Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Sunderland - Tiki-taka i nordöst!

Sunderland AFC taka rapport
2 svar till detta ämne

#1   maaxj

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 29 August 2019 - 14:19 PM

SUNDERLAND AFC

Hur hamnade jag här?

Blixtarna smattrade som kobror mot mig. Allt kändes så oerhört overkligt. Jag, Max Janze, hade precis presenterats som Sunderlands manager. Jag var den som skulle leda tillbaka den här fina gamla klubben till dess forna glansdagar. Hur kom det sig att det var just jag som skulle leda den här enorma klubben?

Några år efter att jag färdigställt min gymnasieutbildning så kände jag för att göra något nytt, något annorlunda. Jag var inte supertaggad på att direkt börja plugga igen, inte heller på att ha ett vanligt tråkigt jobb där man gör samma sak varje dag mellan 7 och 4. Då slog det mig. Varför inte hålla på med det jag älskar mest här i livet - fotbollen?

Jag flyttade veckan efter upp till det gråa fina Sunderland och fick jobb på en pub. Jag lyckades även efter mycket rövslickeri få jobbet som tränare för 10-åringarna i Sunderlands akademi. Jag balanserade detta genom att träna på dagarna och jobba på puben på kvällarna samt nätterna. Det tog hårt på mig både fysiskt och psykist men det var helt klart värt det, jag fick ju trots allt hålla på med det jag älskar mest här i livet. Dagarna övergick till veckor och veckorna övergick till år. Tillslut, efter 6 års slit fick jag jobb som hjälptränare i Sunderlands a-lag. Det var helt otroligt. Jag, en kille från Dalarna jobbar nu med en av Englands största fotbollsklubbar, vem kunde tro det för några år sedan?

Inför säsongen 18/19 sa Jack Ross (manager för Sunderland) upp sig p.g.a personliga skäl. Alla inom och runt om klubben visste inte hur det skulle bli med något, allt var otroligt oklart. Bara några veckor innan säsongen skulle börja så ringde det på min mobiltelefon. Det var klubbägaren. "Vad skulle unge Janze säga om jag erbjöd honom jobbet som huvudtränare för Sunderland AFC just i detta nu?" frågade han. "Öööhm... Då skulle Janze svara ja" sa jag med en darrande röst. Vi spikade lite detaljer och la sedan på samtalet. Det kändes som att marken försvann under mina fötter. Jag satt mig sedan ned på knä på vardagsrumsgolvet och bara vrålade rakt ut. VI SKA TILLBAKA!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min plan med Sunderland är betydligt enklare i mitt huvud än i realiteten. Jag vill ta upp klubben till Premier League genom en fotboll som bygger på unga bollbegåvade spelare som spelar en fotboll med mycket bollinnehav. Efter Premier League så siktar jag på det största man kan vinna - Champions League.

Lite små regler för den här saven:
  • Possesionfotboll
  • Minst en spelare ska lyftas upp från akademin till a-laget inför varje säsong
  • Värva ungt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det här är min första rapport någonsin. Jag kan inga layouts eller liknande utan kommer bara hålla det otroligt simpelt. Allt jag har är ett driv att skriva samt en brinnande passion för FM. Hoppas ni gillar det!

#2   maaxj

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 29 August 2019 - 14:56 PM

SUNDERLAND AFC

Truppen 2018/19

Målvakter:

1. Jon McLaughlin, 31 år, Skottland, MV
25. Robbin Ruiter, 31 år, Holland, MV

Två målvakter som håller hög klass för att vara League One. Jon kommer att vara förstavalet på grund av att han är tryggare med bollen vid fötterna vilket är otroligt viktigt i mitt spelsystem. Robbin kan dock hota om en startplats.

Backar:
MITTBACKAR:
24. Ryan Tafazolli, 27 år, Iran, MB
5. Alim Öztürk, 25 år, Turkiet, MB
50. Brendan Galloway, 22 år, England, MB -- Lån från Everton
4. Glenn Loovens, 35 år, Holland, MB

Otroligt bra mittbackar för den här ligan, de håller även en bra klass i Championship. Bra fötter på alla fyra, speeden är även där på alla förutom Glenn då han är till åren. Glenn är ett solklart 4:e val, annars kommer de andra 3 få slåss hårt för de 2 startplatserna.

YTTERBACKAR:
12. Tom Flanagan, 27 år, NordIrland, HB
2. Adam Matthews, 26 år, Wales, HB
3. Bryan Oviedo, 28 år, Costa Rica, VB
33. Denver Hume, 20 år, England, VB

Åter igen, en väldigt bra lagdel. Alla fyra har bra inläggsfötter och bra fart i steget. Detta är väldigt viktigt då de mer spelar som yttrar än ytterbackar i mitt system. Oveido är solklar till vänster, men Hume kommer att spela mycket även han då jag vill utveckla honom. Högerbacksplatsen är helt öppen, där går jag på form och hur det har sett ut på träningarna.

Centrala mittfältare:

23. Grant Leadbitter, 32 år, England, DM/CM
13. Luke O'Nien, 22 år, England, CM
8. Dylan McGeouch 25 år, Skottland, DM/CM
27. Max Power, 25 år, England, CM
18. Donald Love, 23 år, Skottland, DM

Love är i grunden högerback men jag kommer att skola om honom till defensiv mittfältare då vi behöver mer täckning på den positionen. Jag kommer att spela med en mittfältstrea där Leadbitter spelar DM bakom Power och O'Nien. En okej lagdel, dock lite tunn. Kommer att behöva förstärkas i framtiden.

Yttrar:

7. Chris Maguire, 29 år, Skottland, VY
14. Duncan Watmore, 24 år, England, HY
11. Lynden Gooch, 22 år, USA, HY
19. Aiden McGeady, 32 år, Irland, VY/HY
39. Jack Diamond, 18 år, England, VY

Maguire är solklar till vänster och en het kandidat till årets spelare. Unge Diamond kommer att vara andravalet bakom honom och få så mycket speltid som går. Till höger har vi 2 spännande spelare, dock inte den speltypen som jag vill ha. Gooch förstaval. Kommer att behöva stärkas upp i framtiden.

Forwards:

22. Will Grigg, 27 år, Nordirland, FWD
26. Kazaiah Sterling, 19 år, England, FWD -- Lån från Tottenham

Två bra spelare på den här nivån, men alldeles för svara för en högre nivå som championship. Grigg kommer att vara förstavalet även om det kommer att roteras en del.

!!Fet stil betyder egen produkt!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4-3-3

McLaughlin (MLi Försvara)

Matthews (KOY Understöd) - Öztürk (BSF Försvara) - Galloway (BSF Försvara) - Oveido (KOY Understöd)

Leadbitter (DSF Försvara)
Power (OSF Anfall) - O'Nien (LM Understöd)

Gooch (IF Anfall) - Maguire (IF Anfall)

Grigg (PF Anfall)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nyförvärv som gjorts efter jag tog över:

In:

Brendan Galloway från Everton på Lån
Ryan Tafazolli från Peterborough för 4,75 miljoner kr

4,75 miljoner kr

Ut:

George Honeyman till Stoke för 12 miljoner kr
Lee Cattermole till Stoke för 4 miljoner kr

16 miljoner kronor

Detta inlägg har redigerats av maaxj: 29 August 2019 - 15:02 PM

#3   Yayakolo

Klubbdirektör