Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

212 svar till detta ämne

#1   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4145 Inlägg:

Postad 19 November 2019 - 11:48 AM

Klassisk tråd som givetvis ska få fortsätta på FM20. Shoot!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#2   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2166 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 19 November 2019 - 12:22 PM

Lag: Editoren

Hur går det: Åt helvete.. Nya editoren är under all kritik. Otroligt seg sökfunktion och man kan inte kopiera ett namn för att klistra in det i editoren.. Frustrerande, det påverkar mitt arbete väldigt mycket genom att allt tar så mycket längre tid.

MVH En mycket frustrerad man.

#3   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5348 Inlägg:
  • Yrke:Förbundsutvecklare
  • Favoritlag:Juventus/Degerfors

Postad 19 November 2019 - 17:43 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Lag: Editoren

Hur går det: Åt helvete.. Nya editoren är under all kritik. Otroligt seg sökfunktion och man kan inte kopiera ett namn för att klistra in det i editoren.. Frustrerande, det påverkar mitt arbete väldigt mycket genom att allt tar så mycket längre tid.

MVH En mycket frustrerad man.
Say whaaaat. Låter fruktansvärt. Editorn måste gå snabbt. Ingen har tid att sitta och vänta på något att ladda idag!

#4   Kezman

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 151 Inlägg:

Postad 21 November 2019 - 13:49 PM

Startade min beta save med Lazio.

Kom 2a första året, sedan vann jag tre år i rad. Tyckte det gick relativt lätt, fick alltid 90+ poäng och den enda anledningen till att jag inte vann första året va för att Juventus va så sjukt bra och knappt tappade poäng. Trots det så gick det inte lika bra i CL där lag som Liverpool, PSG och Man City dominerat. Liverpool hade vunnit CL 3 år i följd.

Drog mig vidare till Barcelona där man inte hade vunnit en titel på hur många år som helst. Atletico Madrid dominerade spanska ligan och hade vunnit ligan alla åren jag lekte runt i Italien, så det var dags att bryta deras dominans. Ligan vann jag direkt men klarade mig inte vidare från en tuff CL grupp. Andra året, vilket var Messis sista år som aktiv fotbollspelare, så vann vi ligan igen men tyvärr förlorade CL finalen mot Bayern Munchen.

Nu inne på tredje året med Barca och sedan blir det nog Premier League för min del, där Man U ser ut att vara ostoppbara. Sedan blir det en ny save med något lag från en lägre division.

Har testat med olika formationer men den klassiska 4-2-3-1 har funkat absolut bäst.

Fina spelare i mina lag:

Lazio 19/20 -

Immobile - målspruta som vann skytteligan och guldskon alla mina säsonger som manager för Lazio
Milinkovic Savic - bombade in mål som mittfältare, fick springa i djupled och sköt mycket. Snittade 20 mål per säsong innan han såldes till Man City för en miljard
Acerbi - sjukt dominant mittback, bildade ligans bästa mittlås tillsammans med Izzo som hämdades in från Torino
Tonali - mitt enda nyförvärv första säsongen och utvecklades till ligans bästa innan han blev för pengarkåt och såldes till PSG för över en miljard
Luis Alberto - min playmaker lekte med hela Serie A och växte när storlagen kom på besök. Extremt lojal.

Barcelona - 23/24 och framåt

Cucurella - har utvecklats till en världsback och dominerar vänsterkanten för oss
De Ligt - köptes för 75 miljoner euro då han var missnöjd i Turin. Blev kapten direkt och är numer världens bästa mittback.
Ansu Fati - folk betalar biljetter endast för att se Fati spela boll. Blev dock såld till Man U för 180 miljoner euro pga en minimumklausul i hans kontrakt. Världens bästa fotbollspelare säsongen 23/24.
de Jong - Frenkie är Barcas bästa spelare med ett snittbetyg över 8.23 över en hel säsong. Dominant.
Ilaix Moriba - köpte tillbaka honom från Monaco inför nuvarande säsong för 80 miljoner euro. Har utvecklats enormt och är en av världens bästa. Mångsidig egen produkt.

#5   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 21 November 2019 - 15:04 PM

Nu kör vi. Europa, akta er.

Postad bild

#6   Marduk

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 00:03 AM

AIK.

Leder Allsvenskan efter 22 omgångar - 15 - 5 - 2, 6 poäng före DIF, 7 före IFK, 10 före Peking.
Malmö började säsongen katastrofalt och har sparkat Rössler - därefter repat sig lite och ligger 6a

Jag vann cupen där jag slog Malmö i final, höll på att missa slutspelet innan dess.
Allsvenskan har rullat på fint, men är inne i en riktig svacka nu när jag försöker bolla Europaspel och roterar elvan.
Europaspelet gick klart över förväntan och vi tog oss till Champions genom att slå ut Saburtalo med 7-0, Astana med 1-0, Apoel med 5-2 och sen Maribor med 2-0.

Där i krokarna var kvalet till cupen och jag skickar ut en elva med u19 spelare. Det sket sig fullständigt och vi torskar mot ett Div 1 gäng och missar gruppspelet....

Inleder Champions mot Leverkusen där vi är totalt utspelade och torskar med 1-3 hemma. Real och Chelsea övriga lag så räknar med att vi står på 0 poäng när vi summerar gruppen.

Nyförvärv:
Isak Pettersson 15m
Dusan Jajic 2,5m
Jacob Haahr Gratis
Nils Fröling 15m
William Milovanovic 7m

Spelare som ansluter senare
Jack Byrne Gratis
Robert Bozenik 15m

Ut:
Linnér 9.75m
2 lån

Detta var enbart möjligt för att styrelsen släppt igenom en högre lönebudget som jag kunde korrigera till transferpengar.

Ja, sammanfattning av säsongen hittills.

#7   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:Leeds och La Nucía

Postad 22 November 2019 - 09:06 AM

När Pochettino sparkades och jag samtidigt skulle starta min första 2020-save så var ju valet enkelt. Kan jag få en bättre start med Spurs än han fick? Plats 14 i mitten av november ska man väl kunna klå. När sedan Mourinho kom in så blev ju motivationen ännu högre. Kan man slå hans resultat dessutom??

Har spelat två ligamatcher hittills, vinst med 4-0 mot Leicester och 1-1 borta mot Hammers. Vann en träningsmatch i Asien med 9-0 efter 9-0 i halvtid. Postad bild

Sålde Eriksen till PSG (han ville sticka) och köpte Wagué från Barcelona. Kör en lite vind 5-2-2-1 med Son som inverterad ytter på vänsterkanten.

#8   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 16:20 PM

Göteborg, vad i helvete!?

Postad bild

#9   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5015 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 17:29 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Göteborg, vad i helvete!?

[img][url="https://i.imgur.com/2MTZcpU.png"]https://i.imgur.com/2MTZcpU.png[/url][/img]

Riktigt starkt regen-namn också! :D

#10   Wiklander

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:

Postad 30 November 2019 - 14:40 PM

Försöker återuppliva mitt FM-konto på Twitter, så in och följ med på resan med FC Köpenhamn.
TomasiSchalke --> på Twitter.

#11   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 30 November 2019 - 23:41 PM

Kör med Atalanta.

Postad bild

#12   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2609 Inlägg:

Postad 06 December 2019 - 04:49 AM

Spelar med Ajax. Nyss påbörjat den fjärde säsongen. Första året blev vi snöpligt tvåa efter att ha torskat mot AZ i slutet, som gick förbi och vann ligan en poäng före oss. De två efterföljande säsongerna har vi krossat motståndet och enkelt vunnit ligan. I CL har vi haft det svårare, och som längst gått till åttondelsfinal fram till förra säsongen då vi lyckades gå hela vägen till semi efter att ha slagit ut Benfica och Inter. PSG blev dock för svåra. Trots 1-0-vinst hemma föll vi 3-1 borta och åkte ut.

Till den kommande säsongen har jag satsat extremt mycket pengar på att göra oss mer slagkraftiga i CL, och har nu skrapat ihop en trupp jag är väldigt nöjd med, med en startelva som i mångt och mycket kan mäta sig med de allra främsta lagen - inte minst offensivt.

Den toppade elvan ser ut som följer, nya spelare för säsongen med gröna förnamn;

Postad bild Esteban Andrada, 31

Postad bild Nicholás Tagliafico, 29
Postad bild Thomas Basila, 23
Postad bild Kik Pierie, 22
Postad bild Joël Veltman (K), 30
Postad bild Kenny Tete, 26

Postad bild Frenkie de Jong, 25
Postad bild Houssem Aouar, 24
Postad bild Dani Olmo, 24

Postad bild Erling Håland, 22
Postad bild Fedor Chalov, 24

Utöver dessa lirare återfinns bland andra stjärnor som Eduardo Camavinga och Thiago Almada. Mycket nöjd med truppbygget. Största stjärnan är väl de Jong som kostade över en miljard att få in, men annars slår jag gärna ett slag för Håland som med sina 36 ligamål vann Guldskon förra säsongen och även utsågs till bästa anfallare i CL.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#13   lbetterhed

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 19 December 2019 - 16:24 PM

IFK Göteborg.

4-3-2-1 uppställning med gegenpress invalt.

18/19:
Kom 3:a första året med 14 vinster 14 oavgjorda och 2 torsk.
Värvade:
- Jacob Ondrejka Landskrona 600tkr
- Markus Solbakken Hamkam 5mille
- Sebastian Henriksen Viking 147tkr

Sålt:
Sargon Abraham 1,3mille.

19/20:
Ligger 1:a efter 14 omgångar.
Värvat:
- Alexander Jallow Jkpg Södra 5mille
- Armin Gigovic Helsingborg 25mille
- Kourosh Kadijani Norrköping 1,85 mille
- Noah Sonko Sundberg Östersund 9mille
- Alessandro Arlotti AS Monaco 10mille
- Nils Fröling Kalmar 24mille
- Anton Tinnerholm Gratis
- Valgeir Valgeirsson HK 1.9mille

Sålt:
- Giorgi Kharaishvili Huanghai 20mille
- 8 ungdomar på lån
- Lasse Vibe Midtjylland Gratis

#14   semco

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 73 Inlägg:

Postad 21 December 2019 - 14:04 PM

Spelar med Valencia och avslutade precis säsong säsong 2. Valde att som vanligt starta med ett stängt transferfönster i början. Första säsongen slutade vi 4:a i ligan och säkrade CL-spel i absolut sista omgången istället för Real Sociedad. I CL blev det respass i åttondelen mot PSV efter en enorm underskattning från oss, vi blev totalt krossade. Spanska cupen gick desto bättre och där gick vi och vann hela tävlingen. Slog bland annat ut både Real Madrid i semin och segrade mot Barcelona i finalen.

Inför säsong 2 värvades endast Daniel Olmo från Dinamo Zagreb och Ezequiel Palacios från River Plate. Samtidigt fick vi tillbaka bland annat Toni Lato som var på lån hos PSV första säsongen.

I ligan slutade vi 2:a efter en lång kamp med Barcelona hela säsongen, men onödiga poängtapp mot bottenlag blev avgörande. I spanska cupen kunde vi inte försvara guldet utan vi åkte i första omgången mot Tenerife. I CL blev det respass mot PSG i åttondelen igen trots att vi var riktigt, riktigt nära på att slå ut dem.

Inför säsong 3 behöver jag värva en anfallare och en vänsterytter som är mer pålitliga än de jag har idag. Guedes levererar inte alls i en Inverterad Ytter-roll till vänster och Maxi Gomez och Rodrigo är alldeles för ojämna i anfallet.

Annars har Valencia många väldigt spännande spelare som t.ex. Torres, Soler, Correira, Gaya, Escobar (i U-19)..

Ekonomin är ansträngd dock och det är en utmaning att vi loss pengar för spelarköp. Rekommenderas dock varmt att spela med Valencia, det är en riktig utmaning att bryta dominansen från jättarna.

#15   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 26 December 2019 - 15:23 PM

Säsong 1: Landskrona BoIS (Division 1 Södra) - 1'a plats / 78p

Jag inledde min tränarkarriär i skånska Landskrona BoIS som under den första säsongen redan hade en stark trupp men som styrktes ytterligare genom nyförvärven Kevin Bisse och Junes Barny. Det blev en lugn uppstart i tränarkarriären då vi näst intill flög igenom Division 1 Södra där vi lyckades vinna 25 av 30 matcher där anfallarna Linus Olsson och Robin Hofsö stod för 17 respektive 19 mål vilket gav dem första- samt andraplatserna i skytteligan. Vi lyckades även kvalificera oss för nästa säsongs gruppspel i Svenska Cupen efter att ha slagit ut allsvenskan Elfsborg i den sista kvalrundan. När vi nu går upp till Superettan har klubben blivit en professionell klubb vilket har öppnat upp nya dörrar sett till kontrakt eftersom vi nu kan heltidsanställa våra fotbollsspelare.

Säsong 2: Landskrona BoIS (Superettan) - 1'a plats / 68p

Eftersom vi var så pass bra i Division 1 Södra så ville jag inte röra runt allt för mycket i grytan utan endast spetsa och bredda till ett par positioner där störst behov fanns. Mittbacken William Prtic, högerbacken Jesper Manns och målvakten Anton Fagerström hämtades alla in på en fri transfer samtidigt som vi köpte loss Robin Nilsson från Ängelholms FF för 200 000kr. Under de sista timmarna av transferfönstret lyckades styrelsen acceptera ett bud på vår supertalang Jacob Ondrejka och beroende på hur det går så kan Hammarby få betala upp till 5 miljoner kronor för honom.

Säsongen gick minst lika bra, även om vi inte var lika målglada vilket inte heller är så konstigt. Vi lyckades alltså vinna även Superettan och det med hela åtta poäng ner till andraplacerade Jönköping Södra. En kanonsäsong med andra ord. Tyvärr åkte vi ur gruppspelet i Svenska Cupen men passade då på att slå just Hammarby med 2-0. I övrigt så kvalificerade vi oss åter för svenska cupen, den här gången mot ett betydligt lättare motstånd i Stafsinge IF. Under sommarfönstret hände en nästan identisk övergång som under försäsongen med Ondrejka. Den här gången fick hans efterträdare Kevin Jensen flytta till IFK Göteborg efter att vår underbara styrelse accepterat ett bud som, beroende på klausuler, kan få betala upp till 3,25 miljoner kronor.

#16   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2166 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 27 December 2019 - 15:30 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Säsong 1: Landskrona BoIS (Division 1 Södra) - 1'a plats / 78p

Jag inledde min tränarkarriär i skånska Landskrona BoIS som under den första säsongen redan hade en stark trupp men som styrktes ytterligare genom nyförvärven Kevin Bisse och Junes Barny. Det blev en lugn uppstart i tränarkarriären då vi näst intill flög igenom Division 1 Södra där vi lyckades vinna 25 av 30 matcher där anfallarna Linus Olsson och Robin Hofsö stod för 17 respektive 19 mål vilket gav dem första- samt andraplatserna i skytteligan. Vi lyckades även kvalificera oss för nästa säsongs gruppspel i Svenska Cupen efter att ha slagit ut allsvenskan Elfsborg i den sista kvalrundan. När vi nu går upp till Superettan har klubben blivit en professionell klubb vilket har öppnat upp nya dörrar sett till kontrakt eftersom vi nu kan heltidsanställa våra fotbollsspelare.

Säsong 2: Landskrona BoIS (Superettan) - 1'a plats / 68p

Eftersom vi var så pass bra i Division 1 Södra så ville jag inte röra runt allt för mycket i grytan utan endast spetsa och bredda till ett par positioner där störst behov fanns. Mittbacken William Prtic, högerbacken Jesper Manns och målvakten Anton Fagerström hämtades alla in på en fri transfer samtidigt som vi köpte loss Robin Nilsson från Ängelholms FF för 200 000kr. Under de sista timmarna av transferfönstret lyckades styrelsen acceptera ett bud på vår supertalang Jacob Ondrejka och beroende på hur det går så kan Hammarby få betala upp till 5 miljoner kronor för honom.

Säsongen gick minst lika bra, även om vi inte var lika målglada vilket inte heller är så konstigt. Vi lyckades alltså vinna även Superettan och det med hela åtta poäng ner till andraplacerade Jönköping Södra. En kanonsäsong med andra ord. Tyvärr åkte vi ur gruppspelet i Svenska Cupen men passade då på att slå just Hammarby med 2-0. I övrigt så kvalificerade vi oss åter för svenska cupen, den här gången mot ett betydligt lättare motstånd i Stafsinge IF. Under sommarfönstret hände en nästan identisk övergång som under försäsongen med Ondrejka. Den här gången fick hans efterträdare Kevin Jensen flytta till IFK Göteborg efter att vår underbara styrelse accepterat ett bud som, beroende på klausuler, kan få betala upp till 3,25 miljoner kronor.

Spännande! Hur tror du laget kommer stå sig i Allsvenskan? :)

#17   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 27 December 2019 - 18:10 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Spännande! Hur tror du laget kommer stå sig i Allsvenskan? :)
Rent krasst? ÅT HELVETE! Tanken är att bara kötta igenom den kommande säsongen med BoIS och därefter gå vidare i karriären. Tyckte det gick lite för snabbt att nå Allsvenskan och när stytelsen sålde de två största/mest intressanta talangerna så blev jag rejält irriterad på dem också. En säsong till och budet hade nästan kunnat dubblas.

Men i slutändan slutar vi väl på dne övre halvan eftersom jag bevisligen har hittat en fungerande taktik för laget och spelarna känner varandra väl samtidigt som jag, av erfarenhet, brukar kunna överraska med nyuppflyttade lag :)

#18   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 28 December 2019 - 15:53 PM

Säsong 3: Landskrona BoIS & BK Häcken (Allsvenskan) - 9'e plats(11 omg.) / 16p & 6'e plats / 50p

Vi inledde med att ta in bland annat Wayne Rooney på en fri transfer och laddade för att försöka hålla oss kvar i Allsvenskan. Inledningsvis gjorde vi en fantastisk säsong där vi låg i den absoluta toppen men efter hand trillade vi allt längre ner i serien. Anfallarna var inte tillräckligt effektiva och backarna hängde inte riktigt med i omställningarna. Frustrationen hos såväl mig som hos spelarna började bli allt större och när BK Häcken dök upp kändes det som ett perfekt tillfälle att gå vidare i karriären.

BK Häcken? Klubben hade en enormt stor trupp blandat med riktiga spetsspelare som spelare på division 1-nivå och ojämn på vissa positionen. Med mitt intåg försvann hela 16 spelare, de flesta på min begäran. Enda förlusten blev vår mittbacksbjässe Teodor Wålemark som, återigen även i den här klubben, styrelsen gick emellan och tackade ja till ett bud från, ingen mindre än, Hammarby. 27 miljoner kronor gav oss flera möjligheter till att jämna ut truppen på positionerna och spetsa till det något i bland andra vänsteryttern(regen) Scott Edwards från Helsingborgs IF för 25 miljoner. En dyr jäkel men är, trots sina 18 år, en spelare som direkt kan göra skillnad redan nu. Det gick också suveränt där vi gick från en 13'e plats efter 11 omgångar till en 6'e plats efter 30 omgångar.

#19   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 934 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea. Har även ett gott öga för Atlético Madrid.

Postad 28 December 2019 - 18:49 PM

Startat min första save på länge. Tog ett bra tag men fick tillbaka lite feeling.

Valet föll på Sheffield Wednesday. Ser ut att finnas intressanta utvecklingsmöjligheter i spelare som målvakten Joe Wildsmith, vänsterbacken Jordan Thorniley och mittfältaren Connor Kirby.

Inledde försäsongen med förlust, 0-1, borta mot Viktoria Plzen. Därefter radades vinsterna upp: 7-0, 1-0, 7-1 och 8-1 där den mest framträdande spelaren var Barry Bannan. I premiären spelade vi 0-0 trots spelövertag mot Millwall. Två skott i stolpen i slutminutrarna nekade oss vinsten.
Känns som att jag är i uppstarten av en riktig långkörare nu!

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 28 December 2019 - 18:50 PM

#20   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 29 December 2019 - 11:18 AM

Säsong 4: BK Häcken (Allsvenskan) - 1'a plats / 67p

Det var vår säsong i år, även om det stundtals var krampaktigt. Delvis berodde det på en tunn trupp blandat med skador och avstängningar, men även på att motståndarna var inne i fasligt starka perioder; i synnerhet IFK Norrköping. När storklubben Bayern München dessutom plockar två av våra absolut största talanger, som också är startspelare, för 102 miljoner kronor känns det till viss del hopplöst, men vi reser oss och lyckas i den sista omgången vinna hela Allsvenskan med två poängs marginal till redan nämnda IFK Norrköping.

Lukas Fabianski hämtades in som förstemålvakt efter att Rasheeds kontrakt löpte ut i slutet av förra säsongen. Fabianski gick tyvärr i pension efter halva säsongen men Kiko Casilla värvades in som en duglig ersättare. I övrigt lades fokus på att hämta in intressanta utländska talanger som scouten rekommenderat men även sälja talanger som potentiellt inte skulle hålla det måttet jag önskade i framtiden. Vi värvade endast spelare på en fri transfer medan vi sålde spelare för hela 150 miljoner kronor. Det har gett oss möjlighet att uppgradera såväl ungdoms- som seniorfaciliteterna som i sin tur ger oss bättre förutsättningar på träningen. Nu går jag in i min femte säsong som tränare och får även chansen att kvala in till Champions League, min första Europa-resa!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar