Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

327 svar till detta ämne

#161   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4145 Inlägg:

Postad 21 January 2020 - 16:06 PM

alxjohansson skrev:

Spelar med FC Gute. Inne på tredje säsongen i allsvenskan och ska kvala in till EL. Är fortfarande halvprofessionell klubb. Vet någon hur mycket pengar eller annat man behöver för att ta steget att bli en professionell klubb? Just nu ligger jag några miljoner back men har en ung och talangfull trupp så jag hoppas detta kommer ändras snart + EL spel.

Tack på förhand!
Hmm, låter skumt. Har tagit upp många Division 2-lag till Allsvenskan genom åren och förr om åren krävdes det 20 miljoner minst i saldo för att styrelsen skulle gå med på att bli proffsklubb. På de senaste FM-spelen har dock styrelsen valt att göra föreningen till professionell direkt vid avancemang till Allsvenskan, trots att jag inte haft någon överdrivet bra ekonomi.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#162   elfa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 448 Inlägg:

Postad 21 January 2020 - 16:42 PM

Peppe_1988 skrev:

Tryck på övergångar så kan du förkasta budet om du vill Postad bild

Ja det har jag hittat, dock är ju min mening att inte förkasta budet utan jag vill ju egentligen bara att det ska gå igenom. Men mitt problem är att det enda jag kan göra för att gå vidare i spelet är att förkasta det (mot min vilja).
YNWA

#163   alxjohansson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 817 Inlägg:

Postad 21 January 2020 - 18:27 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Hmm, låter skumt. Har tagit upp många Division 2-lag till Allsvenskan genom åren och förr om åren krävdes det 20 miljoner minst i saldo för att styrelsen skulle gå med på att bli proffsklubb. På de senaste FM-spelen har dock styrelsen valt att göra föreningen till professionell direkt vid avancemang till Allsvenskan, trots att jag inte haft någon överdrivet bra ekonomi.

Jag får se efter denna säsongen om lite eruopaspel och välfylld kassa kan få klubben att tänka om:). Tack för din feedback!

#164   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4178 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Royal Antwerp

Postad 21 January 2020 - 19:38 PM

elfa skrev:

Ja det har jag hittat, dock är ju min mening att inte förkasta budet utan jag vill ju egentligen bara att det ska gå igenom. Men mitt problem är att det enda jag kan göra för att gå vidare i spelet är att förkasta det (mot min vilja).

1 dags semester är din vän!

#165   elfa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 448 Inlägg:

Postad 21 January 2020 - 21:16 PM

gurkburk skrev:

1 dags semester är din vän!

Även det har jag testat men av nån anledning dras budet tillbaka då och ingen affär blir av.
YNWA

#166   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2167 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 22 January 2020 - 09:09 AM

elfa skrev:

Även det har jag testat men av nån anledning dras budet tillbaka då och ingen affär blir av.

Låter som en bugg tyvärr!

#167   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:Leeds och La Nucía

Postad 22 January 2020 - 14:09 PM

Peppe_1988 skrev:

Låter som en bugg tyvärr!
Exakt samma hände mig alldeles nyss. Men som tur var så var det ingen spelare jag brydde mig om.

Edit: Är inte hemma nu, men just nu slog det mig att jag just blivit av med en i personalen i U18. Om det är så att han var med i själva rekryteringskedjan jag delegerat så kanske det är därför det hakat upp sig. Kanske var hans jobb att slutföra.

Detta inlägg har redigerats av Vribo FC: 22 January 2020 - 14:11 PM

#168   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1415 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 23 January 2020 - 22:33 PM

Ville inte high-jacka en fin rapport och ställer samma fråga här efter att ha sett att EL2 finns på spelet...
Hur f*n kan det vara så?
Det är ju trots allt inget som är klappat och klart än, då det inte har annonserats ut av UEFA än och diskussioner fortfarande pågår mellan de olika intresseorganen...
Då kanske man lika bra skulle kunna lägga till Superleague som vissa patrask till ordförande i storklubbarna vill få till...
Rent ut sagt jäkligt löjligt att man lagt in EL2 fast inget är beslutat än!!
Fan ta Miles!!

#169   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7811 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 24 January 2020 - 16:10 PM

raca14 skrev:

Ville inte high-jacka en fin rapport och ställer samma fråga här efter att ha sett att EL2 finns på spelet...
Hur f*n kan det vara så?
Det är ju trots allt inget som är klappat och klart än, då det inte har annonserats ut av UEFA än och diskussioner fortfarande pågår mellan de olika intresseorganen...
Då kanske man lika bra skulle kunna lägga till Superleague som vissa patrask till ordförande i storklubbarna vill få till...
Rent ut sagt jäkligt löjligt att man lagt in EL2 fast inget är beslutat än!!
Fan ta Miles!!
Ptja, det har väl varit ungefär detsamma med såväl Nations League som inte minst med Brexit. Men förstår din frustration men handlar väl mer om att spelet ska ligga i framkant på så sätt att det ska hålla sig verklighetstroget eftersom det är på gång. Men visst, det är något som säkerligen också skulle kunna implementeras i en framtida update.

#170   semco

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 73 Inlägg:

Postad 28 January 2020 - 18:07 PM

Någon som vet ungefär när i tiden vinterpatchen (med alla transfers och generalla förbättringar som släppts i betan nu) från SI brukar släppas på året?

#171   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2167 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 28 January 2020 - 18:19 PM

semco skrev:

Någon som vet ungefär när i tiden vinterpatchen (med alla transfers och generalla förbättringar som släppts i betan nu) från SI brukar släppas på året?

Inom 2-3v kommer den!

#172   alxjohansson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 817 Inlägg:

Postad 29 January 2020 - 19:35 PM

Hur hanterar ni andra scoutingdelen? Ska man gå in för att scouta mycket regens och talanger blir det så ohyggligt mycket rapporter man får klicka sig igenom i "mailkorgen". Går det att göra så man inte får dessa styckvis eller bara blir meddelad om det är någon stor talang man fått på kroken?

#173   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:

Postad 30 January 2020 - 08:20 AM

alxjohansson skrev:

Hur hanterar ni andra scoutingdelen? Ska man gå in för att scouta mycket regens och talanger blir det så ohyggligt mycket rapporter man får klicka sig igenom i "mailkorgen". Går det att göra så man inte får dessa styckvis eller bara blir meddelad om det är någon stor talang man fått på kroken?
Man kan ställa in så att de bara tittar efter talanger med mycket hög potential. Så slipper man beta igenom högen med sopor.

#174   svennisforpresident

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 500 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 30 January 2020 - 17:59 PM

Ställde frågan i ett av mina avsnitt men fick inget svar där:

Gäller också Scouter.
Hur skickar man iväg en scout att scouta ett speciellt land eller region?

På tidigare upplagor var det super enkelt. Men jag hittar verkligen inte på FM20 var man gör det?
Nån som har koll?

"FMRTE är för genier"

#175   LeoFM

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Inlägg:
  • Favoritlag:Man City, Hudiksvalls FF, Giffarna & BASK Belgrad.
  • Tränar:Víkingur

Postad 30 January 2020 - 18:37 PM

svennisforpresident skrev:

Ställde frågan i ett av mina avsnitt men fick inget svar där:

Gäller också Scouter.
Hur skickar man iväg en scout att scouta ett speciellt land eller region?

På tidigare upplagor var det super enkelt. Men jag hittar verkligen inte på FM20 var man gör det?
Nån som har koll?

Du skapar ett nytt scoutuppdrag och när du gör det så kommer det upp en ruta som ser ut lite så här:
Postad bild

Sen kollar du längst upp i högra hörnet under 'scope' (jag spelar på engelska så gissar att det kallas typ 'räckvidd' på svenska). Där kan du ändra själva räckvidden för var din scout ska vara. Den är starnardinställd på hela scoutingräckvidden, men man kan ändra så man kan scouta tävlingar, länder, regioner eller kontinenter. Sen är det bara att skicka iväg scouten.

#176   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:

Postad 31 January 2020 - 08:45 AM

LeoFM skrev:

Du skapar ett nytt scoutuppdrag och när du gör det så kommer det upp en ruta som ser ut lite så här:
[img][url="https://i.gyazo.com/4cabdc690aaf08f83ec553885b76ef04.png"]https://i.gyazo.com/...3885b76ef04.png[/url][/img]

Sen kollar du längst upp i högra hörnet under 'scope' (jag spelar på engelska så gissar att det kallas typ 'räckvidd' på svenska). Där kan du ändra själva räckvidden för var din scout ska vara. Den är starnardinställd på hela scoutingräckvidden, men man kan ändra så man kan scouta tävlingar, länder, regioner eller kontinenter. Sen är det bara att skicka iväg scouten.
Det kan vara så att hela denna sektion/möjlighet saknas, och då beror det på att man delegerat hela eller delar av scoutingen till t.ex. huvudscout eller sportchef. Då kan man inte ge uppdragen själv till scouterna.

#177   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 31 January 2020 - 15:55 PM

Någon annan som gör nya kits till laget titt som tätt?
Har precis tagit över Manchester United och gjorde nya ställ. Bortatröjan är inspirerad av Sevillas ställ från säsongen 18/19 och tredjetröjan av lagets spanska och tyska spelare.

Postad bild

#178   LeoFM

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Inlägg:
  • Favoritlag:Man City, Hudiksvalls FF, Giffarna & BASK Belgrad.
  • Tränar:Víkingur

Postad 31 January 2020 - 16:41 PM

SP1 skrev:

Någon annan som gör nya kits till laget titt som tätt?
Har precis tagit över Manchester United och gjorde nya ställ. Bortatröjan är inspirerad av Sevillas ställ från säsongen 18/19 och tredjetröjan av lagets spanska och tyska spelare.

[img][url="https://i.imgur.com/i2j34i7.png"]https://i.imgur.com/i2j34i7.png[/url][/img]

Snyggt! Använder du något speciellt program för det?

#179   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1900 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 03 February 2020 - 20:00 PM

Det här med att låna ut ynglingar, om klubben är i en icke spelbar liga som svenska division 3, får man någon utveckling på spelaren då eller är det lika bra att hålla denne kvar i reservlaget tillsvidare? Jag själv är i division 2 men om det fortsätter så bra som det gjort snart i division 1.
To infinity... and beyond!

#180   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7811 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 03 February 2020 - 20:11 PM

Nilisse skrev:

Det här med att låna ut ynglingar, om klubben är i en icke spelbar liga som svenska division 3, får man någon utveckling på spelaren då eller är det lika bra att hålla denne kvar i reservlaget tillsvidare? Jag själv är i division 2 men om det fortsätter så bra som det gjort snart i division 1.
Jag rekommenderar dig att hålla kvar spelaren i så fall. Sen finns det mycket att ta in i beräkningen såklart men alla dagar i veckan att spelare ska vara i en klubb som faktiskt spelar matcher än en som inte gör det. Kika gärna in HÄR för att läsa lite om just detta som finns en bit in i texten.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar