Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM20] Make Man United Great Again! [Avslutad]

58 svar till detta ämne

#41   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Man United

Postad 21 January 2020 - 20:30 PM

Postad bild

Inför 2021/22
I slutändan så blev det här transferfönstret ett riktigt aktivt sådant och handlade om en mix mellan spelare som inte höll måttet, spelare som har blivit bortkonkurrerade men även en ständigt missnöjd Paul Pogba som äntligen fick till en flytt, även om det inte blev till Paris som alla inklusive huvudmannen själv trodde. Phil Jones och Jesse Lingard kommer tillsammans med Fred och Pogba vara de mest noterbara så kallade förlusterna men pengarna vi fick in samtidigt som ersättarna är på plats så känns det som ett fantastiskt fönster, alla kategorier.

Vi bestämde oss ganska så tidigt för att på allvar utnyttja både Derby och Rangers där Derby är ett perfekt steg för talangerna till seniorfotbollen och Rangers är en brygga upp till Manchester Uniteds A-lag där det utlovas mycket vinster men även europeiskt spel. Nyförvärvet Bella-Kotchap lånades ut tillsammans med spelare som Buitink, Elanga, Williams och Levitt som har haft otroligt fina utvecklingskurvor, vilket egentligen alla kvarvarande spelare har haft de senaste två säsongerna.

Utöver nyförvärvet Bella-Kotchap, en ung och talangfull mittback vi inom ett par säsonger kommer att få skymta i vårt eget A-lag och som kom på en fri transfer, så välkomnade vi även supertalangen Ansu Fati som inte riktigt var nöjd med varken speltid eller lön i storklubben FC Barcelona. 325 miljoner för en sådan spelare var rena rånet men vi tackar och tar emot med öppna armar. Med en åldrande Phil Jones som inte riktigt passar in i vårt spelsystem så lade vi stora pengar på den portugisiska mittbacken Rúben Dias som mycket väl kommer att bli en nyckelspelare inom en snar framtid.

Försäljningar
Postad bild :: Phil Jones :: MB :: 29 år :: West Ham :: 250Mkr
Postad bild :: Andreas Pereira :: VM :: 25 år :: Valencia :: 300Mkr
Postad bild :: Joel Pereira :: Mål :: 25 år :: Everton :: 38Mkr
Postad bild :: Paul Pogba :: CM :: 28 år :: Inter :: 700Mkr
Postad bild :: Timothy Fosu-Mensah :: HB :: 23 år :: Lazio :: 50Mkr
Postad bild :: Chris Smalling :: MB :: 31 år :: Stade Rennais :: 45Mkr
Postad bild :: Jesse Lingard :: HM :: 28 år :: Paris SG :: 400Mkr
Postad bild :: Fred :: CM :: 28 år :: Paris SG :: 225Mkr
Postad bild :: Kevin Ackermann :: CM :: 20 år :: Nottingham Forest :: 4,5Mkr
Postad bild :: Aliou Traoré :: CM :: 20 år :: Southampton :: 5 Mkr
Postad bild :: Arnau Puigmal :: CM :: 20 år :: Brighton :: 5,5Mkr

Utlåningar
Postad bild :: Anthony Elanga :: HM :: 19 år :: Derby County
Postad bild :: Teden Mengi :: MB :: 19 år :: Rangers
Postad bild :: Dillon Hoogewerf :: Fw :: 18 år :: Rangers
Postad bild :: Martin Svidersky :: VM :: 18 år :: Derby County
Postad bild :: Ethan Laird :: HB :: 20 år :: Derby County
Postad bild :: Brandon Williams :: VB :: 20 år :: Derby County
Postad bild :: Thomas Buitink :: Fw :: 21 år :: Rangers
Postad bild :: Dylan Levitt :: CM :: 20 år :: Burnley
Postad bild :: Aidan Barlow :: HM :: 21 år :: Swansea
Postad bild :: Armel Bella-Kotchap :: MB :: 19 år :: Aston Villa

Nyförvärv
Postad bild :: Ansu Fati :: HM :: 18 år :: FC Barcelona :: 325Mkr
Postad bild :: Armel Bella-Kotchap :: MB :: 19 år :: VfL Bochum :: Fri transfer
Postad bild :: Rúben Dias :: MB :: 24 år :: SL Benfica :: 650Mkr

Med en så stor ruljans på spelartruppen så är det inte så konstigt att vi inte mäktat med lika bra resultat de här träningsmatcherna vilket säkerligen kommer att avspegla sig under tävlingsmatcherna med. Det gäller därför att åter ha extra tålamod vilket förhoppningsvis såväl styrelsen som supportrar och inte minst spelarna har, även om allt kan hända. Men vi hann ändå med en sedvanlig storseger mot Ajax, den här gången vann vi hemma med 4-0.

8M :: 8-0-0 :: 35-5 = +30

Målvakter :: Postad bild DE GEA (30) :: Postad bild HENDERSON (24)
Högerbackar :: Postad bild WAN-BISSAKA (23) :: Postad bild DALOT (22)
Mittbackar :: Postad bild MAGUIRE (28) :: Postad bild LINDELÖF (27)
Mittbackar :: Postad bild DIAS (24) :: Postad bild TUANZEBE (23)
Vänsterbackar :: Postad bild SHAW (26) :: Postad bild TAYLOR (27)
Högermittfältare :: Postad bild JAMES (23) :: Postad bild FATI (18) :: Postad bild GOMES (21)
Innermittfältare :: Postad bild MCTOMINAY (24) :: Postad bild MCCANN (19)
Innermittfältare :: Postad bild GARNER (20) :: Postad bild MEJBRI (18)
Vänstermittfältare :: Postad bild LAÍNEZ (21) :: Postad bild CHONG (21)
Forwards :: Postad bild RASHFORD (23) :: Postad bild WERNER (25)
Forwards :: Postad bild MARTIAL (25) :: Postad bild GREENWOOD (19)

Jones, Lingard, Fred och Pogba ut, Dias, Fati och McCann in. Det är två ordinarie plus två rotationsspelare som försvinner och även om såväl Dias som Fati håller en hög nivå så är det ändå en klar nivådegradering totalt eftersom Pogba var en världsspelare och var outstanding när det väl gällde. Unge McCann kommer in underifrån och är ett bevis på att utvecklingen hos spelarna under A-laget har varit riktigt bra. McCann är egentligen bättre i rollen som DF(U) men eftersom vi istället valde att satsa på en egen produkt framför att värva in ytterligare en spelare utifrån så blev det som det blev, helt enkelt. Men McCann visar ändå tendenser på att kunna behärska positioner bra redan nu. I övrigt samma spelare, men ett år äldre. De Gea är en riktig guldklimp i försvaret, McTominay ger honom understöd som assisterande lagkapten och Laínez kommer nu att få en försäsong med oss också. Längst framme hoppas vi på att alla fyra fortsätter att göra massvis med mål.

Postad bild

Förutom ett aktivt transferfönster på spelarsidan så hände faktiskt ännu mer på ledarsidan i såväl junior- som reservlaget, precis som utlovat sedan tidigare. Vi har nu, sett till det totala, Premier League’s bästa ledarstab inom i stort sett alla ledar- och träningsgrupper och med en fantastisk träningsanläggning för både juniorer och seniorer, och för att inte glömma vår AfU, så finns det inte bättre förutsättningar för att utvecklas någon annanstans, åtminstone inte i England. Det känns riktigt roligt men även spännande att se hur utvecklingskurvan på spelarna kommer att se ut de kommande tre säsongerna.

Postad bild

#42   FMonside

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 22 January 2020 - 01:24 AM

Ruben Dias ser riktigt fin ut. Kommer garanterat bli ett bra nyförvärv.

#43   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1952 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 22 January 2020 - 09:08 AM

Riktigt kul läsning! :)

#44   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:

Postad 24 January 2020 - 16:06 PM

Postad bild

Hösten 2021/22
Ännu en höst är avklarad och förutom en dippa i september så kan vi konstatera att formen har hållit en jämn och inte minst hög nivå. Efter 20 omgångar leder vi Premier League med 15 vinster, tre oavgjorda och förlust mot Manchester City respektive Wolverhampton. Vi leder med fyra poäng ner till Liverpool och därefter ytterligare två poäng till Manchester City och Arsenal. Utöver dessa lag är Chelsea, Wolves, Tottenham och Everton även med i beräkningarna om europa-platserna, något som har varit återkommande de senaste säsongerna.

Vi har dessutom slagit till med hela 69 mål, något som ger ett snitt på 3,45 mål per match. Bakåt har vi släppt in 18 mål vilket ger ett snitt på 0,9 mål per match. Vad som är extra kul den här säsongen är att vi har gjort extremt många mål i en del matcher. 7-2 hemma mot Liverpool, 6-0 hemma mot Tottenham samt 9-0 hemma mot West Bromwich. Det har varit några riktigt målrika matcher med andra ord vilket har jämnat ut sig mot en del målsnåla historier.

Postad bild

I Champions League blev vi lottade mot Leverkusen, Barcelona och Köpenhamn vilket på förhand kändes som en rolig grupp med lite olika nivåer på motståndarna som i sin tur gav oss möjlighet att lufta en hel del reserver mot både Köpenhamn men även hemma mot Leverkusen. Efter sex matcher i gruppspelet kom vi på andra plats men med samma poäng som Barcelona och i den första utslagsrundan ställs vi mot portugisiska Benfica. I Carabao Cup har det inte varit lika roligt. En tajt match borta mot Oldham som slutade 3-2 till oss följdes upp av 2-0 hemma mot Port Vale för att avsluta med en strafförlust mot Leicester på bortaplan efter 1-1 under ordinarie speltid.

Postad bild

Flest mål :: RASHFORD (24) :: GREENWOOD (15)
Flest assist :: JAMES (10) :: LAÍNEZ (6)
Högst snittbetyg :: RASHFORD (7,78) :: TUANZEBE (7,70)

Marcus Rashford har varit ett stort utropstecken under hela hösten där han slagit till med 24 mål i alla tävlingar och i Premier League leder han ohotat skytteligan med sina 21 mål, hela nio mål ner till andraplacerade Lautaro Martínez och Sergio Agüero. Yttermittfältarna sköter assisten, med understöd från och i vanlig ordning, innermittfältarna, anfallarna samt ytterbackarna. Marcus Rashford är dessutom Premier Leagues bästa spelare sett till snittbetyg med 7,98 per match. En riktig monsterspelare den här säsongen!

Postad bild

#45   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:

Postad 26 January 2020 - 20:31 PM

Postad bild

Januarifönstret 2021/22
Rekordförsäljning och nytt blod inför framtiden, så kan man summera det här januarifönstret. Om vi börjar med försäljningen så var det yttermittfältstalangen Angel Gomes som gjort det bra, men med Ansu Fatis ankomst var han fortfarande nummer tre i ledet. När Tottenham kom in i bilden och kom med ett avslutande bud på över en miljard godtog vi det med anledning av att såväl James som Fati har många år framför sig men även underifrån har vi bland annat svenske Anthony Elanga på uppgång. Går vi vidare till nyförvärven så fick vi in tre av sex spelare som vi har gjort klart med sedan tidigare och är således ett bevis på att vår scouting är av högsta rang sett till potentialen de alla besitter. Spelarna är formbara och kan, med positionsträning, utan tvekan behärska en rad andra positioner, förutom målvakten Skarabela som blir en direkt konkurrent till egna produkten Francis Bertrand i reservlaget.

Försäljningar
Postad bild :: Angel Gomes :: HM :: 21 år :: Tottenham ::1,1Mdkr

Utlåningar
-

Nyförvärv
Postad bild :: Sérgio Tavares :: Fw :: 18 år :: Moreirense :: 15Mkr
Postad bild :: Victor :: Fw :: 18 år :: Sevilla :: 21Mkr
Postad bildPostad bild :: Radek Skarabela :: Mål :: 18 år :: Milan :: 45Mkr

Postad bild

#46   FMonside

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 27 January 2020 - 13:07 PM

Victor tror jag kommer bli riktigt bra. Kan man få en screen på Angel Gomes? sjuk prislapp!

#47   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:

Postad 27 January 2020 - 14:47 PM

Visa inläggFMonside skrev:

Victor tror jag kommer bli riktigt bra. Kan man få en screen på Angel Gomes? sjuk prislapp!
Ja, ska bli spännande! Gomes har du i försäsongsinlägget, han har inte förändrats särskilt mycket :)

#48   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:

Postad 31 January 2020 - 23:07 PM

Postad bild

Ungdomsintag 2021/22
Den här gången får vi in två intressanta och utvecklingsbara mittbackar som, med rätt träning, säkerligen kan göra sig förtjänta av spel i Premier League. Men i Fernando David, den spanska anfallaren, så har vi en framtida arvtagare till dagens anfallsbesättning. Fernando har en otroligt hög beslutsamhet och mod, är relativt snabb och bra med bollen och har därmed väldigt goda förutsättningar för att utvecklas till en riktigt målfarlig anfallare i framtiden.

Postad bild :: Nick Ashton :: MB
Postad bild :: Jack Jenkins :: MB
Postad bild :: Fernando David :: Fw

Postad bild

#49   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:

Postad 02 February 2020 - 18:31 PM

Postad bild

Våren 2021/22
Säsongen har nått sitt slut än en gång och vi kan se tillbaka på ytterligare en otroligt fin termin där vi vinner 15 matcher, spelade två oavgjorda samt förlorade två stycken i Premier League vilket i sin tur leder till att vi, på ett övertygande vis, går och vinner Premier League för andra året på raken. Under den här perioden hann vi dessutom med att vinna med heal 11-0 på hemmaplan mot Fulham vilket gick direkt till historie- och rekordböckerna.

Vi mäktade med fantastiska 134 mål framåt och 31 mål bakåt vilket gav en differens på plus 103 mål på 38 matcher. Vi gör alltså 3,5 mål och släpper in 0,8 mål per match vilket återigen talar för att taktiken fungerar och det med bravur. Marcus Rashford vann skytteligan med sina 38 mål, medan Martial kom trea med 26 stycken. Bakom finner vi Greenwood och Werner som stod för 15 respektive 13 mål.

Postad bild

Vi går vidare till cuperna där vi inleder med en liten flashback till Carabao Cup där vi olyckligt åkte ut på straffar mot Leicester precis innan årsskiftet. Vidare så gick det bättre i FA Cupen där vi tog oss ända till final genom att besegra Bradford, Rotherham, Leeds, Newcastle och Brighton i den ordningen. Väl framme i finalen ställdes vi mot Leicester vilket slutade med 1-0 till oss vilket känns som en härlig revansch. I Champions League gick det också bra, lite över förväntningarna till och med. I den första utslagsrundan vann vi över Benfica med totalt 9-2, jämnt fördelat med målen över båda matcherna. I kvartsfinalen var det engelskt motstånd i Wolves som visade sig från sin bästa sida. Men 2-2 på bortaplan och 3-2 på hemmaplan innebar ett avancemang för vår del där ytterligare ett engelskt lag i Manchester City stod i vägen. Derbydags men också klasskillnad på Old Trafford - 5-1 till oss. I returen luftade vi laget och förlorade helt rättvist med 2-1. Väl framme i finalen av Champions League var det ingen mindre än Liverpool som har varit vår ständiga utmanare både den här säsongen men även historiskt och det visade sig även på planen. Det var en intensiv match med mål åt båda hållen men till slut, när domaren hade blåst av efter 90 minuter, kunde Liverpool konstatera att de vunnit titeln efter 3-2.

Postad bild

Flest mål :: RASHFORD (48) :: MARTIAL (31)
Flest assist :: FATI (16) :: LAÍNEZ (13)
Högst snittbetyg :: RASHFORD (7,78) :: MEJBRI (7,72)

Som bekant vann Rashford skytteligan i Premier League, men även den inhemska skytteligan med sina totalt 48 mål i alla turneringar. Bakom honom var samtliga tre anfallare. Nyförvärvet tillika supertalangen Ansu Fati var helt fenomenal på högerkanten den här säsongen och slog rekord för flest assist i Premier League för Manchester Uniteds del. Rashford var också klubbens bästa spelare medan ytterligare en supertalang i Mejbri hamnade på andra plats.

Postad bild

#50   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 71 Inlägg:

Postad 02 February 2020 - 19:39 PM

Grattis!
Har du satt något mål för saven eller hur känns motivationen?

#51   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:

Postad 02 February 2020 - 20:51 PM

Visa inläggHanai skrev:

Grattis!
Har du satt något mål för saven eller hur känns motivationen?
Tack! Det kommer i nästa inlägg :)

#52   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 886 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 03 February 2020 - 11:20 AM

Mycket bra! Oerhört imponerande hur du, med nästan varje lag du tar över, kan få ett spel att fungera så väl. Grymt ju!

#53   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1625 Inlägg:

Postad 03 February 2020 - 17:48 PM

Riktigt bra rapport samt som du verkar vara en jäkel på att göra en bra taktik till skillnad från en annan Postad bild
....Chuck Norris doesn't actually write books, the words assemble themselves out of fear.

#54   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:

Postad 03 February 2020 - 18:05 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Mycket bra! Oerhört imponerande hur du, med nästan varje lag du tar över, kan få ett spel att fungera så väl. Grymt ju!
Tack så mycket! Ja, kul på ett sätt - tråkigt på ett annat eftersom jag vill ha en rejäl utmaning.. :)

Visa inläggJenkki skrev:

Riktigt bra rapport samt som du verkar vara en jäkel på att göra en bra taktik till skillnad från en annan [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/laugh2.png"]http://cdn.fmsweden....ault/laugh2.png[/url][/img]
Tack så mycket! Jaa, denna är verkligen spot on. Så bra har jag verkligen inte lyckats med någon annan taktik på FM20 vilket givetvis är skitkul eftersom jag höll på att bli galen innan jag drog igång den här rapporten :D

#55   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7542 Inlägg:

Postad 03 February 2020 - 18:40 PM

Postad bild

Slutet gott, allting gott
Efter många om och men så har jag beslutat mig för att avsluta den här rapporten med anledning av att vi faktiskt uppfyllde det huvudsakliga målet - “Make Man United Great Again”. Vi vann tyvärr inte Champions League men med tanke på att vi vann Premier League två år på raken och faktiskt tog oss till final i CL talar för att klubben hittade tillbaka till sin storhetstid och det är med bravur som hela klubben tog sig dit.

Spelarna utvecklades enormt; allt från de i A-laget, de utlånade spelarna men även de som huserade i såväl reserv- som juniorlaget vilket berodde på att jag lade ner enormt mycket tid på att få ihop kvalitativa tränarstaber och bibehålla en hög nivå på faciliteterna. Vad som även var viktigt är att det inte var för många spelare som kamperade om samma position utan de fick bra med speltid, även i samarbetsklubbarna som de var utlånade till.

I mina tankar om en fjärde säsong så skulle förmodligen Timo Werner säljas för att ge plats åt Buitink som smaskade till med hela 27 mål i den skotska ligan men även debuterat och gjort fler mål än matcher i det holländska landslaget. Utöver det så var det allt fler spelare som var på jakt efter mer speltid och med en massa spelare underifrån som definitivt var redo för vårt A-lag så skulle det garanterat bli ett väldigt aktivt transferfönster där vi säkerligen hade sålt spelare för över två miljarder kronor, totalt.

Det må så vara att jag möjligtvis slutar i förtid enligt er läsare men för mig handlar det också om att hinna med och hålla en jämn nivå i spelandet och rapporterande samtidigt som mitt privata liv ska fungera. Jag har varit inne i en tuff arbetsperiod vilket har lett till att när jag väl har kommit hem så har jag varit helt slut i både kropp och knopp. Samtidig så har jag legat och funderat på nya utmaningar eftersom jag, som sagt, har känt mig ganska så färdig med Manchester United.

Jag hoppas att ni har tyckt det har varit en trevlig, läsvärd och intressant rapport och att jag fått med så mycket information som möjligt för att ni ska få mycket inblickar men även en bra helhetsbild toppat med den taktik jag använt mig av. Vad som händer i framtiden är svårt att säga på rak arm men förvänta er fler saverapporter från min sida!

Postad bild

#56   Hammurabbit

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 55 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 03 February 2020 - 21:37 PM

Tack för mycket bra rapporter, ser fram emot nästa runda!

#57   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7360 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 04 February 2020 - 05:42 AM

Tack för grym rapport och inspiration till detsamma!

#58   Invicta

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 75 Inlägg:
  • Favoritlag:Man Utd, Blåvitt

Postad 04 February 2020 - 17:10 PM

Grym rapport som vanligt! Har haft svårt hitta något bra mellanting när man gör rapporter, dels vill man spela fort framåt men ändå göra den intressant. Du lyckas fånga mig varje gång, väntar med spänning på nästa ;D

#59   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1625 Inlägg:

Postad 04 February 2020 - 18:27 PM

Synd! Men hoppas du är tillbaka snart med en ny save och rapport Postad bild
....Chuck Norris doesn't actually write books, the words assemble themselves out of fear.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar