Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Första året som manager

2 svar till detta ämne

#1   gizmo11

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgården / Liverpool
  • Tränar:Liverpool FM20

Postad 10 November 2019 - 10:49 AM

Så efter o ha testat olika lag i olika ligor och inte fått de att lossna eller känt att de va rätt så bestämde jag mig att starta en save med favoritlaget Liverpool.
Till en början så va de lika kassa som innan, förlorade charity shield med 3 - 0, supercupen med 2 - 0 och 5 första matcherna i serien slutade med bara 4 poäng.
Men sen så lyckades jag få ihop en taktik som faktiskt funkar,

Köpte in
Walter Kannemann (BC/BV) för 145 miljoner i första fönstret för o ha en extra försvarare o tidvis är han radarpartner med Van Dijk och gör ett fantastiskt jobb.

Andra fönstret köptes:
-Leonidas Stergiou 17 år, En framtidsman för försvaret, 41 miljoner

-Erling Haaland 19 år , En framtidsman men som redan levererat massor
Ligan : 3(7) matcher och 6 mål , CL : 6 (2) matcher 5 mål 1 assist. 197 miljoner

-Mohamed Daramy 17 år , Offensivt framtidsnamn, 22 miljoner

-Donny Van De Beek 22 år, En stabil och ruggigt bra mittfältare som kommer tjäna laget bra i många år. Med snittbetyg på 7,85 på 20 matcher totalt. 640 miljoner

Har spelat 31 matcher i Ligan med 73 poäng inspelade, 1 poäng mer än city på andra plats.
Jag har 85 mål gjorda och 23 insläppta o de tycker jag är riktigt bra.
City har 72/24 .

Vann vm för klubblag, VIdare i alla turneringar o nu närmast väntar A.Madrid i CL där ja nyss slog ut Juventus med totalt 6 - 2.

Fortsättning följer

#2   gizmo11

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Inlägg:

Postad 10 November 2019 - 16:39 PM

Ja nu har säsongen kommit till sitt slut.
Vann Ligan på 90 poäng, 104 mål gjorda och 27 insläppta, Taktiken ger många spelare med högt målfacit då jag hade plats 5,6,7 på Mane , Firmino och Salah , Salah vann även assist ligan på 19 assist, 4 mer än De Bruyne.
Blev årets manager i PL och Mane vann årets spelare.

I CL så vart de Man City i semifinalen som jag avstyrde med 2 - 2 totalt o gick vidare på mål på bortaplan och i finalen väntade Real Madrid och där vann jag oväntat med 4 - 0 och succen va ett faktum med 3 stora titlar första säsongen som manager.
Och även i CL va det Liverpool som gjorde flest mål under turneringen med 32 mål på 13 matcher.

I FA cupen gick ja till final och ställdes mot Arsenal där jag ställde upp med ett ganska reservbetonat lag då CL finalen väntade men avfärdade ändå Arsenal ganska enkelt med 3 - 0

Så nu blir det att bygga för nästa säsong, Den enda jag sålt än så länge är Lallana och Matip som va missnöjd med för lite speltid, återstår ännu o se hur de blir till kommande säsong, Märkt att när man är med i så många turneringar är de viktigt att ha bra rotation på truppen då många spelare behövt vila i perioder under säsongen och jag va rädd att de skulle kosta mer i resultat än det gjorde.

#3   gizmo11

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Inlägg:

Postad 10 November 2019 - 18:12 PM

Ny säsong

VÄRVNINGAR:
Ryan Schofield (MV) 20 år från Huddersfield
Framtidslöfte, 27 miljoner