Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FMSweden intervjuar

33 svar till detta ämne

#1   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1764 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 26 October 2019 - 11:29 AM

Hej Pontus Wernbloom,

Stort tack för att du vill medverka i vår intervju på FMSweden!

Till att börja med, hur är läget nere i Grekland?

- tyvärr är ja skadad o har vart i närmare ett år men annars ska man inte gnälla. Vädret är grymt o familjen trivs.

Det sägs att du lirat mycket CM och FM genom åren. Hur och när började det?

- Spelet 00/01 började det på allvar. Hade även spelen innan men va inte fast då. 00/01 hittade jag Martin Palermo o efter det har jag spelat år efter år.

Är du lika energisk när du lirar FM som på planen? Gissar att du precis som många andra utav oss har slagit sönder olika saker när det gått dåligt på spelet...eller?

- absolut! Satt en gång i 17 timmar i sträck o när jag fick rött kort efter fem minuter i cl finalen brast det så fjärrkontrollen flög in i tvn.

Haha, underbart! Berätta om din roligaste save någonsin!

- jag startade med att göra min egen klubb med Oxford city som är sämst rankat i vanorama South. Jag tog bort alla ledare och spelare så jag började helt från noll. Starta dessutom som korpenspelare o inga utbildningar. SVÅRT är bara förnamnet.

Genom tiderna har man "lärt känna" många spelare med CM/FM. Allt från Tonton Zola Moukoko på CM 99/00 till Pawel Brozek på CM 01/02 och sedan fyller det på med spelare som Freddy Adu m.fl i de senare upplagorna. Har du någon spelare som du fastnat extra för på spelet?

- Palermo som sagt. Men eftersom mitt favoritspel är CM 01/02 måste jag väl ändå säga Julius Aghahowa.

Som man minns den gode Aghahowa! Men idag, vila lag lirar du helst med?

- Startar ALLTID med Blåvitt och Leeds.

Lirar du/ni i laget FM på väg till bortamatcher eller på hotellen?

- oh ja, i alla lag jag spelat i har man hittat någon med samma intresse. Nu är d zivkovic o pelkas som lirar.

Någon mer i landslaget som lirar FM som du känner till?

- Tobbe Hysén o ja gnuggade alltid från morgon till kväll när d begav sig. Även Anders Svensson va med ibland.

Hur ser ditt FM-spelande ut idag?
- varje dag 365 dagar om året. Har alltid en save igång som ja småknappar på hela dagen. Just nu försöker jag återskapa gamla goda Stoke.

Sista frågan! Om du skulle rekommendera ett lag att lira med. Vilka blir det då och varför?

- Skapa en egen klubb med Oxford city och ta dej upp till Premier League!

VI PÅ FMSWEDEN TACKAR PONTUS WERNBLOOM FÖR EN TREVLIG PRATSTUND!

#2   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7348 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 26 October 2019 - 11:40 AM

Fantastiskt!

#3   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 26 October 2019 - 11:57 AM

Grymt kul!

#4   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3062 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 26 October 2019 - 13:51 PM

Ännu en anledning att digga Wernblom.

#5   Miguel

Reserv

• Administratör
  • 59 Inlägg:

Postad 26 October 2019 - 16:55 PM

Mäktigt

#6   Danielino

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 434 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 26 October 2019 - 21:24 PM

Haha! Postad bild

#7   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10241 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 26 October 2019 - 23:15 PM

Gevalia - när du får oväntat besök.

Sammanfattar denna intervju, kul!

#8   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4079 Inlägg:

Postad 27 October 2019 - 03:51 AM

Kärlek.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#9   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1764 Inlägg:

Postad 27 October 2019 - 18:53 PM

Kul respons! Fler intervjuer är klara och kommer presenteras på sidan.

#10   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1764 Inlägg:

Postad 29 October 2019 - 12:12 PM

Hej Tobias Hysén,

Stort tack för att du vill medverka i vår intervju på FMSweden! Till att börja med, grattis till ett fantastiskt boksläpp! Hur leker livet efter proffskarriären?

- Jodå, det funkar.
Det e klart att det är annorlunda, men på ett bra sätt tycker jag. Mer tid till familjen, framför allt är ju helger och sånt magiskt. Det lärde man sig ganska snabbt. Postad bildPostad bild

Genom åren har man läst och hört att du varit en frekvent lirare utav Football Manager. När och hur började det?

- Ooh, jag började spela 1994, sen har det bara fortsatt. Det var en granne i samma trappuppgång som hade spelet och jag fick testa det.
Sen efter det, hade en av mina bästa polare Daniel Rivas köpt det. Vi kunde sitta i flera dagar med Liverpool och Leeds och bara grotta ner oss. Så mitten på 90-talet!!

Är du en person som grottar ner dig i olika taktiker eller vill du plöja igenom säsong efter säsong så fort som det bara går?

- Det är olika, ibland spelar jag kanske men nån annan på samma dator, då är det väl mest att vi ska hinna spela så mkt vi kan!! Men för det mesta är det grotta ner sig.
Jag brukar ha block och penna och anteckna så mkt jag nånsin kan, för att lära mig vad som funkar och inte. Nördigt men sant Postad bildPostad bild

Genom tiderna har man ”lärt känna” många spelare genom CM/FM. Allt från Tonton Zola Moukoko på CM 99/00 till Pawel Brozek på CM 01/02 och sedan fyller det på med spelare som Freddy Adu m.fl i de senare upplagorna. Har du någon spelare som du fastnat extra för på spelet?

- Mina favoritspelare genom åren har varit Maxim Tsigalko, John Fleck, John Curtis, Michael Eneramo tror jag han hette. En nigeriansk anfallare som hästade in mål i Blåvitt.
Sen på senare år är ju Jadon Sancho och Sead Haksabanovic spelare som dyker upp.
Men en spelare som jag hittade betydde mer än alla andra. Jag startade en egen klubb och försökte ta mig uppåt. Då hittade jag Harry Pratt. Som han gjorde mål i de lägre divisionerna. Han följde med upp till Championship och gjorde typ 10-15 mål där också.
Han e min superstar!!

Vilket lag spelar du helst med?

- Liverpool och Blåvitt såklart

Blev det att du/ni lirade i bussen på väg till bortamatcher? Vilka var i sådana fall bäst och vilka var sämst i Blåvitt på att lira FM?

- Vi brukade sitta Jag, Bjärs (Mattias Bjärsmyr), Wernbloom och Sella (Stefan Selakovic). Det va fullt krig ibland. Efter det tog Jakob Johansson och Robin söder vid där Bjärs och Werner slutade. Werner va rätt vass på FM, kommer inte ihåg vem som va sämst, det var nog rätt olika.
En rolig historia va när Bjärs va förbundskapten för Spanien och åkte och kollade på en match. Tidningarna skrev efteråt att dom inte riktigt fattade varför, för det var ingen spansk spelare med i matchen. Hahahaha.
Men han vann VM, trots att han glömde ta med Fabregas.. Postad bildPostad bildPostad bild

Hur ser ditt FM-spelande ut idag? Och den viktigaste frågan, har du fått dina barn till att lira?

- Det går i perioder. Ibland går det ett par veckor utan spel, men för det mesta spelar jag nån gång i veckan i alla fall. Mina barn är lite för små än. Grabben som e 8 har börjat förstå lite grann. Men han spelar mest FIFA än så länge. 3-åringen har fått trycka space mest hittills. Hahahaha

Sista frågan! Om du skulle rekommendera ett lag att lira med. Vilka blir det då och varför?

- Jag kommer alltid säga Udinese. Antonio di Natale, Alexis Sanchez och Cristian Zapata har alltid en plats i FM-hjärtat.

SOM SAGT, STORT TACK FÖR DIN TID TOBIAS!

#11   Miguel

Reserv

• Administratör
  • 59 Inlägg:

Postad 30 October 2019 - 08:47 AM

Snyggt!

#12   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7348 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 30 October 2019 - 09:03 AM

Häftigt, rolig insikt. På köpet har du dessutom fått flera tips på fler spelare( till och med aktiva). Du kanske kan spinna vidare på det? :)

#13   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1764 Inlägg:

Postad 30 October 2019 - 10:52 AM

Kakidaniel skrev:

Häftigt, rolig insikt. På köpet har du dessutom fått flera tips på fler spelare( till och med aktiva). Du kanske kan spinna vidare på det? :)

Jag jobbar på det! :)

#14   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1764 Inlägg:

Postad 30 October 2019 - 22:06 PM

ÄLSKAR den här meningen från Tobbe: ” En rolig historia va när Bjärs va förbundskapten för Spanien och åkte och kollade på en match. Tidningarna skrev efteråt att dom inte riktigt fattade varför, för det var ingen spansk spelare med i matchen. Hahahaha.”

Världsklass!

#15   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1764 Inlägg:

Postad 31 October 2019 - 13:29 PM

Hej Mattias Pavic,

Hårt krig i botten på Superettan för dig och ditt kära Öster. Hur är formen?

- Hej Peter. Formen har under de senaste matcherna varit bra med tre segrar på fem matcher. Nu väntar en avgörande match mot Frej och vid seger där väntar ett kval för att hänga kvar i Superettan.

Micke på FMSweden tipsade om att intervjua dig gällande Football Manager. Lirar du fortfarande?

- Nej, tyvärr inte. Det var några år sedan jag lirade på riktigt. Jag har inte samma tid över för det längre.

När och hur startade ditt CM/FM-liv?

- Jag började spela FM på riktigt under 2008 eller 2009 när jag började gymnasiet. Det var en nära vän till mig som spelade och på den tiden spelade jag mycket under resor och träningsläger, men även hemma efter skoltid och träning. Jag var till och med en aktiv medlem på fmsweden.se och jag minns att jag hjälpte till med att skapa ”facepacks” (heter det fortfarande så?) som gjorde spelupplevelsen mycket roligare.

Vi har pratat med flera som lirat på väg till bortamatcher. Hur ser det ut i Östers IF, är det fler än du som spelar?

- Jag tror inte att det är någon som spelar i vår trupp just nu. Det är mer filmtittande och kortspel som gäller nu för tiden. Min känsla är att det spelades mer för några år sedan.

Berätta för oss om den roligaste save du haft!

- Det måste varit en save med svenska division 2-laget Lindsdals IF. Jag tog dem från ”tvåan” upp till Allsvenskan och vidare ut i Europa. Hann dock inte med att vinna Champions League (Mästarcupen) under den 10-15 säsonger långa saven. Och en något udda save hade jag med Åtvidaberg, då klubben blev uppköpt under sin tid i Superettan och jag som tränare fick 180 miljoner att värva för.

Hur är Mattias Pavic på FM19? Vilka egenskaper är rätt satta och vilka är helt fel?

- Var tvungen att gå in och kika på det. De flesta egenskaperna stämmer rätt bra överens med hur jag är som spelare. Men en egenskap som jag tycker är för lågt satt är avslut (5). Måste upp till minst 10! Långa inkast har jag däremot inte och 12 är något för högt.

Vissa vill spela med de största klubbarna och vinna titlar. Vissa vill bygga talangfabriker medans vissa vill plocka upp småklubbar till Premier League. Vad föredrar du?

- Jag gillar att spela med lag i de svenska serierna. Gärna med klassiska lag som ligger i lägre serier, för att sedan värva in yngre spelare, utveckla dem och ta klivet upp till högsta serien.

När det nya Football Manager kommer, brukar du börja med samma lag varje år? Vilket i sådana fall?

- Nej, det brukar vara olika. Ibland tar jag över det lag som jag själv spelar i, men oftast blir det något lokalt lag i de lägsta serierna. Hade jag börjat spela nu hade det säkert blivit Räppe GoIF, ett lokalt division 2-lag här i Växjö.

- Östers IF, helt klart. Det är en förening som har alla förutsättningar till att ta klivet upp i Allsvenskan under första säsongen på saven.

#16   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2448 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 31 October 2019 - 16:17 PM

Det här är klass!
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#17   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 31 October 2019 - 17:28 PM

Riktigt kul att läsa!

#18   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1764 Inlägg:

Postad 31 October 2019 - 19:12 PM

Visa inläggArgt Challa skrev:

Det här är klass!

Kul att det uppskattas! Postad bild

#19   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1764 Inlägg:

Postad 31 October 2019 - 22:21 PM

Då fick jag precis grönt ljus från Bojan Djordjic och Gusten Dahlin!

#20   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 31 October 2019 - 22:30 PM

Grymt jobbat! Roligt att alla har lite goa minnen att berätta om också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar