Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Scouting

3 svar till detta ämne

#1   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 13 January 2020 - 12:34 PM

Finns det något uttalat vad som är det bästa sättet att scouta fram spelare på?
Vilka instruktioner man ska sätta och var man ska skicka scouterna.

Hur gör ni?

#2   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 38 Inlägg:
  • Yrke:Studerar, C# programmerare
  • Favoritlag:Man City, Hudiksvalls FF, Giffarna & BASK Belgrad.
  • Tränar:Hudiksvalls FF (FM19)

Postad 13 January 2020 - 19:47 PM

Beror helt på vilken typ av spelare du letar efter och hur bra scouts/budget du har. Är du i de lägre divisionerna skulle jag rekommendera att erbjuda provspel till spelare och inte scouta.

Om du letar efter en spelare på en viss position så är det självklara valet att skicka ut minst en scout i uppdrag att leta kompetenta spelare på just den positionen. Letar du efter unga talanger kan du sätta maxåldern i uppdraget till typ 20 och potential till "bra". Jag skulle inte skicka scouterna till något specifikt ställe, utan låta dem leta i hela "scouting-räckvidden".

Men det som jag tycker är bästa sättet att hitta bra spelare på är att gå igenom andra lags trupper och önskelista/scouta de spelare som ser intressanta ut. Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 13 January 2020 - 19:48 PM

#3   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 15 January 2020 - 12:29 PM

Så mycket är jag med dig. Men tänker om det finns något uttalat sätt som är det bästa?
Jag personligen går igenom de flesta lagen när u-spelarna kommer in. Där får man en rätt så bra bild även om man kan missa en del.

#4   LeoFM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 38 Inlägg:
  • Yrke:Studerar, C# programmerare
  • Favoritlag:Man City, Hudiksvalls FF, Giffarna & BASK Belgrad.
  • Tränar:Hudiksvalls FF (FM19)

Postad 15 January 2020 - 14:23 PM

Tror inte det finns ett generellt uttalat "bästa sättet att scouta på". Det beror ju på din personliga preferens och vilken typ av spelare du letar efter.

Det finns väldigt många sätt att hitta regens/unga spelare på, men jag skulle rekommendera att titta på den här videon för hjälp då den har hjälpt mig mycket. - https://youtu.be/-jdJU26hLJw ("FM20 Guide | How To Scout & Find Players in Football Manager 2020", AccessEuphoria)

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 15 January 2020 - 14:28 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar