Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag ska jag vara?

131 svar till detta ämne

#101   Invicta

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 77 Inlägg:
  • Favoritlag:Man Utd, Blåvitt

Postad 26 February 2020 - 12:58 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Se bild högre upp. Fem stora ligorna eller Portugal ej aktuellt då det är dessa ligorna jag härjat runt i sedan FM'19 och framåt. Men tack ändå! Postad bild

Sorry missa det inlägget helt. Postad bild

AZ Alkmaar var ett som jag själv har kollat runt på, har en ganska trevlig 15 åring, plus ett gäng i 20 årsåldern.
om de inte räknas till toppen, var ju ett tag sen de vann :)

Detta inlägg har redigerats av Invicta: 26 February 2020 - 13:02 PM

#102   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7677 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 26 February 2020 - 14:18 PM

Postad bild Cercle Brügge - Högstadivisionen
Klubben åkte ur högstadivisionen så sent som säsongen 14/15 men lyckades ta sig upp igen 17/18 och förra säsongen kom man på en 13'e plats av 16 möjliga. Har ett par andraplaceringar i den inhemska cupen att mäkta med men annars inget speciellt. Tippad på nionde plats. Har ett par ordinarie spelare i bland andra anfallaren Márton Eppel och innermittfältaren Stef Peeters att bygga på samtidigt som man har några yngre i exempelvis högermittfältaren Alimami Gory och högerbackstalangen Vitinho att utveckla. Noterbart att en Hazard-broder är i laget. Faciliteterna är relativt bra med en bra ungdomsrekrytering, något som så klart inte håller hög europeisk kvalitet men för Belgien är det helt okej. Sen får man såklart inte glömma Brügge-derbyt där Cercle Brügge är underdogs.

Postad bild SC Dnipro-1 - Högstadivisionen
Smeknamnet "Dream Team" säger en hel del om vad man vill uppnå här. Klubben är ung och grundades så sent som 2017 och har de två säsongerna man varit verksam vunnit båda divisionerna och är inför den här säsongen uppe i den högsta divisionen i Ukraina. Bra faciliteter med tanke på klubbens ålder och har väl egentligen endast mittbacken Olexandr Svatok som sticker ut något. Är tippade på en sjundeplats av totalt tolv lag där Shakhtar och Dynamo Kiev är i en klass för sig själva.

Postad bild N.E.C. - Näst högsta divisionen
Sakta men säkert har man dalat allt längre ner och toppat det hela med degradering till den näst högsta divisionen vid två tillfällen. Har bra faciliteter sett till ligan och man är tippade på en fjärdeplats. Men vad som är superintressant med den här klubben är samarbetet med ligakonkurrenten TOP Oss av den anledningen att N.E.C. har all rätt att flytta sina spelare fritt däremellan. Sköter man sina kort rätt kan man avancera uppåt och ha TOP Oss som en samarbetsklubb som på sikt också kan gå upp till Eredivisie(Bör det vara eftersom det inte är ett Jong-lag).

#103   Wennstrom

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Liverpool & Rögle

Postad 26 February 2020 - 15:23 PM

Dundee United | Scottish Championship
En klubb med fin historia som har sedan man åkte ned 2016 kämpat för att komma tillbaka till Premiership. Topptippade så att gå upp redan första säsongen borde inte vara några problem utan den stora utmaningen blir såklart att rubba Glasgowklubbarnas dominans. Truppen är intressant med flera spelare som besitter en stor potential.

We're never gonna stop!

#104   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4122 Inlägg:

Postad 27 February 2020 - 01:48 AM

Visa inläggWennstrom skrev:

Dundee United | Scottish Championship
En klubb med fin historia som har sedan man åkte ned 2016 kämpat för att komma tillbaka till Premiership. Topptippade så att gå upp redan första säsongen borde inte vara några problem utan den stora utmaningen blir såklart att rubba Glasgowklubbarnas dominans. Truppen är intressant med flera spelare som besitter en stor potential.

Om Norge mygglar så undrar man vad Dundee gjort genom alla år.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#105   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 28 February 2020 - 12:36 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Ny vinterpatch och nytt lag. Vill gärna spela i något av nedan länder så tips på lag därifrån tages tacksamt emot:

[img][url="https://i.imgur.com/N6zuTlQ.png"]https://i.imgur.com/N6zuTlQ.png[/url][/img]

Varför inte Kerkyra från ön Corfu i Grekland? Där har du en utmaning från andradivisionen.
Xamax Neuchatel i Schweiz.
Anderlecht är inte den förening som man en gång i tiden varit.

#106   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 237 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 28 February 2020 - 18:48 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Om Norge mygglar så undrar man vad Dundee gjort genom alla år.

Utveckla gärna.

#107   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3521 Inlägg:

Postad 29 February 2020 - 00:07 AM

Visa inläggpompey89 skrev:

Utveckla gärna.

Dundee United har ju under en herrans massa år alltid haft en rad övervärderade talanger/spelare. För några upplagor sedan var det ju helt otroligt, faktiskt.
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#108   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7677 Inlägg:

Postad 29 February 2020 - 10:32 AM

Trashbag - vilket lag beslöt du dig för?

#109   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5478 Inlägg:

Postad 02 March 2020 - 08:27 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Trashbag - vilket lag beslöt du dig för?

Jag har inte haft tid att börja än. Blir nog tidigast denna torsdag då jag varit inbokad på grejer fredag-söndag samt är det tisdag-onsdag denna vecka.

Men jag har mer eller mindre bestämt mig för att spela med denna databas där dom slagit ihop Belgien, Luxemburg och Nederländernas ligor: https://www.fmscout....eague-fm20.html

N.E.C. som du rekommenderade ligger i tredjeligan på den databasen så dom ligger bäst till just nu!

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 02 March 2020 - 08:29 AM

#110   julmust

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 50 Inlägg:

Postad 05 March 2020 - 11:31 AM

[img][url="https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/belgium.gif"]https://www.eurobask...ags/belgium.gif[/url][/img] Cercle Brügge - Högstadivisionen
Klubben åkte ur högstadivisionen så sent som säsongen 14/15 men lyckades ta sig upp igen 17/18 och förra säsongen kom man på en 13'e plats av 16 möjliga. Har ett par andraplaceringar i den inhemska cupen att mäkta med men annars inget speciellt. Tippad på nionde plats. Har ett par ordinarie spelare i bland andra anfallaren Márton Eppel och innermittfältaren Stef Peeters att bygga på samtidigt som man har några yngre i exempelvis högermittfältaren Alimami Gory och högerbackstalangen Vitinho att utveckla. Noterbart att en Hazard-broder är i laget. Faciliteterna är relativt bra med en bra ungdomsrekrytering, något som så klart inte håller hög europeisk kvalitet men för Belgien är det helt okej. Sen får man såklart inte glömma Brügge-derbyt där Cercle Brügge är underdogs.

[img][url="https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/ukraine.gif"]https://www.eurobask...ags/ukraine.gif[/url][/img] SC Dnipro-1 - Högstadivisionen
Smeknamnet "Dream Team" säger en hel del om vad man vill uppnå här. Klubben är ung och grundades så sent som 2017 och har de två säsongerna man varit verksam vunnit båda divisionerna och är inför den här säsongen uppe i den högsta divisionen i Ukraina. Bra faciliteter med tanke på klubbens ålder och har väl egentligen endast mittbacken Olexandr Svatok som sticker ut något. Är tippade på en sjundeplats av totalt tolv lag där Shakhtar och Dynamo Kiev är i en klass för sig själva.

[img][url="https://www.eurobasket.com/images/Iconsflags/holland.gif"]https://www.eurobask...ags/holland.gif[/url][/img] N.E.C. - Näst högsta divisionen
Sakta men säkert har man dalat allt längre ner och toppat det hela med degradering till den näst högsta divisionen vid två tillfällen. Har bra faciliteter sett till ligan och man är tippade på en fjärdeplats. Men vad som är superintressant med den här klubben är samarbetet med ligakonkurrenten TOP Oss av den anledningen att N.E.C. har all rätt att flytta sina spelare fritt däremellan. Sköter man sina kort rätt kan man avancera uppåt och ha TOP Oss som en samarbetsklubb som på sikt också kan gå upp till Eredivisie(Bör det vara eftersom det inte är ett Jong-lag).

Blev inspirerad så startade med N.E.C, tyvärr avslutas samarbetet när TOP Oss går upp i Eredivise. Annars roligt lagval och inför tredje säsongen hade jag bland annat Isak Pettersson i mål, Alexander Jallow HB, John björkengren, Elias Andersson på mitten och Buya Turay på topp. Var bara Jallow jag slantade pengar för, resten kom som bosman.
Signatur ändrad.

#111   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7677 Inlägg:

Postad 05 March 2020 - 13:44 PM

Visa inläggjulmust skrev:

Blev inspirerad så startade med N.E.C, tyvärr avslutas samarbetet när TOP Oss går upp i Eredivise. Annars roligt lagval och inför tredje säsongen hade jag bland annat Isak Pettersson i mål, Alexander Jallow HB, John björkengren, Elias Andersson på mitten och Buya Turay på topp. Var bara Jallow jag slantade pengar för, resten kom som bosman.
Intressant, tack så mycket för kompletterandet!

#112   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2050 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 06 March 2020 - 09:32 AM

Har total FM-torka. Har verkligen ingen aning om vilka jag vill lira med.

#113   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7677 Inlägg:

Postad 06 March 2020 - 10:32 AM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Jag har hört att Blackburn är en sjuhelsikes rolig klubb att träna!

#114   fregen10

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Norrköping
  • Tränar:AJ Auxerre

Postad 06 March 2020 - 11:00 AM

Kanske Monza i Serie C. Berlusconis nya lag. :)

#115   Wennstrom

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Liverpool & Rögle

Postad 06 March 2020 - 12:51 PM

Lirar för tillfället DoctorBenjys Glory Hunter utmaning som verkligen fått upp min motivation för fm igen. Rolig omväxling då man måste tänka mer kortsiktigt för att uppnå resultat. (https://www.youtube....P6l56tsn4yYIgrZ).

We're never gonna stop!

#116   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2050 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 06 March 2020 - 13:42 PM

Jag har hört att Blackburn är en sjuhelsikes rolig klubb att träna!

Tur att jag gillar dig så mycket att jag inte kan skriva något olämpligt..Postad bild

#117   Rankin

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 55 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea
  • Tränar:Chester

Postad 06 March 2020 - 19:51 PM

Kör med mirakel klubben Aluminij i Slovenien från den lilla staden Kidričevo med 1189 innevånare. Det bara måste vara något i vattnet i den här staden eftersom det kommer fram talang på talang från den här lilla staden.

#118   Invicta

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 77 Inlägg:

Postad 08 March 2020 - 10:50 AM

Söker lite intressanta projekt där man kan försöka komma igång med en långkörare. Har haft svårt senaste tiden hitta just ett lag och motivationen. Tanken är väl att hitta ett lag med lite större arena och bra ungdomsverksamhet, vill nog helst hitta något i de 5-6 största ligorna och i högsta divisionen.

:)

#119   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 08 March 2020 - 15:12 PM

Visa inläggInvicta skrev:

Söker lite intressanta projekt där man kan försöka komma igång med en långkörare. Har haft svårt senaste tiden hitta just ett lag och motivationen. Tanken är väl att hitta ett lag med lite större arena och bra ungdomsverksamhet, vill nog helst hitta något i de 5-6 största ligorna och i högsta divisionen.

Postad bild

Brasilien!! Eller det måste vara Europa?

#120   Invicta

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 77 Inlägg:

Postad 08 March 2020 - 15:52 PM

Hade nog helst europa, men har tänkt lite på argentina, så ja kan nog tänka mig brasilien med. Får se vilket som fångar mig :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar