Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM 20] Los Béticos

4 svar till detta ämne

#1   Wennstrom

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Liverpool & Rögle

Postad 16 January 2020 - 16:57 PM

Postad bild

En jämn röstning är avslutad och Real Betis blev laget som flest av er ville läsa om. Mitt intresse för FM20 har på sistone avtagit och jag har haft svårt att fastna för saves men förhoppningsvis är rapportskrivandet den motivationen jag behöver för en långkörare.

Real Betis har kommit en lång väg sedan återkomsten till La Liga 2015/16. Ex- VDn Lorenzo Serra Ferrer har möblerat om klubben och sedan hans intåg 2017 återstår det bara 3 spelare, Joaquin, Mandi och Sanabria som dessutom är utlånad. Numera kan klubben locka till sig spelare som Nabil Fekir, William Carvalho, Marc Bartra etc vilket inte skulle vara möjligt för bara några år sedan. Serra Ferrer lämnade Real Betis tillsammans med Quique Setien inför säsongen och mitt jobb blir att fortsätta med deras arbete och styra klubben mot toppen. För att göra detta kommer jag arbeta efter en värvningspolicy och femårsplan som jag tillsammans med styrelsen plockat fram. Vi har visionen att Real Betis ska bli det första laget utanför Madrid och Barcelona som vinner La Liga sedan Valencias triumf 2003/2004.

Mediatips: 9:a Arena: Estadio Benito Villamarín (60 721) Ekonomi: Rik
Ungdomsakademi: Bra Träningsanläggning: Exceptionell Bittra Rivaler: Sevilla

Värvningspolicy
> Satsa inhemskt.

> Värva smart, det ska finnas ett syfte bakom varje värvning.
> Ingen spelare skall behållas mot sin vilja.

> Får ej lov att gå minus under ett transferfönster

Femårsplan
2019/20 | Kvala in till Europa League
2020/21 | Utmana om Champions League platserna
2021/22 | Kvala in till Champions League
2022/23 | Utmana om ligatiteln
2023/24 | Fortsätta utmana om ligatiteln

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: 16 January 2020 - 22:50 PM

#2   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7467 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Man United

Postad 16 January 2020 - 17:15 PM

De har en jäkligt fin trupp, stort lycka till!

#3   Wennstrom

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 17 January 2020 - 14:45 PM

Postad bild

Övergångsfönstret | 19/20

Förstärkningar
Aleña (lån) | Comesaña | Torres
Eftersom vi redan har en slagkraftig trupp ville jag inte ändra allt för mycket. De tre värvningar vi gör är däremot starka sådana både ur ett ekonomiskt och kvalitativt perspektiv. Det första jag ville göra var att få in Aleña på lån, dels för att den återspeglar verkligheten men också kände jag att vi behövde få in två mitffältspjäser till. Aleña kommer förhoppningsvis bidra med sin kreativitet och offensiva skicklighet. Den andra mittfältaren som kommer in är Comesaña som är en ung men mångsidig mittfältare, han kan spela på alla mittfältsroller i min tänkta taktik och blir därför viktig för rotationen. Prislappen slutar på 72 500 000 kr vilket enligt mig är ett kap. Efter försäljningen av Mandi och Feddal var vi i starkt behov av att få in en ny mittback, Pau Torres blev till slut ersättaren. Sett till vad som fanns tillgängligt på marknaden och prislappen på 65 000 000 kr får det anses som en fullt duglig ersättare även om han inte besitter Mandis kvalitéer just nu är potentialen stor.
Summa: 137 500 000 kr

Förluster
Mandi | Loren | Barragán | Feddal
Förutom tappet av Mandi som blev oundvikligt när Inter kom in med ett bud på 200 000 000 kr tappar vi egentligen inte några större spelare. Loren, Barragán och Feddal hade alla tre fått knapert med speltid om de stannat, därför säljs de till en summa av 97 000 000 kr.
Summa: 297 000 000 kr

Netto: + 159 500 000 kr

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: Igår, 15:57 PM

#4   semco

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 54 Inlägg:

Postad 18 January 2020 - 00:09 AM

Mycket intressant lagval, kommer följas!

#5   Wennstrom

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad Igår, 15:52 PM

Postad bild

Spelartruppen 19/20 | Screen

Målvakter
Robles och Martin bildar en stark målvaktsuppsättning där ingen är given etta utan formen kommer avgöra vem som startar.

Försvarare
Vårt mittbackspar kommer främst bestå utav Sidnei och Bartra men planen är att Pau Torres sakta ska fasas in och sen ta över Sidneis plats. Det råder en stor konkurrens för ytterbacksplatserna, på båda kanterna finns det en offensivare ytterback och en som är något defensivt inriktad. Emerson och Moreno är det förstnämnda och kommer spela matcher där vi förväntas kontrollera matchen, medan Francis och Pedraza startar i de matcher där matchbilden är mer oviss.

Innermittfältare
Vår i särklass vassaste lagdel, här har vi en stor bredd och flera stjärnor. På det defensiva mittfältet hittar vi Carvalho som är lagets viktigaste spelare. Om de andra två platserna är det mer öppet, uttagningen kommer baseras på vilken typ av motståndare vi möter samt spelarnas dagsform. Fekir kan spela på alla offensiva positioner och kommer därför flyttas runt flitigt. Aleña och Canales tävlar om att bli lagets kreatör medan Guardado och Comesaña konkurrerar om den tredje platsen som spelmotorn.

Anfallare
Yttrar har vi gott utav och den som sticker ut mest är Tello som kommer att starta de flesta matcherna på vänsterkanten. Till höger finns det flera alternativ men det är Fekir som kommer få mest speltid. Juanmi, Joaquin och Lainez är alla fina ersättare så det lär säkerligen bli en hel del rotation. Late bloomern Borja Iglesias är egentligen vår enda renodlade anfallare och kommer därför spela de flesta matcher som han är tillgänglig i men skulle han gå sönder kan både Fekir och Juanmi hoppa in som anfallare. Tidigare nämnda Diego Lainez är en stor talang och kan mycket väl utvecklas till en världsstjärna, därför är det ingen omöjlighet att han blir utlånad för att få den speltiden han behöver.

Tre Stjärnor | Carvalho – Bartra – Fekir
Framtida Stjärna | Diego Lainez

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: Igår, 15:57 PM

2 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar