Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

TOTALT VÄRDELÖSA JÄVLA SPELFAN!!!

84 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 10 December 2019 - 22:40 PM

Att denna tråden inte har startats ÄN, är under all kritik - så här är den!

Här får du kräka ur dig precis all frustration och aggression du har, plus lite till. Ett komplement till alla kuddar som skriks i, alla tangentbord som fått mista livet(för att inte nämna mössen) och inte minst alla kyliga stämningar vid matbordet efter att man har förlorat på det värsta jävla möjliga sättet mot det sämsta jävla laget i den sämsta jävla divisionen. Känner du dig träffad? Grattis, välkommen in i värmen där vi gråter i frustration tillsammans!

----------

Jag blir så jävla förbannad på det här spelet, rent ut sagt. Har sju matcher kvar på första säsongen med Leicester och inte fan kan vi vinna, inte heller göra mål. Southampton hade +40 skott mot oss och gjorde 3-2-målet på övertid. Vad i helvete. Jag som var så duktig på taktik är nu fullständigt inkompetent men ändå sitter jag här i slutet av dagen framför datorn spelandes FM. Fy faaan för det här spelet

#2   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 484 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 12 December 2019 - 16:49 PM

VAAA E GREEEEJEEEEN MED "LÅNGBOLL ÖVER BACKLINJEN"?

Jag blir skogstokig på att både AIn slår långbollar över min backlinje o gör mål på ca 30-40% av lägena, OCH att jag gör det också! Jag har inte ens satt ut det som en instruktion i min taktik..ändå så spelar mitt lag ca 50% av alla uppspel bakom deras backlinje. Och då har jag valt att vi ska hålla i boll och bygga spelet bakifrån.

Jag blir inte klok på den här patchen!

"Hej vi har nu fixat buggen från Betan med långskott - varsågod ta långboll över backlinjen istället! Mvh SI"

#3   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 12 December 2019 - 22:36 PM

JAMEN FÖRLÅT DÅ!

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#4   miosvedlund

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 16 December 2019 - 13:10 PM

Hur fan i helvete ska man kunna vara bra på det här spelet? På mina tio senaste matcher har jag släppt in 17 mål. 12 av dessa har varit på fasta situationer. Mitt lag försvarar sig bra i varje match och släpper knappt till några farligheter. Men vad gör det när motståndarna får en frispark från halva plan och nickar in den. I dessa matcher har jag haft minst fem frilägen i varje match och massa andra riktigt bra chanser utöver det. Hur många mål har jag gjort under de senaste tio matcherna då. Endast 9 stycken. Det är så fruktansvärt jävla löjligt så det inte finns. Hur fan kan det ens bli så? 2 av dessa 9 målen har kommit från frilägen. En riktigt fantastisk målprocent från mina anfallare som båda har över 15 i avslut och kyla. Riktigt kul att spela just nu.

Så jag måste fråga, hur lyckas ni med att göra era mål?

#5   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2052 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 16 December 2019 - 15:21 PM

Visa inläggSP1 skrev:

JAMEN FÖRLÅT DÅ!

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Öh, va? Sjukaste jag sett!

#6   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 16 December 2019 - 16:24 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Öh, va? Sjukaste jag sett!

Tror det var på grund av ett par klubbvisioner som de var väldigt besvikna över. Direkt när målen för nästa säsong sattes gick betyget upp till B eller något liknande. Kom bara trea i Premier League också...

#7   asplund

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 21 Inlägg:

Postad 16 December 2019 - 17:07 PM

Haha kul att läsa när man känner igen sig på nästan allt!! Jävla skitspel..
Bränner friläge efter friläge medan motståndarna gör mål på allt. Trots man har bästa truppen i allsvenskan. Kan dock ibland blixtra till o samma spelare gör 3 mål för att sen 8 matcher få betyg 6. Sen göra 3 mål igen samma match för att sen suga.
Vandrade igenom allsvenskan med nästan fullpott efter 15 matcher. SIsta 15 matcherna vann jag knappt en match. Slutade 2a ändå pga överlägsenheten första halvan.

Att de aldrg kan få till matchmotorn!!! Spelat sen första FM som var 2007 tror jag!? Hade uppehåll 18 och 19 för jag tyckte 17 buggade sönder. Men det fortsätter fan suga detta spel.

Tur sjukskrivningen snart är över så man inte har tid att spela. För detta kan bli dyrt då datorn snart åker i backen...!

Skönt att skriva av sig hoppas era spel inte buggar sönder som mitt :D

#8   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 16 December 2019 - 17:24 PM

@asplund känner igen mig! Just med frilägen vet jag att det har varit ett genomgående problem till årets upplaga; sen har jag hört rykten om att det ska vara fixat till senaste uppdateringen men jag vet inte om jag vågar lita på det. Har nämligen inte läst igenom uppdateringens fixar.....

#9   Dahlgren

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Inlägg:

Postad 16 December 2019 - 17:50 PM

Visa inläggmiosvedlund skrev:

Hur fan i helvete ska man kunna vara bra på det här spelet? På mina tio senaste matcher har jag släppt in 17 mål. 12 av dessa har varit på fasta situationer. Mitt lag försvarar sig bra i varje match och släpper knappt till några farligheter. Men vad gör det när motståndarna får en frispark från halva plan och nickar in den. I dessa matcher har jag haft minst fem frilägen i varje match och massa andra riktigt bra chanser utöver det. Hur många mål har jag gjort under de senaste tio matcherna då. Endast 9 stycken. Det är så fruktansvärt jävla löjligt så det inte finns. Hur fan kan det ens bli så? 2 av dessa 9 målen har kommit från frilägen. En riktigt fantastisk målprocent från mina anfallare som båda har över 15 i avslut och kyla. Riktigt kul att spela just nu.

Så jag måste fråga, hur lyckas ni med att göra era mål?
Lite blandat. Frilägen, inlägg, fasta, långskott. Jag hade samma problem som du har i början av säsongen, men jag fortsatte knega igenom alla förluster med samma taktik och till slut när spelarna var mer bekväma med taktiken och hade bättre moral så kom även bättre prestationer. Nu andra säsongen med nästan bara samma spelare och samma taktik så går det ännu bättre. FM är inget plugg and play spel. Du kan inte förvänta dig att ett lag ska kunna din taktik perfekt och prestera perfekt när du varit i klubben 10 matcher. Fortsätt spela, gör små justeringar, och så kommer resultaten komma. Jag fick Shane Long att göra 15 mål i ligan där de flesta kom på frilägen, och han har 11 i avslut.

Så här såg säsongsstarten ut:

Postad bild

Så här såg det ut lite senare på säsongen med samma taktik och samma spelare:

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Dahlgren: 16 December 2019 - 17:52 PM

#10   miosvedlund

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 16 December 2019 - 19:25 PM

Visa inläggDahlgren skrev:

Lite blandat. Frilägen, inlägg, fasta, långskott. Jag hade samma problem som du har i början av säsongen, men jag fortsatte knega igenom alla förluster med samma taktik och till slut när spelarna var mer bekväma med taktiken och hade bättre moral så kom även bättre prestationer. Nu andra säsongen med nästan bara samma spelare och samma taktik så går det ännu bättre. FM är inget plugg and play spel. Du kan inte förvänta dig att ett lag ska kunna din taktik perfekt och prestera perfekt när du varit i klubben 10 matcher. Fortsätt spela, gör små justeringar, och så kommer resultaten komma. Jag fick Shane Long att göra 15 mål i ligan där de flesta kom på frilägen, och han har 11 i avslut.

Så här såg säsongsstarten ut:

[img][url="https://i.imgur.com/gY3d1up.png"]https://i.imgur.com/gY3d1up.png[/url][/img]

Så här såg det ut lite senare på säsongen med samma taktik och samma spelare:

[img][url="https://i.imgur.com/QDL0qSe.png"]https://i.imgur.com/QDL0qSe.png[/url][/img]

Det är inte mina 10 första matcher på min save som jag spelat och haft problem med. Jag är inne på min tredje raka säsong med samma taktik och hälften av spelarna i startelvan har varit med från start. Så tyvärr beror det inte på att de inte är vana vid taktiken.

#11   Dahlgren

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Inlägg:

Postad 16 December 2019 - 20:16 PM

Visa inläggmiosvedlund skrev:

Det är inte mina 10 första matcher på min save som jag spelat och haft problem med. Jag är inne på min tredje raka säsong med samma taktik och hälften av spelarna i startelvan har varit med från start. Så tyvärr beror det inte på att de inte är vana vid taktiken.
Då är väl taktiken kass helt enkelt. Allt fungerar inte. Precis som inte allt fungerar IRL.

#12   Kunaguero

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 832 Inlägg:
  • Yrke:Gröna skylten
  • Favoritlag:Tottenham

Postad 07 January 2020 - 17:45 PM

Satan vad jag kräks på FM20. Nu har jag kört mina första två säsonger, och jag fattar fan ingenting av denna matchmotor. Jag har laborerat mellan lite olika taktiker, och gett spelarna tid att leverera varje gång jag ändrat riktning. Men vad fan spelar det för roll, när varenda höjdpunkt ser exakt likadan ut, varenda jävla gång!? Även fast jag håller nollan 8 matcher av 10, och vinner de flesta med 1-0 så har jag ändå släppt till ungefär 250 frilägen, och skapat minst lika många. Men vad fan spelar det för roll att en anfallare kommer fri från halva plan åtta gånger per match, eller helt ohotat får stå mitt i straffområdet och mata skott? Det är ju uppenbarligen helt ofarligt. Men ett inlägg snett bakåt, så att min högerfotade högerback får dunka halvvolley med sin halvt amputerade vänsterfot. Ja jävlar, då sitter den i yttersta nätmaska varenda gång. Vad fan tjänar idioterna som utvecklas och testat detta spel? Något slags jävla världsrekord i alkoholmängd måste ju dom inkompetenta jävla snörena som godkänt detta till release haft i kroppen. FAN!

Detta inlägg har redigerats av Kunaguero: 07 January 2020 - 17:48 PM

#13   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 893 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 08 January 2020 - 10:50 AM

Visa inläggKunaguero skrev:

Satan vad jag kräks på FM20. Nu har jag kört mina första två säsonger, och jag fattar fan ingenting av denna matchmotor. Jag har laborerat mellan lite olika taktiker, och gett spelarna tid att leverera varje gång jag ändrat riktning. Men vad fan spelar det för roll, när varenda höjdpunkt ser exakt likadan ut, varenda jävla gång!? Även fast jag håller nollan 8 matcher av 10, och vinner de flesta med 1-0 så har jag ändå släppt till ungefär 250 frilägen, och skapat minst lika många. Men vad fan spelar det för roll att en anfallare kommer fri från halva plan åtta gånger per match, eller helt ohotat får stå mitt i straffområdet och mata skott? Det är ju uppenbarligen helt ofarligt. Men ett inlägg snett bakåt, så att min högerfotade högerback får dunka halvvolley med sin halvt amputerade vänsterfot. Ja jävlar, då sitter den i yttersta nätmaska varenda gång. Vad fan tjänar idioterna som utvecklas och testat detta spel? Något slags jävla världsrekord i alkoholmängd måste ju dom inkompetenta jävla snörena som godkänt detta till release haft i kroppen. FAN!

Haha du får ursäkta men jag älskar såna här psykbryt då jag känner igen mig så oerhört mycket.
Antal frilägen spelare bränner trots 17 i avslut, kyla och dylikt är och har ju varit ett problem på FM länge. Avskyr det, spelar ingen roll hur många frilägen man kommer i. Målen kommer ju ändå på någon sketen hörna.

#14   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7360 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 08 January 2020 - 12:23 PM

Alltså finns det verkligen inte någonstans i spelet möjligheten att se en lista över lånelistade/tillgängliga för lån spelare?!
Jag bli så trött på att varje gång en spelare varit utlånad en säsong blir han automatisk tillgänglig för lån nästa säsong och får massa bud på sig man ska förkasta sig igenom. Detta kan såklart hindras genom att manuellt kolla A-lag, reserv och U19 trupp spelare för spelare och avmarkera dom från lånelistan - men det tar sån jäkla tid och är pill.

Hade helt klart velat ha en färdig lista.

#15   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5478 Inlägg:

Postad 08 January 2020 - 15:36 PM

Visa inläggFlour skrev:

Alltså finns det verkligen inte någonstans i spelet möjligheten att se en lista över lånelistade/tillgängliga för lån spelare?!
Jag bli så trött på att varje gång en spelare varit utlånad en säsong blir han automatisk tillgänglig för lån nästa säsong och får massa bud på sig man ska förkasta sig igenom. Detta kan såklart hindras genom att manuellt kolla A-lag, reserv och U19 trupp spelare för spelare och avmarkera dom från lånelistan - men det tar sån jäkla tid och är pill.

Hade helt klart velat ha en färdig lista.

Det tror jag inte. Men skapar du en egen anpassad vy där du låter "fullständig status" (eller vad den heter) vara väldigt bred så ser jag inte att det bör vara så stora problem utan ganska lätt att få en överskådlig blick.

#16   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7360 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 08 January 2020 - 17:58 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Det tror jag inte. Men skapar du en egen anpassad vy där du låter "fullständig status" (eller vad den heter) vara väldigt bred så ser jag inte att det bör vara så stora problem utan ganska lätt att få en överskådlig blick.

Tack, så långt har jag inte tänkt!

#17   Hammurabbit

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 18 January 2020 - 11:03 AM

Ahh, den klassiska "anfallarna missar 10-12 frilägen och vi släpper in en frispark i 95:e". Som jag saknat dig.

#18   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 20 January 2020 - 10:23 AM

Tror jag fått den sämsta styrelseövertagandet hittills. Vi (Roma) har en dålig ekonomi och måste sälja spelare med höga löner. Då får klubben en ny styrelse som, utan att prata med mig, lägger bud på två helt värdelösa spelare för totalt 1 miljard och löjligt saftiga löner.

Edit: 1,75 miljarder i övergångskostnader (lojalitetsbonus + agent ej inräknat) och 11 miljoner i lönekostnader blev det totalt. Nya styrelsen lägger alltså bud på två spelare för 273% av saldot och ökar lönekostnaderna med 22%.

Detta inlägg har redigerats av SP1: 20 January 2020 - 10:31 AM

#19   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 77 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 20 January 2020 - 12:56 PM

Har vunnit ligan med Inter varje år (är på 2023-2024 nu). Har vunnit alla cupfinaler förutom en. DE två senaste säsongerna där jag vunnit allt man kan vinna, Serie A, Champions League, Cupen, Italienska Supercupen, Europeiska Supercupen, VM för klubblag.

Nu vill min anfallare Eddie Saicedo lämna då han känner att han vill vara med och utmana om troféer? Vad är det han vill vinna? U23 ligan hoppas jag för det är fan där jag kommer sätta honom snart.

Detta inlägg har redigerats av acemanager: 20 January 2020 - 13:39 PM

#20   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:

Postad 20 January 2020 - 17:33 PM

Visa inläggSP1 skrev:

Tror jag fått den sämsta styrelseövertagandet hittills. Vi (Roma) har en dålig ekonomi och måste sälja spelare med höga löner. Då får klubben en ny styrelse som, utan att prata med mig, lägger bud på två helt värdelösa spelare för totalt 1 miljard och löjligt saftiga löner.

Edit: 1,75 miljarder i övergångskostnader (lojalitetsbonus + agent ej inräknat) och 11 miljoner i lönekostnader blev det totalt. Nya styrelsen lägger alltså bud på två spelare för 273% av saldot och ökar lönekostnaderna med 22%.

Försöker rädda upp vår nu negativa ekonomi genom att låna in ett par spelare till låg avgift från min gamla klubb. Då vill styrelsen stoppa båda låneavtal, då ingen av spelarna är från Italien. De senaste 2 säsongerna har jag köpt 6 spelare, varav 5 kommer från Italien. Båda spelarna som styrelsen köpte kommer inte från Italien. Styrelsen går från klarhet till klarhet.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av SP1: 20 January 2020 - 17:33 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar