Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Liverpool FC 19/20

26 svar till detta ämne

#1   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 15 July 2019 - 18:15 PM

Postad bild

Manager
Jürgen Klopp

Goalkeepers
#1 Alisson Becker
#22 Simon Mignolet
#62 Caoimhin Kelleher

Defenders
#2 Nathaniel Clyne
#4 Virgil van Dijk
#6 Dejan Lovren
#12 Joe Gomez
#26 Andy Robertson
#32 Joel Matip
#47 Nathaniel Phillips
#66 Trent Alexander-Arnold
#? Sepp van den Berg

Midfielders
#3 Fabinho
#5 Georginio Wijnaldum
#7 James Milner
#8 Naby Keita
#14 Jordan Henderson
#15 Alex Oxlade-Chamberlain
#20 Adam Lallana
#23 Xherdan Shaqiri
#40 Ryan Kent
#48 Curtis Jones
#53 Ovie Ejaria
#58 Ben Woodburn
#59 Harry Wilson
#68 Pedro Chirivella

Forwards
#9 Roberto Firmino
#10 Sadio Mané
#11 Mohamed Salah
#24 Rhian Brewster
#27 Divock Origi
#? Taiwo Awoniyi

Bekräftade övergångar

In - £1 300 000
Sepp van den Berg | PEC Zwolle | £1 300 000

Ut - £27 000 000
Rafa Camacho | Sporting CP | £7 000 000
Danny Ings | Southampton | £20 000 000

Utlånade
Loris Karius | Besiktas
Marko Grujic | Hertha BSC
Sheyi Ojo | Rangers
Allan Rodrigues | Fluminese

Kamil Grabara | Huddersfield

Släppta
Alberto Moreno
Daniel Sturridge
Adam Bogdan

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: 20 July 2019 - 01:53 AM

#2   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 18:42 PM

Nyligen blev truppen till USA turnén presenterad: Clyne, Fabinho, Van Dijk, Wijnaldum, Lovren, Milner, Gomez, Henderson, Oxlade-Chamberlain, Lallana, Mignolet, Brewster, Robertson, Origi, Matip, Kent, Lewis, Phillips, Jones, Hoever, Ojrzynski, Duncan, Woodburn, Wilson, Larouci, TAA, Van den Berg, Atherton

#3   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 15 July 2019 - 19:15 PM

Ryktas det om något särskilt? Känns rätt så tyst a la Tottenham för tillfället. Vet att Klopp sagt att det inte blir några rekord den här sommaren, but still.. Några rykten ut om stjärnor?

#4   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 19:54 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Ryktas det om något särskilt? Känns rätt så tyst a la Tottenham för tillfället. Vet att Klopp sagt att det inte blir några rekord den här sommaren, but still.. Några rykten ut om stjärnor?
Av det som cirkulerats på twitter har de mesta handlat om en återkomst för Coutinho. Annars har det som du säger varit rätt tyst när det gäller stjärnfronten. Harvey Eliott som förra säsongen blev den yngsta spelaren i Premier League ska vara i princip klar, och var dessutom på plats i träningsmatchen mot Tranmere.

#5   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 15 July 2019 - 22:52 PM

Grabara har idag skrivit på ett nytt långtidskontrakt och gjort klart med Huddersfield för en utlåning på ett år.

#6   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 18 July 2019 - 16:26 PM

FIFA har givit Liverpool 1 av 24 platser i det nya världsmästerskapet för klubblag som kommer att äga rum i Juni 2021 med Kina som värdnation.

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: 18 July 2019 - 16:28 PM

#7   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 20 July 2019 - 02:07 AM

Halvtid: Liverpool 1 - Dortmund 1 | Alcacer 3' | Wilson 36'
"Slarvigt spel i backlinjen gör att Alacer kan sätta dit 1-0 efter endast 3 min spel. Wilson sätter kyligt dit 1-1 i matchminut 36 efter att Kent vackert släppt Fabinhos pass mellan benen."
Startelva: Mignolet | Clyne - Matip - Gomez - Larouci | Chamberlain - Fabinho - Milner | Wilson - Origi - Kent
Bäst: Chambo, Wilson och Fabinho
Sämst: Clyne

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: 20 July 2019 - 03:21 AM

#8   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 20 July 2019 - 03:20 AM

Fulltid: Liverpool 2 - Dortmund 3 | Wilson 36', Brewster 75(s)' | Alcacer 3', Delaney 53', Bruun Larsen 58'
Elvan efter minut 60: Mignolet | TAA - Lovren - van Dijk - Robertson | Wijnaldum - Henderson | Woodburn - Lewis - Jones | Brewster
"Det blir tillsut en uddamålsförlust efter att Dortmund inlett den andra halvleken med två snabba mål. Den torra gräsmattan och varma vädret satte sin prägel på matchen vilket märktes då det gjordes ett flertal enkla misstag. Överlag ett rättvist resultat."
Bäst i andra: Lewis och Mignolet

#9   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 22 July 2019 - 01:13 AM

Liverpool - Sevilla slutar 1-2. En chansfattig match som överskuggas av Gnagnons idiotsatsning vilket resulterade i ett rött kort och en Larouci utburen på bår.
Målskytt: Origi
Bäst: Kent

#10   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4993 Inlägg:

Postad 22 July 2019 - 10:39 AM

Fullständig idioti, hoppas vi avstår från att möta Sevilla i framtiden, inte enda idiotiska kapningen (även om det var den klart värsta) och inte heller första gången de beter sig på det här sättet. Pissklubb.

#11   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • 5493 Inlägg:

Postad 22 July 2019 - 11:05 AM

Visa inläggEl Payaso skrev:

Fullständig idioti, hoppas vi avstår från att möta Sevilla i framtiden, inte enda idiotiska kapningen (även om det var den klart värsta) och inte heller första gången de beter sig på det här sättet. Pissklubb.

Nu känns det väldigt mycket som att du skriver i frustration och affekt. Att Sevilla spelar tufft (såg ej matchen), fine, det gör många klubbar, även Liverpool har matcher där det smäller väldigt hårt från era spelare. Självklart onödigt att göra det i en träningsmatch, men det händer ibland. Satsningen från Gnagon är fullständigt vansinnig. Totalt hjärnsläpp, den försvarar jag inte på något vis. MEN, det gör väl inte Sevilla till någon pissklubb? Var Liverpool en pissklubb när Luis Suarez uttryckte sig rasistiskt mot Patrice Evra? Min poäng är att det, i mina ögon, är Gnagon som ilskan ska riktas emot, inte Sevilla som klubb.

Detta inlägg har redigerats av zero1337: 22 July 2019 - 11:22 AM

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#12   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1672 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 22 July 2019 - 11:13 AM

Visa inläggEl Payaso skrev:

Så om en invandrare missköter sig så ska vi skicka ut alla ur landet?

Är ju inte Sevilla du ska vara förbannad på, det är ju Gnagon du ska var arg på.

#13   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5777 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 22 July 2019 - 11:50 AM

Problemet var väl att det var 3-4 gånger i första halvlek där spelare från Sevilla satsar med utsträckta ben och går in med en ruggig kraft och domaren inte kan ta det röda då det är en träningsmatch och sen i andra halvlek tycker Gnagon att det är en tuff grej att sparka sönder knät på en 17-åring.

Känns bara otroligt onödigt i en träningsmatch och det kändes som direktiven att spela hårt och fult måste kommit från tränaren, kändes inte som det var impuls-tacklingar av spelarna.

Dock säger det inget om klubben Sevilla i fråga utan detta var enbart en isolerad händelse, men jag personligen blir lite mörkrädd när jag ser spelare i en träningsmatch göra den typen av satsningar regelbundet under matchen. Hade inte blivit förvånad om 3 spelare i Liverpool hade kunnat gå ut skadade för det var en del riktigt fula smällar dom fick. I första halvlek flög en spelare in med dobbarna före och missar precis, hade han träffat hade benet varit av.

Att Liverpool går in hårt i vissa tävlingsmatcher tycker inte jag kan jämföras med att gå in i den typen av dueller i en träningsmatch.

#14   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5777 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 22 July 2019 - 13:23 PM

Sen har vi en situation där Oxlade blir tacklad. När domaren blåst av och Oxlade ligger ner drar en Sevillaback iväg bollen allt vad han har ca 1 dm från Oxlades bakhuvud. Tråkigt att man inte kan visa respekt för varandra i en träningsmatch.

#15   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5258 Inlägg:

Postad 22 July 2019 - 15:44 PM

Jag har vänt upp och ner på hela internet för att se film på tacklingen. Visst, jag hittar några, men samtliga är ljudlösa repriser i slow-mo. Jag vill se tacklingen i vanlig fart så att säga!

Detta inlägg har redigerats av friggan: 22 July 2019 - 15:45 PM

#16   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 22 July 2019 - 16:06 PM

Visa inläggfriggan skrev:

Jag har vänt upp och ner på hela internet för att se film på tacklingen. Visst, jag hittar några, men samtliga är ljudlösa repriser i slow-mo. Jag vill se tacklingen i vanlig fart så att säga!
https://twitter.com/...2679268353?s=21
Här har du den!

#17   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5258 Inlägg:

Postad 22 July 2019 - 16:37 PM

Visa inläggWennstrom skrev:

TACK <3
Så sjuk jävla tackling. Tur att killen hoppar och låter gravitationen göra sitt. Hoppas inte sparken var så hård så att något är brutet eller så! Vissa spelare ska inte spela träningsmatcher... (Sådana tacklingar ska såklart aldrig göras)

#18   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 22 July 2019 - 23:30 PM

Enligt Chris Bascombe på The Telegraph försöker Liverpool fortfarande lösa en "first-team signing" innan transferfönstret stänger.

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: 22 July 2019 - 23:40 PM

#19   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 4993 Inlägg:

Postad 24 July 2019 - 13:01 PM

Självklart skrivet i affekt att vi bör undvika att möta Sevilla i framtiden men vi har mötts ett par gånger de senaste åren och den sammantagna bilden är att det för det mesta ser ut såhär, med fula tacklingar, eftersläng, filmningar i överflöd och gnäll på domaren. Jag vet att detta är saker man hittar på varje plan från toppserierna ner till korpen men för mig så är Sevilla extremer och när vi då själva väljer våra matcher så bör vi undvika den typen av lag, det ger oss ingen förutom förutom det vi såg senast.

Gnagon är jag såklart förbannad på, han försöker skada en 18-åring genom att kapa honom med full kraft över knät, hade jag fått bestämma hade han inte satt sin fot på en fotbollsplan igen. Men som sagt, Sevilla som lag visar sig från sin fulaste sida under stora delar av matchen och det är nästan mer upprörande än en enskild idiots agerande.

#20   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 28 July 2019 - 09:56 AM

Harvey Elliott äntligen presenterad.

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: 28 July 2019 - 09:57 AM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar