Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Problem med anfallare (AS Roma)

4 svar till detta ämne

#1   pace

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 259 Inlägg:

Postad 18 November 2019 - 17:26 PM

Tjenare, jo har lirat halva säsongen med Roma nu och vi ligger precis utanför europa platserna och har börjat producera mer och mer de senaste men har ett stort problem.

Jag får inte igång mina anfallare.. Jag har Dzeko och Kalinic och dom har producerat fantastiska 1 mål tillsammans denna säsong.

Jag har provat dom som Bollmottagare (understöd, anfall) Komplett (understöd, anfall) och den senare har fungerat bättre för laget men dom kan verkligen inte göra mål..

Har ni tips?

https://imgur.com/a/sKeeS7w

#2   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 18 November 2019 - 18:22 PM

Pressande forward (anfall) fungerar för mig i Roma. Belotti snittade 1.12 mål och Zirkzee 0.9 mål per match (olika säsonger).

#3   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 18 November 2019 - 18:47 PM

1. A och O är tålamod, men samtidigt förstår jag din oro om de endast gjort ett mål tillsammans.
2. Att testa runt olika taktiker/spelsystem/roller/inställningar konstant kan leda till stor förvirring bland spelarna och därigenom prestera ännu sämre. Men det är en självklarhet att du som manager behöver testa runt lite angående vad som funkar för dig men även för spelarna och klubben.
3. Jag är lite intresserad av hur resten av taktiken ser ut gällande positioner/roller samt inställningar.

#4   pace

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 259 Inlägg:

Postad 18 November 2019 - 18:49 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

1. A och O är tålamod, men samtidigt förstår jag din oro om de endast gjort ett mål tillsammans.
2. Att testa runt olika taktiker/spelsystem/roller/inställningar konstant kan leda till stor förvirring bland spelarna och därigenom prestera ännu sämre. Men det är en självklarhet att du som manager behöver testa runt lite angående vad som funkar för dig men även för spelarna och klubben.
3. Jag är lite intresserad av hur resten av taktiken ser ut gällande positioner/roller samt inställningar.

Sant sant, men fan mer än ett mål borde dom gjort oavsett tycker man :(

Kör default efter rollerna

#5   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 18 November 2019 - 18:51 PM

Visa inläggpace skrev:

Sant sant, men fan mer än ett mål borde dom gjort oavsett tycker man Postad bild

Kör default efter rollerna
Det kan jag hålla med dig om men det är mer komplext än att bara sätta ut bästa spelarna på planen och köra match efter match, vilket jag säkert tror du är medveten om.

Jag tänker direkt på hur spelarna rör sig och var bollen rullar. Kan vara som så att dina mittfältare täcker de ytor dina anfallare behöver för att kunna göra mål :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar