Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

132 svar till detta ämne

#21   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2060 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 29 December 2019 - 11:50 AM

Grattis, så jäkla mäktigt! :)

#22   JDahl

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 42 Inlägg:
  • Yrke:Vaktmästare
  • Favoritlag:Manchester United , Ajax , IFK Göteborg mfl.
  • Tränar:Olika.

Postad 29 December 2019 - 12:08 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Säsong 4: BK Häcken (Allsvenskan) - 1'a plats / 67p

Det var vår säsong i år, även om det stundtals var krampaktigt. Delvis berodde det på en tunn trupp blandat med skador och avstängningar, men även på att motståndarna var inne i fasligt starka perioder; i synnerhet IFK Norrköping. När storklubben Bayern München dessutom plockar två av våra absolut största talanger, som också är startspelare, för 102 miljoner kronor känns det till viss del hopplöst, men vi reser oss och lyckas i den sista omgången vinna hela Allsvenskan med två poängs marginal till redan nämnda IFK Norrköping.

Lukas Fabianski hämtades in som förstemålvakt efter att Rasheeds kontrakt löpte ut i slutet av förra säsongen. Fabianski gick tyvärr i pension efter halva säsongen men Kiko Casilla värvades in som en duglig ersättare. I övrigt lades fokus på att hämta in intressanta utländska talanger som scouten rekommenderat men även sälja talanger som potentiellt inte skulle hålla det måttet jag önskade i framtiden. Vi värvade endast spelare på en fri transfer medan vi sålde spelare för hela 150 miljoner kronor. Det har gett oss möjlighet att uppgradera såväl ungdoms- som seniorfaciliteterna som i sin tur ger oss bättre förutsättningar på träningen. Nu går jag in i min femte säsong som tränare och får även chansen att kvala in till Champions League, min första Europa-resa!

Tja har du ställt in sökfunktionen på något speciellt sätt för att få scouterna at rekomendera unga spelare? kanske du har något filet att dela som gör det smidigt att få bra rekomendationer på ungdomar?

#23   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7685 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 29 December 2019 - 12:52 PM

Visa inläggJDahl skrev:

Tja har du ställt in sökfunktionen på något speciellt sätt för att få scouterna at rekomendera unga spelare? kanske du har något filet att dela som gör det smidigt att få bra rekomendationer på ungdomar?
Nja, jag har ju vissa restriktioner som de förhåller sig till och därefter har jag såklart sista ordet. Exempel på det kan vara attribut, personlighet och position men även scouternas rapporter för att få en bättre bild över spelaren i fråga om han är skadebenägen eller något annat som man inte kan se på rak arm :)

#24   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 29 December 2019 - 22:08 PM

Kör med Sevilla några år in i spelet. När jag tog över laget för 3 säsonger sedan var det ett stabilt mittenlag, senaste säsongen kvalade vi in till Champions League. Målet är att vinna ligan inom 3-4 säsonger.

Försöker köra en "anfall är bästa försvar"-filosofi. Vi släpper in ~1 mål per match men gör också mycket mål framåt. Ibland blir det lite för mycket hawaiifotboll, som matchen nedan, där vi vann "klara målchanser" med 14-5, men roligt är det.

Postad bild

Postad bild

Taktiken fungerar för U19-laget också.

Detta inlägg har redigerats av SP1: 30 December 2019 - 01:44 AM

#25   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7685 Inlägg:

Postad 29 December 2019 - 22:34 PM

Säsong 5: BK Häcken (Allsvenskan) - 2'a plats / 68p

Jag insåg ganska så snabbt efter förra sommaren att vi är långt ifrån högst upp i hierarkin utan fick anpassa oss till motståndarna gällande övergångar. Talanger kom in för en billig peng även den här säsongen och likväl lyckades vi sälja en hel del talanger också, som haft några fina år i klubben. Kevin Yakob och Patrik Nordlund(regen) gick för totalt 4,5 miljoner och det är naturligtvis inte alls samma summor som förra året MEN skillnaden är att vi faktiskt kunna behålla de spelare vi velat ha kvar och dessutom kunnat förlänga deras kontrakt. Skrämmande men ett bevis på att vi hoppat upp några snäpp i hierarkin.

Unge talanganfallaren Isac Lundin(regen) köptes för 6,5 miljoner från BP och var fullständigt underbar i Häcken den här säsongen. Gan vann skytteligan med sina 18 mål och lyckades dessutom slå sig in i det svenska A-landslaget; vilken säsong för 20-åringen! I Allsvenskan gick det bra men Malmö var snäppet vassare och i den absolut sista matchen slog de oss med 3-1 vilket gjorde att de vann titeln med ett poäng före oss. Viktigt dock att jag äntligen fick lyfta svenska cupen-bucklan och inte minst hävda oss ute i Europa. I Champions League-gruppspelet, som vi tog oss till via några kvalrundor, ställdes vi mot Real Madrid, Tottenham och Dynamo Kiev - en fruktansvärd grupp. Vi vann dock mot Kiev och Real Madrid(!) på hemmaplan vilket tog oss till en tredjeplats och europa-spelet fortsätter därmed till våren..

..Utan mig. Jag har bestämt mig för att avsluta mitt kontrakt med BK Häcken en säsong i förväg med den enkla anledningen att jag har vunnit allt, bokstavligen, på en professionell nivå i Sverige. Jag vann Division 1 och Superettan med Landskrona BoIS och med BK Häcken vann jag först Allsvenskan och nu Svenska Cupen och lyckades till och med att kvala in klubben till Champions League som, via två vinster, tog dem till slutspel i Europa League. Det känns som ett perfekt tillfälle att lämna över till nästa man som säkerligen kommer förstöra allt jag har byggt upp i klubben. Jag söker mig alltså vidare ut vilket nu blir mellan en klubb i Danmark eller Norge, eller till och med ett landslag.

#26   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7685 Inlägg:

Postad 01 January 2020 - 12:49 PM

Säsong 6: IK Start (Norska Division 1) - 1'a plats / 67p

Och så gick resan vidare. Valet föll ganska så enkelt på det norska andradivisionslaget IK Start av två anledningar; dels för att det inte fanns så jätteattraktiva klubbar på marknaden att välja mellan men även för att IK Start såg ut att ha en hyfsad trupp som definitivt skulle kunna aspirera på en direktuppflyttningsplats. En hel del spelare såldes eller frigjordes från sina kontrakt och vi fick in tolv miljoner i transferpengar. På ingång blev det väldigt många unga talanger som jag, via min tidigare huvudscout, hållit koll på det senaste året. De flesta var intresserade och önskade en förhållandevis låg lön i jämförelse med andra spelare i divisionen vilket gjorde att vi kunde spara in en hel del pengar.

Säsongen nådde till slut sitt slut och vi stod som vinnare med hela tio poäng ner till andraplacerade Kongsvinger. Vi gör en bra säsong där jag medvetet försökte spela in talangerna så mycket som möjligt för att kunna utvecklas i god takt lagom till avancemanget till högstaligan. En ung talangfull anfallare vid namn Ricardo Ferreira var en av de som utmärkte sig allra mest med sina 18 mål och en andraplats i skytteligan vilket bådar gott inför framtiden. Tyvärr är ekonomin inte den vackraste för tillfället med ett stort och rött minus med ett varningens finger. Vi ligger alltså 23 miljoner back även om vi gick plus lite över fyra miljoner den här säsongen. En intressant nöt att knäcka där våra faciliteter även har blivit nedgraderade eftersom de inte längre håller lika hög nivå.

Vidare så gick BK Häcken och vann Allsvenskan igen, även fast de sålde en handfull av spelare jag spelade med under min sejour där. De åkte ut mot Krasnodar i den första utslagsrundan. Värre gick det för Landskrona BoIS som tyvärr åkte ur Allsvenskan efter att ha krigat precis ovanför nedflyttningsstrecket sedan jag gick vidare till BK Häcken.

#27   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7685 Inlägg:

Postad 01 January 2020 - 23:46 PM

Säsong 7: IK Start (Norska Elitserien) - 9'e plats / 39p

Efter den fina säsongen där vi gick upp till den högsta divisionen i Norge så kände jag att vi egentligen inte behövde göra några speciella förändringar, förutsatt att ingen spelare försvann som jag ville ha kvar. Men, har man unga talanger som visar framfötter så är det nästan att räkna med att klubbar från olika nivåer börjar buda ganska så omgående och så var fallet också här. Vår kroatiske innermittfältare Filip Djakovic gick till Arsenal för inte mindre än 100 miljoner kronor medan den brasilianske högermittfältaren Dioguinho köptes loss av Rosenborg för 15 miljoner kronor. Dessa pengarna investerades direkt i såväl senior- som ungdomsfaciliteterna. I sluttampen av säsongen såldes även den portugisiske mittbacken Pedro Pedro till BK Häcken för 30 miljoner kronor. In kom unga talanger som fyllde upp kvoten i reservlaget.

Hur gick det för oss den här säsongen då? Vi inledde oerhört svagt och ryktena om att jag skulle få sparken florerade allt mer för varje vecka som gick, men efter ett lagmöte började vi hitta formen sakteligen och i slutändan hamnade vi på en nionde plats vilket måste ses som smått otroligt efter säsongsinledningen där vi tog en vinst, en oavgjord och sex förluster de två första månaderna. I den inhemska cupen hade vi dock en jämn och mycket bra form rakt igenom och lyckades, trots vårt haltande i ligan, ta oss hela vägen till final där Molde stod för motståndet. Matchen var en jämn historia men deras skyttekung tog saken i egna händer i mitten av andra halvlek vilket också var det enda målet i matchen.

Vad händer härnäst? Personligen börjar en flytt komma nära till hands; snittåldern är extremt låg och i stort sett alla spelare kommer vilja lämna med tanke på alla klubbar som är efter dem i skrivande stund. Att genomföra ytterligare ett generationsskifte på så kort tid i samma klubb är ett för stort projekt för mig just nu utan jag kommer se över situationen och se om där finns ett annat lag i Norge eller Danmark, helst förstnämnda. Skulle det inte finnas något räds jag inte för ännu ett uppdrag i Allsvenskan alternativt en comeback i Landskrona BoIS. Tiden får helt enkelt utvisa vad som kommer att hända.

#28   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5298 Inlägg:

Postad 03 January 2020 - 11:33 AM

Nordens FF

Vad är då Nordens FF? Jo! det är en nystartad fotbollsklubb, som samlat de bästa nordiska fotbollsspelarna för att spela i världens bästa fotbollsliga, Premier League. Med andra ord får bara spelare från Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island representera klubben! Jag ville ha en bra blandning i ålder och nationsrepresentation vilket gör att några av era favoritspelare saknas i laget.

Första säsongen är spelad och vi slutade på en acceptabel tiondeplats. Vann gjorde Manchester City, framför Liverpool, United, Tottenham och Wolves.

Trupp och spelarstatistik: Postad bild

#29   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7685 Inlägg:

Postad 03 January 2020 - 14:13 PM

Säsong 8: Molde FK (Norska Elitserien) - 1'a plats / 68p

Det kom en öppning vid årsskiftet och jag lyckades ta den; topplaget Molde FK var på jakt efter en ny tränare efter en smärre missräkning förra året där man inte kom i den absoluta toppen men ändå kvalificerade sig för Europa League. Efter en tids kortare förhandlingar tog jag över klubben och det var onekligen ett rejält steg upp på nivån sett till spelare, klubb och allt runt omkring. Återigen lades fokus på talanger samtidigt som det egentligen inte behövdes några markanta förändringar eftersom Molde redan hade en stark grupp med spelare. Det handlade istället om att förlänga kontrakten hos nästan halva truppen och mitt bland allt så beslöt sig en av våra bästa spelare, anfallaren Arne Thorvaldsen, för att inga förlänga kontraktet och lämna efter säsongen.

Säsongen i sig gick hur bra som helst, taktiken jag använt mig av sen tiden i Landskrona har visat sig vara en stor framgångsfaktor i samtliga fyra lag jag verkat inom och den här gången skulle jag vilja sträcka mig så långt som att det var den bästa säsongen hittills för min del. Vinst i Supercupen mot Rosenborg, vinst i den inhemska cupen, vinst i Elitserien och vi kvalificerade oss för Europa League där vi gick vidare från en grupp med Malmö FF, Olympiakos och Sociedad där sistnämnda följde med oss till slutspelet. Vår andra superanfallare, Joachim Berntzen, vann skytteligan i ligan där han slog till med hela 21 mål, sex fler än tvåan. Så ni förstår nog att det har varit en supersäsong på alla sätt och vis.

I vanliga fall hade jag känt mig nöjd, speciellt med tanke på att jag lämnade BK Häcken efter vinsten i Allsvenskan; men jag känner att vi kan sträcka oss ytterligare ett steg utan att behöva förändra allt för mycket i laget. Vi har en fantastisk grund sett till spelarmaterial, har en mycket god och välmående ekonomi, har visat prov på att vi verkligen kan hävda oss i Europa och majoriteten av spelarna är lyckliga och vill gärna stanna i klubben. Endast en försäljning kom under sommaren där vår ena vänstermittfältare såldes för 60 miljoner kronor och nu försvinner även vår ena anfallare efter säsongen. Därför kommer vi att lägga allt fokus på en kvalitativ lekkamrat till vår andra anfallare och har länge velat jobba med skyttekungen tillika svenska landslagsspelaren Isac Lundin som jag hämtade till BK Häcken en gång i tiden. Vi får se hur det blir..

#30   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4125 Inlägg:

Postad 03 January 2020 - 14:47 PM

Visa inläggfriggan skrev:

Nordens FF

Vad är då Nordens FF? Jo! det är en nystartad fotbollsklubb, som samlat de bästa nordiska fotbollsspelarna för att spela i världens bästa fotbollsliga, Premier League. Med andra ord får bara spelare från Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island representera klubben! Jag ville ha en bra blandning i ålder och nationsrepresentation vilket gör att några av era favoritspelare saknas i laget.

Första säsongen är spelad och vi slutade på en acceptabel tiondeplats. Vann gjorde Manchester City, framför Liverpool, United, Tottenham och Wolves.

Trupp och spelarstatistik: Postad bild
1 finne?!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#31   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5298 Inlägg:

Postad 03 January 2020 - 15:03 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

1 finne?!

Tyvärr ingen annan som var nära att platsa. Men det finns ett gäng i ungdomslagen ✌️

#32   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 80 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 03 January 2020 - 15:57 PM

Lirar med Inter som jag alltid gör som första save.

Gick obesegrad första året i Serie A och vann ligan. Väldigt oväntat men kul framför allt. Jag kör ett 3-5-2 med hög press och stort bollinnehav vilket passar väldigt bra i denna ligan.

Mitt mål är alltid att majoriteten av truppen ska var italiensk och gärna egna produkter med. Spelare som jag har i landslaget är:

Donnarumma (fri transfer från Milan)
Battela
Bastoni
Dimarco
Tonali
Sensi
Barella
Salvatore Esposito
Sebastian Esposito
Salcedo
Belotti

Är inne på mitt fjärde år. har vunnit scudetton varje säsong och i säsong tre lyckades jag dessutom att vinna allt jag ställde upp i. Det kan ha gått lite snabbt men det är en otroligt skön save jag har.
Nu kommer nästa steg för att hålla motivationen uppe - regens.
Scoutar så noga som möjligt och målet är att ha en trupp endast med egna talanger.

#33   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 893 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 05 January 2020 - 18:25 PM

Kommer nog en längre genomgång senare men bara tvungen att skriva av mig lite glädje.
Första säsongen med Preston i Championship. Hamnade på en otrolig 3e plats, endast 5 pinnar efter Huddersfield på 2a.

Slog ut Cardiff med 4-3 (2-1 följt av 2-2) i semi. Möter Fulham i final och har övertaget men åker på 0-1 i 70e min. Vi får sedan in bollar och vinner med 2-1 och är alltså klara för Premier League!

#34   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2060 Inlägg:

Postad 07 January 2020 - 21:31 PM

Ligger hemma sjuk och lirar med Milan. Sparken i februari.. Jippie!

#35   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 08 January 2020 - 20:34 PM

Malmö har byggt en ny arena.

Postad bild

#36   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 893 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 09 January 2020 - 08:42 AM

I Premier League med Preston första säsongen.
Inledande matcherna har slutat 1-2 mot City, 1-2 mot Watford, 2-2 mot Huddersfield och slutligen 0-6 mot Man Utd.

Kanske var dumt att köra hög försvarslinje och ställ i offside mot Utd när Immobile kommer in i minut 78 och hinner göra ett hattrick..

#37   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 11 January 2020 - 16:25 PM

Spelar med AIK och har precis påbörjat säsong 3.
Första säsongen förlorade jag guldet i sista matchen till Malmö mot Malmö, oavgjort hade räckt till guld och de avgör matchen och ligan i 85:e minuten. Tack och godnatt, vreden hos mig tog sig utlopp i div. svordomar.
Säsong 2 så leder vi ligan med 10 poäng och 10 matcher kvar, då kommer raset. Inför näst sista matchen leder vi med 2 poäng över IFK som vi då möter på bortaplan. Malmövibbarna kommer tillbaka, vinst och vi vinner ligan. Vi gör 1-0 i 8:e minuten genom jätten Sigporsson,, IFK kvitterar i 47 sen gör vi både 2-1 och 3-1 på tilläggstid. Tarik kliver fram och avgör ligan, fistpumps och glädjeskrik från min sida.
Nu inför säsong 3 så har jag äntligen fått en transfersumma att göra av med, någon bugg gjorde att styrelsen vägrade ge mig några pengar inför säsong 2. Har värvat Fröling och Björkengren för att stärka upp men inte hittat några superspelar så lånade in Brewster och Wilson från Liverpool samt Gallagher från Chelsea, så ska bli intressant att se hur detta går. Har dominerat under försäsongen och SC där vi är i final.
Forza Gnaget!

#38   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 16 January 2020 - 00:40 AM

Postad bild

Postad bild

Aftermath: https://i.imgur.com/QH2CdGT.png

#39   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2060 Inlägg:

Postad 16 January 2020 - 10:54 AM

Visa inläggSP1 skrev:

[img][url="https://i.imgur.com/gREcn9G.png"]https://i.imgur.com/gREcn9G.png[/url][/img]

[img][url="https://i.imgur.com/NnAWvXV.png"]https://i.imgur.com/NnAWvXV.png[/url][/img]

Aftermath: https://i.imgur.com/QH2CdGT.png

Wow, vilket år?

#40   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 25 January 2020 - 16:57 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Wow, vilket år?

40-talet Postad bild

Bakgrund: Napoli har vunnit Serie A 12 år i rad, Juventus blev precis nedflyttade till Serie B. Tog över Roma för några säsonger sedan som hade en 7:e-plats som bästa placering under Napolis svit. Efter ett ha byggt en bra trupp lite i skymundan går vi för titeln.

Vet inte om jag ska vara glad eller besviken.

Postad bild

2 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar