Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

252 svar till detta ämne

#241   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4125 Inlägg:

Postad 29 March 2020 - 10:18 AM

Bara för mig all inlagt grafik såsom facepacks och logos bara försvunnit idag inne i spelet? Fast att man laddat om skalet och har kvar filerna rätt inne i mappen "Graphics"?

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#242   kinali

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1181 Inlägg:

Postad 29 March 2020 - 14:45 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

kinali.

Seniorlaget = Seniortränare
Reservlaget = Reservtränare + Seniortränare & Asnvarig för Ungdomsutveckling
Juniorlaget = Juniortränare + Reservtränare + Seniortränare + Ansvarig för Ungdomsutveckling

Detta enligt vad jag kan se i mina träningsgrupper med Atalanta.

Haha fattar fortfarande inte. En hjälptränare anställd för A-laget tränar väl U-23 och U-18 också? Ursäkta om jag är trög kaki.

Har även en till fråga. Är det alltid bra att ha en Sportchef? Finns det några negativa sidor och positiva sidor?

Tacksam för svar.

Detta inlägg har redigerats av kinali: 29 March 2020 - 14:47 PM

Ronaldo Luiz Nazario De Lima

#243   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 29 March 2020 - 14:53 PM

Visa inläggkinali skrev:

Haha fattar fortfarande inte. En hjälptränare anställd för A-laget tränar väl U-23 och U-18 också? Ursäkta om jag är trög kaki.

Har även en till fråga. Är det alltid bra att ha en Sportchef? Finns det några negativa sidor och positiva sidor?

Tacksam för svar.
Ja, det är PRECIS det jag skriver!

Nej, det beror ju helt på vad du vill att han ska ansvara för. Det kan du gå in och se på Ansvarsområden. Har du själv hand om det sportchefen egentligen har hand om så finns det ju såklart ingen anledning att ha en.

#244   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 79 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 30 March 2020 - 09:31 AM

Jag skulle säga att den positiva med att ha en Sportchef är att man har en till som kan scouta. Oftast har man ju sin sportchef på bra värden inom det han ska kunna.

#245   b990

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 01 April 2020 - 19:55 PM

Jag skulle vilja gå tillbaka i min save, eftersom att jag ångrar att jag lämnade min klubb som jag spenderat länge i. Det som är att mina sparfiler räcker inte så långt som jag vill. Finns det något som är ”dolt” som gör att jag kan ta mig tillbaka?

Antar att det blir svårt..

Detta inlägg har redigerats av b990: 01 April 2020 - 20:01 PM

#246   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4145 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 02 April 2020 - 11:43 AM

Visa inläggb990 skrev:

Jag skulle vilja gå tillbaka i min save, eftersom att jag ångrar att jag lämnade min klubb som jag spenderat länge i. Det som är att mina sparfiler räcker inte så långt som jag vill. Finns det något som är ”dolt” som gör att jag kan ta mig tillbaka?

Antar att det blir svårt..

Det är tyvärr kört.

#247   alxjohansson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 817 Inlägg:

Postad 02 April 2020 - 13:56 PM

Jag scoutar rätt mycket spelare och jag tycker det blir sjukt drygt att sitta och titta på varje spelarkort som dyker upp, där man väljer om man vill fortsätta att scouta vidare eller avvisa spelaren.

Finns det inget sätt att stänga av alla dessa uppdateringar och att man istället själv går in i scoutcenter med jämna mellanrum och kollar vilka nya spelare som kommit upp?

#248   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 79 Inlägg:

Postad 03 April 2020 - 08:59 AM

Visa inläggalxjohansson skrev:

Jag scoutar rätt mycket spelare och jag tycker det blir sjukt drygt att sitta och titta på varje spelarkort som dyker upp, där man väljer om man vill fortsätta att scouta vidare eller avvisa spelaren.

Finns det inget sätt att stänga av alla dessa uppdateringar och att man istället själv går in i scoutcenter med jämna mellanrum och kollar vilka nya spelare som kommit upp?

Det går att ändra så det blir som förgående spel, spelarna hamnar i listor istället for kort osv.
Gå in på scoutingcentret och åt höger ska det finnas en inkorg(?) där man kan justera inställningarna.

#249   Nyberget

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2090 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 05 April 2020 - 16:24 PM

Jag spelar med DIF och kan inte anställa heltidsscouter, jag har 200+ mille i saldo. Någon som varit med om detta?

#250   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 181 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 05 April 2020 - 19:16 PM

Visa inläggNyberget skrev:

Jag spelar med DIF och kan inte anställa heltidsscouter, jag har 200+ mille i saldo. Någon som varit med om detta?
Är inte "Scout" en deltidstjänst i alla klubbar? Är väl bara chefsscouten som har heltid?

#251   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 79 Inlägg:

Postad 06 April 2020 - 10:12 AM

Lirar med Real Madrid och är inne i 2030. Är i mars månad och regens börjar trilla in som vanligt. Jag får in en stor trupp som vanligt men för andra året i rad får de övriga spanska lagen bara 2-3 spelare in i deras ungdomslag. Vad kan det bero på? Har svårt att se att alla spanska lag slutar satsa på ungdomar samtidigt liksom.

#252   semco

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 08:09 AM

Visa inläggacemanager skrev:

Lirar med Real Madrid och är inne i 2030. Är i mars månad och regens börjar trilla in som vanligt. Jag får in en stor trupp som vanligt men för andra året i rad får de övriga spanska lagen bara 2-3 spelare in i deras ungdomslag. Vad kan det bero på? Har svårt att se att alla spanska lag slutar satsa på ungdomar samtidigt liksom.

Märkte även av det i min AS Roma-save när jag var på 2028 tror jag. Man City hade endast 3-4 spelare i sitt U-19-lag. Kollade även på andra lag och det var lite blandat hur många som fanns där men det varierade mellan 3-7 st.

Tror mer det handlar om att AI:n inte hinner ersätta spelare som blir uppflyttade/sålda/släppta vid kontraktsslut osvosv, för man tar ju in ca 3-5 (på ett bra år) varje år bland de talanger som dyker upp. Har märkt att datorn inte håller kvar spelare lika hårt som t.ex. jag gjorde. Det kändes som det enda rimliga när jag undersökte lite.

#253   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 79 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 08:48 AM

Visa inläggsemco skrev:

Märkte även av det i min AS Roma-save när jag var på 2028 tror jag. Man City hade endast 3-4 spelare i sitt U-19-lag. Kollade även på andra lag och det var lite blandat hur många som fanns där men det varierade mellan 3-7 st.

Tror mer det handlar om att AI:n inte hinner ersätta spelare som blir uppflyttade/sålda/släppta vid kontraktsslut osvosv, för man tar ju in ca 3-5 (på ett bra år) varje år bland de talanger som dyker upp. Har märkt att datorn inte håller kvar spelare lika hårt som t.ex. jag gjorde. Det kändes som det enda rimliga när jag undersökte lite.

Så kan det vara. Tänker lite att det kan vara att de spanska lagen har haft bra kullar fram tills nu och AI:n reducerar det lite.
Får hålla tummarna att det vänder.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar