Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

213 svar till detta ämne

#41   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1900 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 27 January 2020 - 19:41 PM

SP1 skrev:

40-talet [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smile.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smile.png[/url][/img]

Bakgrund: Napoli har vunnit Serie A 12 år i rad, Juventus blev precis nedflyttade till Serie B. Tog över Roma för några säsonger sedan som hade en 7:e-plats som bästa placering under Napolis svit. Efter ett ha byggt en bra trupp lite i skymundan går vi för titeln.

Vet inte om jag ska vara glad eller besviken.

[img][url="https://i.imgur.com/KOBc1Iq.png"]https://i.imgur.com/KOBc1Iq.png[/url][/img]

Helvete va surt. Där ser man vad kryss kan ställa till med.
To infinity... and beyond!

#42   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 29 January 2020 - 10:40 AM

SP1 skrev:

40-talet [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smile.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smile.png[/url][/img]

Bakgrund: Napoli har vunnit Serie A 12 år i rad, Juventus blev precis nedflyttade till Serie B. Tog över Roma för några säsonger sedan som hade en 7:e-plats som bästa placering under Napolis svit. Efter ett ha byggt en bra trupp lite i skymundan går vi för titeln.

Vet inte om jag ska vara glad eller besviken.

[img][url="https://i.imgur.com/KOBc1Iq.png"]https://i.imgur.com/KOBc1Iq.png[/url][/img]

Hur i helvete kan Juve åka ut? Calciopoli?

#43   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 30 January 2020 - 22:55 PM

acemanager skrev:

Hur i helvete kan Juve åka ut? Calciopoli?

Är på 50-talet nu, mycket konstigt händer. Milan åkte nyligen ut ur Serie A, samma år tog de sig till kvartsfinal i Champions League. Arsenal har också åkt ut ur Premier League.

#44   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 03 February 2020 - 10:29 AM

SP1 skrev:

Är på 50-talet nu, mycket konstigt händer. Milan åkte nyligen ut ur Serie A, samma år tog de sig till kvartsfinal i Champions League. Arsenal har också åkt ut ur Premier League.

Är det någon random/liten klubb som har blivit en gigant?

#45   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2166 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 03 February 2020 - 13:10 PM

Drog igång en save med Manchester United igår. De inledande bortamatcherna för mig? Liverpool, Spurs, Chelsea, Everton, Wolves, Man City och Arsenal.. Känns som våren kommer bli lite lättare! Hänger ändå med bra, ligger tvåa en bit in i november.

Mitt lag:

De Gea
Wan-Bissaka Lindelöf Maguire Shaw
Bruno Fernandes Mctominay Pogba
Sancho Greenwood Rashford

#46   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 03 February 2020 - 15:11 PM

acemanager skrev:

Är det någon random/liten klubb som har blivit en gigant?

Njae, Montpellier har tagit över taktpinnen i Frankrike och Akropolis kom 7:a i Allsvenskan, typ.

#47   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7805 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 12 February 2020 - 19:29 PM

Har nu kört igenom två säsonger med Malmö FF och det har gått strålande.

Jag har använt mig av min 4-4-2 som jag tidigare har presenterat här på forumet men även kompletterat med en 3-2-3-2 formation som jag oftast använder ute i Europa, i synnerhet på bortaplan.

Säsong 1
Vann Allsvenskan och Svenska Cupen, men misslyckades att kvalificera oss för Europa League efter förlust mot Dinamo Zagreb i den sista kvalrundan. Carlos Strandberg kom tillbaka från lån efter halva säsongen och small in 16 mål därefter vilket gjorde honom till Allsvenskans skyttekung. Värvar in Almqvist och Johannesson från Peking för 13 miljoner vardera, Stenmark från Kalmar för knappa miljonen samt Pelayo Morilla och Marcus Dewhurst på en fri transfer. Lewicki, Nalic, Rieks, Berget och Knudsen såldes under sommaren för totalt 29 miljoner kronor.

Säsong 2
Vann både Allsvenskan och Svenska Cupen igen där vi gick obesegrade med fyra oavgjorda matcher i förstnämnda. Vi kvalificerade oss dessutom för CL efter att ha besegrat Dinamo Zagreb i den sista kvalrundan, skrattar bäst som skrattar sist. Väl i gruppen kom vi tvåa bakom Bayern men framför såväl CSKA Moskva som Porto, där sistnämnda blev totalt demolerade på sin hemmaplan med hela 6-0. Nils Fröling hämtades in för 40 miljoner och var vår absolut bästa spelare under säsongen. Antonsson, Nielsen och Gall såldes under försäsongen. Under sommaren såldes Morilla för hela 180 miljoner till Man City och Christiansen kommer att gå till MLS för 40 miljoner i början av nästa säsong. Och just det, Bonke skickades först ner i reservlaget och sedan till Peking för knappt 2 miljoner.

Utöver detta så har vi uppgraderat både senior- och juniorfaciliteterna en gång och kommer att göra det en andra gång som står klart till sommaren, säsong 3. Stadion kommer dessutom att utöka sin kapacitet som kommer att stå klart i början av säsong 3. Ekonomin är mer välmående än någonsin och jag kommer att erbjuda många av spelarna högre löner som ett resultat av alla framgångar.

#48   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3155 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Favoritlag:Malmö FF och Liverpool FC.

Postad 12 February 2020 - 21:18 PM

Jag är för tillfället tränare för Västerås, och har inför säsongen 2024 tagit oss upp till Allsvenskan.
Det är givet att förstärkningar är ett måste, och vem kan vara ett bättre val än denne man på mittfältet?

Spoiler

För övrigt så är vår ekonomi ett rent helvete. Vi ligger för tillfället 16 miljoner kronor back, och som värst var vi tidigare under året hela 25 miljoner back. Vi hade cirka 360-380 tusen i lönebudgeten i veckan, som givetvis blev nedsatt med hela 120 tusen kronor. Så vi har spenderat ett drygt halvt år med att betala 100 tusen kronor över våran lönebudget, yay!

#49   soton666

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 12 Inlägg:

Postad 13 February 2020 - 14:02 PM

BP

Säsong 1 så vann jag div 1 norra.

Säsong 2 leder jag efter halva serien. Albin Linnér har varit ligans kung än så länge med 14 mål och 6 assist på 17 matcher.

#50   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • 3155 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Favoritlag:Malmö FF och Liverpool FC.

Postad 14 February 2020 - 22:21 PM

Då var första säsongen avklarad med Västerås i Allsvenskan(2024).
Vi hamnade tillslut på en 13:e plats efter 6 vinster, 8 oavgjorda och 16 förluster.
Detta genererade i att jag blev årets manager i Sverige med en segerprocent på endast 20%.
Spoiler

#51   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10263 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 15 February 2020 - 01:39 AM

FM2019 då f.ö. Kör med Övergångsuppdatering 2020-02-01 från Workshop.

Al-Hilal i Saudiarabien

En intressant start med redan Sebastian Giovinco och Befétimbi Gomis i laget.
Plockade sedan in bla Yannick Gerhardt, Jonathan Levi och Bilal Hussein. (Bilal som U18/Reserv dock)

Summering första säsongen:
Vann ligan med 11p marginal. Vann cupen och Supercupen (Trippeln mao).
Slogs ut i Semifinal i Asiatiska CL.

Kul också att både reservlaget och U18 tog hem ligasegern.

Inför nästa säsong så har vi följande spelare på väg in:

Andrea Ranocchia
Linus Wahlqvist
Christian Günter
Maximilian Wittek
Thiago Almada
Carlos Strandberg.

Skulle behöva en till målvakt sen är vi all set för 1-2 säsonger.

#52   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2166 Inlägg:

Postad 19 February 2020 - 14:28 PM

Startade med Blackburn Rovers. Mängder med skador på nyckelspelare men hänger ändå i hyfsat! 6:e plats när vi gått in i november. Riktigt kul lir!

#53   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4145 Inlägg:

Postad 19 February 2020 - 16:04 PM

Saven där jag är 10 säsonger in med DIF får pausas ett tag. Resan med FC United i den brittiska sjundedivisionen är startad med policyn att jag endast får värva egna produkter till laget. 5/5 vinster hittills i ligan!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#54   fregen10

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 69 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Norrköping
  • Tränar:SC Heerenveen

Postad 19 February 2020 - 16:19 PM

Byter lag som andra byter strumpor! Har iaf startat med Genoa då jag ville ha ett klassiskt lag som liksom står och stampar lite irl.

Likt många andra italienska klubbar är det utlåningar och inlåningar till höger och vänster vilket såklart är rätt tråkigt men, men.

Gjorde mig direkt av med den gamle makedoniern Goran Pandev för en spottstyver till något arabiskt lag. Har hämtat in talangerna Samuele Ricci (CM/DM) från Empoli och Jeremy Doku (YMF) från Anderlecht. Samt lånat in Correia (YB/Wingback) från Valencia.

De har lite av en märklig trupp då det finns fem rätt starka anfallare (Destro/Pinamonti/Favalli/Sanabria/Falqué) men i princip inga wingers eller kreativa mittfältare. Däremot rätt många centrala mittfältare med bollvinnande egenskaper (Sturaro/Radovanovic/Lerager/Behrami bla). Min tanke är att spela med 3 centrala mittfältare vars främsta uppgift är att vinna mycket boll och snabbt distribuera bollen till ytterbackarna eller direkt till anfallarna/anfallaren. Danske Lasse Schöne kan hjälpa till i en roll bakom 2 jordfräsar med lite mer kreativitet som alternativ.

Vi har också skapliga wingbacks i Criscito/Barreca och Ankersen/Correia som kan gå på en del på kanterna.

Framåt har jag prövat med Falqué som falska nia med rätt mkt frihet och sedan talangen Pinamonti som måltjuv. Den senare vill jag spela in då han är den enda egna anfallaren vi har, de andra (Falqué inräknat) är bara på lån. Favalli är klar för oss i en överenskommen transfer men är tyvärr inte så bra (kan man stoppa sån transfers som är klara? Går inte va...?). Sanabria är egentligen bättre än Pinamonti men ja, ni fattar.

Bakåt har vi Perrin i mål som är duktig på att sätta igång spelet fort, tänker spela med högt tempo, ffa på hemmaplan. Masiello/Zapata/Biraschi är stabila i trebackslinjen men lite långsamma vilket jag misstänker kan komma bli ett problem.

Har precis slagit Ascoli i cupens första omgång. Alltid nåt! Postad bild

Detta inlägg har redigerats av fregen10: 20 February 2020 - 07:52 AM

#55   fregen10

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 69 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Norrköping
  • Tränar:SC Heerenveen

Postad 21 February 2020 - 08:27 AM

En helt okej start de första två matcherna i Serie A. 1-1 hemma mot Roma följdes av 0-0 borta mot Brescia. Första matchen var jämn medan jag borde vunnit mot Brescia.

Nu har jag tänkt grotta lite i dessa 2 första matcher och försöka se vad som varit bra och vad som varit mindre bra, vanligtvis brukar jag bara köra på och då brukar det krascha rätt fort.

#56   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2166 Inlägg:

Postad 21 February 2020 - 11:41 AM

Slutade 6:a med Blackburn Rovers. Fick kvala till PL där jag slog ut Leeds med 3-1 i semifinalen.

Torskade tyvärr finalen mot Fulham med 0-1 inför 71000 på Wembley. Dags att bygga om inför säsong två.

#57   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:Leeds och La Nucía

Postad 21 February 2020 - 16:11 PM

Har en LLM-save. Coachar (matcher och träning, allt annat är delegerat) Porthmadog i Wales andradivision. Fick in denna nisse nu. Körde honom som högerback, han blev utvisad. Kolla mångsysslaren och hans potential. Postad bild
Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Vribo FC: 21 February 2020 - 16:12 PM

#58   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1415 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 21 February 2020 - 17:02 PM

Vribo FC skrev:

Har en LLM-save. Coachar (matcher och träning, allt annat är delegerat) Porthmadog i Wales andradivision. Fick in denna nisse nu. Körde honom som högerback, han blev utvisad. Kolla mångsysslaren och hans potential. [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/happyface.png"]http://cdn.fmsweden....t/happyface.png[/url][/img]
Postad bild

En riktig guldgrävare!! ;)

#59   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 23 February 2020 - 14:33 PM

dET HÄr äR eN LYsandE ÅrSKuLL sOm VI fÅTt FrAm

Postad bild

Edit: Alla var inte usla. Victor Sultan har en bra chans på att bli uppflyttad till A-laget nästa säsong.

Detta inlägg har redigerats av SP1: 23 February 2020 - 18:08 PM

#60   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 24 February 2020 - 16:06 PM

SP1 skrev:

dET HÄr äR eN LYsandE ÅrSKuLL sOm VI fÅTt FrAm

https://i.imgur.com/YTupwEQ.png

Edit: Alla var inte usla. Victor Sultan har en bra chans på att bli uppflyttad till A-laget nästa säsong.

Med vad i ...?

Postad bild

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar