Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Hudiksvalls FF - Vägen från 2:an till bäst i världen

31 svar till detta ämne

#1   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:
  • Yrke:Studerar, C# programmerare
  • Favoritlag:Man City, Hudiksvalls FF, Giffarna & BASK Belgrad.
  • Tränar:Hudiksvalls FF (FM19)

Postad 03 January 2020 - 19:51 PM

Hej alla fotbollsfans! Jag tänkte etablera mig på detta forum efter att ha spenderat ett tag på SI:s egna forum. Jag kommer börja en ny save snart med ett svenskt division 4 lag, och tänkte dela med mig av den saven lite. Men först vill jag dela med mig av den bästa save som jag någonsin har haft. Nämligen min save på FM19 med Hudiksvalls FF, den betraktar jag som avslutad nu men jag kommer kanske fortsätta då och då. Ni kommer att få följa med på resan från Division 2 till Champions League-finalen. Jag kommer även att dela med mig av lite tips & tricks jag haft nytta av på vägen, så ni som läser kanske kan lära er något nytt.

Jag vill börja med att presentera mig själv lite kort, eftersom jag nyligen skapade min profil här på FM Sweden. Jag är 16 år och bor i Hudiksvall. Jag har spelat FM sedan 2016, men har aldrig spelat så mycket som jag gjort det senaste året. Mina favoritklubbar är Man City (Sergio Aguero favoritspelare), Hudiksvalls FF (såklart), Giffarna Sundsvall (bästa laget i Norrland), och BASK Belgrad (hade en jävligt go save med dem på FM19 också). Just nu har jag ju inget jobb utan går i gymnasiet, och det bör tilläggas att jag har mycket fritid.

Den här tråden kommer inte vara lika som andra trådar, eftersom att det jag kommer berätta om har hänt ganska länge sedan både IRL och i spelet. Jag kommer t. ex. inte kunna visa spelarprofiler från de första säsongerna eftersom att de spelarna har slutat spela. Men förhoppningsvis kommer det bli lätt att följa och en bra läsning för er! Detta är min första rapport-tråd här så misstag kommer att göras, så ni får komma med feedback om ni vill. Jag kommer uppdatera när jag kan, d.v.s det kan ta ett tag tills jag kommer till sista säsongen.

Ha de gött. Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 03 January 2020 - 19:56 PM

#2   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 03 January 2020 - 20:31 PM

Klubben - Hudiksvalls FF

Postad bild

Bildades: 2011
Serie: Division 2 norra Svealand
Arena: Glysisvallen, Hudiksvall
Kapacitet: 1500

"Hudiksvalls Förenade Fotboll är en fotbollsförening som bildades 2011. Föreningen hette tidigare Hudiksvalls ABK och har en historia som sträcker sig tillbaka till 1931. ABK hade under perioder även träningsverksamhet inom handboll, boxning och innebandy. År 2011 inledde Hudiksvalls ABK ett samarbete med de närliggande klubbarna Strands IF, Högs SK, Delsbo IF, Bjuråkers GIF, Forsa IF, Enångers IK, Iggesunds IK och Näsvikens IK för att bilda den nya föreningen Hudiksvalls Förenade Fotboll (HuFF)". - Taget från wikipedia.

Tittar man på wikipedias "historia" om Hudiksvalls FF är det enkelt att se att det till stor del har handlat om andraplatser och misslyckade uppflyttningskval till ettan. Det är tydligt att klubbledningen och fansen vill ta sig upp till ettan, och verkligen bli "Hälsinglands bästa lag".

Postad bild

Hudiksvalls FF har en ganska egendomlig transferpolicy där det ingår att 80% av spelarna i A-laget ska komma ifrån närområdet Hälsingland och 50% ska ha varit med i deras utbildningsaktiviteter. Det skriver de om på sin hemsida här [länk], om ni vill veta mer. Det var inget som jag förhållde mig till i min save, förutom att jag behöll hela laget första säsongen och försökte utveckla egna produkter.

Det som fick mig att välja Hudiksvalls FF som klubb är ju såklart att jag bor i Hudik. Men jag har även själv spelat i klubben, vilket också var en stor bidragande orsak. Hudiksvalls FF har till skillnad från många svenska klubbar inget ungdomslag som tillhör någon serie, istället erbjuds de, genom sitt medlemsskap i SEF, att vara med i ligacupen för u17 och u19 under hösten och våren. Jag spelade i u17-laget förra året innan jag slutade spela fotboll.

Postad bild
Glysis Sparbanken Arena

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 03 January 2020 - 20:43 PM

#3   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 878 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 04 January 2020 - 10:17 AM

Intressant! Välkommen till forumet. :) ska bli kul att få följa med på denna resa.

#4   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 04 January 2020 - 10:54 AM

Innan savens början

Den ambitionen jag hade med saven när jag startade den i mars 2019 var att vinna Champions League med Hudiksvalls FF. Det var mitt mål, den visionen jag alltid strävade efter. Sen satte jag upp ett antal delmål på vägen såklart, t.ex. att ta sig upp till Allsvenskan. Jag visste att det skulle bli svårt och en stor utmaning, vilket jag såg fram emot.

Game setup

Här kommer vi till en ganska viktig och enligt mig underskattad del av Football Manager, och här har jag lite tips att komma med. Jag väljer "avancerad uppstart" när man ska välja lag. Sen finns det en flik med advancerade inställningar, där det såg ut så här för mig.

Postad bild

Nu är det värt att nämna att i hela den här tråden kommer mitt spelspråk vara engelska. Ni får ursäkta om ni inte förstår var man hittar vissa saker på svenska versionen, jag kan hjälpa er om så är fallet. Jag har alltid spelat på engelska och tycker det är mer "autentiskt" än svenska.

I alla fall. Jag lägger till spelare i spelbara lag för att fylla ut eventuellt tomma lag i svenska division 2. Har varit med om att det hänt förut. Dolda värden är såklart på, och ingame-editorn aka satans verktyg är förbjuden.

Ligor och spelare

Här kommer jag inte riktigt ihåg allt detaljerat, men kan ge er en överblick av vad jag gjorde.

Postad bild

Här är alla ligor jag har laddat upp när spelet började. Sen har jag lagt till och tagit bort några på vägen och som ni ser kommer många ligor försvinna snart då jag vill öka spelhastigheten. Tror det låg på runt 40 ligor när jag startade. Rekommenderas inte om ni har en dålig dator. Jag har en bra dator.

Postad bild

Jag laddade alla spelare i Europa och Sydamerika för att få en stor mängd regens från de kontinenterna. Sen laddade jag spelare från andra stora länder i Asien och Afrika. Här har jag definitivt ett tips till. Vill man ha en realistisk simulation och massa regens från olika länder men har en sketen jävla laptop som burk, ladda inte upp för många ligor, fokusera istället på att ladda spelare. Det räcker med typ 10 ligor. Ligor laggar spelet mycket mer än spelare. Sen kan man ju ladda alla spelare som finns i spelet om man vill, vilket jag tycker är lite väl overkill. Men enligt min erfarenhet så laggar inte 200 000 spelare mer än 10 ligor. Det kan dock ta tid att spara spelet.

Postad bild

Jag körde inte med någon tillagd databas, bara FM's vanilla vinteruppdatering förutom att jag la till ett antal spelare till Hudiksvalls FF, som hade skrivit på för laget på riktigt men inte i spelet.

Postad bild

Då sätter vi igång!

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 04 January 2020 - 10:56 AM

#5   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 04 January 2020 - 10:59 AM

Visa inläggjonatannk skrev:

Intressant! Välkommen till forumet. Postad bild ska bli kul att få följa med på denna resa.

Tackar! Kul att du ska hänga på! Postad bild

#6   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 04 January 2020 - 12:30 PM

Säsong 1 - 2019

Vår resa börjar i Division 2 norra Svealand. En serie som Hudiksvalls FF aldrig spelat i tidigare. De bytte från Norrlandsserien för att kapa resekostnaderna lite. Många tycker dock att den nya serien är svårare att ta sig ur.

Jag tar över som manager den 18 februari 2019. Jag är helt okänd, har endast Nationell B licens och korpen-erfarenheter. Det innebär ju att mina tränarattribut inte är så mycket att komma med, men jag väljer att lägga en stor del av de "poäng" jag har på min beslutsamhet, för att förhoppningsvis kunna få min styrelse att ge mig en licens. Det gör de också, och under 2019 får jag två licenser.

Transfers

Postad bildPostad bild

Okej, jag ljög lite när jag sa att jag behöll hela spelartruppen. Men Lucas Eliasson och Albin Axelsson var inte bra nog för mitt lag. De drog till Kramfors, vi fick €200. Bra deal.

In kommer ett antal gratisspelare och ett lån. Viktor Björk, tror han var ytterback. Victor Ericsson har jag inte koll på men kan också ha varit ytterback. Hampus Bohman är vänsterback. Ramadanovic innermitt. Aziz Essaisi! Han kommer ni se mer av under denna save, men vill inte spoila för mycket. Han kommer i alla fall in under sommaren som striker. Holmqvist var en flop på högerkanten vad jag kommer ihåg. Konwea mittback. Turesson innermitt? Philip Göransson kommer också in som striker, och lika som med Aziz kommer ni se mer av honom under saven. Yili Podrimcaku är ett svårt namn att uttala.

Taktiken

Postad bild

4-4-2 blir det självklara valet. Vi hade bra forwards som kunde sätta press på motståndarens backlinje så vi kunde vinna bollen högt upp i banan. Den här taktiken är faktiskt helt baserad på den taktiken jag lärde mig spela i HuFFs ungdomslag. Försökte imitera den så gott det går. Det visade sig gå jävligt bra och långt.

Resultat April - Juni
Postad bild

En fin obesegrad vår.

Resultat Juli - September

Postad bild

Postad bild

Täby = partypoopers

Endå jävligt nöjd med hur den här säsongen gick. Några fina resultat dessutom, 6-0 mot Mora och 8-1 mot Kvarnsveden står ut. Kul att 600 pers kom till Glysis sista dagen och såg oss lyfta pokalen.

Tabellen

Postad bild

Blir ju lite konstigt med det stora mellanrummet, vet inte riktigt varför det finns? Vi vinner ju serien med endast 1 förslust, mot Täby som ändå tar sig upp via playoff. Vi gör 77 mål vilket är helt sjukt, det är till och med ett rekord än idag. Den här serien var förvånansvärt lätt för mig måste jag säga.

Spelarstatistik / bästa elvan

Postad bild

Postad bild

Tobbe Sandstöm gör flest matcher och vad jag kommer ihåg så var han min bästa spelare den här säsongen. Förresten, känner ni igen namnet Tobias Sandström? Han slog ju igenom på den svenska fotbollsscenen genom att vinna TV-programmet Proffsdrömmen! Lite kul att han har hamnat i just Hudiksvalls FF. Finns ett YouTube-klipp där man får se hela hans resa i programserien, [länk].

Christoffer Ericson gör en mycket bra säsong som defensiv kugge, hans kamrat Vilmer Svensson gör en otrolig säsong med betyget 7.55, högst i serien och ett rekord som forfarande står sig. Kion King sprutar in mål sätter faktiskt ett målrekord som hållt sig i hela saven. Daniel Eliasson gör det bra på mittfältet. Håll koll på Philip Göransson, som ni ser har han gjort 8 mål på 11 matcher.

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 07 January 2020 - 16:00 PM

#7   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 04 January 2020 - 14:38 PM

Ungdomsintag - 2019

Postad bild

Tyvärr ingen jag kommer ihåg från ungdomsintaget. Alla spelare har avslutat sin karriär.

Släppta spelare

Postad bild

Släppte alla ungdomsspelare klubben hade från början (alla var regens) för att spara pengar. Måns Lundström är den enda som fortfarande är aktiv. Har haft en karriär i Norrland med Kiruna och Boden.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 04 January 2020 - 14:45 PM

#8   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 04 January 2020 - 15:32 PM

Säsong 2 - 2020

Det var dags för vår första säsong i Division 1 Norra men vi hade lyckats ta oss till Svenska Cupens gruppspel innan serien börjar. Vi hade skrällt rejält och slagit IFK Göteborg förra säsongen med 4-1. Första gruppspelsmatchen var mot Bajen, och det skulle bli en riktig klassiker.

Postad bild

Våra 2 fans såg Kion King avgöra matchen i den 80:e minuten.

Postad bild

Tyvärr kunde vi inte slå Elfsborg eller Syrianska.

TransfersPostad bildPostad bild

Mitffältaren Buster Blosse kommer in på lån från Norrköping. Samtidigt som vi tar in många gratisspelare. De som är värda att nämna är högerbacken Samuel Atinkoye, målvakten August Strömberg, innermitten Sal Jobarteh och 17-årige mittbacken Per Karlberg (min första regen-transfer).

Taktiken

Samma 4-4-2 som förra året. Ser ingen anledning att ändra på den om den fungerar bra.

Resultat April - Juni

Postad bild

En väldigt bra start på säsongen.

Resultat Juli - Oktober

Postad bild

Förutom sista tre matcherna hade vi en bra form hela säsongen. Återigen några resultat som står ut, 6-0 mot Sylvia och 1-5 förlusten mot Enskede.

Tabellen
Postad bild

Vi gör en stabil säsong och tar oss upp till Superettan. Det var inget lag som utmanade oss direkt, förutom Enskede som tar sig upp med oss. Vi fortsätter att göra många mål vilket är våran största framgångsfaktor.

Postad bild
Postad bild

Hampus Bohman gör återigen en supersäsong. 17-årige Per Karlberg kommer in på mittback och dominerar. Sandström ser ut att förverkliga Proffsdrömmen. Men det är våra forwards som gör våran säsong till vad den är. Philip Göransson gör 25 mål och får snittbeyget 7.70. Det är ett ettan-rekord som fortfarande står sig. Aziz gör också 25 mål.

Ungdomsintag - 2020

Postad bild

Ingen som håller den klassen vi behöver tyvärr.
Lars Skutelius etablerar sig dock i Sölvesborgs Goif där han har gjort 330 matcher och 101 mål, inte illa. Han är även kapten för laget som har varit till 2:an och vänt ett antal gånger i min save.

Släppta spelare
Postad bild

HuFF-legenden Per Lööf tackar för sig, och Niclas Larsson blir målvaktstränare.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 04 January 2020 - 19:47 PM

#9   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 04 January 2020 - 20:52 PM

Säsong 3 - 2021

Då var det dags för vår tredje säsong och vår första i Superettan. Jag var lite varsam med mina förhoppningar inför säsongen eftersom att vi var ett av två lag i divisionen som inte var en professionell klubb (Enskede den andra klubben). Jag visste dessutom att stora delar av mitt lag inte alls hade Superettan-klass. Men det var otroligt svårt att attrahera kompetenta spelare utan att förstöra ekonomin, så vi fick spela med vissa som följt med sedan Division 2. Den här säsongen var definitivt den svåraste jag spelade i hela saven.

Av någon anledning var vi inte ens med i Svenska Cupen i år, vi fick inte ens kvala in förra året (?).

Transfers

Postad bildPostad bild

Postad bild

Vi tar in en hel drös med spelare för att försöka få ihop ett Superettan-lag. Jag tror att de flesta som kommer in är unga regens, som hamnade i ungdomslaget. Men de som är värd att nämna är innermitten David Seger, målvakten Tobias Johansson, mittbacken Filip Tägström, ytterbacken Kardo Aso, yttermitten Gentrit Citaku, och SÅKLART att vi värvar en regen med namnet Ahmed Ahmed när chansen uppstår (han kommer vi återkomma till).

Vi lånar ut Ahmed Ahmed till Umeå och säljer en regen som heter Ali Cetin till Elfsborg. €65K är inte dåligt med pengar på den här nivån.

Nu kommer jag dela med mig av två tips som jag haft stor nytta av hittills i min save.

Tips 1: Använd provspel istället för scout-rapporter. På den här nivån är ekonomin otroligt viktig och alla knep man kan ta till där pengar kan sparas är bra. Dessutom har man inte många scouter, så det är mer effektivt att ta till provspel för att få en rapport på en spelare, speciellt om det är en gratisspelare. Man kan söka efter alla gratisspelare som är intresserade och börja erbjuda mängder av provspel, det är så lätt göra och på gränsen till en exploit enligt mig.

Tips 2: Satsa på unga spelare som kan säljas för vinst. Som ni såg med Ali Cetin tog jag in honom gratis från Vasalund, och kunde senare sälja honom för "storpengar". Det är alltid värt det och en på tio brukar kunna säljas till en storklubb.

Taktiken

Vi kör på med 4-4-2.

Resultat Mars - Juni
Postad bild

Dugligt.

Resultat Juli - Oktober

Postad bild

Acceptabelt.

Postad bild

Vi slutar precis ovanför playoff-platserna vilket måste ses som en godkänd säsong. Vår vinst mot Trelleborg i augusti visar sig vara viktig.

Lite kul att Norrby tar sig till Allsvenskan också.

Postad bild

Postad bild

Vår målvakt Tobias Johansson räddade oss många gånger, och Filip Tägström slog till med några viktiga mål. Innermitten Sal Jobarteh är vår bästa spelare med 7.05 i snittbetyg. Sandström återigen stabil, målsprutorna på topp har slutat producera men Aziz gör respektabla 12 mål på 26 matcher.

Ungdomsintag - 2021

Postad bild

Tror inte någon av spelarna var i närheten av vår nivå. Mattias Ottosson är fortfarande aktiv. 57 mål på 269 matcher för Farsta, inte jättebra.

Släppta spelare

Postad bild

Några spelare vi använt föregående säsonger inkuderar Kion King, Cihan Sener, Johan Edberg, Vilmer Svensson, Viktor Björk och Daniel Ramadanovic. Regen-spelaren Lars Falk fortfarande aktiv i sin 12:e säsong i Team TG.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 04 January 2020 - 20:58 PM

#10   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 05 January 2020 - 11:19 AM

Säsong 4 - 2022

Den andra säsongen i Superettan skulle sparkas igång och jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Målsättningen var såklart att ta sig upp till Allsvenskan, men det är ju lättare sagt än gjort.

Transfers

Postad bildPostad bild

Vi gör faktiskt ett jälvigt bra transferfönster och tar in ett antal spelare med Superettan-klass. Vänsterbacken Yonis Hakimyasin kommer följa med länge, Robert Lundström var min bästa regen hittills, Noah Söderberg skulle visa sig vara riktigt bra, Bilos Yonakhir likaså, Claes Nyman och Tim Blom var också två viktiga spelare att ta in. Sen kommer engelske regen-ytterbacken Patrick Southam in inför nästa säsong, och blir då bäst i laget.

Vi lyckas hålla kvar våra bästa spelare, vilket jag är riktigt nöjd med.

Taktiken

Vi kör på med 4-4-2.

Resultat April- JuniPostad bild

Väldigt bra start på säsongen.

Resultat Juli - Oktober
Postad bild

Vi lyckas behålla den fina formen och tar oss upp till Allsvenskan, vilket konsekvent leder till at vi blir en proffesionell klubb!

Tabellen
Postad bild

Kul. Tyckte de andra lagen inte riktigt utmanade oss, men det är inget att klaga på.

Postad bildPostad bild

Tägström bäst i backlinjen, hela mittfälltet gör en bra säsong och Aziz började få igång målskyttet igen. Också kul att Ahmed Ahmed tar sig in på bänken!

Ungdomsintag - 2022
Postad bild

Det här var faktiskt det bästa intaget hittills. För här finns anfallaren Johan Nilsson. Han var den absolut bästa ungdomsspelaren vi fått hittills. Tyvärr hade han inte Allsvenskan-klass, det var nog mer Division 2/Division 1 klass på honom, men det fick duga. Han gör faktiskt 2 mål den här säsongen och tar sig in på bänken på bästa-elvan. Värd att hålla koll på i alla fall.

Släppta spelare
Postad bild

Vi säger adjö till Samuel Akintioye, Andreas Smedbakken, Daniel Eliasson och regen-spelaren Emil Ågren (som nu har spelat 13 säsonger för FC Trollhättan).

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 05 January 2020 - 11:24 AM

#11   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 05 January 2020 - 12:45 PM

Säsong 5 - 2023

Allsvenskan here we come. Men först, Svenska Cupen.

Transfers

Postad bildPostad bild

I det här fönstret slår vi klubbrekord genom att ta in regen-mittbacken Johan Johansson från AFC för €90K. Jag tror att det var hela min transferbudget, så det var ett stort beslut. Men han blir min kapten den här säsongen och det skulle visa sig vara en bra affär. Det här blir också ett historiskt fönster på ett annat sätt, för det här är fönstret då den holländske regen-mittfältaren Dylan Versluis plockas in från den okända klubben Somhlolo Utd från Sydafrika. Utan att spoila allt för mycket, kan jag säga att han idag är värd ca 10 000 gånger mer än vad jag köpte in honom för.

Finländske innermitten Sebastian Lundin, portugisiske innermitten Nélson Ribeiro, engelske målvakten Martyn Walton och argentinske mittbacken Oscar Portillo är alla regens som kommer bli viktiga spelare för oss.

Engelske duon Paul Glatzel och Matt Butcher kommer in gratis. Den serbiske trion Rudi Popovic, Slavko Jacovic och Mateja Stojanovic lånas in från Röda Stjärnan. Det är inte sista gången vi kommer köpa från Serbien, kan jag meddela.

Happy Konga plockas in från Zambia. Anledning: roligt namn.

Men än har vi inte kommit till den absolut bästa värvningen den här säsongen. För på något sätt lyckas vi ta in 19-årige Jakob Glans gratis från Malmö. Han var stjärnan i U21-landslaget, han var en forward som egentligen var för bra för oss, men vi erbjuder allt vi kan ge och han tackar ja.

Under sommarfönstret blir Patrick Southam en rekordförsäljning, styrelsen tackade ja till budet direkt. Idag spelar han i Barnsley och är värd en miljon euro.

Taktiken

4-4-2 som vanligt.

Svenska cupen

Postad bild

Vi tar oss vidare på ett lite knackigt sätt i en lätt grupp.

Postad bild

Vi gör två stabila matcher och tar oss vidare till final.

Postad bild

Vårt första möte med AIK slutar i sorg. Lite galet också med 6 mål på 30 min. Kul att spela inför 47 000.

Resultat i Allsvenskan April - Juli

Postad bild

Otroligt bra start på säsongen faktiskt.

Resultat i Allsvenskan Augusti - November
Postad bild

Lite svagare avslut på säsongen. Men det är svårt att inte vara nöjd med första säsongen i Allsvenskan.

Tabellen

Postad bild

Nu är vi bäst i Norrland och tar oss till Europa League-kvalet, spännande! Vi gör flest mål men släpper in lite för många.

Postad bildPostad bild

Tägström fortsätter vara bra i backlinjen, serben Rudi Popovic gör en suverän säsong, Dylan Versluis och Noah Söderberg stabila på mittfältet. Håller inte riktigt med datorn om vänstermitt-positionen, tycker Bilos borde stå där med sitt 7.09 i snittbetyg. Glans sprutar in 27 mål och Paul Glatzel sätter 14. Notera ungdomsspelaren Johan Nilsson, som gör hela 8 mål på 19 matcher den här säsongen.

Ungdomsintag - 2023

Postad bild

Ännu ett pissigt intag, men vad kan man förvänta sig med Division 2-faciliteter i Allsvenskan? Dock en spelare som står ut, Martin Sundström som vänsterytter, tyvärr passar han inte taktiken så bra så han säljs senare till Aalesund för hela €105K. Tror faktiskt han är en bättre spelare än Johan Nilsson, för idag spelar han i norska Eliteserien med Viking.

Släppta spelare

Postad bild

Postad bild

Många som tyvärr inte håller Allsvenskan-klass. Legenden Philip Göransson en av dem. Ahmed Ahmed släpps och idag är han en legend i Irakiska landslaget och gör sin 11:e säsong i Al-Zawra, som han har vunnit Asiatiska "Europa League" med tre gånger.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 07 January 2020 - 16:30 PM

#12   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 05 January 2020 - 21:19 PM

Säsong 6 - 2024

Dags för andra säsongen i Allsvenskan och första i Europa!

Målsättning: vinn ligan eller cupen.

Transfers

Postad bildPostad bild

Det här året satsar jag på svenska spelare. Blev lite överraskad förra året när jag insåg att 50% av matchtruppen i Allsvenskan måste innehålla spelare fostrade i Sverige. Det gör min save lite svårare, men jag tycker det är bra att det inte blir för lätt. Det betyder att spelare som Jakob Glans blir ovärdeliga för mig, jag måste helt enkelt ha de bästa svenska spelarna för att komma långt.

Min nya rekordvärvning blir anfallaren Daniel Lindén från Djurgården. Högeryttern Calle Ehn kommer in från Halmstad och "underbarnet" Khaled Kasem från BP, han var bara 17 år men en av de bästa spelarna i Allsvenskan. Bör tilläggas att de flesta värvningarna från och med nu kommer vara regens. Anderson Mojica, Cristian Cedrés, Tim Stålheden och Alexander Blomqvist blir de sista "verkliga" spelarna vi tar in. Italienarna Francesco Barbato och Pietro Bini lånas in, och vi förlänger lånet med Rudi Popovic.

Som ni ser säljer vi Glans till Newcastle under sommarfönstret. Jag vägrade sälja honom och tackade nej till varje bud, men styrelsen tyckte 6 miljoner euro skulle sitta riktigt fint. Men vi lyckas låna in honom igen vilket får ses som en bra deal.

Nélson Ribeiro säljs för 2.6 miljoner euro, han hade inte en startplats och det vara bara att casha in när budet kom. Oscar Portillo lämnar gratis till Lille vilket var frustrerande, jag såg stor potential i honom. Idag spelar han i mexicanska högstaligan med CF Pachuca. Noah Söderberg som varit riktigt bra senaste säsongerna lämnar också gratis.

Taktiken
4-4-2.

Svenska cupen
Postad bild

Vi tar oss komfortabelt vidare till kvarten. 6-0 mot Malmö!

Postad bild

Det blev revansch mot AIK i semin! Så jälva gött. Nu väntade Hammarby i finalen.

Postad bild

Mästare! Vi tar hem Svenska Cupen för första gången och garanterar Europa-spel nästa säsong.

Har faktiskt sparat matchen så här får ni se målen!

Postad bild

Glans 1-0

Postad bild

Glatzel 2-0

Postad bildEliasson 2-1

Postad bildGlatzel 3-1

Postad bild

Mycket nöjd med resultaten. 7-0 mot Värnamo!

Resultat i Allsvenskan Augusti - Oktober

Postad bild

Eftersom vi hade EL-kvalet i Augusti blev det väldigt många matcher under hösten, med det i åtanke måste jag säga att vi gör en jävligt bra säsong i Allsvenskan.

Tabellen
Postad bild

AIK och Bajen är lite för bra för oss igen. Men vi kryper närmare!

Europa League

Alltid lika spännande att vara ute i Europa, man vet aldrig vilket lag man får möta, blir det FC Sheriff från Moldavien eller Stjarnan från Island? Nej, det blir Fudbalski Klub Željezničar Sarajevo från Bosnien & Hercegovina.

Postad bild

Säker vinst.

Postad bild

FK Kairat från Kazakstan i nästa runda, de hade gråa spelare och var ett enkelt motstånd.

Postad bild

Ukrainska Zorya var inte heller någon utmaning.

Postad bild

Jämna matcher mot Turkiska Kasimpasa. Jakob Glans säkrar en plats i EL-gruppspelet!

Postad bild

Tyvärr är den gruppen för svår för oss, och vi lyckas bara vinna mot Astana. Jag är ändå nöjd med hur långt vi tagit oss i Europa. Pengarna rullar ju in.Postad bild

Postad bildPostad bild

Kapten Jakob Johansson gör en mycket bra säsong. Rudi Popovic ser ut som våran bästa spelare och vräker in assist. Hela mittfältet och anfallet gör en otroligt bra säsong. Johan Nilsson återigen på bänken, med 6 mål.

Ungdomsintag - 2024

Postad bild

En ganska bra spelare i årets intag. Somali-svensken Yasmiin Mahamud ser bra ut och tar sig senare in i svenska U21-landslaget, inte nära våran startelva dock.

Släppta spelare
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 07 January 2020 - 16:34 PM

#13   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 06 January 2020 - 12:43 PM

Säsong 7 - 2025

Dylan Versluis röda kort i 43:e minuten i seriefinalen på ett fullsatt Glysisvallen gav AIK chansen att ta in på serieledarna Hudiksvalls FF. Matchen vann AIK med 5-0. Det såg ut att bli ett spännande avslut på säsongen.

Transfers

Postad bildPostad bild

Satsar på svenska spelare igen. Högerbacken Marcus Eriksson, mittbacken Axel Karlsson och vänsterbacken Holmgren förstärker försvaret rejält. Den dubbelfotade vänsteryttern Jochen Albanaus hämtas från tyska Karlsruher. Assistkungen Rudi Popovic köps upp för endast €210K. Målvakten Christian Ambassa kommer in från Kamerun. Unge serben Velimir Jancic, Jesper Gustavsson och portugisiske målvakten Yamba Cipriano hämtas in till ungdomsakademin.

Mittbackarna Alan Anderson och Georgi Borisov kommer in på free transfer. Idag är deras sammanlagda värde cirka 35 miljoner euro.

Blir ingen storförsäljning i år, vi behåller våra bästa spelare och förstärker truppen.

Taktiken

4-4-2 för 7:e säsongen i rad.

Svenska cupen

Postad bild

En lätt grupp.

Postad bild

Vi glider vidare till finalen. Det blir en repris av förra året, mot Bajen!

Postad bild

Första finalen hemma på Glysis går till förlängning men vi lyckas avgöra matchen!

Postad bild

Ingen kan slå oss, här var jag säker på att vi skulle ta hem guldet.

Resultat i Allsvenskan Augusti - September

Postad bild

Nu börjer det gå lite knackigt. AIK som ligger tvåa börjar vinna matcher och tar in på oss. Vi har ju Europaspel på hösten så det blir jävligt många matcher per månad. I augusti hade vi 9 matcher.

Nästa match är 'seriefinalen' mot AIK.

Postad bild

Ajdå. Nu tar AIK in rejält och jag tror att de ligger ca 3 poäng bakom oss efter den här matchen.

Resultat i Allsvenskan Oktober - November

Postad bild

Inte ett perfekt avslut på säsongen, men vi förlorar inte i alla fall. Egna produkten Johan Nilsson gör ett antal satans viktiga mål! Kommer det räcka för att ta hem guldet?

Tabellen

Postad bild

Det är KLART att det gör! AIK tappar allt totalt i slutet av säsongen och lyckas inte vinna en av de fem sista matcherna. En bidragande orsak till detta kan vara det att AIK också hade Europaspel på hösten.

Europa League

Postad bild

För tredje gången möter vi ett lag från Kazakstan i Europa. Komfortabel vinst.

Postad bild

Kroatiska NK Osijek besegras med 8-3 totalt.

Postad bild

Jakob Glans sexmålsskytt (!) när norskarna besegrades med 9-3.

Postad bild

Den här gruppen var lite lättare än förra årets. Men efter 2 matcher har vi 0 poöng. Khaled Kasems hattrick mot Wolfsburg och Dylan Versluis två mål mot Rosenborg blir viktiga när vi tar oss vidare som 2:a i gruppen.

Nu väntar ju slutspelet i Europa League, som ju spelas året efter d.v.s i nästa säsong. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska visa de matcherna i detta årets rapport eller i nästa? Ni får gärna säga vad ni tycker. Men till en början så lägger jag in dem i årets rapport.

Postad bild

Det blev Dynamo Kiev i första slutspelsrundan. Vi avgör matchen hemma där vi vinner med 3-0.

Postad bild

Porto såg ut att vara överkomliga men vi blev daskade i andra mötet.

Postad bild
Postad bild

Våra förstärkningar till backlinjen visar verkligen resultat. Axel Karlsson dominerar. Calle Ehn blir vår nya assistkung och finnen Lundin gör det mycket bra på mittfältet när inte Versluis spelar. Glans gör ännu en supersäsong, med 36 mål på 44 matcher. Johan Nilsson gör stabila 7 mål på 12 matcher.

Ungdomsintag - 2025

Postad bild

Ett acceptabelt intag. De bästa spelarna Pekka Kauranen (från Finland!) och Jacob Johansson går till Superettan när de lämnar oss.

Släppta spelare

Postad bild

Släpper ett antal onödiga spelare. Luis Garcia och Luc Metogo får ända ganska intressanta karriärer.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 06 January 2020 - 14:43 PM

#14   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 06 January 2020 - 22:56 PM

Säsong 8 - 2026

Ja då var det dags för vår första säsong i Champions League. Målsättningen är att ta sig till gruppspel och håva in pengarna.

Transfers

Postad bildPostad bild

Strikern Mandla Luvhengo kommer in från Sydafrika. Vi satsar även på ett antal unga svenska spelare i Mårtensson-Öhman, Lundmark och Einarsson. Vi köper upp tidigare inlånade Barbato från Milan för endast 81 000 euro vilket måste ses som ett riktigt kap. Serben Gavrilovic, portugisen Teixeira, guineanen Diallo, senegalesen N'Diaye, britten Dunn, greken Lagomitzis, turken Celik och ghananen Osei kommer in för att utvecklas i ungdomslaget, för nu börjar talangerna från Sverige ta slut, så vi måste satsa på unga utländska spelare som kan fostras i våran klubb. Mehmet Fatih Oruç och Jonathan Tuya kommer in för att värma bänken.

Romeo Edoa är en intressant spelare. Vi köper honom för för 3 000 euros, men vi släpper honom till Bayern gratis efter säsongen för att jag inte såg så stor potential i honom. Det visar sig att han hade en extremt stor potential. För åtta år senare spelar han i Leverkusen och är värderad till 78 miljoner euro. Han är faktiskt en av de bästa anfallarna i spelet, och har gjort 58 mål på 69 landskamper för Kamerun, vilket innebär ett nationellt rekord. Där ser man hur det kan gå när man släpper unga spelare till storklubbar.

Kaptenen Johan Johanssons tid här är över, då vi säljer honom till Portsmouth, där han tyvärr inte spelar en match och avslutar sin karriär som 26-åring. Tråkigt.

Vi säljer högerbacken Mojica och mittbacken Stålheden för en sammanlagd summa av €300K.

Lundström och Zurro går till Sundsvall. Idag är Zurro faktiskt värderad till över 4 miljoner euro, så där gjorde Sundsvall en jälvigt bra affär. Mittfältaren Atangana släpps gratis till 1860 Munchen, och idag spelar han i Ligue 1 och är värd 4.8 miljoner euro.

Tycker det är kul att se hur våra tidigare spelares karriärer visar sig bli, något som jag gillar extremt mycket med FM är hur oförutsägbart allt sånt är.

Taktiken

4-4-2!!!

Svenska cupen
Postad bild

Ännu en lätt grupp.

Postad bild

Vi rullar vidare till final. Den ska spelas på Friends mot AIK.

Postad bild

Jävlar vilken galen match, men till slut vinner vi på straffar. Som tur är sparade jag matchen så här är målen!

Postad bild

Ehn 1-0

Postad bild

Mushitu 1-1

Postad bild

Mushitu 1-2

Postad bildGlans 2-2

Postad bildGlans 3-2

Postad bildSavarino 3-3

Postad bild

Ambassa avgörande räddning

Postad bild

Ännu en obesegrad vår! Också intressant med hela 8 matcher i April.

Postad bild

Tyvärr går vi inte obesegrade hela säsongen men vi vinner ju ligan igen! Väldigt välförtjänt och jag kan nu säga att Allsvenskan inte kommer bli så intressant de resterande säsongerna.

Tabellen

Postad bild

RIP Norrby

Champions League

Postad bild

#ägd

Postad bild

#pinsamt

Postad bild

Botev Plovdid från Bulgarien besegras enkelt i tredje kvalrundan.

Postad bild

Vi piskar skottarna med 5-1 på Celtic Park i sista kvalrundan. Då var vi klara för gruppspel i CL för första gången och nu börjar pengarna flöda in i ett högt tempo.

Postad bild

Det blir #SjukaScener i sista matchen mot Monaco.

Postad bild

Så jävla sjukt. Vi tar oss vidare till åttondelen efter avgörandet i slutminuterna.

Såklart sparade jag matchen så här får ni njuta av målen!

Postad bild

Ko 0-1

Postad bild

Lindén 1-1

Postad bild

Luvhengo 2-1 (älskar kullerbyttan i slutet!!!!)

Och motståndet i nästa runda blir..... Dortmund! Det kunde varit värre.

Postad bild

SEGER!!!!

Postad bild

Postad bild

F

Postad bildPostad bild

Hela laget gör en stabil säsong. Men nu kliver Dylan Versluis verkligen fram som en ledare och gör 10 mål. Johan Nilsson sätter sig på bänken igen och gör 9 mål till! Kul att se.

Ungdomsintag - 2026
Postad bild

Det här är nog vårat bästa intag hittills, kanske på grund av våra uppgraderade faciliteter. Både Hägg och Ericson etablerar sig i Superettan-klubbar, men Kristian Sigvardsson står verkligen ut som den bästa spelaren vi producerat hittills och spelar idag i Djurgården där han är värd 2.6 miljoner euro.

Släppta spelare
Postad bild

Vi säger hejdå till Glatzel, som var en bra spelar för oss men inte riktigt håller CL-kvalitet.

Postad bild

Postad bild

Då var ännu en säsongsrapport gjord. Kommer börja lägga ut en per dag under den här veckan då skolan börjar. Vill gärna veta vad ni tycker om rapporterna, något som bör tas bort eller läggas till, något jag bör ändra på? Tar ju sin stund att fastställa dem. Men hoppas ni som följt med gillar det!

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 06 January 2020 - 23:03 PM

#15   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 41 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 07 January 2020 - 10:30 AM

Jag gillar detaljerna! Keep em coming!

#16   jakob18

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 810 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF, Tottenham, SD Eibar

Postad 07 January 2020 - 14:43 PM

Visa inläggLeoFM skrev:

Säsong 8 - 2026

Ja då var det dags för vår första säsong i Champions League. Målsättningen är att ta sig till gruppspel och håva in pengarna.

Transfers

[img][url="https://i.gyazo.com/6ac7fd0a3223efa80b22f5527c4c9216.png"]https://i.gyazo.com/...5527c4c9216.png[/url][/img][img][url="https://i.gyazo.com/e456bb4a6f40e7a3539e0f807f86155b.png"]https://i.gyazo.com/...f807f86155b.png[/url][/img]

Strikern Mandla Luvhengo kommer in från Sydafrika. Vi satsar även på ett antal unga svenska spelare i Mårtensson-Öhman, Lundmark och Einarsson. Vi köper upp tidigare inlånade Barbato från Milan för endast 81 000 euro vilket måste ses som ett riktigt kap. Serben Gavrilovic, portugisen Teixeira, guineanen Diallo, senegalesen N'Diaye, britten Dunn, greken Lagomitzis, turken Celik och ghananen Osei kommer in för att utvecklas i ungdomslaget, för nu börjar talangerna från Sverige ta slut, så vi måste satsa på unga utländska spelare som kan fostras i våran klubb. Mehmet Fatih Oruç och Jonathan Tuya kommer in för att värma bänken.

Romeo Edoa är en intressant spelare. Vi köper honom för för 3 000 euros, men vi släpper honom till Bayern gratis efter säsongen för att jag inte såg så stor potential i honom. Det visar sig att han hade en extremt stor potential. För åtta år senare spelar han i Leverkusen och är värderad till 78 miljoner euro. Han är faktiskt en av de bästa anfallarna i spelet, och har gjort 58 mål på 69 landskamper för Kamerun, vilket innebär ett nationellt rekord. Där ser man hur det kan gå när man släpper unga spelare till storklubbar.

Kaptenen Johan Johanssons tid här är över, då vi säljer honom till Portsmouth, där han tyvärr inte spelar en match och avslutar sin karriär som 26-åring. Tråkigt.

Vi säljer högerbacken Mojica och mittbacken Stålheden för en sammanlagd summa av €300K.

Lundström och Zurro går till Sundsvall. Idag är Zurro faktiskt värderad till över 4 miljoner euro, så där gjorde Sundsvall en jälvigt bra affär. Mittfältaren Atangana släpps gratis till 1860 Munchen, och idag spelar han i Ligue 1 och är värd 4.8 miljoner euro.

Tycker det är kul att se hur våra tidigare spelares karriärer visar sig bli, något som jag gillar extremt mycket med FM är hur oförutsägbart allt sånt är.

Taktiken

4-4-2!!!

Svenska cupen
[img][url="https://i.gyazo.com/44cb2400869c3aaa32934cbd5575cdb3.png"]https://i.gyazo.com/...cbd5575cdb3.png[/url][/img]

Ännu en lätt grupp.

[img][url="https://i.gyazo.com/fc60557cccdbc9901f0da76e3470a3d9.png"]https://i.gyazo.com/...76e3470a3d9.png[/url][/img]

Vi rullar vidare till final. Den ska spelas på Friends mot AIK.

[img][url="https://i.gyazo.com/4a487a31b79c3048c184cea4e575471a.png"]https://i.gyazo.com/...ea4e575471a.png[/url][/img]

Jävlar vilken galen match, men till slut vinner vi på straffar. Som tur är sparade jag matchen så här är målen!

[img][url="https://i.gyazo.com/4efb463ad06b0ab11cfb6ca2962de8cf.gif"]https://i.gyazo.com/...ca2962de8cf.gif[/url][/img]

Ehn 1-0

[img][url="https://i.gyazo.com/a85ad1f11d6f2421ef3974858d3b9d36.gif"]https://i.gyazo.com/...4858d3b9d36.gif[/url][/img]

Mushitu 1-1

[img][url="https://i.gyazo.com/3889181df2518b94e64cfb0c6928d15c.gif"]https://i.gyazo.com/...b0c6928d15c.gif[/url][/img]

Mushitu 1-2

[img][url="https://i.gyazo.com/a506b2e9455399886d33f808bf1f1751.gif"]https://i.gyazo.com/...808bf1f1751.gif[/url][/img]Glans 2-2

[img][url="https://i.gyazo.com/e6124eaef03662ebd941f24ca701749a.gif"]https://i.gyazo.com/...24ca701749a.gif[/url][/img]Glans 3-2

[img][url="https://i.gyazo.com/793b5c89a27af4aac5c658d20b849c5b.gif"]https://i.gyazo.com/...8d20b849c5b.gif[/url][/img]Savarino 3-3

[img][url="https://i.gyazo.com/2c61e9b4ab1e3e5e9215f791f0872445.gif"]https://i.gyazo.com/...791f0872445.gif[/url][/img]

Ambassa avgörande räddning

[img][url="https://i.gyazo.com/25baf08599ab8ca3e24ce12613998a16.png"]https://i.gyazo.com/...12613998a16.png[/url][/img]

Ännu en obesegrad vår! Också intressant med hela 8 matcher i April.

[img][url="https://i.gyazo.com/a9a4bef595d49d6dcec6f6145cc7c834.png"]https://i.gyazo.com/...6145cc7c834.png[/url][/img]

Tyvärr går vi inte obesegrade hela säsongen men vi vinner ju ligan igen! Väldigt välförtjänt och jag kan nu säga att Allsvenskan inte kommer bli så intressant de resterande säsongerna.

Tabellen

[img][url="https://i.gyazo.com/9bff69ad46ebb403ccaf241c8be02572.png"]https://i.gyazo.com/...41c8be02572.png[/url][/img]

RIP Norrby

Champions League

[img][url="https://i.gyazo.com/6cc972125a5760631dc7f32251fa2473.png"]https://i.gyazo.com/...32251fa2473.png[/url][/img]

#ägd

[img][url="https://i.gyazo.com/c4679e2f41452fdd13085695af406c0d.png"]https://i.gyazo.com/...695af406c0d.png[/url][/img]

#pinsamt

[img][url="https://i.gyazo.com/9731ce37c9711f105e2c67994db81e34.png"]https://i.gyazo.com/...7994db81e34.png[/url][/img]

Botev Plovdid från Bulgarien besegras enkelt i tredje kvalrundan.

[img][url="https://i.gyazo.com/0865dcbe414751fbadc2e3cccc8b2453.png"]https://i.gyazo.com/...3cccc8b2453.png[/url][/img]

Vi piskar skottarna med 5-1 på Celtic Park i sista kvalrundan. Då var vi klara för gruppspel i CL för första gången och nu börjar pengarna flöda in i ett högt tempo.

[img][url="https://i.gyazo.com/697529f2adb8eb5544512b3989ef5b5d.png"]https://i.gyazo.com/...b3989ef5b5d.png[/url][/img]

Det blir #SjukaScener i sista matchen mot Monaco.

[img][url="https://i.gyazo.com/eea23cb750f8aebefe4ad54c450c3ca7.png"]https://i.gyazo.com/...54c450c3ca7.png[/url][/img]

Så jävla sjukt. Vi tar oss vidare till åttondelen efter avgörandet i slutminuterna.

Såklart sparade jag matchen så här får ni njuta av målen!

[img][url="https://i.gyazo.com/b142f108f8963efa27dc8c5df88a2563.gif"]https://i.gyazo.com/...c5df88a2563.gif[/url][/img]

Ko 0-1

[img][url="https://i.gyazo.com/cb0fffb4fbf8053fdb6e3d6d2887f8c3.gif"]https://i.gyazo.com/...d6d2887f8c3.gif[/url][/img]

Lindén 1-1

[img][url="https://i.gyazo.com/01ddb56eb53cee5e3100422026cd7df5.gif"]https://i.gyazo.com/...22026cd7df5.gif[/url][/img]

Luvhengo 2-1 (älskar kullerbyttan i slutet!!!!)

Och motståndet i nästa runda blir..... Dortmund! Det kunde varit värre.

[img][url="https://i.gyazo.com/295938d1e722081db8320f57a2562170.png"]https://i.gyazo.com/...f57a2562170.png[/url][/img]

SEGER!!!!

[img][url="https://i.gyazo.com/d6b3d387a68e6d2648489d4d397cd6bc.png"]https://i.gyazo.com/...d4d397cd6bc.png[/url][/img]

[img][url="https://media2.giphy.com/media/k61nOBRRBMxva/giphy.gif"]https://media2.giphy...BMxva/giphy.gif[/url][/img]

F

[img][url="https://i.gyazo.com/b5e859dd4ce3a3918d6c733dd2f62538.png"]https://i.gyazo.com/...33dd2f62538.png[/url][/img][img][url="https://i.gyazo.com/49fc34bb9fd5fdc2a10dc9918b04e69c.png"]https://i.gyazo.com/...9918b04e69c.png[/url][/img]

Hela laget gör en stabil säsong. Men nu kliver Dylan Versluis verkligen fram som en ledare och gör 10 mål. Johan Nilsson sätter sig på bänken igen och gör 9 mål till! Kul att se.

Ungdomsintag - 2026
[img][url="https://i.gyazo.com/e201e7d92c3a7c5e4dc9d3c75c475083.png"]https://i.gyazo.com/...3c75c475083.png[/url][/img]

Det här är nog vårat bästa intag hittills, kanske på grund av våra uppgraderade faciliteter. Både Hägg och Ericson etablerar sig i Superettan-klubbar, men Kristian Sigvardsson står verkligen ut som den bästa spelaren vi producerat hittills och spelar idag i Djurgården där han är värd 2.6 miljoner euro.

Släppta spelare
[img][url="https://i.gyazo.com/d8b9fd19faf3469fdaed4c24b24d9a76.png"]https://i.gyazo.com/...c24b24d9a76.png[/url][/img]

Vi säger hejdå till Glatzel, som var en bra spelar för oss men inte riktigt håller CL-kvalitet.

[img][url="https://i.gyazo.com/6a2c64b280280e39ab14a4bd7dd9edfa.png"]https://i.gyazo.com/...4bd7dd9edfa.png[/url][/img]

[img][url="https://i.gyazo.com/f43b7902e5fd9f1247e50ed8a57ed1e4.png"]https://i.gyazo.com/...ed8a57ed1e4.png[/url][/img]

Då var ännu en säsongsrapport gjord. Kommer börja lägga ut en per dag under den här veckan då skolan börjar. Vill gärna veta vad ni tycker om rapporterna, något som bör tas bort eller läggas till, något jag bör ändra på? Tar ju sin stund att fastställa dem. Men hoppas ni som följt med gillar det!

Ruggigt trevlig rapport! Har läst ikapp hela, imponerande utveckling på klubben och laget. Gillar att du har med en liten överblick över utvecklingen också.

Hur skulle du bedöma svårigheten på divisionerna?

#17   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 07 January 2020 - 15:36 PM

Visa inläggjakob18 skrev:

Ruggigt trevlig rapport! Har läst ikapp hela, imponerande utveckling på klubben och laget. Gillar att du har med en liten överblick över utvecklingen också.

Hur skulle du bedöma svårigheten på divisionerna?

Tack för att du uppskattar det.

Jag har ju startat med Hudiksvalls FF ett X antal gånger i FM, alltid i Division 2 och jag tror att jag har lyckats ta mig upp efter högst 2 säsonger alla gånger. Jag tycker inte att det är så stor klasskillnad på tvåan och ettan, och jag brukar ofta kunna gå direkt upp till Superettan när jag spelar i ettan. Superettan är alltid den svåraste divisionen att komma upp till, för där är nästan alla lag professionella och kan t.ex. erbjuda högre lön till spelare, träna mer och allt vad det innebär. Tycker Allsvenskan blir en lite tråkig division i FM, för lagen måste förhålla sig till "home-grown regeln" samtidigt som de måste tjäna pengar på spelarförsäljningar, så de Allsvenska klubbarna hade svårt att utvecklas i min save även om igan ligger 7:a på ligarankingen.

#18   soton666

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 07 January 2020 - 20:26 PM

Rolig läsning. Gick väldigt fort att ta sig upp till toppen av Sverige ändå. Imponerande. Håller med om att Superettan är den svåraste ligan att besegra.

#19   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 07 January 2020 - 21:00 PM

Säsong 9 - 2027

Då var det dags för en till säsong och jag visste att det skulle bli svårt att överträffa förra säsongens Europaspel (då vi nådde åttondelsfinal i Champions League). Men laget utvecklas hela tiden, och man vet aldrig vad som är möjligt med en bra taktik och lite tur.

Transfers
Postad bildPostad bild

Postad bild

Live scenes from the Hudiksvalls FF office as their Champions League money is being thrown at young men.

Vi spenderar hela 14 miljoner euro detta fönster för att försöka etablera oss som en konkurrenskraftig CL-klubb. Först ut är Pontus Adamsson, en kille jag haft bra koll på senaste säsongerna och ser ut att bli den bästa svenska spelaren på länge. Sen har vi målvakten Tomislav Planic från Serbien (såklart), tror han blir vår första spelare som officiellt är ett "underbarn". Unge högerbacken Edvinsson från Bajen blir tyvärr en spelare som floppar och inte utvecklas mycket....

Strikern Olausson och innermitten Bergström kommer in som backuper, samtidigt som vänsterbacken Vlad Casiadi från Rumänien kommer in för att utmana om en startplats. Michael Sundin, bulgariske Bakardzhiev, brasilianske Nene, grekiske Paraskevaidis, tyske Skrzynski, skotske Park och guineanske Camara kommer in på vår "utveckla utländska spelare som räknas som fostrade i en svensk klubb så vi kan ha ett bra lag i Allsvenskan"-filosofi. Zacarias Lantz-Rosenberg var en spelare jag först släppte från ungdomsintaget men senare ändrade mig på.

Förra årets Svenska Cupen-hjälte Christian Ambassa drar till Aston Villa för 3 mille (tog in honom för endast 190 tusen), och idag står han i mål för La Liga-klubben Girona. Hertzog köps av Dallas men har inte utvecklas så mycket där.

Taktiken

För första gången under hela saven ändrar jag taktik. Kommer faktiskt inte ihåg varför, men jag var väl lite trött på 442 och ville prova något nytt. Tyvärr kommer jag inte riktigt ihåg exakt hur taktiken såg ut, men jag är säker på att det liknade det här:

Postad bild

Den här taktiken utgår på att ha mycket boll för att försöka bryta ner lågt liggande försvar.

Svenska cupen

Postad bild

En mycket lätt grupp. Kul att egna produkten Yaasmiin Mahamud gör mål i alla fall.

Postad bild

Tyvärr förlorar vi mot Bajen i kvarten.

Postad bild

Postad bild

Resultat i Allsvenskan Augusti - November

Postad bild

Tabellen

Postad bild

Som sagt är Allsvenskan inte så intressant längre, vi gör faktiskt en sämre säsong än förra men är ändå överlägsna.

Champions League

Då kommer vi till den intressanta och spännande turneringen. Slovenska NK Maribor väntar i första kvalrundan. Bör tilläggas att Allsvenskan har ökat i rankingen, så nu behövs endast två kvalrundor för att nå gruppspelet.

Postad bild

Enkelt.

Postad bild

Efter en oviss första match mot Salzburg lyckas vi vända det och vinner med 3-0 "hemma" (våra CL-matcher spelas på Idrottsparken i Sundsvall då Glysisvallen inte når de krav UEFA har på arenor).

Postad bild

Vi tar oss igenom gruppen förvånansvärt lätt och kommer etta före PAOK som överraskar.

Postad bild

Det blir italienska Atalanta i åttondelen vilket jag ser som en bra lottning.

Postad bild

Vi vinner på bortaplan och har ett bra utgångsläge.

Postad bild

Vi är KLARA FÖR KVARTSFINAL!!!!

Postad bild

Det blir ett kärt motstånd i AS Monaco nästa runda, och vi vet ju vad vi kan göra mot dem!

Postad bild

Fan.

Postad bild

Och där tar våran resa i CL slut för den här säsongen. Otroligt nöjd med att vi tar oss hela vägen till kvartsfinalen och vi förlorar med flaggan i topp.

Postad bildPostad bild

Bulgariske mittbacken Georgi Borisov får ett stort genombrott den här säsongen, och Sebastian Lundin gör det bra på mittfältet. Båda anfallarna Olausson och Luvhengo gör supersäsonger. Tyvärr ingen egen produkt med.

Ungdomsintag - 2027

Postad bild

Vi brukar få ungefär en lovande spelare varje år och det här året var inget undantag, för Kristoffer Lindahl ser ut att ha en väldigt stor potential. Han får dock aldrig ett genombrott så vi "ger" honom gratis till AIK fem säsonger senare, bara för att jag vill börja hjälpa de andra klubbarna i Allsvenskan. Han är idag värd 5 miljoner euro, så AIK kan ha gjort en riktigt bra affär. Han gör faktiskt en otroligt bra säsong just nu, med 7.82 i snittbetyg.

Zacarias Lantz-Rosenberg spelar nu i Superettan och har varit på lån ett antal gånger i Island.

Släppta spelare

Postad bild

Vi släpper tre spelare som totalt spelat 155 ligamatcher för oss. Yonis Hakimyasin rekommenderas om ni kör en save i Sverige, stabil vänsterback.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 07 January 2020 - 21:17 PM

#20   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 08 January 2020 - 21:41 PM

Säsong 10 - 2028

Efter förra årets väldigt fina Champions League-spel har vi stora förväntningar på den kommande säsongen. Nu har vi lyft Allsvenskan så högt i ligarankingen att vi inte behöver kvala och går in direkt i gruppspelet i CL, tror också att Allsvenskan har fått en till CL-kvalplats. Skulle vi kunna ta hem en stor europeisk titel den här säsongen? Häng med på färden, jag kan garantera #SjukaScener i denna säsongsrapport!

Transfers

Postad bild

Postad bild
Postad bild

Postad bild

Live scenes from Serbia as the Hudiksvalls FF delegates escorts talented young children football players to Sweden.

En jävligt lång lista men övergångar, och vi köper för 21.5 miljoner euro och säljer för 12.5 mille. 18-årige grekiske högerbacken Odysseas Trigas blir vår nya rekordvärvning, han ser ut att ha en otrolig stor potential. Vi drar en räd i Serbien, ett ljuvligt land där man kan hitta en talang nästan vart man än tittar. Nenad och Luka (som båda har svåra efternamn och därför inte tillåts ha det) kommer in från Partizan. Nenad är ett underbarn som kan spela offensiv mittfältare. Luka kan spela defensiv mittfältare. Mittfältarna Stepanovic och Svonja, mittbacken Milosevic och anfallaren Simo Tomcic (remember the name) slussas in i vårat ungdomslag.

När vi ända var i östeuropa passade vi på att värva lite mer talanger till ungdomslaget, mittfältarna Vanacek och Cavos och backarna Krejcik och Bartos från Tjeckien, vänsterbacken Nemec från Slovakien. Vi köper också de bästa svenska talangerna, högerbacken Bertilsson, anfallaren Vural och backen Eriksson. Sen tar vi in de skandinaviska talangerna Hanson och Lande bara för att vi kan. Och varför inte två gratis-amerikaner på det? Jo tack, Steele och Marco ansluter sig till ungdomslaget. Sydafrikanen Sibanyoni, brassen Gaviao och mexikanaren Venegas gör ungdomslaget lite starkare.

Brasilianske mittbacks-bjässen Michael kommer in för att utmana om en startplats och engelske vänsterbacken Owusu kommer in för att täcka en skadedrabbad position.

Vi cashar in 5 miljoner i vinst på Kasem som säljs till Parma där han inte riktigt lyckas och spelar nu i Polen. Brentford gör det dåliga valet att lägga 4 miljoner på Barbato, det måste vara en av de sämsta affärerna någonsin. Casiadi flyttar till Italien där han etablerar sig hyfsat i Serie A. Walton drar till Rosenborg men befinner sig nu i England, och Jancic köps av Djurgården men spelar nu i hemlandet Serbien.

Taktiken

Vi fortsätter med förra årets nya taktik.

Svenska cupen

Postad bild

Vi lyckas inte ta oss förbi gruppspelet den här säsongen.

Postad bild

Postad bild

Tabellen

Postad bild

Vi sätter nytt poängrekord samtidigt som AIK gör en bra säsong och tar sig till CL-kval.

Champions League

Som sagt går vi direkt till gruppspelet vilket är mycket trevligt.

Postad bild

Vi får tyvärr nöja oss med tredjeplatsen i gruppen vilket innebär att resan fortsätter i Europa League. Härligt att se att vi kan möta oss med giganterna Barcelona på bortaplan.

Postad bild

László Kubala Stadium är Barcas nya hemmaarena som byggdes 2025 och har en kapacitet på hela 134 000 personer (!).

Postad bild

Europa League

I första rundan väntar Benfica. En svår men inte oöverkomlig motståndare.

Postad bild

Första matchen slutar mållöst.

Postad bild

Trots Holmgrens ansträngningar att förstöra för laget tar vi matchen till förlängning och då kliver Luvhengo fram och SÄTTER ETT JÄVLA HATTRICK PÅ 27 MINUTER!!!

Red Bull Leipzig blir det i nästa runda.

Postad bild

Red Bull ger dig vingar

Postad bild

SÅJA GRABBAR

PSG i nästa runda, är det här verkligen Europa League?!

Postad bild

Den sitter ju fint.

Postad bild

0-3 underläge och en man mindre med 18 minuter kvar av matchen.. men det blir #SjukaScener och fan vad man gillar bortamålsregeln!

Lazio i semifinal då, varför inte?

Postad bild

Vi vinner i Italien inför storpublik och har ett bra utgångsläge inför hemmamatchen.

Postad bild

#ägd

Ja då hade vi på något vänster tagit oss hela vägen till Europa League finalen. Den ska spelas på San Mames i Bilbao och motståndarna blir... Real Madrid. Spanska ligamästarna Real Madrid. Det känns ju som att EL-slutspelet är #riggad vid den här punkten men vi kan bara slå vad som är framför oss. Det skulle vara otroligt nice med en EL-titel nu i den 10:e säsongen.

Postad bild

VI ÄR EUROPA LEAGUE-MÄSTARE!!! SÅ JÄVLA #SJUKASCENER

Vi vänder alltså matchen och Nenad avgör i sista minuten, det är nästan för sjukt för att vara sant, för vi är inte lika bra som Real Madrid eller PSG på pappret, inte ens nära, men vi har någon speciell förmåga att avgöra matcher som jag inte förstår mig på. (Säker på att några kommer vara tvivelaktiga på om det här verkligen är på riktigt och om jag inte save-scummar matcherna, jag kan såklart inte motbevisa det, men jag kan försäkra er om att det inte är något "lurigt" som pågår här och jag skulle varken ha tid till det eller ha moralen för att göra det.)

Jag sparade matchen såklart så här får ni njuta av målen!

Postad bild

Martin 0-1

Postad bild

Albanaus 1-1

Postad bild

Nenad 2-1

Postad bild

Postad bild

Ingen som spelar så många matcher på grund av Europaspelet men hela laget gör en jävligt bra säsong.

Ungdomsintag - 2028

Postad bild

Ett helt okej intag, med Andreas Möller som nu spelar i Tyskland.

Släppta spelare

Postad bild

Kolla förra rapporten för intressant information på Edoa...

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 09 January 2020 - 21:04 PM

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar