Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Din sista save på FM19

9 svar till detta ämne

#1   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 02 September 2019 - 12:11 PM

Kanske låter mer dramatiskt än vad det behöver vara. Men ungefär vid den här tiden varje år brukar jag bli lite trött på det FM jag spelar och blicka fram emot det nya som ska komma i november.

Men innan det sker gillar jag att summera vad man gjort på årets upplaga. Vilka saves har varit roligast och framförallt, vad blir den sista saven på FM19?

Jag har haft flera minnesvärda långkörare med Bologna, Sunderland och Assyriska/Amiens. Det är dom fyra saves som jag minns med värme och som jag spelat mest på. Med Bologna tog det mig 10 år innan jag äntligen fick vinna serie A. Jag hade en väldigt fin trupp med mycket italienska spelare där jag framförallt var nöjd med 22-årige Samuel Castellano som jag köpte in från Empoli. Han var en offensiv yttermittfältare som jag skolade om till högerback och han flög fram på kanten. Spelarna man jobbar lite extra med är dom som finns kvar längre i minnet.

Nu tänkte ja dra igång en sista save innan det nya spelet kommer. Vilka borde man vara?

#2   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 50 Inlägg:

Postad 02 September 2019 - 15:24 PM

Det som du hade kunnat göra är ju att ta dig an en toppklubb som gått hackigt på slutet och försöka ta dem till nya höjder typ Arsenal, Milan eller Valencia. Som lite lättare save men ändå med någon slags glädje i.

Själv kör jag på med mitt Swansea och jagar just nu kvartsfinal-plats i EL. Mest nöjd är jag med min värvning av Cosimo Marco da Graca från Juve som målskytt men även originalet Oliver McBurnie som trots medelmåttiga attribut levererar på alla nivåer. Kul som tusan!

#3   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 02 September 2019 - 16:04 PM

Jag är lite i valet och kvalet om jag ska köra igång en saverapport med min nystartade sparfil. Tog över Chelsea och eftersom de inte får värva spelare under de två kommande fönsterna så innebär det att, med Frank Lampard i spetsen som mitt alter ego, tvingas satsa på spelarna underifrån och därigenom påbörja en generationsväxling.

Sett på pappret så är det en fantastisk kul utmaning och jag har satt upp riktlinjer gällande spelarutveckling och transfers för att gynna ungdomsakademin men även de brittiska fotbollsspelarna. I sin tur innebär det att jag satsar på en röd linje genom hela fotbollsklubben Chelsea.

#4   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 282 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 03 September 2019 - 00:57 AM

Kör min sista save nu. Det första målet med saven var att ta mig riktigt långt i antingen Europa League eller Champions League. När säsongen 2026 är avslutad avgår jag trots att vi har en riktigt bra chans i EL-slutspelet. Gång på gång påminns jag hur värdelöst det är att spela fler än ett par år i den svenska ligan.

Målet nu är att ta över det italienska landslaget samt ett klubblag i Italien för att vinna VM med klubblaget. Blir nog färdig med målet lagom till att betan släpps.

#5   westridger

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:
  • Snapchat:dobbythejoker
  • Yrke:Formsprutningsindustrin
  • Favoritlag:IFK Göteborg och Västerås IK

Postad 03 September 2019 - 06:16 AM

Oj. Jag har inte spelat så mycket FM alls egentligen detta år. Dragit igång några saves och blandat mellan Blåvitt, Parma och Leeds, men tappar lätt motivationen när det hela tiden kommer nya updates, och man vill ju spela med så uppdaterade trupper som möjligt och då hela tiden få starta nya saves. Så lär dra igång en nu när sista FMSU'n kommer. Funderar då på någon slumrande jätte likt Valencia, Inter eller Arsenal.

#6   aslundd

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 67 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF & Chelsea FC

Postad 03 September 2019 - 07:38 AM

Min roligaste save på FM19 är när jag startade i MFF, var där i 3 säsonger innan jag lämnade för Hoffenheim. Jag tog över Hoffenheim i december och stannade i 2,5 säsonger innan jag tog över Juventus som kändes som en skön flytt för att hålla sparningen vid liv men motivationen försvann innan försäsongen var över. Vet inte varför men varje gång jag tar sista steget till en storklubb så försvinner motivationen direkt. Jag hamnade i ett Juventus utan pengar att värva och som är mitt i en generationsväxling så det är ju en fin utmaning ändå..

Nu startade jag en sparning med PSG i brist på motivation bara för att se om jag hitta motivationen en sista gång innan FM20.

#7   julmust

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 03 September 2019 - 08:20 AM

Troligen inte min sista save men på min nuvarande save tog jag över två klubbar i spanska andraligan. Sporting Gijon och Tenerife.
Tenerife med en smal budget där jag valde köra en trebackslinje med 2 wingbacks och inga yttrar. I Gijon körde jag en klassiker 4-2-3-1.
Barcelona B vann ligan och Gijon 2a och Tenerife 3a vilket gjorde att vi båda blev klara för uppflytt. Eftersom Gijon hade ett bättre lag med Nacho Mendez och supertalangen Pelayo morilla i spetsen så "lät" jag Tenerife vinna båda matcherna för dem behöver poängen mer.
Första säsongen i La Liga kom Gijon på en 4e plats och Tenerife 15e. Har inte gjort några köp mellan klubbarna utan det är hård scoutning för att hitta fyndspelare som passar i det olika formationerna. Älskar att sno spelare från Reals och Barcas B-lag. Spännande säsong för Gijon med CL spel och vi tog oss vidare i gruppen och slåg ut Bayern och Leverkusen.
Signatur ändrad.

#8   Alexiinhoo_

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 03 September 2019 - 12:22 PM

Har knappt spelat FM detta året då man tyvärr inte riktigt hinner med det längre. Dock ganska nyligen startat en ny save med Arsenal som faktiskt är riktigt kul och motiverande. Första säsongen slutar vi 5a i ligan och 2a i EL och missar därmed CL och svårt att värva några riktiga toppspelare.
Precis avslutat andra säsongen och det var riktigt tight om CL-platserna men löser till slut en 3e plats och spel i CL nästa säsong, sjukt viktigt! Det blir en EL-final även detta året, möter Juventus så kommer bli riktigt svårt!

Har spelat FM frekvent sen typ 06 men soms sagt blivit betydligt mindre senaste åren, framförallt detta året.

Med CL nästa säsong måste jag givetvis spetsta till truppen rejät, så lite tips på spelare som brukar göra det bra på FM19? :D

#9   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 03 September 2019 - 13:01 PM

Rolig läsning ändå. Snabbsummering liksom!

Jag hade en riktigt rolig save med Liverpool där jag antog lite taktiktips härifrån forumet för att sätta upp laget så som Klopp gör idag i princip. Det resulterade så småningom i total dominans, och då gick luften ur mig rätt fort när jag inte kunde hitta någon ny utmaning i just den saven.

Min absolut roligaste save är dock den jag jobbar med just nu, där jag valde att börja i division 7 (cred: Helsvenskan), efter vinst redan första året och på god väg mot avancemang från div 6 blev det tvära kast uppåt i seriesystemen. Via lag som Asarum, Lidingö, Karlskrona och Senegals U23 så har jag nu landat jobbet i AIK, vars tränare valde att lämna för IFK Norrköping. I AIK lyckades jag på målskillnad sluta 4:a efter att ha kommit in med 6 omgångar kvar och god chans till ligavinst. Trots detta gav ändå styrelsen mig förtroende för åtminstone en halv säsong till.

Och nu med 16 matcher spelade och ett par, enligt mig, riktigt fina värvningar så är det serieledning med 4 poängs marginal till tvåan Hammarby och typ 10 poäng ner till närmaste därefter. Häftigt att få inleda EL-kvalet med att slå ut ett blåbärsgäng och sen vinna första mötet med Gent med 2-0 i kvalmatchen därefter.

Ruggigt med motivation just nu. Oklart hur min familj ställer sig till detta dock Postad bild

Detta inlägg har redigerats av MasterOfFlow: 03 September 2019 - 13:02 PM

"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#10   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 424 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 03 September 2019 - 19:42 PM

Tappade motivationen helt för ca 1 månad sen, men varvar upp den nu igen med AFK Linköping som går oväntat bra.

Min roligaste save på FM19 var min Journeyman save med Jeff Goldblum, där jag verkligen kom in i det med Tshaksuma i Sydafrikanska division 2 -- Sen dog datorn totalt och allt försvann....

Fått en fix idé att endast köra EN (journeyman)save på hela FM20, från betan till FM21 :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar