Salomonöarna med 2-1. Roy Krishna gjorde vårat mål.

Några noteringar från första matchen. Krishna gör mål, vilket är bra. Att han även är involverad i det mesta offensivt är något vi behöver. Defensivt är en helt annan grej. Vi spelar alldeles för högt så vi får antingen spela lägre eller bygga om mittfältet. Lutar åt att spela med en defensiv mittfältare istället.

@bambuh

Följ!

#8   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 11 July 2019 - 23:23 PM

Postad bild

Dom två inledande träningsmatcherna har spelats, 4 gjorda mål och 4 insläppta mål. Vi ska inte släppa in två mål mot Kiribati och speciellt inte på det viset. Våran målvakt är ju inte någon världsklasspelare, det är ju ett som är säkert. Roy Krishna med 3 av dom 4 målen är ett stort plus för laget.

@bambuh

Följ!

#9   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 14 July 2019 - 13:49 PM

FIJI - 2016
Postad bild

Flest mål: Roy Krishna, 5 mål

Flest assist: Pita Baleitoga, 2 assist

Då var 2016 avklarat med Fiji och vi spelade fyra träningsmatcher. Dom var mest till för att hitta en startelva och en taktik som passar in till det här laget. Vi har prövat både en 4-2-3-1 och en 4-2-2-2 med en OMC istället för en högerytter. Inte helt klockren är den.

Roy Krishna har som väntat varit våran ledande spelare. Med 5 mål och 1 assist på dessa fyra matcher så har han varit bakom 6 av våra 8 gjorda mål. Total dominans.

Postad bild

Världsranking: 186:e plats (+3)

Vi har klättrat från 189:e plats på världsrankingen till 186:e plats. Man kan inte förvänta sig allt för mycket här då jag är tveksam till att man får mycket poäng för att slå landslag från Oceanien i träningsmatcher. Om man ens för några som helst poäng det vill säga. Ibland verkar man ju klättra i världsrankingen utan att spela några matcher, så det är lite oklart hur det räknas.

Postad bild

Vi vandrar nu in i 2017 där vi har fyra stora matcher i VM-kvalet. Vi ställs mot Salomonöarna (179) och Nya Zeeland (102). Vi är inga favoriter att gå vidare om vi säger så. Vi har tidigare spelat mot Salomonöarna där vi visade att vi under stora delar spelade ut dom men kunde inte riktigt göra mål. Då tog dom tag i matchen och vann med 2-1.

Postad bild

Min manager sitter fortfarande med 0,5 stjärnor i rykte vilket inte är så oväntat. Men om vi kan göra någonting vettigt i VM-kvalet så kanske mitt rykte kan höjas lite och vi kan plocka ett lite bättre landslag.

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 14 July 2019 - 13:49 PM

@bambuh

Följ!

#10   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 14 July 2019 - 14:10 PM

Salomonöarna spelar 1-1 mot Nya Zeeland hemma. Frågan är ju om jag har överskattat Nya Zeeland eller om jag har underskattat Salomonöarna!

@bambuh

Följ!

#11   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 15:01 PM

Postad bild

Postad bild

Den här matchen var som den första matchen vi spelade mot Salomonöarna. Vi spelade bra men var inte effektiva framför mål medans Salomonöarna var väldigt effektiva. 2-0 förlust och vi är nu fyra poäng bakom förstaplatsen. Våran nästa match är Nya Zeeland borta där vi i princip måste ta poäng för att ens vara med om att plocka förstaplatsen i tabellen.

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 15 July 2019 - 15:01 PM

@bambuh

Följ!

#12   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 15:09 PM

Postad bild

I princip den enda vettiga offensiva centrala mittfältaren vi har i truppen, damn.

@bambuh

Följ!

#13   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 15:22 PM

Postad bild

En av dom bästa mittbackarna i landet går nu också i pension.

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 15 July 2019 - 16:14 PM

@bambuh

Följ!

#14   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 15:44 PM

Postad bild

Postad bild

Som väntat så förlorade vi mot Nya Zeeland på bortaplan. Vi är helt ute ännu då vi måste vinna våra två nästa matcher samt att dom spelar oavgjort mot varandra.

@bambuh

Följ!

#15   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 15:50 PM

Postad bild

Nya Zeeland krossade Salomonöarna med 3-0 och det gör så att vi är utslagna.

@bambuh

Följ!

#16   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 16:01 PM

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 15 July 2019 - 16:07 PM

@bambuh

Följ!

#17   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 148 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 15 July 2019 - 17:20 PM

Me like, de här va en annorlunda utmaning...

Har du ens en spelarbas att välja ifrån egentligen? Några grå lirare?
Har du någon spelare i en ok liga ens?

Har själv en dröm om att lyckas få till en världslirare från ett sk "skitland" de närmaste jag kommit är väl en iranisk/amerikansk targetplayer som gör hyggliga poäng både i allsvenskan och iranska landslaget, dock inte tillräckligt lågt land eller superba prestationer för att jag ska känna mig nöjd men har många unga som står på tillväxt från länder jag aldrig kunna peka ut på en karta atm

Lycka till ser framemot din fortsatta kamp

#18   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 20:35 PM

Visa inläggPon-TuZz skrev:

Me like, de här va en annorlunda utmaning...

Har du ens en spelarbas att välja ifrån egentligen? Några grå lirare?
Har du någon spelare i en ok liga ens?

Har själv en dröm om att lyckas få till en världslirare från ett sk "skitland" de närmaste jag kommit är väl en iranisk/amerikansk targetplayer som gör hyggliga poäng både i allsvenskan och iranska landslaget, dock inte tillräckligt lågt land eller superba prestationer för att jag ska känna mig nöjd men har många unga som står på tillväxt från länder jag aldrig kunna peka ut på en karta atm

Lycka till ser framemot din fortsatta kamp

Det är väl inte allt för många spelare att välja mellan men inga gråa spelare. Den enda riktigt vettiga spelaren vi har är ju Roy Krishna som spelar för Wellington Phoenix i A-League. Det är ju lite kul när man hittar spelare från mindre länder som blir storspelare, men händer rätt sällan. Det ska ju då också vara regens.

@bambuh

Följ!

#19   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 23:43 PM

Postad bild

Postad bild

Ännu en match mot Nya Zeeland och ännu en 2-0 förlust. Vi har en match kvar att spela, borta mot Salomonöarna, efter det blir det att lämna Fiji och leta ett nytt landslag.

@bambuh

Följ!

#20   bambuh

President

• Medlem
  • 8437 Inlägg:

Postad 16 July 2019 - 00:06 AM

Postad bild

Postad bild

Vi gjorde mål och tog en poäng!

Målet var ju att åtminstone lyckas sno åt oss en poäng. Som i dom två tidigare matcherna mot Salomonöarna så skapade vi en del men slarvade framför mål. Men den här gången så lyckades vi ändå göra mål genom 40-åriga Pita Rabo.

Postad bild

@bambuh

Följ!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar