Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

MÅNADENS RAPPORT - AUGUSTI 2019

16 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 03 August 2019 - 12:31 PM

Månadens Rapport - Juli 2019

Har inte fått tag på användaren Elfsborg som brukar sköta det här så i hans frånvaro installerar jag upp en omröstning. Se nu till att rösta allihopa, ju fler desto roligare!

Regler
Du ska rösta på två kategorier.

* Bästa rapport

* Mest innovativa rapporten

Man får 1p för varje röst man får. Självklart får du rösta på samma rapport i alla kategorier om du vill det. Man får ej rösta på sin egen rapport.

Mall för röster (om man bara vill klippa/klistra)
Jag röstar på följande:
Bästa rapport - blablabla
Mest innovativa rapporten -blablabla

Rapporterna:
  • Ett race mot toppen [Yayakolo]
  • The Journey [bambuh]
  • Randy Socks - The Journey [Kakidaniel]
  • Resan: en ensam managers väg mot toppen [fopster]
  • Vincenzo Pascarelli: C.E Europa - Los Escapulats [skynyrdnation]
  • IK Brage [Moyoxo]
  • IFK Norrköping - En svensk klassiker [friggan]
  • Il Grande Torino [Wennström]
  • Espérance Sportive Troyes Aube Champagne [Denki]
  • Det gröna gräsets schack - eller? [rockystar]
  • Jarkko Backruptinen - Sveriges sak är svår [Finnjävel]
  • Feeling my way through darkness, guided by a beating heart. [Ragnar]
  • Lille Olympique Sporting Club [EmilDIFSTHLM]
  • Chelsea - Roma [Jenkki]
  • 1. FSV Mainz 05 [zero1337]
  • Valencia Club de Fútbol [marre023]

#2   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2912 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 03 August 2019 - 13:58 PM

* Bästa rapport - bambuh

* Mest innovativa rapporten - Kakidaniel

#3   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5777 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 03 August 2019 - 13:59 PM

Bästa rapport: The Journey [bambuh]

Mest innovativa rapport:
Randy Socks - The Journey [Kakidaniel]

#4   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2467 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 03 August 2019 - 14:32 PM

Bästa rapport - bambuh

Mest innovativa rapporten - fopster

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#5   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5398 Inlägg:

Postad 03 August 2019 - 18:40 PM

Så bästa rapport enligt första tre är en som postar enstaka meningar här och där? Åh, herre. På min tid hette det "posthunting" eller avsiktlig promoting för att sin rapport ska hamna överst i aktivitetslistan och var flera som blev tillsagda pga detta. Nåväl. Ragnars rapport är nedlagd också btw. Ska icke-aktiva rapporter vara med att rösta på?

Återkommer med mina röster.

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 03 August 2019 - 19:33 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Så bästa rapport enligt första tre är en som postar enstaka meningar här och där? Åh, herre. På min tid hette det "posthunting" eller avsiktlig promoting för att sin rapport ska hamna överst i aktivitetslistan och var flera som blev tillsagda pga detta. Nåväl. Ragnars rapport är nedlagd också btw. Ska icke-aktiva rapporter vara med att rösta på?

Nu var det som så att jag ville få ut månadens rapport i god tid och då gick jag och skummade igenom rapporterna snabbt över de som haft inlägg under juli månad. Jag tror alla här inne som röstar är tillräckligt proffsiga för att rösta på den rapport de anser hålla högst kvalitet och är mest innovativ som dessutom är aktiv. Jag ber om ursäkt ifall några föll igenom mellan stolarna, men så är det.

#7   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 839 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 03 August 2019 - 19:46 PM

Tyvärr inte hängt med i många rapporter den senaste tiden men är två som jag fastnat för bland de många aktiva som alla är bra, det lilla jag hunnit läsa.

Bästa rapport - The Journey (Bambuh)
Motivering: Tycker det är kul att med jämna mellanrum läsa om Bambuh’s balansgång mellan himmel och helvete. Inte den finaste rapport rent grafiskt men underhållande, fräsch och rakt på sak.

Mest innovativa rapport - Randy Socks - The Journey (Kakidaniel)
Motivering: Innovativ. När Kaki gör rapporter är det alltid snygg grafisk design, informativt och intressant. Denna är inget undantag. Kul också med en blast from the past i form av en äldre upplaga.

#8   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8643 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 10:43 AM

Vafan, posthunting? Inte undra på att forumet är så tyst om ni har sagt åt folk att dom inte får posta hur dom vill. Har haft samma stil på många av mina gamla rapporter, vad är det som skiljer sig nu? Vad vill du att man ska göra? Simpel och snabb design funkar utmärkt. Startade mest rapporten för att sammanfatta min save, hade inte räknat med att folk ens skulle följa den då det har varit så tyst på det här forumet under en längre tid. Men om det låter så här från dom som har varit på forumet länge så är det ju inte förvånande.

@bambuh

Följ!

#9   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5398 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 12:02 PM

Visa inläggbambuh skrev:

Vafan, posthunting? Inte undra på att forumet är så tyst om ni har sagt åt folk att dom inte får posta hur dom vill. Har haft samma stil på många av mina gamla rapporter, vad är det som skiljer sig nu? Vad vill du att man ska göra? Simpel och snabb design funkar utmärkt. Startade mest rapporten för att sammanfatta min save, hade inte räknat med att folk ens skulle följa den då det har varit så tyst på det här forumet under en längre tid. Men om det låter så här från dom som har varit på forumet länge så är det ju inte förvånande.

Ingen skillnad. Däremot har jag inte velat säga till då du var ny och kanske skulle ta det fel. Lät gnälligt kanske men min mening är väl. Har alltid varit en beskyddare av rapportforumet och jobbat för dess bästa. Tänker man i den större bilden så är det schysst mot alla att ha några löst satta regler gällande en viss nivå på inläggen då det är ett forum och inte social media. Jag är dock med på att aktivitet föder aktivitet. Det är inte svart & vitt som är lösningen. Men många kan ta illa upp om det är uppenbart att någon som hafsar ihop en rapport när man själv lägger tid innan man postar ett inlägg. 80% av inläggen i din rapport är också bra.

#10   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8643 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 13:18 PM

Ingen skillnad. Däremot har jag inte velat säga till då du var ny och kanske skulle ta det fel. Lät gnälligt kanske men min mening är väl. Har alltid varit en beskyddare av rapportforumet och jobbat för dess bästa. Tänker man i den större bilden så är det schysst mot alla att ha några löst satta regler gällande en viss nivå på inläggen då det är ett forum och inte social media. Jag är dock med på att aktivitet föder aktivitet. Det är inte svart & vitt som är lösningen. Men många kan ta illa upp om det är uppenbart att någon som hafsar ihop en rapport när man själv lägger tid innan man postar ett inlägg. 80% av inläggen i din rapport är också bra.

Var ju dock inte ny när jag hade min absolut längsta rapport som hade en liknande design. Så håller verkligen inte med om det. Tycker alla ska få göra exakt som dom vill i sina egna rapporter. Bara kolla på SIs forum, flera olika designer som funkar klockrent. Sen tycker jag inte man ska bry sig om vad dom andra rapporterna håller på med. Vill dom göra längre inlägg? Bra. Vill dom göra korta inlägg? Bra. Så länge det funkar bra för den som skriver rapporten.

@bambuh

Följ!

#11   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 13:36 PM

I grund och botten handlar det ju om att man skriver för sig själv - en saverapport/berättelse är något som förhöjer spelupplevelsen för många, bland annat mig själv. Sen är det alltid ett stort plus med alla som läser, gillar och kommenterar. Själva upplägget på rapporterna/inläggen finns inte några direktiv på annat än rekommendationer, med andra ord så får du som skribent helt själv bestämma hur du vill att det ska se ut vilket kan innebära allt från färgrika rapporter fullt av bilder, enkla textrader som får med en översiktlig bild, en twist på något sätt eller något helt annat, och det är just detta som är så fantastiskt - för jag har i var fall lärt mig otroligt mycket, såväl upplägg på texter som grafisk design och allt däremellan.

Kort och gott - tilltalar en rapport inte dig, scrolla vidare! Så enkelt är det.

Det här inlägget är inte riktat mot någon utan mer ett komplement till ovanstående diskussion.

#12   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5777 Inlägg:
  • Tränar:Fotboll

Postad 04 August 2019 - 14:08 PM

Glöm inte att rösta! ;)

#13   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 06 August 2019 - 16:14 PM

Bästa rapport: IFK Norrköping - En svensk klassiker [friggan]
Mest innovativa: The Journey [bambuh]

Glöm nu inte att rösta, vi kör deadline imorgon kl. 19.00!

#14   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5398 Inlägg:

Postad 06 August 2019 - 17:05 PM

* Bästa rapport: 1. FSV Mainz 05 [zero1337]
- Det var många bra rapporter denna månad när rapportdelen växt till liv. Denki, marre023 (även om han varit frånvarande andra hälften i Juli) och rockystar var alla väldigt nära att få min röst. Men zeros helhet med ett (för mig) intressant lag, att ha en genomtänkt strategi när det gällande transfermarknaden och bra kvalité på både text och design gör den till en vinnare i mina ögon.

* Mest innovativa rapporten: Jarkko Backruptinen - Sveriges sak är svår [Finnjävel]
- Det finns intressanta lagval, det finns journeymans från botten på karriärsstegen och det finns speciella förhållningssätt i själva sparningarna som är intressanta. Däremot skulle jag inte säga att det är såpass innovativt så det kittlar till. Nej, Yayas idé med att beta av två svenska klassiska klubbar på dekis är det som närmast skulle kunna hota. När jag läste Finnjävels två första inlägg sken jag upp i ett leende och kände att fan va fint det är med en gammal klassisk textsaga ibland ändå. Därför är det oldschool-stilen som känns mest innovativt just nu på rapportdelen.

#15   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2742 Inlägg:

Postad 07 August 2019 - 11:06 AM

* Bästa rapport: IK Brage [Moyoxo]

* Mest innovativa rapporten: Jarkko Backruptinen - Sveriges sak är svår [Finnjävel]

#16   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2433 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 07 August 2019 - 11:37 AM

Bästa rapport: The Journey av bambuh

Mest innovativa rapport: Ett race mot toppen av Yayakolo

Detta inlägg har redigerats av Argt Challa: 07 August 2019 - 11:37 AM

När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#17   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7246 Inlägg:

Postad 07 August 2019 - 19:26 PM

Vinnarna av månadens rapport augusti 2019 är följande:

Bästa rapport: The Journey [bambuh]
Mest innovativa rapport: Randy Socks - The Journey [Kakidaniel]

Stort grattis till vinnarna och bra jobbat alla andra författare!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar