Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

TOTALT VÄRDELÖSA JÄVLA SPELFAN!!!

106 svar till detta ämne

#41   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2207 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 13 February 2020 - 08:32 AM

Visa inläggSP1 skrev:

Men vafan, min mittfältare får 2 (tveksamma) röda kort 2 matcher i rad och blir avstängd 6 matcher. Låter honom spela i U23 för att han inte ska tappa matchskärpa. Med 2 matcher kvar av sin avstängning drar han korsbandet i en U23-match. Borta 7-8 månader.

Frustrerande är bara förnamnet!

#42   Skojardu

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg
  • Tränar:IFK Göteborg

Postad 14 February 2020 - 10:00 AM

Min första säsong med Blåvitt, Ett 433 gegen ala klopp.
25 vunna ,4 oavgjorda ,1 förlust i allsvenskan, ganska bra tycker jag!

Nästa säsong värvar jag in typ 5 nya som går rakt in i truppen , ändrar inte taktik speciellt mycket men lite grann iaf.
Givetvis så ger jag truppen iaf 3 månader att spela ihop sig osv osv men.....

Givetvis träffar dom inte end vatten om dom ramlar ur båten.

Jag kan köpa att man har EN match där man har 61% i bollinehav och har 30 skott på mål med 21 på mål men förlorar med 1-2 eller 0-1 hemma.

Men när det händer 6 macther av 10 känns det som om detta är någon jävla bugg i spelet som ska hindra en från att tycka spelet är för lätt typ.

Känner någon igen detta?

#43   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:Leeds och La Nucía

Postad 14 February 2020 - 10:28 AM

Låter som jag i min förra save med Harrogate. Bra säsong följs av sunda nyförvärv och höga förväntningar inför nästa. Får sparken i oktober typ. Heja.

#44   Giovinco

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 21 Inlägg:

Postad 15 February 2020 - 00:31 AM

Visa inläggacemanager' vad anvönder du för taktik, när du nu vinnet så mycket .ed sh skrev:

Har vunnit ligan med Inter varje år (är på 2023-2024 nu). Har vunnit alla cupfinaler förutom en. DE två senaste säsongerna där jag vunnit allt man kan vinna, Serie A, Champions League, Cupen, Italienska Supercupen, Europeiska Supercupen, VM för klubblag.

Nu vill min anfallare Eddie Saicedo lämna då han känner att han vill vara med och utmana om troféer? Vad är det han vill vinna? U23 ligan hoppas jag för det är fan där jag kommer sätta honom snart.

#45   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 17 February 2020 - 10:03 AM

Visa inläggGiovinco skrev:

Jag kör 3-5-2. Taktiken har jag pillat på i ca 3 FM-upplagor nu, den funkar alltid. Utöver 3-5-2 så har jag en andra taktik som jag ändrar till vid underläge. Den är väldigt obalanserad enligt mig men jag vänder matcherna i stort sett hela tiden.

Jag kör (körde) med Inter som jag alltid startar med.
Mitt facit är:

6/6 ligatitlar varar den första gick jag obesegrad.
3 Champions League
5 Cuptitlar
och alla Supercuper, VM för klubblag osv har jag vunnit.

Nu har jag avgått och tagit över ett Real Madrid som är lite på dekis. Ska bli kul att se hur taktiken står sig i Spanien.

Detta inlägg har redigerats av acemanager: 17 February 2020 - 10:04 AM

#46   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:

Postad 18 February 2020 - 08:56 AM

Fick straff, hann trycka på knappen för att byta straffskytt, men valde att låta den som var vald slå den. Trodde jag. För där stod min målvakt och slog straffen, missade grovt. Ja, det var en viktig match! Postad bild

#47   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2207 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 18 February 2020 - 12:00 PM

Visa inläggVribo FC skrev:

Fick straff, hann trycka på knappen för att byta straffskytt, men valde att låta den som var vald slå den. Trodde jag. För där stod min målvakt och slog straffen, missade grovt. Ja, det var en viktig match! [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/angry.png"]http://cdn.fmsweden....fault/angry.png[/url][/img]

Postad bild Postad bild Postad bild

#48   Vribo FC

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:

Postad 18 February 2020 - 12:03 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

[img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/laugh3.png"]http://cdn.fmsweden....ault/laugh3.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/laugh3.png"]http://cdn.fmsweden....ault/laugh3.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/laugh3.png"]http://cdn.fmsweden....ault/laugh3.png[/url][/img]
För övrigt vill jag ha längre tid på mig att välja straffskytt. En bit in i en match kanske jag vill välja någon annan än den som är förvald. Och, sen vill jag se repris på situationen som ledde till straffen, inte på själva straffsparken.

#49   Shigero

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:
  • Yrke:Undercover Hockey Trainer
  • Favoritlag:Everton & Varbergs BoIS
  • Tränar:ASU Politehnica

Postad 19 February 2020 - 09:08 AM

Visa inläggSkojardu skrev:

Min första säsong med Blåvitt, Ett 433 gegen ala klopp.
25 vunna ,4 oavgjorda ,1 förlust i allsvenskan, ganska bra tycker jag!

Nästa säsong värvar jag in typ 5 nya som går rakt in i truppen , ändrar inte taktik speciellt mycket men lite grann iaf.
Givetvis så ger jag truppen iaf 3 månader att spela ihop sig osv osv men.....

Givetvis träffar dom inte end vatten om dom ramlar ur båten.

Jag kan köpa att man har EN match där man har 61% i bollinehav och har 30 skott på mål med 21 på mål men förlorar med 1-2 eller 0-1 hemma.

Men när det händer 6 macther av 10 känns det som om detta är någon jävla bugg i spelet som ska hindra en från att tycka spelet är för lätt typ.

Känner någon igen detta?

Jag känner igen detta. Har vunnit Allsvenskan ganska komfortabelt med Malmö FF tre säsonger i rad. Valde nu inför i år att generationsväxla. Förbättrade båda ytterbackspositioner med två regens (18 och 20 år) samt med en riktigt fin ung innermittfältare som även han tog en startplats direkt.

Jag DOMINERAR samtliga matcher sett till bollinnehav och skott/skott på mål. Inleder säsongen med 3 raka kryss då jag inte lyckas göra mål på mina 4272347 skott på mål. Anfallsuppsättningen är den samma som tidigare säsonger. Torskar sedan 2 raka matcher för att vända på skutan med 4 raka vinster (dock är 3 av dessa 4 segrar med 1-0). Sen börjar haveriet igen. Jag gör inte mål.

Jag har inte förändrat något i övrigt - jag spelar min taktik som fungerat mycket bra. Jag tycker mina "konkurrenter" i serien på pappret blivit sämre mot att jag anser har förbättrat min trupp avsevärt.

Hur kan det vara sån monumental skillnad på att inte göra mål för att man byter ytterbackar och slänger in en ung frejdig mittfältare?

#50   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1423 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 19 February 2020 - 10:38 AM

Visa inläggShigero skrev:

Jag känner igen detta. Har vunnit Allsvenskan ganska komfortabelt med Malmö FF tre säsonger i rad. Valde nu inför i år att generationsväxla. Förbättrade båda ytterbackspositioner med två regens (18 och 20 år) samt med en riktigt fin ung innermittfältare som även han tog en startplats direkt.

Jag DOMINERAR samtliga matcher sett till bollinnehav och skott/skott på mål. Inleder säsongen med 3 raka kryss då jag inte lyckas göra mål på mina 4272347 skott på mål. Anfallsuppsättningen är den samma som tidigare säsonger. Torskar sedan 2 raka matcher för att vända på skutan med 4 raka vinster (dock är 3 av dessa 4 segrar med 1-0). Sen börjar haveriet igen. Jag gör inte mål.

Jag har inte förändrat något i övrigt - jag spelar min taktik som fungerat mycket bra. Jag tycker mina "konkurrenter" i serien på pappret blivit sämre mot att jag anser har förbättrat min trupp avsevärt.

Hur kan det vara sån monumental skillnad på att inte göra mål för att man byter ytterbackar och slänger in en ung frejdig mittfältare?

Bara några tankar kring dessa problem:
1. Motståndarna läser kanske av ens taktik m.m. efter en längre tid.
2. Spela in dina nya spelare under en lite längre period, en och en, och varva med de spelare som spelat tidigare, kanske...
3. Anpassar du taktik och roll efter spelarna eller tvärtom?

#51   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1423 Inlägg:

Postad 19 February 2020 - 11:39 AM

http://www.mediafire...atchen.ogv/file

#52   Shigero

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:
  • Yrke:Undercover Hockey Trainer
  • Favoritlag:Everton & Varbergs BoIS
  • Tränar:ASU Politehnica

Postad 19 February 2020 - 13:00 PM

Visa inläggraca14 skrev:

Bara några tankar kring dessa problem:
1. Motståndarna läser kanske av ens taktik m.m. efter en längre tid.
2. Spela in dina nya spelare under en lite längre period, en och en, och varva med de spelare som spelat tidigare, kanske...
3. Anpassar du taktik och roll efter spelarna eller tvärtom?

Taktiken är det inget fel på. Jag skapar ju fortfarande lika mycket chanser och har lika mycket "bra" målchanser, men bollen vill inte in. Jag gör typ inga mål. Från att ha öst in mål (hade förra säsongen på mina forwards: Rafa Mujica på 23 mål och Michael Knudsen (regen) på 19. 1a och 2a i skytteligan till att efter lite drygt 10 omgångar ha min bästa målskytt på 3 (2 straffmål).

Det känns så jävla riggat bara!!!

Jag fattar att man inte varje match kan göra fyrtioelva mål. Men jag ser ett mönster. Jag är seriens överlägset bästa lag och har gjort 2 mål i en match 2 gånger den här säsongen på drygt 10 omgångar. I matcher där jag sett till statistik borde vunnit med 4-5 bollar.

Tilt!!!

#53   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7860 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 19 February 2020 - 16:44 PM

Taktiken är det inget fel på. Jag skapar ju fortfarande lika mycket chanser och har lika mycket "bra" målchanser, men bollen vill inte in. Jag gör typ inga mål. Från att ha öst in mål (hade förra säsongen på mina forwards: Rafa Mujica på 23 mål och Michael Knudsen (regen) på 19. 1a och 2a i skytteligan till att efter lite drygt 10 omgångar ha min bästa målskytt på 3 (2 straffmål).

Jag fattar att man inte varje match kan göra fyrtioelva mål. Men jag ser ett mönster. Jag är seriens överlägset bästa lag och har gjort 2 mål i en match 2 gånger den här säsongen på drygt 10 omgångar. I matcher där jag sett till statistik borde vunnit med 4-5 bollar.

Tilt!!!
Hur är det med motivationen då? Tänker att du kanske inte trycker på rätt knappar, så att säga?

#54   Hammurabbit

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 20 February 2020 - 16:32 PM

Tilt!!!

Jag kan känna igen det där, speciellt att man skapar väldigt många chanser som åtminstone ser farliga ut, men som missas, medan motståndarna sätter ett otroligt långskott och åstadkommer annars väldigt lite.

En teori som jag har är att spelet försöker simulera matchbilden "ett lag ligger på och skapar mycket halvchanser, men andra laget läser motståndarna, försvarar och kontrar skickligt", men att visualiseringen misslyckas på så vis att "halvchanserna" ser ut som jättefarliga lägen som radas upp och missas. Då skulle försämringen från ena säsongen till den andra vara att motståndarna försvarar sig och kontrar eftersom ditt rykte gått upp.

Jag har själv märkt att många av highlightsen som ser ut att vara jättechanser i visualiseringen inte noteras som "clear cut chances" i statistiken.

#55   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3157 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Favoritlag:Malmö FF och Liverpool FC.

Postad 24 February 2020 - 19:25 PM

Asså för helvete. Den nya patchen fixade en mot en lite grann ja, men samtidigt uppfann de något nytt som får till och med ett fotbollsgeni som Veratti att bete sig som han får nån jävla psykos när han närmar sig motståndarnas straffområde. Man tror han ska slå en smart instickare förbi deras försvar eller gå för skott. Nej nej, han ska visa upp att hans fotbollsintellekt är lika med en trätunna och vända sig om för att slå en jävla långboll över vår backlinje och på så sett spela deras anfallare fri...

#56   Hammurabbit

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:

Postad 29 February 2020 - 13:05 PM

så förbannat frustrerande!!!!!!!!
https://imgur.com/lzOC5IY

#57   Skojardu

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg
  • Tränar:IFK Göteborg

Postad 29 February 2020 - 14:20 PM

VARFÖR I hilvede blir spelarna "frustrerade" när man ropar "uppmuntra" under matchen ???

#58   Hammurabbit

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:

Postad 29 February 2020 - 14:50 PM

Visa inläggSkojardu skrev:

VARFÖR I hilvede blir spelarna "frustrerade" när man ropar "uppmuntra" under matchen ???

Ja, den delen av spelet är så jädra broken.
"Show some passion!" verkar vara the way to go oavsett hur det går.

#59   SP1

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 29 February 2020 - 20:42 PM

Totalt 2-2 mot Leipzig (Leipzig fler mål på bortaplan). Totalt 1-2 mot Barcelona.

Postad bild

#60   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1423 Inlägg:

Postad 02 March 2020 - 01:51 AM

Visst, vi har redan lyckats gå upp, men fy fan för detta avslut!! Hade vi bara lyckats frejda vårt mål, så hade vi nog kunnat klara av en finalplats genom straffar... FY FAN!! JÄVLA SPEL!!

http://www.mediafire...25A5ng.png/file

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar