Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Barcelona i kaos

4 svar till detta ämne

#1   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5432 Inlägg:

Postad 19 November 2019 - 21:22 PM

Håller på att göra en databas till FM'20 där Barcelona är en klubb i kaos och det kommer att ta tid att vända skutan. Lite inspirerad av Nivas nya podcast där han berättade om att Barcelona hade stora skulder när Laporta tog över för cirka 15 år sedan. Målet med saven blir att vinna Champions League och vara skuldfria. Gärna med egna regler om att du måste ha ett visst antal katalanska spelare/egna produkter från ungdomsintagen.

Det jag har gjort:
* Sänkt moralen på klubben till delat sämst i La Liga.
* Sänkt ryktet på klubben så det ligger mellan Villarreal och Real Sociedad.
* Sänkt faciliteterna ytterst lite (då detta är den stora delen att bygga på första säsongerna).
* Transferstopp under dom två första säsongerna (fram till 1.a Juni 2021)
* Publiksnitt sänkt från 75000 till 60000
* Saldo på minus 100 miljoner pund och med noll övergångsbudget samt noll utrymme i lönebudget vid start.
* Tre lån på respktive fem, tio och femton år. Totalen av lånen uppgår till 725 miljoner pund med ränta som gör att det blir 1 miljard pund.
* Släppt Messi, Suarez, Griezmann, Dembele, Pique, ter Stegen, Busquets, Alba, Rakitic, de Jong, Umtiti, Sergi Roberto, Arthur, Vidal, Lenglet, Neto, Semedo och Firpo.
* Coutinho går till Bayern München för 1 pund efter säsongen och Rafinha går till Celta Vigo för 1 pund efter säsongen.

Utmaningen:
* Vinn La Liga
* Vinn Champions League
* Bli skuldfria
- När du klarat av dessa tre milstolpar har du lyckats vända på skutan och klarat utmaningen!

Tips på att krydda saven:
* Värva endast katalanska spelare samt använd ungdomsakademien. Alternativt värva ungdomsspelare med en maxålder du själv bestämmer från Spanien/utvalda länder så som Portugal/Sydamerika.

Resultat vid simulering:
19/20 - Rykte: 7, Mediatips: 17, Truppstyrka: 15, Slutplacering: 11 (CL: 3.a i gruppen, EL: Ut i 1.a utslagsrundan)
20/21 - Rykte: 7, Mediatips: 9, Truppstyrka: 11, Slutplacering: 6
21/22 - Rykte: 7, Mediatips: 7, Truppstyrka: 8, Slutplacering: 6 (EL: 2.a i gruppen, Ut i 2.a utslagsrundan)
-
Ekonomi efter tre säsonger - Saldo: 265 miljoner pund, Återstående skuld 651 miljoner pund, Nettoskuld: 590 miljoner pund

Filen finns att hämta här nu: https://ufile.io/6q8fr8ix
- Lägg den i: C:\Username\User\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2020\editor data och välj Barcelona 0.08 när du startar spelet.

Enda lilla "buggen" jag märkt är att publiken väller in på arenan trots att jag sänker publiksnittet.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 22 November 2019 - 13:42 PM

#2   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5432 Inlägg:

Postad 20 November 2019 - 19:03 PM

Suck och stön. Det verkar vara hårdkodat detta med "club visions" som har förväntningarna på laget inbakade. Hur jag än vrider och vänder på det så förväntas vi vinna ligan. Till och med när jag testade och satte lagryktet till det sämsta som går och släppte alla spelare från A-truppen...Har nu postat om det i två trådar på det officiella forumet och hoppas få svar:

https://community.si...omment=12119813

https://community.si...omment=12120392

#3   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5432 Inlägg:

Postad 21 November 2019 - 20:49 PM

Jag har nu fått hjälp och förstår hur man gör i editorn för att laget ska ha realistiska förväntningar på sig så nu är simuleringen i full gång!

Jag har släppt fler spelare och kollat av med scoutprogram så laget är rankat 15.e bäst truppmäsigt i La Liga medan ryktet fortfarande ligger som 7.e bäst.

#4   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5432 Inlägg:

Postad 22 November 2019 - 13:43 PM

Filen finns att hämta här nu: https://ufile.io/6q8fr8ix

- Lägg den i: C:\Username\User\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2020\editor data och välj Barcelona 0.08 när du startar spelet.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 22 November 2019 - 13:43 PM

#5   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5432 Inlägg:

Postad 28 November 2019 - 20:49 PM

Någon som testat denna än? Jag har precis startat igång en simuleringssave där jag ska köra denna. Har ju min huvudsave med Salamanca som jag inte vill gå ifrån men jag är lite sjuk så orkar inte streama som jag gör när jag spelar på huvudsaven. Startförutsättningar:

Postad bild

Postad bild

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar