Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Harry Potter: Wizards Unite (Mobilspel)

6 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7280 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 11 July 2019 - 22:06 PM

Samma koncept som Pokémon Go, skillnaden är att det utspelar sig i Harry Potter-världen och är än mer avancerat än sin föregångare (Pokémon Go).

För den som inte är intresserad av Harry Potter så kan jag föreställa mig att spelet inte tilltalar men för mig som älskar allt som har med HP att göra så tycker jag detta var ett trevligt spel, om än repetitivt.

Nå, vad tycker ni andra? Eller spelare någon av er det ens?

Vill ni lägga till mig som vän så har ni min kod här: 5610 9678 5887

Ha de, haaj.

#2   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5261 Inlägg:

Postad 12 July 2019 - 08:36 AM

Åh jag har funderat på detta spel, men är helt fast i Pokemon Go ännu haha

#3   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7280 Inlägg:

Postad 12 July 2019 - 10:45 AM

Visa inläggfriggan skrev:

Åh jag har funderat på detta spel, men är helt fast i Pokemon Go ännu haha
Haha jaså, så pass! Senast jag spelade Pokémon Go så höll man på att introducera Gen 2, nu var det hur många som helst!

#4   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5261 Inlägg:

Postad 12 July 2019 - 10:52 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Haha jaså, så pass! Senast jag spelade Pokémon Go så höll man på att introducera Gen 2, nu var det hur många som helst!

Ja alltså det har hänt väldigt mycket i spelet nu och det är helt buggfritt skulle jag säga. Är väl fjärde generationen som är ute nu!

#5   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7280 Inlägg:

Postad 12 July 2019 - 13:34 PM

Ja alltså det har hänt väldigt mycket i spelet nu och det är helt buggfritt skulle jag säga. Är väl fjärde generationen som är ute nu!
Najs! Jag fubderar lite kring ägg-systemet. På HP så är det flyttnycklar i stället för ägg där grundprincipen är densamma, dvs att du behöver gå ett visst antal kilometer för att låsa upp det. På Pokémon Go, upplever du att det fungerar bra? Om du har ett 5-kilometersägg så räcker det med 5 km?

På HP så har jag förstått att spelet känner av efter ett tag var du är jämfört med när den kände av senast vilket innebär att går du 5km i cirklar så har du inte gått lika långt som om du går 5km i raksträcka.

#6   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5261 Inlägg:

Postad 12 July 2019 - 13:52 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Najs! Jag fubderar lite kring ägg-systemet. På HP så är det flyttnycklar i stället för ägg där grundprincipen är densamma, dvs att du behöver gå ett visst antal kilometer för att låsa upp det. På Pokémon Go, upplever du att det fungerar bra? Om du har ett 5-kilometersägg så räcker det med 5 km?

På HP så har jag förstått att spelet känner av efter ett tag var du är jämfört med när den kände av senast vilket innebär att går du 5km i cirklar så har du inte gått lika långt som om du går 5km i raksträcka.

Jo men jag tycker att Pokemon är rätt bra på att kläckas efter ungefär 5km. Framförallt så behöver du inte ens ha igång appen längre utan den räknar metrar ändå. Riktigt nice!

#7   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7280 Inlägg:

Postad 12 July 2019 - 14:57 PM

Jo men jag tycker att Pokemon är rätt bra på att kläckas efter ungefär 5km. Framförallt så behöver du inte ens ha igång appen längre utan den räknar metrar ändå. Riktigt nice!
Det låter ju helt fantastiskt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar