Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM15] Randy Socks - The Journey [Avslutad]

67 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 27 July 2019 - 13:36 PM

Posted Image

Jag har börjat märka att FM19 mer eller mindre är färdigspelad för mig, dels för att jag har tröttnat på utgåvan och dels för att jag inte riktigt har tiden att sitta och nöta igenom säsong efter säsong med alla dess finesser. Totalt har spelet varit igång i 4420 timmar enligt Steam vilket i stora drag innebär att FM har varit igång trots att jag inte har varit vid datorn. Hur som helst är det ändå otroligt många timmar och till och med rekord för min del. Därför vänder jag nu blickarna mot den utgåva som jag har lagt ner näst flest timmar och som för mig är favoritutgåvan; FM15 och Classic-versionen som i sin tur innebär mindre speltid per säsong.

Efter att ha laddat England (League 1), Frankrike (Ligue 2), Holland (Jupiler League), Italien (Serie B ), Skottland (Championship), Spanien (Division 2) samt Tyskland (Division 2) så har jag kommit underfund med vad jag verkligen vill med den här sparfilen. Ta över ett lag i en lägre division, utveckla klubben och avancera i seriesystemet och ta mig vidare till en bättre klubb och därefter repetera för att slutligen ta över en klubb som kan vinna eller utvecklas till att vinna Champions League som är slutmålet.

För att göra det hela något svårare kommer jag att fokusera på inhemska spelare samt egna produkter men såklart spetsa till med en och annan utländsk förmåga; jag vill hålla det så realistiskt som möjligt. Gällande utländska spelare så är tanken att de ska antingen utvecklas till, eller vara, en av lagets bästa spelare och inte ha ett överflöd av dem utan också vara en klubb som tar vara på inhemska spelare och därigenom servera landslagen med kvalitativa fotbollsspelare.

Jag har inte kommit överens med mig själv om upplägget på rapporteringen utan kommer att fundera en tid framöver och möjligtvis testa mig fram men det kommer säkert bli snarlikt mina tidigare rapporter - så informationsrikt som möjligt men inte i överflöd av text, förhoppningsvis. Jag vill hålla det intressant och kortfattat med text och bilder men ibland kan det krävas lite längre utlägg av olika anledningar. Jag hoppas hur som helst att det låter spännande för dig som läsare och att du vill följa med på min, eller närmare sagt mitt alter ego Randy Socks, resa.

Historik:
2014/15 - Rangers F.C.
2015/16 - Rangers F.C.
2016/17 - Rangers F.C. (Bilden togs vid årsskiftet)
2017/18 - Parma F.C.
2018/19 - Parma F.C.
2019/20 - Parma F.C.
2020/21 - Valencia C.F.
2021/22 - Valencia C.F.
Titlar:
Skotska Championship (2014/15)
Spanska La Liga (2020/21)
Europa League (2020/21)
Spanska Supercupen (2021/22)
Europeiska Supercupen (2021/22)
Spanska La Liga (2021/22)
Spanska Cupen (2021/22)
Champions League (2021/22)

#2   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8643 Inlägg:

Postad 27 July 2019 - 14:14 PM

Trevligt med flera journeyman saves!
Håller med dig om alla finesser i dom nyare spelen, det är därför jag håller mig till äldre upplagor. Blir alldeles för mycket info.

@bambuh

Följ!

#3   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 27 July 2019 - 14:38 PM

Postad bild

Rangers F.C.
Valet föll till slut på den klassiska skotska fotbollsklubben Rangers som efter likvidationen och därmed degraderingen till Division 2, som för övrigt är den fjärde högsta divisionen i Skottland, nu har tagit sig upp till Championship efter två förstaplaceringar på två säsonger. Målet är glasklart - det är direktkvalificering till Premier League som gäller och till mitt förfogande har jag en miljon kronor att köpa spelare för. Det positiva är att det finns en del kvalitativa spelare men det negativa är såklart de ekonomiska begränsningarna som inte ger några direkta förutsättningar att förbättra situationen om inga spelare säljs.

De två största utmanarna till Rangers heter Hearts respektive Hibernian och det är just matcherna sinsemellan dessa tre klubbar som mycket väl kommer att avgöra placeringarna ett, två samt tre i Championship. Resten av klubbarna ska innebära tre poäng för oss alla tre klubbar, utan diskussion. Vidare så finns det en del intressanta spelare i reservlaget att titta närmare på under säsongen men just nu är det viktigaste att sätta en taktik och få den att fungera så bra som möjligt. Avslutningsvis så innebär mitt påskrivna kontrakt att jag tills vidare är anställd den kommande säsongen med 40 000 kronor i bruttolön per vecka plus en del bonusar och klausuler.

#4   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5777 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 27 July 2019 - 14:42 PM

Kul med en annan upplaga!

#5   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 27 July 2019 - 17:21 PM

Postad bild

2014/15 - Inför säsongen
Hela fyra turneringar vankas under säsongen; ligan plus tre inhemska cuper, vilket innebär många matcher. Bara i Championship väntas 36 matcher och vi är därmed garanterade minst 39 matcher den kommande säsongen. Med den vetskapen i beräkningarna behöver vi således först och främst hålla oss skadefria men även ha en bred trupp, men kanske också prioritera bort en del turneringar. Det viktigaste är trots allt förstaplatsen i Championship och då kommer cuperna att överlämnas till reservspelare, alla kategorier och former.

Efter att ha låtit vår huvudscout åka runt i landet och leta efter nyförvärv kunde det till slut konstateras att det inte fanns en endaste spelare som skulle kunna förbättra laget. Och eftersom truppen känns rätt så bred så valde jag dessutom inte att hämta in någon utifrån heller ur det perspektivet. Istället förlitar vi oss på de spelarna som redan finns till förfogande och förhoppningsvis kommer de att lösa de utmaningar vi står inför den kommande säsongen. Det ger oss också en stabilitet rent ekonomiskt och under säsongen kan vi därmed försöka förlänga flera spelares kontrakt.

#6   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5258 Inlägg:

Postad 27 July 2019 - 19:02 PM

Trevligt!

#7   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 28 July 2019 - 07:45 AM

Postad bild

2014/15 - Höstsäsong
Halva säsongen är avklarad och det har hänt en hel del. Inte nog med att vi har åkt på en drös med skador på flera tongivande spelare vilket i sin tur lett till att en ny huvudläkare har anställts, utan vi har verkligen genererat framgång i Championship som på förhand var vår viktigaste och i stort sett enda uppgift att klara av. På 18 matcher har vi vunnit tolv, spelat oavgjort fyra och förlorat två stycken vilket får ses som mycket bra eftersom andraplacerade Hibernian är hela sju poäng efter.

Värt att notera är att ingen av våra spelare är ens i närheten av toppen i såväl skytteligan som assistligan men ändå så har vi gjort 33 mål vilket är fem mål fler än Hibernian som har gjort näst flest mål. Vi har också endast släppt in 14 mål vilket är en mål mindre än Hibernian som har släppt in näst flest mål. Taktiken har fungerat bra men det finns fortfarande utrymme för förbättringar men det kan delvis bero på spelarmaterialet också. I de tre cuperna har vi åkt ut och även om vi inte uppnådde de förväntningar som sattes där så är det inte hela världen, så länge vi fortsätter som vi gör i Championship.

Flest mål: Calum Gallagher - 7 st
Flest assist: Dean Shiels - 8 st
Högst snittbetyg: Lee Wallace - 7,42

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 28 July 2019 - 10:57 AM

Postad bild

2014/15 - Januarifönstret
Det blev en lugn månad för vår del men det blev ändå en mindre ruljans. De två Newcastle-mittbackarna Streete och Mbabu som var på lån hos oss sen i somras, innan jag kom in i klubben, ville båda avsluta sina lån eftersom de inte fick speltid i A-laget, vilket var helt okej för mig. Målvakten Liam Kelly, som ses som fjärdevalet, lånades ut till division 3-klubben Dunfermline för resten av säsongen för att samla på sig A-lagsrutin. I övrigt så fanns det inget vidare intresse för någon av våra andra spelare. Vi hämtade därefter in den 22-årige innermittfältaren Rhys McCabe helt gratis från engelska Sheffield Wednesday. Rhys är en Rangers-produkt från början och med tanke på hans kvalitet redan nu samt potential så var detta en perfekt spelare för oss som stärker upp bredden på innermittfältet.

#9   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 28 July 2019 - 15:03 PM

Postad bild

2014/15 - Vårsäsong
Vi lyckades hålla undan konkurrenterna och ta en förstaplats och det med råge. På 36 matcher i Championship vann vi 23, spelade oavgjort åtta och förlorade fem vilket gav oss 77 poäng, hela 14 poäng mer än andraplacerade Hibernian. Som bekant blev det Hibernian tillsammans med Heart som “utmanade” om titeln. Vi gjorde 67 mål och släppte in 31 stycken vilket är helt okej men inte mer än så. Högermittfältaren Calum Gallagher blev vår bäste målskytt på 15 mål medan inlånade anfallaren Haris Vuckic stod för flest framspelningar, nämligen nio stycken.

Med det sagt så erbjöds jag även ett nytt kontrakt över de två kommande säsongerna, en utmaning jag gärna hoppade på. Kontraktet skrevs på vilket ger mig en bruttolön på 48 000 kronor vilket är 8 000 kronor mer än tidigare, ett bevis på att de är nöjda med mig som huvudtränare. Att vi avancerade upp till högsta divisionen i Skottland ger krut i kanonen och jag kommer definitivt att sikta högt även nästa säsong med Rangers! För övrigt så spelades inga cupmatcher under våren eftersom vi redan hade åkt ut ur samtliga.

Flest mål: Calum Gallagher - 15 st
Flest assist: Haris Vuckic - 9 st
Högst snittbetyg: Lee Wallace - 7,35

#10   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 28 July 2019 - 18:43 PM

Postad bild

2014/15 - Ungdomsintag
Eftersom ungdomsintaget sker mellan säsongerna, närmare bestämt i mitten av juni, så lägger jag en egen uppdatering om de hetaste talangerna som dyker upp - förutsatt att det finns några inom den kategorin. Den här gången är den första och enligt våra scouter var två av de fem som dök upp intressanta, något jag tvivlar på men jag kommer likväl att hålla ett öga på dem. Samtliga fem kommer att få fortsätta i klubben där de två som rekommenderades erbjöds varsitt kontrakt som ett bevis på att jag litar på min ungdomsansvariga.

Paul Smith x Isaac Fuente

#11   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 29 July 2019 - 04:37 AM

Paul Smith har ju ändå lite kvalité!

@bambuh

Följ!

#12   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 29 July 2019 - 14:50 PM

Lär ju kunna bli ett topplag direkt i högsta divisionen.

@bambuh

Följ!

#13   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 30 July 2019 - 07:43 AM

Visa inläggbambuh skrev:

Lär ju kunna bli ett topplag direkt i högsta divisionen.
Ja, jag tror nog också det. Men känner spontant att vi behöver förböttra oss inom vissa områden eftersom vi hade problem mot Hibernian och Hearts.

#14   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 31 July 2019 - 17:18 PM

Postad bild

2015/16 - Inför Säsongen
En cup försvinner när vi nu har avancerat upp till högsta divisionen i Skottland och styrelsen har höga ambitioner, där har ni ren och skär fakta. I Premier League ska vi sluta på övre halvan medan vi ska gå ända till kvartsfinal i båda cuperna, en utmaning jag ser fram emot. Vi är garanterade minst 40 matcher den här säsongen. Sett till den klubb Rangers en gång var så måste vi fortsätta hålla en hög ambitionsnivå.

Det blev en hel del förändringar under sommarens transferfönster. Flertalet äldre spelare fick inte förlängt sina kontrakt eftersom de börjar bli till åren och heller inte håller den nivå som krävs i den här klubben längre. Bland dem fick lagkaptenen tillika 37-årige Lee McCulloch lämna. Franske mittbacken Faure såldes till Nantes för 3 miljoner kronor. Vi behövde ha in kvalité i laget och det fann vi i högerbacken O’Donnell som köptes in för 6 miljoner. Ytterligare två försvarsförvärv blev det i form av mittbacken Kerr från Motherwell och vänsterbacken Hanley från Swansea, båda på fri transfer. Den skotska anfallstalangen Lindsay löstes från Dumbarton för 400 000 kronor och är, trots sina ynka 15 år, ett alternativ för A-laget redan nu även om han är något valpig. Utöver det förlängdes lånen av Bigirama, Ferguson och Vuckic.

#15   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 31 July 2019 - 17:55 PM

Postad bild

2015/16 - Höstsäsong
Något överraskad blev jag när det kunde konstateras att vi, efter halva säsongen avklarad, är ett lag i den absoluta toppen av Premier League. Trots en hel del skadeproblematik står vi endast ett poäng bakom serieledande Celtic. Vi har dessutom gjort flest mål, närmare sagt 38 stycken, och är bland de bättre lagen på att hålla igen defensivt. Det två absolut största utropstecknen under hösten har varit anfallaren Haris Vuckic samt den nya mittbacksduon Kerr och Gasparotto.

Vi lyckades för första gången motsvara förväntningarna i en av cuperna där vi tog oss till semifinal, vilket är bättre än förväntad kvartsfinal. Dock blev det 2-2 hemma mot Celtic och i returen går vi in med vetskapen om att det kan ta slut illa kvickt. Just Celtic slog ut oss direkt i den andra cupen vilket styrelsen inte hade något som helst överseende med. I övrigt har jag kunnat lösgöra mer pengar till nyförvärv på grund av att vi höjer ambitionsnivån från att sluta på den övre halvan till att kvalificera oss för spel i Europa.

Flest mål: Calum Gallagher - 11 st
Flest assist: Fraiser Aird - 8 st
Högst snittbetyg: Haris Vuckic - 7,49

#16   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 31 July 2019 - 21:09 PM

Postad bild

2015/16 - Januarifönstret
Under det här fönstret varken försvann eller tillkom några spelare utan det var hur lugnt som helst. Jag gick in med en 50/50-känsla där ena halvan sade att flertalet spelare skulle begära att få röra på sig med tanke på det kommande intresset kring dem medan den andra halvan sade att det kommer bli ett relativt lugnt fönster. Det blev alltså det sistnämnda vilket är konstigt med tanke på att vi nu har haft tre terminer av konstanta framgångar, inte minst i ligaspelet. Med det sagt så passade jag på att förlänga en handfull spelares kontrakt och på så sätt planera inför nästa säsong.

#17   bambuh

President

• Medlem
  • 8643 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 07:56 AM

Bra start ändå, vilket kanske till viss del var förväntat!

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 01 August 2019 - 07:56 AM

@bambuh

Följ!

#18   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 16:55 PM

Postad bild

2015/16 - Vårsäsong
Jag säger bara, wow! Misstankarna gick inför säsongen kring om vi faktiskt ändå skulle vara ett topplag även i Premier League men jag vågade ändå inte riktigt tro på det. Men efter hårt jobb och slit står vi efter säsongens slut som det näst bästa laget i Skottland och det blir naturligtvis Celtic som bärgar titeln för femte året på raken. Utöver det så var vi det laget som gjorde flest mål, hela 81 styckna vilket i sin tur är ett mål mer än Celtic.

Individuellt så gick vår högerytter tillika anfallare Calum Gallagher och vann skytteligan efter att ha tryckt in bollen i nätmaskorna hela 22 gånger vilket också gjorde honom till den spelare med bäst snittbetyg i hela ligan. Han belönades därmed med en plats i det skotska landslaget som i skrivande stund laddar upp inför Europamästerskapet. Vår offensive mittfältare Nicky Law stod för tio framspelningar vilket ledde till en delad förstaplats i assistligan. För min del så blev jag utnämnd till ligans tredje bästa manager. Mitt kontrakt sträcker sig över nästa säsong och tankarna har smått börjat på om jag ska se mig om efter det. Vi har dock ett äventyr i Europa League att genomföra först och förhoppningsvis vinna någon inhemsk titel, helst Premier League.

Flest mål: Calum Gallagher - 26 st
Flest assist: Nicky Law - 10 st
Högst snittbetyg: Calum Gallagher - 7,47

#19   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 01 August 2019 - 20:14 PM

Postad bild

2015/16 - Ungdomsintag
Till den här säsongen dök ännu fler talanger upp och däribland dem fanns innermittfältaren Mark Henderson, som även är disponibel en position upp. Trots sina ynka 16 år har han redan framstående egenskaper där hans passningsskicklighet, arbetskapacitet, beslutsamhet och grundkondition sticker ut allra mest. Kan han arbeta vidare på den talang han besitter så kan det mycket väl mynna ut i en framtida landslagsspelare!

Mark Henderson

#20   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 03 August 2019 - 12:08 PM

Postad bild

2016/17 - Inför Säsongen
Vi adderar en titelchans den kommande säsongen eftersom vi kvalificerade oss för Europa League under försäsongen efter att bland annat ha besegrat Standard Liege och Académica på vägen. Styrelsen är därmed så pass nöjda att vi redan har klarat av förväntningarna där. I Premier League vill man att vi åter kvalificerar oss för europaspel och i de två inhemska cuperna ska vi mäkta med finalplatser. Med andra ord så kommer den här säsongen att innebära väldigt många viktiga matcher som mycket väl kan avgöra min framtid i klubben.

Truppen fortsatte att förändras och inte minst förstärkas under sommarens transferfönster. Äldre spelare vars kontrakt löpte ut förlängdes inte utan istället får våra talanger nu chansen att blomma ut på allvar. Vi spetsade till innermittfältet med gamla United-löftet Ben Pearson på en fri transfer och breddade på vänsterbacken och i anfallet med två unga men mycket intressanta talanger. De tre spelare som varit på lån de två föregående säsongerna förlängdes inte av olika skäl utan nu står vi med en trupp helt baserad på egna spelare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar