Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Allmänna taktikfrågor

37 svar till detta ämne

#21   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 30 November 2019 - 15:40 PM

Visa inläggbesim skrev:

Någon som har testat att ha både en defensiv spelfördelare samt en offensiv spelfördelare på ett tremannamittfält?

Här är taktik som kör med två defensiva spelfördelare och en offensiv spelfördelare. 104-10 i målskillnad, verkar bra.

https://fm-base.co.u...tactic-4123.67/

Detta inlägg har redigerats av SP1: 30 November 2019 - 15:41 PM

#22   pace

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 259 Inlägg:

Postad 09 December 2019 - 15:16 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Här är taktik som kör med två defensiva spelfördelare och en offensiv spelfördelare. 104-10 i målskillnad, verkar bra.

https://fm-base.co.u...tactic-4123.67/

Det där är ju bara sjukt Postad bild

#23   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 14 December 2019 - 21:00 PM

Någon som har lyckats få till en 4-3-3 av någorlunda kvalitet?

#24   Dahlgren

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Inlägg:

Postad 15 December 2019 - 18:50 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Någon som har lyckats få till en 4-3-3 av någorlunda kvalitet?
Ja. Detta är min 433 från FM19 som även fungerade på FM20. Vann ligan både med Arsenal och Atalanta första säsongen. Rekommenderar att behålla yttrarna som ytter istället för inre anfallare då inre anfallare är buggade som fan. Jag kör yttrarna med fel fot bara, dvs vänsterfotad till höger osv. De gör mycket mål och assists. Det kanske kan gå köra dom som inverterade yttrar istället också, har haft bra resultat med den rollen på en 442 taktik, men inte testat med min 433. Du kan ju testa. Blir dock mycket sämre resultat med inre anfallare IMO.

https://filebin.net/vjce5qtvvmexelz2

Detta inlägg har redigerats av Dahlgren: 15 December 2019 - 18:53 PM

#25   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 15 December 2019 - 21:13 PM

Visa inläggDahlgren skrev:

Ja. Detta är min 433 från FM19 som även fungerade på FM20. Vann ligan både med Arsenal och Atalanta första säsongen. Rekommenderar att behålla yttrarna som ytter istället för inre anfallare då inre anfallare är buggade som fan. Jag kör yttrarna med fel fot bara, dvs vänsterfotad till höger osv. De gör mycket mål och assists. Det kanske kan gå köra dom som inverterade yttrar istället också, har haft bra resultat med den rollen på en 442 taktik, men inte testat med min 433. Du kan ju testa. Blir dock mycket sämre resultat med inre anfallare IMO.

https://filebin.net/vjce5qtvvmexelz2

Tack. Ska prova den under försäsongen när jag kommer hem.

#26   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 16 December 2019 - 02:37 AM

Länken fungerar inte?

Wolves la ett löjligt överbud på en av spelarna som kan spela ytter, samtidigt blev ett par centrala spelare jag haft på önskelistan ett par år transferlistade och kunde inte hålla mig borta. Ser ut som att det blir en 4-1dm-3cm-2fw taktik istället.

#27   Dahlgren

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Inlägg:

Postad 16 December 2019 - 16:48 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Länken fungerar inte?

Wolves la ett löjligt överbud på en av spelarna som kan spela ytter, samtidigt blev ett par centrala spelare jag haft på önskelistan ett par år transferlistade och kunde inte hålla mig borta. Ser ut som att det blir en 4-1dm-3cm-2fw taktik istället.
Funkade för mig. Testa denna då https://drive.google...09k4O4CpKFaX6j_

#28   Skojardu

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg
  • Tränar:IFK Göteborg

Postad 10 January 2020 - 09:51 AM

Finns en taktik inne på steam nu som heter "west ham gegenpressing golden FM" som är helt sjukt bra!
Ändra forwarden till djupt liggande och lägg till "passa mindre" på hans inställningar så blir det exkat "klopp" av hela grejen.

Funkar löjligt bra för mig och mitt Blåvitt efter jag värvade en bra back.

Ni kan tacka mig senare!West Ham Gegenpress Golden FM

Detta inlägg har redigerats av Skojardu: 10 January 2020 - 09:53 AM

#29   HalaMadrid83

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 21 January 2020 - 23:03 PM

Jävlar va mål ja släpper in när dom slår bollen över (bakom) backlinjen, har backlinjen på mycket lägre försvarslinje o mittbackarna är på mittback-understöd. spelar 4-4-2 och 4-2-3-1. Någon som har ett litet tips? -_-

#30   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 24 January 2020 - 16:16 PM

Visa inläggHalaMadrid83 skrev:

Jävlar va mål ja släpper in när dom slår bollen över (bakom) backlinjen, har backlinjen på mycket lägre försvarslinje o mittbackarna är på mittback-understöd. spelar 4-4-2 och 4-2-3-1. Någon som har ett litet tips? Postad bild
Hej! Ursäkta sent svar. Det är ett känt problem med bollar över backlinjen som faktiskt har rättats till i den senaste updaten, en update som ännu inte är helt officiell av vad jag har förstått. Så om du inte har hittat en lösning än så försök ha lite tålamod tills det blir officiellt alternativt ladda ner den redan nu(typ beta-version om jag inte är fel. Kanske till och med Alpha).

#31   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:

Postad 03 February 2020 - 11:25 AM

om man kör 4-2-3-1 med innåtgående ytttrar. Kör ni inre anfallare eller inverterade yttrar?

#32   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2051 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 04 February 2020 - 09:44 AM

Visa inläggaikmaster skrev:

om man kör 4-2-3-1 med innåtgående ytttrar. Kör ni inre anfallare eller inverterade yttrar?

Jag personligen vill alltid ha bredd så jag lirar dom som yttrar.

#33   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 04 February 2020 - 10:37 AM

Visa inläggaikmaster skrev:

Skillnaden mellan IF och IY handlar i grunden om att den förstnämnda är en avslutare, medan den sistnämnda är mer en "andra våg". Med en IF bör du tänka på att din anfallare hellre ska dra till sig motståndare för att öppna upp för yttern. Med en IY är tanken att låta anfallaren vara en primär målskytt samtidigt som ytterbacken får komma upp och ha bra ytor i offensiv zon.

#34   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:VSK och Blyth Spartans

Postad 25 February 2020 - 17:45 PM

Har trixat lite med inverterade offensiva ytterbackar (support) i en 4-4-2, med två offensiva anfallare, 2 attackerande yttrar och på mitten mitt DSF och LM båda på support.

Då får man den här plogformen i två vågor i anfall (de längst ner här är de båda IYB) och det blir ganska mycket mål. blir typ 2-4-4.

I försvar så grupperar de sig in helt vanlig rak 4-4-2 med gott resultat.

Mentalitet är offensivt och hög presslinje, standard försvarslinje. Återerövringspress och kontringsspel.

Postad bild

#35   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4123 Inlägg:

Postad 25 February 2020 - 20:10 PM

Visa inläggVribo FC skrev:

Har trixat lite med inverterade offensiva ytterbackar (support) i en 4-4-2, med två offensiva anfallare, 2 attackerande yttrar och på mitten mitt DSF och LM båda på support.

Då får man den här plogformen i två vågor i anfall (de längst ner här är de båda IYB) och det blir ganska mycket mål. blir typ 2-4-4.

I försvar så grupperar de sig in helt vanlig rak 4-4-2 med gott resultat.

Mentalitet är offensivt och hög presslinje, standard försvarslinje. Återerövringspress och kontringsspel.

Postad bild
Blir det full fart och öppen gata i korridorerna när motståndarna ställer om snabbt då?

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#36   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:

Postad 25 February 2020 - 20:18 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Blir det full fart och öppen gata i korridorerna när motståndarna ställer om snabbt då?
Jag tycker inte det. Min hypotes är att de blivit rätt tillbakatryckta och att mina hinner försvara sig. Mittbackarna står ju rätt bra kring egen mittcirkel (laget blir långt) och brukar hinna med och få ut motståndarna mot hörnen. Men ibland får de till inlägg mot fri snubbe på bortre. Målvakten behöver vara rätt bra på att förflytta sig i sidled, samt mota skott från vinkel.

I och med att jag överbelastar på mitten (2 CM + 2 IYB på ganska samma ytor) så stör jag kanske motståndarnas föredragna formering.

#37   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4123 Inlägg:

Postad 25 February 2020 - 20:37 PM

Visa inläggVribo FC skrev:

Jag tycker inte det. Min hypotes är att de blivit rätt tillbakatryckta och att mina hinner försvara sig. Mittbackarna står ju rätt bra kring egen mittcirkel (laget blir långt) och brukar hinna med och få ut motståndarna mot hörnen. Men ibland får de till inlägg mot fri snubbe på bortre. Målvakten behöver vara rätt bra på att förflytta sig i sidled, samt mota skott från vinkel.

I och med att jag överbelastar på mitten (2 CM + 2 IYB på ganska samma ytor) så stör jag kanske motståndarnas föredragna formering.
Intressant. Lirar 343 (2 wingbacks, 2 centrala mittfältare, 2 wingers) där mina wingrar lirar som inre anfallare medan wingbacksen är jävligt offensiva. Så ofta missar lagen att markera de sistnämnda totalt. Synd bara att jag lirar med FC United i den engelska sjundedivisionen och att skotten runt omkring straffområdeslinjen då har en del mer och önska. Men ska nog börja experimentera mer med ditt upplägg och köra wingsen som vanliga yttrar om jag känner att motståndet läst mig.

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 25 February 2020 - 20:38 PM

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#38   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:

Postad 25 February 2020 - 20:44 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Intressant. Lirar 343 (2 wingbacks, 2 centrala mittfältare, 2 wingers) där mina wingrar lirar som inre anfallare medan wingbacksen är jävligt offensiva. Så ofta missar lagen att markera de sistnämnda totalt. Synd bara att jag lirar med FC United i den engelska sjundedivisionen och att skotten runt omkring straffområdeslinjen då har en del mer och önska. Men ska nog börja experimentera mer med ditt upplägg och köra wingsen som vanliga yttrar om jag känner att motståndet läst mig.
Ibland går mina IYB på utsidan av yttrarna, då kan vi komma sex spelare på bredden! Postad bild

Spelar med Blyth Spartans i VNL North förresten.

Detta inlägg har redigerats av Vribo FC: 25 February 2020 - 20:46 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar