Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

252 svar till detta ämne

#41   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2058 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 24 November 2019 - 17:22 PM

Visa inläggb990 skrev:

Brukar dyka upp en ruta inför (nästan) varje match för mig.
Står något i stil med att jag har tagit ut X antal spelare som inte är med i matchtruppen.
Vad menar dem med det och vad ska jag göra för att de ska vara med i matchtruppen? Jag fixar startelvan några dagar före match och de brukar vara spelare som är med i A-truppen.

Du har tagit med folk på bänken som inte får plats. T.ex att det finns sju platser men du har satt nio man på bänken.

#42   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5298 Inlägg:

Postad 24 November 2019 - 20:24 PM

Bara jag som stör mig på att FM prioriterar fel saker i nya spel? Jag, som gillar att spela med ungdomslandslag stör mig extremt mycket på, att direkt i spelet så har massvis med länder mestadels newgens i sina u19 lag. Hur svårt ska det vara att göra det mer verklighetstroget? INGA NEWGENS SKA FINNAS I SPELET SOM ÄR FÖDD INNAN 2004.

Nu skrev jag av mig lite i affekt.

Tack och hej.

#43   NyholmsBrutnaBen

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 25 November 2019 - 14:11 PM

Hallå, en teknisk fråga.

Spelar en save med Östers IF på min Macbook. Lite sugen på att börja spela den på min stationära PC, om man har sparat alla i molnet, samma Steam-konto och hela köret, går det att starta saven där?

Fridens

#44   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4125 Inlägg:

Postad 25 November 2019 - 22:35 PM

Utvecklas ledare mer attributsmässigt om man sätter dem på massa kurser? Bör ju va så va? Kaki du kan de här!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#45   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 26 November 2019 - 13:49 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Utvecklas ledare mer attributsmässigt om man sätter dem på massa kurser? Bör ju va så va? Kaki du kan de här!
Det bör de göra, ja.

#46   pace

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 259 Inlägg:

Postad 26 November 2019 - 15:38 PM

Visa inläggAleekS skrev:

Är det bara mitt lag som är totalt värdelöst på att slå straffar? Vi sätter inte ens varannan straff. Sjukt frustrerande..

Exakt samma problem för mig... sjukt frustrerande. Sätter kanske 2/10 straffar.

#47   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:VSK och Blyth Spartans

Postad 26 November 2019 - 16:13 PM

Visa inläggpace skrev:

Exakt samma problem för mig... sjukt frustrerande. Sätter kanske 2/10 straffar.
Är Tottenham. Har haft fem straffar. Kane har slagit tre varav han gjort mål på en. Två andra spelare har testat varsin straff och missat. Så samma ratio här ungefär. Tycker det är samma med frilägen. Förut var det tydligt att bra spelare i form ofta gjorde mål på friläge. Nu kan de skjuta 3 meter utanför fast de är nästan i målområdet. Tror inte ett friläge har blivit mål, och då kanske vi haft 25 frilägen. Det är olika typer av långskott samt nickar på inlägg som blir mål.

#48   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4125 Inlägg:

Postad 26 November 2019 - 16:48 PM

Bara för mig Alt+F9 inte funkar för att ta screenshots längre?

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#49   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2058 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 26 November 2019 - 20:16 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Bara för mig Alt+F9 inte funkar för att ta screenshots längre?

Nope, samma här. Editoren är helt kaos också..

#50   b990

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 26 November 2019 - 22:32 PM

Förr kunde man låta tränarna i juniorlagen bestämma fritt vilken taktik de ska använda sig av på matcher. Men nu så kör dem med samma som jag gör i A-laget. Om möjligt, hur ändrar jag så de får köra fritt med taktik/uppställning?

#51   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:

Postad 27 November 2019 - 11:36 AM

Visa inläggb990 skrev:

Förr kunde man låta tränarna i juniorlagen bestämma fritt vilken taktik de ska använda sig av på matcher. Men nu så kör dem med samma som jag gör i A-laget. Om möjligt, hur ändrar jag så de får köra fritt med taktik/uppställning?
Finns där något som heter "ansvarsområden" så gissar jag på att det bör vara där.

#52   Gegenpress

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 28 November 2019 - 11:11 AM

Halloj, ny användare här. Funderar på att köpa spelet för första gången på väldig länge. Hur är det när man köpt det. Måste man uppdatera mycket och fixa och trixa. Tex. med övergångar, tröjor, rätt lag i serier, rätt namn på tävlingar osv. Hur gör ni då i så fall?

#53   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 28 November 2019 - 15:39 PM

Visa inläggGegenpress skrev:

Halloj, ny användare här. Funderar på att köpa spelet för första gången på väldig länge. Hur är det när man köpt det. Måste man uppdatera mycket och fixa och trixa. Tex. med övergångar, tröjor, rätt lag i serier, rätt namn på tävlingar osv. Hur gör ni då i så fall?

Du har FMSU som fixas här, som innehåller alla möjliga övergångar och uppdateringar i trupper med mera, så det behöver du inte fräscha upp själv.
Rätt namn på tävlingar finns det även fixar för.
Det skulle ju möjligtvis vara uppdateringar kring matchställen inne i editorn som måste fixas för att få rätt färger på plan, men sedan så kan man ju ladda ner tröjor med mera i olika pack.

#54   jewhan

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 32 Inlägg:

Postad 28 November 2019 - 21:00 PM

Håj!

Jag startar en säsong i Sverige 2019 i Mars. När jag kollar runt bland ligorna jag valt (Eng, Fra, etc etc) så har inga matcher spelats trots att ligorna är i full gång egentligen.

Vad beror detta på?

#55   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 181 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 28 November 2019 - 23:19 PM

Visa inläggjewhan skrev:

Håj!

Jag startar en säsong i Sverige 2019 i Mars. När jag kollar runt bland ligorna jag valt (Eng, Fra, etc etc) så har inga matcher spelats trots att ligorna är i full gång egentligen.

Vad beror detta på?
Du kanske inte laddat ligorna vid starten av spelet?

#56   Invicta

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 77 Inlägg:
  • Favoritlag:Man Utd, Blåvitt

Postad 29 November 2019 - 01:02 AM

Visa inläggTejparn skrev:

Du kanske inte laddat ligorna vid starten av spelet?

Beror inte det på att den egentligen är avslutad då? Har för mig att de alltid varit så, iallafall så länge som jag lirat. Startar man andra säsongen brukar det aldrig vara några problem.

#57   Kezman

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 29 November 2019 - 12:14 PM

Under alla dessa år så har jag alltid undrat - hur får man fram bäst regens från sin akademi?

Jag ser alltid till att ha bäst scouter i mitt team, med höga attribut i att bedömma potential och förmåga. Mina ungdomsfaciliteter är alltid dom modernaste och bästa, och all min personal är top notch.

Mina ungdomskandidater är alltid.... okej. Varken mer eller mindre. Jag kan få upp spelare som är truppspelare, men aldrig någon som blir en världsstjärna. Jag vet inte hur jag kan förbättra detta, har sök och sökt online utan att hitta någon vettig guide eller lösning. Hittar en massa information om hur man hittar talanger/regens från andra klubbar, men inte hur man får fram bättre egna produkter.

Alla tips/tricks uppskattas!

#58   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1294 Inlägg:

Postad 29 November 2019 - 12:24 PM

Visa inläggKezman skrev:

Under alla dessa år så har jag alltid undrat - hur får man fram bäst regens från sin akademi?

Jag ser alltid till att ha bäst scouter i mitt team, med höga attribut i att bedömma potential och förmåga. Mina ungdomsfaciliteter är alltid dom modernaste och bästa, och all min personal är top notch.

Mina ungdomskandidater är alltid.... okej. Varken mer eller mindre. Jag kan få upp spelare som är truppspelare, men aldrig någon som blir en världsstjärna. Jag vet inte hur jag kan förbättra detta, har sök och sökt online utan att hitta någon vettig guide eller lösning. Hittar en massa information om hur man hittar talanger/regens från andra klubbar, men inte hur man får fram bättre egna produkter.

Av egen erfarenhet så ser jag till att ha riktigt bra attribut som du skriver på mina scouter. Sen vill jag har en "Ansvarig för ungdomsutveckling" som helst ska ha 20 i både förmåga och potential. Det är ändå den rollen som i mina saves plockar in spelare till mitt ungdomslag. Den rollen anser jag iaf är otroligt viktig. MEN sen har jag inga bevis på att rollen spelar så stor roll som jag tror att den gör.
Scoutingen kör jag vanlig på, då de flesta spelare man får in kommer ifrån samma land som du spelar i. Så att spela i Italien tex och scouta England gör ju detsamma iom att man får in 95% italienare.
Sen misstänker jag att själva scoutingen på det viset inte har något att göra med intaget av ungdomar.

#59   Danielino

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 490 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 29 November 2019 - 14:46 PM

Visa inläggKezman skrev:

Här kommer lite info som jag läst på SI's forum. Vilka scouter man har tror jag inte har det minsta betydelse för vilka spelare som kommer fram genom akademin. Postad bild

There is often lots of speculation about what impacts the youth intake and what you as a player can do in order to get the best intake you can. CA and PA are both affected by all of the factors equally:
  • Youth Recruitment
The Club’s recruiting of Juniors, those of home and foreign origin.
  • Youth Facilities
The training facilities available for Juniors (only).
Does NOT apply to visible players already at the club. All visible players currently at the club use Training Facilities regardless of age.
  • Junior Coaching
The quality and quantity of Junior Coaches at the Club.
  • Nation Youth Rating
The potential maximum quality and quantity of Juniors produced in that Nation.
  • Game Importance
How important football is considered to be in that Nation.
  • Producing Newgens
The Clubs with the best Youth Recruitment will generally pick up the best Junior talent from that Nation first, the scale of that talent being determined by the Nation Youth Rating and Game Importance. The lower the Youth Recruitment the further down the pecking order a club will find itself. Two clubs with identical Youth Recruitment will be sorted by Club Reputation. Being lower down this pecking order does not mean quality Newgens cannot be produced, it simply lowers the chances.

Youth Facilities and Junior Coaching then simulate and determine how that Junior progresses in the Club’s Junior system until a Newgen is produced and appears in game. It is at this point that the Current Ability (CA) and Potential Ability (PA) of the newgens are decided. The above factors all contribute to both CA and PA equally.
  • Head of Youth Development (HoYD)
The club’s HoYD is responsible for bringing Newgens into the club. He will influence what “type” of players are selected and can partially or fully pass on his personality to some of these Newgens. The “type” of players selected refers to a player’s position and style, for instance a HoYD with a preferred 4-5-1 formation and a Technical Coaching Style may produce more technically styled midfielders than another HoYD.

The HoYD will also influence the rare “freak” or exceptional Newgens that come through, modifying their ability and style. This role is filled by the HoYD by default, however if none is employed whichever staff member is set to be responsible for youth development will fill this role.

#60   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7684 Inlägg:

Postad 29 November 2019 - 15:30 PM

Till ovan nämnda diskussion slår jag ett slag för min egen guide jag skrivit till FM19 :)

HÄR

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar