Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM 19] Hemel Hempstead FC - en rolig utmaning

Hemel Hempstead FC
6 svar till detta ämne

#1   TommyE

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:

Postad 12 November 2019 - 21:06 PM

Postad bild

Jag tänkte ge mig på att skriva en rapport - 5 år sedan senast! Har fört lite "dagbok" under mitt FM 19-lir och tänkte nu presentera bit för bit hur säsongerna gått. Min vana trogen så spelar jag med småklubbar och startar helst en säsong i ett lag som saknar manager.
Valet föll denna gång på Hemel Hempstead FC, ett lag som under de senaste åren huserat i i Conference South.
Målet när jag kommer till klubben är att hamna på den övre delen av tabellen.

Spelinfo:
Datasbasstorlek: Stor
Valda länder:Postad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Hemel Hempstead F.C.:
Grundad: 1885
Smeknamn: "The Tudors”
Stad: Hemel Hempstead (ca 95 000 invånare) ligger 39 km nordväst om London.
Högsta ligaplacering: 5:a i Vanarama National League South 2017/2018
Bittra rivaler: St. Albans
Andra rivaler: Wealdstone
Arena: Vauxhall Road
Kapacitet: 3152 varav 634 sittplatser
Byggår: 1972

Mediatips: 13:e
Snittålder i truppen: 27 år

Ekonomi:
Saldobalans: £8,752
Nuvarande lönebudget: £18,213 per månad (gränsen är satt till £19,036)
Övergångsbudget: £2,000

Långsiktigt mål:
Förbättra ekonomin och ta laget uppåt i seriesystemen, så högt som bara går utifrån förutsättningarna.

Mål för säsongen:
Att hamna på övre halvan av Vanarama National League South och få ut max av befintlig trupp utan några större värvningar förutom spelarlån.

Truppen 2018/2019

Målvakter
Postad bild
Postad bild | Laurie Walker - 28 år | 4:e säsongen
Postad bild | Danny Boness - 21 år | 2:a säsongen

Backar
Postad bild
Postad bild | Lloyd Doyley - 35 år | BH/BC/BV | 2:a säsongen
Postad bild | Darren Ward - 39 år | BC | 2:a säsongen
Postad bild | Ismail Yakubu - 33 år | BC | 2:a säsongen
Postad bild | Kyle Connolly - 24 år | BV | 6:e säsongen
Postad bild | Joe Howe - 30 år | BH/YB H/BV/YB V | 2:a säsongen
Postad bild | Tom Hamblin - 31 år | BC | 2:a säsongen

Försvaret är rutinerat. Svagheten är helt klart att mittbackarna är extremt långsamma, även för att vara på denna nivå.

Mittfält
Postad bild
Postad bild | Sanchez Watt - 27 år | MV/OM V/OM H | 2:a säsongen
Postad bild | Jordan Parkes - 29 år | MC/DM C/OM C | 6:e säsongen
Postad bild | Billy Clifford - 25 år | MC/OM C | 1:a säsongen
Postad bild | Alex Osborne - 25 år | M H/OM H/YB H | 2:a säsongen
Postad bild | Spencer McCall - 24 år | MC| 2:a säsongen
Postad bild | James Kaloczi - 23 år | DM C/BC/MC | 3:e säsongen

Mittfältet känns som laget vassaste enhet med två tunga centrala mittfältare där Jordan Parkes är både vass på fasta situationer och en viktig ledargestalt. Svagheten här ligger i att de centrala mittfältarna saknar styrka.

Anfall
Postad bild
Postad bild | Philip Roberts - 24 år | A/OM H | 1:a säsongen
Postad bild | Stephen Cawley - 28 år | OM C/MC/A | 1:a säsongen
Postad bild | Karl Oliydide - 23 år | A | 2:a säsongen
Postad bild | Zac Jose - 17 år | A | 2:a säsongen

Två skapliga med okej backup.

Taktiken jag har valt att starta med en 4-4-2 taktik

Målet denna säsong är att försöka ta en plats till Playoff (topp 7). Jag har faktiskt ingen aning om hur laget står sig mot konkurrenterna. Jag kommer hålla ögonen öppna för spelarlån på de positioner där förstärkning behövs och spana inför potentiella fria transfers inför säsongen 2019/2020.

#2   TommyE

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:

Postad 14 November 2019 - 17:52 PM

Vanarama National League South Perioden 2018-07-01 - 2019-01-26
Postad bild

Efter drygt halva säsongen har det sammanfattningsvis varit en kämpig historia där laget legat i nedre mittenskicktet vilket styrelsen inte varit helt nöjd med och min situation har blivit osäker. Tyvärr drabbades lagets två nyckespelare Jordan Parkes och Billy Clifford av skador där den senare är borta resten av säsongen. Detta blev en kraftig försvagning på mittfältet med fyra raka förluster innan trenden bröts i samband med att Parkes kom tillbaka. Han har även haft det högsta snittbetyget i laget med 7.05.
Framåt har det varit tungt och truppen känns tunn. Bra lånealternativ saknas tyvärr så bara en mindre bra anfallare har hyrts in som rotationsspelare.
Mycket kan hända än men det känns som att en topp 10 placering blir svår att nå med det här laget som vi har.

#3   TommyE

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:

Postad 17 November 2019 - 15:58 PM

Vanarama National League Perioden 2019-01-27 - 2019-04-06
I april hade styrelsen tröttnat på situationen och kallade mig till ett möte.
Postad bild
Jag lyckades tigga till mig en månad ytterligare att börja prestera med klubben. Som en sista desperat åtgärd så ändrade jag taktiken till en 4-2-3-1 med spelstilen Tiki-Taka. Den andra åtgärden var att signa upp 25-årige anfallaren Bradley Goldberg.

#4   TommyE

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 18:43 PM

Vanarama National League South Perioden 2019-04-07 - 2019-06-22
Sluttabell 2018/2019
Postad bild

Den nya taktiken gav effekten att bollinnehavet ökade markant, från att vi haft ca 40% till 60%. Vi lyckades med en bra avslutning med 2 vinster, 1 oavgjord och 2 förluster (uddamålsförluster mot topplagen) och detta gjorde att styrelsen ändrade sig om min framtid i klubben.
Postad bild
En viktig del i räddningen blev panikvärvningen Bradley Goldberg med 6 mål och 4 assist på 8 matcher.

Bästa målskytt: Stephen Cawley 13 mål
Bästa snittbetyg: Jordan Parkes, 7.23
Fansens val av årets spelare: Jordan Parkes
Ekonomi: £-5,035 under säsongen

#5   TommyE

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:

Postad 26 November 2019 - 17:58 PM

Försäsong 2019/2020 Perioden 2019-06-23 - 2019-08-04

Det blev en turbulent försäsong där flera tongivande spelare lämnade klubben. Jordan Parkes som varit den mest värdefulle spelaren med sitt vassa frisparksskytte visade redan halvvägs in i säsongen att han ville lämna för en större klubb. Fansens reaktion när deras kelgris försvann var inte nådig.

Transfers inför säsongen 2019/2020 (Vanarama Conference)
Postad bild

Postad bild

Truppen 2019/2020

Målvakter
Postad bild
Postad bild | Laurie Walker - 29 år | 5:e säsongen
Postad bild | Danny Boness - 22 år | 3:e säsongen

Walker kändes stabil säsongen igenom och kände därför inget behov att släppa honom.

Backar
Postad bild
Postad bild | Lloyd Doyley - 36 år | BH/BC/BV | 3:e säsongen
Postad bild | Ed Harris - 28 år | BC | Ny för säsongen
Postad bild | Taylor Wilkinson - 16 år | BC/BH/DM C | 2:a säsongen
Postad bild | Kyle Connolly - 25 år | BV | 7:e säsongen
Postad bild | Joe Howe - 31 år | BH/YB H/BV/YB V | 3:e säsongen
Postad bild | Ismail Yakubu - 34 år | BC | 3:e säsongen

Några få ändringar jämför med ifjol. Ed Harris kommer in från Havant & W. Mittbacksveteranen Darren Ward försvinner (slutar) och ut går även Tom Hamblin. Vi har inte blixsnabba mittbackar men de är inte lika sega som de som försvann. Stora förhoppningar på 16-åringen Taylor Wilkinson som kommer från de egna leden.

Mittfält
Postad bild
Postad bild | Billy Clifford - 26 år | MC/OM C | 2:a säsongen
Postad bild | James Kaloczi - 24 år | DM C/BC/MC | 4:e säsongen
Postad bild | Stephen Cawley - 29 år | OM C/MC/A | 2:a säsongen
Postad bild | Alex Osborne - 26 år | M H/OM H/YB H | 3:e säsongen
Postad bild | Philip Roberts - 25 år | A/OM H | 2:a säsongen
Postad bild | Tom Mitchell - 16 år | OM C/V | 2:a säsongen
Postad bild | Spencer McCall - 25 år | MC| 3:e säsongen

Mittfältet känns försvagat i och med förlusten av stjärnan Jordan Parkes och den hög värderade yttern Sanchez Watt. Billy Clifford får dra ett tungt lass. En som imponerade som offensiv mittfältare var Stephen Cawley, han behöver leverera upp mot de 13 mål han gjorde förra säsongen om det här ska bli en säsong att minnas. Philip Roberts fungerade bättre på mittfältet än anfallet förra säsongen och kommer förmodligen mest att spela som yttermittfältare de gånger vi kör med en sådan taktik. Tom Mitchell är en ung lovande egen produkt.

Anfall
Postad bild
Postad bild | Bradley Goldberg - 25 år | A | 2:a säsongen
Postad bild | Jack Barham - 23 år | A/OM H | Inlånad
Postad bild | Karl Oliydide - 24 år | A | 3:e säsongen
Postad bild | Zac Jose - 18 år | A | 3:e säsongen

Bradley Goldberg levererade mål när han kom in i slutet av säsongen så jag hoppas han ska vara den målskytt vi saknat. In på lån kommer även Jack Barham från Barnet.

Taktiken jag kommer använda den 4-3-2-1 Tiki-Taka som fungerade väl de sista matcherna av säsongen med en 4-4-2 Diamant smalt som en alternativ taktik.

Målet denna säsong att hamna bättre till än förra säsongen och ta sig längre i någon av cuperna. Vi är tippade att degraderas i och med en 20:e plats av 22 lag men jag tror helt ärligt att laget är bättre än så trots tappet av stjärnspelaren Parkes, det fanns helt klart ljusglimtar i slutet av förra säsongen och under försäsongen.

#6   TommyE

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 110 Inlägg:

Postad 02 December 2019 - 17:52 PM

Vanarama National League South Perioden 2019-08-05 - 2020-01-20
Postad bild

Säsongen har varit ömsom vin ömsom vatten. Det började trögt för att sedan bli lite av ketchupeffekten med sju raka utan förlust vilket ledde till en niondeplats som bäst. Vinden vände efter halva säsongen och laget har nu sex ligamatcher utan vinst och som grädde på moset en förnedrande 1-8 förlust i FA Trophys andra omgång mot National Leauge laget Ebbsfleet.

En viktig orsak till att det började bra var att den inlånade Barnet-anfallaren Jack Barham stänkt in 15 mål på sina 25 ligamatcher.
En rad med värvningar har gjorts under säsongen:
Yttermittfältaren Ben Greenhalgh är den frisparksläggare vi saknat, den offensive mittfältaren Samuel Sesay som lånades in några matcher förra säsongen är ett framtidsnamn, Dean Snedker är en målvakt som kan konkurrera om en plats i startelvan, Danny Mills var en av National League Souths toppmålgörare förra säsongen i Welling och sist men inte minst har yttermittfältaren Kieran Holsgrove lånats in från Watford och gjort grymt ifrån sig även när laget nu hamnat i en svacka.

Kan vi resa oss ur svackan och fortsätta slippa skador resten av säsongen?

Detta inlägg har redigerats av TommyE: 02 December 2019 - 23:39 PM

#7   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 04 December 2019 - 07:04 AM

Följer!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar