Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vad är era första intryck av betan?

89 svar till detta ämne

#81   sleyron

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 118 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Arsenal

Postad 10 November 2019 - 20:42 PM

Fick sparken från Blåvitt säsong 2 efter en 3:e plats första säsongen. Styrelsen ansåg att Svenska Cupen var viktig denna säsong och efter att jag blivit utslagen efter 2 matcher redan så fick jag gå. Började säsongen med A-betyg men det var visst inget värt. Kommer det vara så hårda bedömningar i fullversionen tror ni?

#82   Danielino

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 482 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 10 November 2019 - 20:51 PM

Visa inläggKezman skrev:

Vet inte om man kan kalla detta för en "bugg" men... är otroligt svårt för spelarna att sätta en 1 mot 1 situation med målvakten. Både för mina anfallare, samt anfallarna från lagen jag möter. Där emot har dom inga problem med att dundra in ett par långskott från 35 meter varje match.

Visa inläggSP1 skrev:

Samma här. Blir mer nervös på ett långskott än ett friläge.

Håller med, anfallarna har extremt svårt med att sätta dit frilägena. Visst kan folk få lite "kalla kårar" IRL om de får för mycket tid på sig i frilägen men detta är extremt! Postad bild

#83   Shigero

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:
  • Yrke:Undercover Hockey Trainer
  • Favoritlag:Everton & Varbergs BoIS
  • Tränar:Malmö FF

Postad 11 November 2019 - 09:48 AM

Har letat mig tillbaka till FM efter flera år utan.

Köpte mig betan och har gett mig på lite olika lag. Spelat med lag i Superettan, Allsvenskan, Championship samt La Liga såhär långt för att testa lite olika. Men precis som någon annan nämnt här så är det groteskt svårt att göra mål på frilägen? Jag tror inte att jag lyckats göra ett enda mål på ett rent friläge.

Sen upplever jag att taktikvalet "kontrollera" i princip bara ger ett bollinnehav och skapar extremt få målchanser?

Då jag inte spelat på några år har jag svårt att jämföra med närmast versioner..

#84   Wennstrom

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Liverpool & Rögle

Postad 11 November 2019 - 10:52 AM

Bara för mig spelet kraschar ofta? Extremt irriterande då det alltid sker i matcher samtidigt som det aldrig hände för mig på FM19.

#85   Kezman

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 12 November 2019 - 00:37 AM

Visa inläggShigero skrev:

Har letat mig tillbaka till FM efter flera år utan.

Köpte mig betan och har gett mig på lite olika lag. Spelat med lag i Superettan, Allsvenskan, Championship samt La Liga såhär långt för att testa lite olika. Men precis som någon annan nämnt här så är det groteskt svårt att göra mål på frilägen? Jag tror inte att jag lyckats göra ett enda mål på ett rent friläge.

Sen upplever jag att taktikvalet "kontrollera" i princip bara ger ett bollinnehav och skapar extremt få målchanser?

Då jag inte spelat på några år har jag svårt att jämföra med närmast versioner..

Vad kör du med för taktik? Och lag?

Kör med Lazio och vann ligan med ett kontrollerande 4-2-3-1 och "gegenpress" i andra säsongen. Lyckades skrapa ihop 90p första säsongen men Juventus gick mer eller mindre fläckfritt så hamnade "bara" tvåa. Gör otroligt mycket mål, kör med tidiga inlägg och att mina innermittfältare kör mycket långskott, har funkat bra för min del i alla fall.

#86   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 55 Inlägg:

Postad 13 November 2019 - 02:09 AM

Kör med Roma. Ett av klubbens krav är att vi ska utmana om titeln säsongen 2024/25. Med en match kvar av säsongen 2023/24, en säsong innan vi ska utmana om titeln, misslyckas detta krav, TROTS att vi ligger tvåa, två poäng bakom med en omgång kvar. Tydligen är de också besvikna över att jag inte värvat tillräckligt många rumäner(!). Styrelsen kallar till möte och jag blir sparkad direkt.

Postad bild

#87   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4102 Inlägg:

Postad 13 November 2019 - 14:49 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Kör med Roma. Ett av klubbens krav är att vi ska utmana om titeln säsongen 2024/25. Med en match kvar av säsongen 2023/24, en säsong innan vi ska utmana om titeln, misslyckas detta krav, TROTS att vi ligger tvåa, två poäng bakom med en omgång kvar. Tydligen är de också besvikna över att jag inte värvat tillräckligt många rumäner(!). Styrelsen kallar till möte och jag blir sparkad direkt.

Postad bild
Bästa jag läst.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#88   Danielino

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 482 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 13 November 2019 - 15:16 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Haha, realistiskt skulle jag säga då Rom alltid varit en galen piazza att jobba runt... Postad bild Postad bild

#89   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 55 Inlägg:

Postad 14 November 2019 - 03:29 AM

3 matcher kvar av säsongen, sista matchen i Serie A, finalen i den italienska cupen och finalen i Europa League. Inte bara jag som råkat ut för detta, flera rapporter i det officiella forumet. Buggen borde vara fixad när spelet släpps på tisdag, om den inte blev det idag när 20.1.0 släpptes.

#90   Marduk

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 14 November 2019 - 09:53 AM

Påbörjade en save med AIK igår, var nog lite snabb med att välja startdatum för fick starta precis när cupen drog igång.
Jag börjar med en match borta mot Göteborg? Kan ju inte stämma, som högst rankade lag borde jag haft hemmamatch OCH det borde varit matchen i sista omgången inte första? Larvig grej egentligen men ändå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar