Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

252 svar till detta ämne

#21   Pompilompen

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 75 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Innebandy

Postad 20 November 2019 - 20:55 PM

Jag försöker bena ut ett problem som gäller individuell träning (både a-lag och juniorlag). Om jag väljer att ”ta över” all individuell träning, kommer jag vara den som i praktiken tränar spelarna? Dvs kommer min manager-profil med dess egenskaper att träna spelarna? Motfrågan är då om jag har en hjälptränare, kommer han utföra träningen som jag har bestämt för spelaren eller blir det automatiskt jag som springer runt på sidlinjen och lär ut?
Skulle vara intressant att veta utifrån den ökade belastningen av att ha ansvar över många moment i all träning.

#22   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 20 November 2019 - 21:13 PM

Visa inläggPompilompen skrev:

Jag försöker bena ut ett problem som gäller individuell träning (både a-lag och juniorlag). Om jag väljer att ”ta över” all individuell träning, kommer jag vara den som i praktiken tränar spelarna? Dvs kommer min manager-profil med dess egenskaper att träna spelarna? Motfrågan är då om jag har en hjälptränare, kommer han utföra träningen som jag har bestämt för spelaren eller blir det automatiskt jag som springer runt på sidlinjen och lär ut?
Skulle vara intressant att veta utifrån den ökade belastningen av att ha ansvar över många moment i all träning.
Jag tror snarare det handlar om att du bestämmer själv vad varje individuell spelare ska träna på men att dina tränare i vilket fall som helst har "sitt/sina" områden tillsammans med dig som huvudtränare på träningsplanen.

#23   Pompilompen

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 75 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Innebandy

Postad 20 November 2019 - 21:17 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Jag tror snarare det handlar om att du bestämmer själv vad varje individuell spelare ska träna på men att dina tränare i vilket fall som helst har "sitt/sina" områden tillsammans med dig som huvudtränare på träningsplanen.

Okej, det låter rimligt faktiskt!

#24   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5298 Inlägg:

Postad 20 November 2019 - 21:52 PM

Okej. Jag har taggat FM20 supermycket då jag, likt tidigare säsonger, tänkte ta över Sveriges a-lag, u21 och u19-lag. Tidigare har det gått att ta över a-laget och sen sparka u21 och u19 tränaren och sen välja att ta över laget, nu verkar det inte funka. Jag kan välja att ta över allt på matchdagen, men det jag verkligen vill åt är laguttagningen! Någon som har en aning om hur jag ska gå tillväga?

#25   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 21 November 2019 - 00:04 AM

Visa inläggfriggan skrev:

Okej. Jag har taggat FM20 supermycket då jag, likt tidigare säsonger, tänkte ta över Sveriges a-lag, u21 och u19-lag. Tidigare har det gått att ta över a-laget och sen sparka u21 och u19 tränaren och sen välja att ta över laget, nu verkar det inte funka. Jag kan välja att ta över allt på matchdagen, men det jag verkligen vill åt är laguttagningen! Någon som har en aning om hur jag ska gå tillväga?

Skapa tre olika tränare. ;)

#26   AleekS

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 10 Inlägg:

Postad 21 November 2019 - 19:21 PM

Är det bara mitt lag som är totalt värdelöst på att slå straffar? Vi sätter inte ens varannan straff. Sjukt frustrerande..

#27   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 01:10 AM

Bara i min save som alla Allsvenska lag kör fembackslinje?

#28   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4125 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 03:02 AM

Visa inläggSP1 skrev:

Bara i min save som alla Allsvenska lag kör fembackslinje?
AIK, MFF, Blåvitt, ÖSK, Falkenberg (stundtals), Sundsvall, Kalmar, Norrköping och säkert några fler har ju gjort det under säsongen, så är väl ändå rätt realistiskt. Eller menar du bokstavligt talat alla?

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#29   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:VSK och Blyth Spartans

Postad 22 November 2019 - 08:32 AM

Visa inläggMr Höglund skrev:

Fatta vilket jobb att bygga ut den redan stora matchmotorn med en helt ny del som simulerar utveckling av damfotbollen. Det är lite mer effort än vad tex FIFA har gjort.
Fast underskatta inte värdet av att som speltillverkare ligga i framkant vad gäller detta. Jämställdhet blir inte till av enbart marknadskrafter, eller enbart politisk styrning eller välvilja. Man behöver knåda fram intresset för damfotboll både med morot och piska liksom. Personligen skulle jag definitivt testa en sån save, kanske inte det första jag gjorde, men några månader in efter ett spelsläpp. Sen tycker jag personligen att damfotboll har för stor plan. Den blir proportionerligt fel med hänsyn till damspelarnas medelstorlek. Lika som när P15 t.ex. spelar. För mycket yta. Omvänt i tennis. Planen passar damtennis, inte herrdito. Slut på off topic, sorry. :)

#30   fregen10

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Norrköping
  • Tränar:AJ Auxerre

Postad 22 November 2019 - 12:25 PM

Kanske en lite konstig fråga men är det någon som brukar köra Saves där du typ är tex Mourinho? Dvs försöker tänka på hur han skulle svara på presskonferenser, vilka taktiker han oftast använder, spelartyper han gärna vill ha osv. Säkert inget kul i längden men blev småsugen på att skapa just Mourinho o köra med Spurs. :)

#31   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 12:30 PM

Visa inläggfregen10 skrev:

Kanske en lite konstig fråga men är det någon som brukar köra Saves där du typ är tex Mourinho? Dvs försöker tänka på hur han skulle svara på presskonferenser, vilka taktiker han oftast använder, spelartyper han gärna vill ha osv. Säkert inget kul i längden men blev småsugen på att skapa just Mourinho o köra med Spurs. Postad bild
Nja, inte riktigt så som du beskriver det. Istället brukar jag försöka göra taktiker utifrån alla dessa kända managers där jag tillsammans med en sammansatt grupp här på FMS presenterade Jürgen Klopp's spelsystem, något som fick bra kritik både här men även på Steam :)

#32   fregen10

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 12:59 PM

Nja, inte riktigt så som du beskriver det. Istället brukar jag försöka göra taktiker utifrån alla dessa kända managers där jag tillsammans med en sammansatt grupp här på FMS presenterade Jürgen Klopp's spelsystem, något som fick bra kritik både här men även på Steam Postad bild

Aha, låter skoj! Postad bild

Ja tanken med Mourinho blir ju lite rollspel på något sätt. Misstänker att man skulle tröttna fort dock som sagt.

Detta inlägg har redigerats av fregen10: 22 November 2019 - 13:00 PM

#33   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 13:24 PM

Visa inläggfregen10 skrev:

Aha, låter skoj! [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smile.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smile.png[/url][/img]

Ja tanken med Mourinho blir ju lite rollspel på något sätt. Misstänker att man skulle tröttna fort dock som sagt.
Nja, det behöver man inte göra. Fast sen är det upp till dig själv såklart. Men tänker mig att det ger en ny dimension till spelet, att man nästan tvingar sig själv att möjligtvis tänka annorlunda än vad man brukar göra vilket i sin tur kan leda till att man värvar helt nya spelare än vad man brukar(antingen åldersmässigt eller något annat), coachar nya lag eller faktiskt vågar ta steget till nästa lag istället för att vara kvar i samma lag fem säsonger innan man tröttnar på saven. Det finns nog mer möjligheter än begränsningar med sådana tankegångar. Sen finns det ju inga restriktioner andra än de du själv satt upp och vad hindrar dig från att frångå dem om du skulle tröttna på det tillvägagångssättet? :)

#34   Junior86

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 14:21 PM

Är det någon som vet vart man ska trycka för att ändra när man tar ut sin trupp att det sorteras efter position och när man tar ut en spelare så flyttas den längst ner. Hoppas ni fattar vad jag menar.

#35   fregen10

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 15:31 PM

Nja, det behöver man inte göra. Fast sen är det upp till dig själv såklart. Men tänker mig att det ger en ny dimension till spelet, att man nästan tvingar sig själv att möjligtvis tänka annorlunda än vad man brukar göra vilket i sin tur kan leda till att man värvar helt nya spelare än vad man brukar(antingen åldersmässigt eller något annat), coachar nya lag eller faktiskt vågar ta steget till nästa lag istället för att vara kvar i samma lag fem säsonger innan man tröttnar på saven. Det finns nog mer möjligheter än begränsningar med sådana tankegångar. Sen finns det ju inga restriktioner andra än de du själv satt upp och vad hindrar dig från att frångå dem om du skulle tröttna på det tillvägagångssättet? Postad bild

Sant! Kanske får pröva och återkomma hur det går med narcissisten Mourinho Postad bild

#36   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4125 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 15:32 PM

Visa inläggJunior86 skrev:

Är det någon som vet vart man ska trycka för att ändra när man tar ut sin trupp att det sorteras efter position och när man tar ut en spelare så flyttas den längst ner. Hoppas ni fattar vad jag menar.
Om jag uppfattat frågan rätt så är det bara klicka på "Position" oavsett om du är inne i truppresentationen eller taktiken.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#37   Superliden

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 23 November 2019 - 10:52 AM

Är det någon mer än jag som har problem med ingame editorn?
När jag ska flytta spelare till andra klubbar så kommer det aldrig upp någon klubb när jag skriver i sökfältet.

#38   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5298 Inlägg:

Postad 23 November 2019 - 12:14 PM

Visa inläggraca14 skrev:

Skapa tre olika tränare. Postad bild

verkar vara enda sättet att lösa problemet för tillfället.

#39   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 23 November 2019 - 17:00 PM

Kan jag dölja U19 lagets och reservlagets matcher när jag ska boka in träningsmatcher?

#40   b990

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 24 November 2019 - 16:26 PM

Brukar dyka upp en ruta inför (nästan) varje match för mig.
Står något i stil med att jag har tagit ut X antal spelare som inte är med i matchtruppen.
Vad menar dem med det och vad ska jag göra för att de ska vara med i matchtruppen? Jag fixar startelvan några dagar före match och de brukar vara spelare som är med i A-truppen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar