Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

252 svar till detta ämne

#221   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:VSK och Blyth Spartans

Postad 16 March 2020 - 21:27 PM

Visa inlägggurkburk skrev:

Spelar du på senaste patchen så har han precis lämnat laget för ett non-league-lag i England. Såg rätt ut i editorn med så måste vara någon grej mer hårdkodad isf.
Är sånt som testimonials och favoured personel hårdkodat, eller hänger det ihop med klubben i editorn och så har man glömt att fimpa honom därifrån på nåt sätt när man fixat hans transfer?

Startade saven för ett par månader sedan.

Detta inlägg har redigerats av Vribo FC: 16 March 2020 - 21:27 PM

#222   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1898 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 17 March 2020 - 19:24 PM

Har någon annan märkt av att man som bottenlag behandlas som ett bottenlag oavsett hur bra det går. Jag fick att hålla lagsnack för att vi bara behövde endast 1 poäng för att säkra kontraktet när vi låg på 4:e/5:e plats i ligan. Spelare har inte viljat skriva kontrakt för de är oroade över lagets prestation i ligan vid samma tillfälle. Jag hoppas att det går över nu när vi slutat i topp 5 och går in med högre förväntningar nästa säsong.
To infinity... and beyond!

#223   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 17 March 2020 - 21:56 PM

Visa inläggNilisse skrev:

Har någon annan märkt av att man som bottenlag behandlas som ett bottenlag oavsett hur bra det går. Jag fick att hålla lagsnack för att vi bara behövde endast 1 poäng för att säkra kontraktet när vi låg på 4:e/5:e plats i ligan. Spelare har inte viljat skriva kontrakt för de är oroade över lagets prestation i ligan vid samma tillfälle. Jag hoppas att det går över nu när vi slutat i topp 5 och går in med högre förväntningar nästa säsong.

Inga problem med mitt Juventude som jag leder Serie B med nere i Brasilien. Nykomlingar från Serie C och leder ligan med 4 poäng ner till tvåan efter halva säsongen. Har inte varit med om att Juventude behandlas som bottenlag. Kanske beror på målet vi hade, inte vet jag, men vi skulle stabilisera oss i Serie B redan detta första året.

#224   b990

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 18 March 2020 - 23:19 PM

En fråga angående ekonomiska biten. Säg att jag får lägga max 200 000kr i löner varje månad, men jag lägger endast 150 000kr på lönerna. Försvinner bara dessa 50 000kr ut i sjön då eller kan klubben lägga den summan på något annat istället? Tillexempel skulder som klubben sitter på.

Har ingen koll alls på hur ekonomin fungerar på fm. :)

#225   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 18 March 2020 - 23:40 PM

Visa inläggb990 skrev:

En fråga angående ekonomiska biten. Säg att jag får lägga max 200 000kr i löner varje månad, men jag lägger endast 150 000kr på lönerna. Försvinner bara dessa 50 000kr ut i sjön då eller kan klubben lägga den summan på något annat istället? Tillexempel skulder som klubben sitter på.

Har ingen koll alls på hur ekonomin fungerar på fm. Postad bild
Nja, det handlar mer om att klubben har budgeterat för att det är där maxtaket är. Du kan dock ändra den genom att skjuta in mer pengar till transferbudgeten men annars är det styrelsen som bestämmer detta. :)

#226   b990

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 19 March 2020 - 03:16 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Nja, det handlar mer om att klubben har budgeterat för att det är där maxtaket är. Du kan dock ändra den genom att skjuta in mer pengar till transferbudgeten men annars är det styrelsen som bestämmer detta. :)

Okej, så klubben vinner ingenting ekonomiskt om jag använder mindre av lönebudgeten än vad de har budgeterat för? :)

#227   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 Inlägg:

Postad 19 March 2020 - 08:54 AM

Visa inläggb990 skrev:

Okej, så klubben vinner ingenting ekonomiskt om jag använder mindre av lönebudgeten än vad de har budgeterat för? Postad bild

Klart att klubben vinner på en mindre löneutgång än vad som budgeterats.

#228   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:

Postad 19 March 2020 - 10:54 AM

Visa inläggb990 skrev:

Okej, så klubben vinner ingenting ekonomiskt om jag använder mindre av lönebudgeten än vad de har budgeterat för? Postad bild
Som raca säger så är det ju pengar som inte används och således finns kvar i klubben. I slutändan har du ju mer pengar kvar om du skulle endast använda exempelvis 80% av lönebudgeten än 100% :)

#229   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1898 Inlägg:

Postad 19 March 2020 - 18:59 PM

Min klubbs U19-lag hamnar inte i seriespel alls även till 2021 års säsong. Vet någon varför?

#230   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2058 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 19 March 2020 - 19:39 PM

Min klubbs U19-lag hamnar inte i seriespel alls även till 2021 års säsong. Vet någon varför?

Låter som en bugg. Vilken klubb är du?

#231   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1898 Inlägg:

Postad 19 March 2020 - 19:40 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Låter som en bugg. Vilken klubb är du?

Notvikens IK

Får inte ens en förfrågan, samma med reservlaget.

#232   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 08:53 AM

Notvikens IK

Får inte ens en förfrågan, samma med reservlaget.

Spelar du med någon DB? Kan vara hur man lagt in det för reserv- och U19-lagen där.

#233   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1898 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 11:57 AM

Visa inläggraca14 skrev:

Spelar du med någon DB? Kan vara hur man lagt in det för reserv- och U19-lagen där.

Ingen databas mer än den officiella 20.4.0.

Jag hoppas väl på att det kommer om jag lyckas få till en uppflyttning, men vi får se.

Detta inlägg har redigerats av Nilisse: 20 March 2020 - 11:59 AM

#234   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 19:13 PM

Finns det någon guide/info om vilken typ frisparkar räknas som? Har bara en spelare i muren vid Indirekt (kant) och Indirekt (djupt) och fick frisparken nedan mot mig precis (skott direkt in i mål).

Postad bild

#235   kinali

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1181 Inlägg:

Postad 21 March 2020 - 11:55 AM

Tjabba!

Har en snabb fråga; vad jag har för mig i åtminstone tidigare upplagor av FM så hade Hjälptränare för A-laget även hand om träningarna för U-23 och U-18 laget, och de som specifikt är anställda för U-23 och U-18 BARA har hand om träningarna för de 2 olika "lagen". Om jag alltså inte har helt fel, stämmer detta isåfall fortfarande?

Tack på förhand.
Ronaldo Luiz Nazario De Lima

#236   Joaquin

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, IFK Götebrorg
  • Tränar:Benfica

Postad 21 March 2020 - 20:53 PM

Såg vi hade tråd om regens, tänker om vi har någon med lite andra roliga saker som händer under spelets gång? :)

#237   kinali

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1181 Inlägg:

Postad 28 March 2020 - 11:36 AM

Tjabba!

Har en snabb fråga; vad jag har för mig i åtminstone tidigare upplagor av FM så hade Hjälptränare för A-laget även hand om träningarna för U-23 och U-18 laget, och de som specifikt är anställda för U-23 och U-18 BARA har hand om träningarna för de 2 olika "lagen". Om jag alltså inte har helt fel, stämmer detta isåfall fortfarande?

Bumb från min fråga ovan som jag ej fick svar på :/

Samt finns det någon tråd som hjälper en hitta talanger? Inte fuskande utan tips.

Tack på förhand.

Detta inlägg har redigerats av kinali: 28 March 2020 - 11:39 AM

#238   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:

Postad 28 March 2020 - 11:45 AM

kinali.

Seniorlaget = Seniortränare
Reservlaget = Reservtränare + Seniortränare & Asnvarig för Ungdomsutveckling
Juniorlaget = Juniortränare + Reservtränare + Seniortränare + Ansvarig för Ungdomsutveckling

Detta enligt vad jag kan se i mina träningsgrupper med Atalanta.

#239   kinali

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1181 Inlägg:

Postad 28 March 2020 - 11:49 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

kinali.

Seniorlaget = Seniortränare
Reservlaget = Reservtränare + Seniortränare & Asnvarig för Ungdomsutveckling
Juniorlaget = Juniortränare + Reservtränare + Seniortränare + Ansvarig för Ungdomsutveckling

Detta enligt vad jag kan se i mina träningsgrupper med Atalanta.

Så U-23 tränare tar han om u-23 laget, juniortränare om U-18? hade för mig starkt att i åtminstone tidigare versioner så tog Seniortränare hand om ungdomslagen och u-23 också?

Samt en fråga till kaki, "Finns det någon tråd som hjälper en hitta talanger? Inte fuskande utan tips.

Detta inlägg har redigerats av kinali: 28 March 2020 - 11:51 AM

#240   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:

Postad 28 March 2020 - 12:02 PM

Visa inläggkinali skrev:

Så U-23 tränare tar han om u-23 laget, juniortränare om U-18? hade för mig starkt att i åtminstone tidigare versioner så tog Seniortränare hand om ungdomslagen och u-23 också?

Samt en fråga till kaki, "Finns det någon tråd som hjälper en hitta talanger? Inte fuskande utan tips.
Med understöd från andra truppernas tränare enligt det jag skrev ovan, ja.

Veckans Talang av Pakastelefon får du en grundlig genomgång av en spelare i veckan som jag varmt rekommenderar.
Undertecknad gjorde en Allsvensk Guide som jag har lagt in otroligt mycket spelartips.
Pontus Wernbloom brukar lägga ut lite då och då på såväl Instagram som Twitter på FMSwedens kanaler.
Sen finns där FB-gruppen Football Manager Sverige som brukar lufta sådana frågor med jämna mellanrum occkså.

Men saknar du något mer generellt så är du välkommen att starta en tråd :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar