Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM20] The Road To Glory - Atalanta (Säsong 11)

101 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 20 February 2020 - 18:17 PM

Posted Image

Så var det äntligen dags för mig att öppna upp en ny saverapport här på forumet. Som jag har längtat men problemet har hela tiden varit frågeställningen “vilket lag ska jag vara och vad vill jag uppnå med rapporten?”. För att försöka bryta ner det så gott jag kan så handlar det om att hitta en klubb som har förutsättningar för att utvecklas men som kanske behöver tid på sig för att nå dit. Men, skulle jag känna att det går alldeles för bra eller att jag helt enkelt får sparken så finns det även möjlighet att avancera vidare i karriären, om än ett steg åt sidan eller kanske till och med ett steg tillbaka.

Med det sagt så fann jag till slut klubben jag tyckte passa bra att inleda i; Ligue 2-klubben Le Havre. Senast man spelade i Ligue 1 var säsongen 08/09 och sedan dess har man harvat runt i Ligue 2 i hela tio säsonger där man mestadels har landat på en plats på de övre halvan. Inför den här säsongen tippar media en sjätteplats och det är väl där vi kommer att utgå från och sakta men säkert arbeta oss uppåt till ett avancemang. Under tiden kommer vi försöka fokusera på att sätta en trupp innehållandes unga talanger, både egna men även utifrån, samt spetsa till med svenska namn. Den filosofin kommer jag att försöka bära med mig till vilken klubb jag än är verksam i.

Laddade ligor:
Posted Image England (3 divisioner)
Posted Image Frankrike (2 divisioner)
Posted Image Tyskland (2 divisioner) ej spelbar
Posted Image Italien (2 divisioner)
Posted Image Holland (2 divisioner) ej spelbar
Posted Image Skottland (2 divisioner) ej spelbar
Posted Image Spanien (2 divisioner)
Posted Image Sverige (2 divisioner) ej spelbar

Historik:
Säsong 1 :: Posted Image :: Le Havre
Säsong 2 :: Posted Image :: Le Havre
Säsong 3 :: Posted Image :: Blackburn
Säsong 4 :: Posted Image :: Toulouse
Säsong 5 :: Posted Image :: Toulouse
Säsong 6 :: Posted Image Posted Image :: Toulouse & England
Säsong 7 :: Posted Image :: England
Säsong 8 :: Posted Image :: England
Säsong 9 :: Posted Image :: Atalanta
Säsong 10 :: Posted Image :: Atalanta
Säsong 11 :: Posted Image :: Atalanta

Posted Image

#2   Jockonelli

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 81 Inlägg:

Postad 20 February 2020 - 23:34 PM

Stort lycka till!

#3   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 21 February 2020 - 18:26 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Inför säsongen 2019/20 :: -
Med ett spelsystem som inte riktigt motsvarade hur spelartruppen såg ut så krävdes det en del förändringar, om än billiga sådana eftersom vi är långt ifrån toppen av hyllan sett till spelare att hämta in. Man får även ha med i beräkningarna att en hel del spelare har såväl lämnat som tillkommit innan min ankomst vilket gjort att jag har fått tänka både en och två gånger sett till hur jag ska formera truppen i förhållande till spelsystemet, som för övrigt kommer att vara en 4-4-2.

Efter en timmes pusslande stod det klart vilka som behövde lämna och vilka positioner som behövde förstärkas där alternativen i anfallet var alldeles för lite samtidigt som konkurrensen på innermittfältet var extremt med hela tio spelare. I efterhand är jag ändå nöjd med förändringarna eftersom vi fick sålt de spelare som var överflödiga och vi hämtade in bra breddspelare utifrån, bland annat en fyra-miljonersvärvning från Paris Saint-Germain. Sett till det totala gör vi en rejäl ekonomisk förlust på 26,75 miljoner kronor men sett till de förändringarna under min regim så gör vi en vinst på 2,55 miljoner.

- :: Försäljningar :: -
Postad bild Hervé Bazile (3,75M) :: Postad bild Amos Youga (2M) :: Postad bild Baba Traoré (1,5M)
Utöver dessa spelare gick en hel del spelare på en fri transfer till andra klubbar med anledning av att de var överflödiga och tjänade en alldeles för hög summa för att enbart harva i reservlaget. Som sagt så fick vi bort exakt alla de spelare vi ville och alla inblandade parter är nöjda och tillfredsställda. Att vi lyckades tjäna 7,25 miljoner på ovanstående tre spelare ser jag som ett rejält plus i kanten.

- :: Nyförvärv :: -
Postad bild Alexandre Fressange (4M) :: Postad bild Marcos Alonso (0,7M) :: Postad bild Abou Es Sahhal (-) :: Postad bild Nick Okoro (-)
Förutom nyförvärv som målvakten Gorgelin, yttermittfältaren Mohamed, de två turkiska försvararna Ersoy och Mersa samt lånet av Tino Kadewere, som för övrigt var en Le Havre-spelare förra säsongen, så tillkom fyra nya ansikten i form av ovanstående. Fressange anlände i sluttampen av övergångsfönstret och blir ett bra komplement på högerkanten medan de resterande tre spelarna kommer att göra upp om platsen bredvid Kadewere i anfallet.

Totalt: + 2 550 000 kr

Postad bild

#4   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 22 February 2020 - 14:10 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Spelartruppen 2019/20 :: -
Med flera nya ansikten, även de som tillkom innan min ankomst, så är det ingen tvekan om att detta kan innebära en inledning av mer frågetecken än svar eftersom spelarna inte känner varandra så väl men även för att jag vill implementera ett nytt spelsystem till laget. Utöver det så har jag medvetet valt att satsa på yngre förmågor snarare än äldre och mer rutinerade för att jag vill bygga något långsiktigt med Le Havre. Dock ska man ha förståelse för att många av dessa spelarna redan nu visar sig kunna göra skillnad på planen.

- :: Målvakter :: -
Postad bild Mathieu Gorgelin :: 29 år
Postad bild Yahia Fofana :: 19 år
Postad bild André Costa Da Silva :: 18 år
Postad bild Melvin Zinga :: 17 år
Med tanke på att man endast får använda sig av en målvakt så kan fyra stycken kännas som ett rejält överflöd. Men det är endast Gorgelin som håller Ligue 2-nivå för tillfället där Fofana ses som det hetaste alternativet bakom. Da Silva kommer att vara ordinarie i reservlaget samtidigt som Zinga kommer att vara ordinarie i juniorlaget och på så sätt kommer samtliga fyra målvakter att få speltid. Tanken är att Gorgelin ska agera mentor till de tre andra under den kommande säsongen.

- :: Försvarare :: -

Postad bild Samba Camara :: 27 år :: MB
Postad bild Barnabás Bese :: 25 år :: HB
Postad bild Yacouba Coulibaly :: 25 år :: VB
Postad bild Umut Meras :: 24 år :: VB
Postad bild Fernand Mayembo :: 23 år :: MB
Postad bild Ertugrul Ersoy :: 22 år :: MB
Postad bild Woyo Coulibaly :: 20 år :: HB
Postad bild Arouna Sanganté :: 17 år :: MB
Det finns tre ganska så självklara spelare för startelvan i vänsterbacken Meras, mittbacken Ersoy samt högerbacken Bese av den enkla anledningen att de håller en högre nivå än sina konkurrenter. Den andra mittbacksplatsen kommer Camara och Mayembo göra upp om medan unge talangen Sanganté kommer att ses som fjärdevalet. Woyo och Yacouba Colibaly är kompetenta ersättare på respektive ytterbacksplats.

- :: Mittfältare :: -
Postad bild Alexandre Bonnet :: 33 år :: VM
Postad bild Jean-Pascal Fontaine :: 30 år :: CM
Postad bild Ebenezer Assifuah :: 26 år :: HM
Postad bild Victor Lekhal :: 25 år :: CM
Postad bild Ayman Ben Mohamed :: 25 år :: VM
Postad bild Papa Gueye :: 20 år :: CM
Postad bild Himad Abdelli :: 20 år :: CM
Postad bild Alexandre Fressange :: 18 år :: HM
Postad bild Daylam Meddah :: 17 år :: CM
Postad bild Abdoullah Ba :: 16 år :: CM
Här finner vi störst konkurrens och det på innermittfältet med hela sex spelare om två positioner. Dock är det rutinerade Fontaine som tillsammans med Lekhal kommer att bilda det ordinarie paret medan Gueye och Abdelli är paret bakom. Sist finner vi Meddah och Ba som kommer att få en hel del speltid i reservlaget. På kanterna är Assifuah och Bonnet tilltänkta startspelare men såväl Fressange som Mohamed är inte långt ifrån.

- :: Anfallare :: -
Postad bild Tino Kadewere :: 23 år
Postad bild Marcos Alonso :: 21 år
Postad bild Abou Es Sahhal :: 18 år
Postad bild Nick Okoro :: 18 år
Svenskbekantingen tillika inlånade Tino Kadewere ses som vårt absolut största hopp i anfallet den kommande säsongen. Han håller en hög nivå och bör kunna nå runt tio mål. Därefter har vi en nyanländ trio i form av Alonso, Es Sahhal och Okoro som gör upp om startplatsen bredvid där det i skrivande stund är fördel Alonso och det endast på grund av att han är äldst.

Postad bild

#5   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 23 February 2020 - 10:00 AM

Postad bild

The road to glory

- :: Hösten 2019/20 :: -
Första halvlek är avklarad och vi kan se tillbaka på en mycket positiv och produktiv period. Vi var, inför säsongen, tippade att hamna på sjätte plats men sett till prognosen efter halva säsongen så kan vi sikta något högre än så. Om vi bortser från december månad så förlorade vi inte en enda tävlingsmatch och bara det är ett stort kvitto på att vi har något stort på gång i Le Havre. Det har inte riktigt lossnat för våra anfallare, förutom spanjoren Alonso på sina åtta mål, men faktum är att vi ändå har lyckats vinna de flesta matcherna vilket kommer visa sig vara skillnad mellan direktuppflyttning och kval framåt våren.

Postad bild

Flest mål :: Marcos Alonso (8) :: Abou Es Sahhal (5)
Flest assist :: Himad Abdelli (5) :: Victor Lekhal (3)
Högst snittbetyg :: Jean-Pascal Fontaine (7,52) :: Himad Abdelli (7,35)

Som bekant är Marcos Alonso vår bästa målskytt hittills i Ligue 2 där Es Sahhal är näste man med tre mål färre. Därefter finner vi Okoro på två mål och Kadewere på, väldigt överraskande, ett mål. Unge Abdelli, som primärt konkurrerar med Lekhal, är vår bästa framspelare med fem assist hittills. Vad som dock sticker ut är vår innermittfältare Jean-Pascal Fontaine som har ligans bästa snittbetyg och det på 7,52 per match. Abdelli är ligans femte bästa spelare vilket talar för att innermittfältet har varit otroligt bra under hösten.

Postad bild

#6   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 23 February 2020 - 12:06 PM

Mycket trevlig rapport som vanligt Kaki! Bra jobbat, hoppas du på direkt uppflyttning eller känns det som att "det går för lätt" då?

#7   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 23 February 2020 - 12:20 PM

Visa inläggHanai skrev:

Mycket trevlig rapport som vanligt Kaki! Bra jobbat, hoppas du på direkt uppflyttning eller känns det som att "det går för lätt" då?
Tack så mycket! Bra fråga, jag kommer nog att ta det som det kommer. Det ska helt klart vara en realism i spelet men sen vill jag inte lämna när jag har roligt heller, för då kanske motivationen försvinner om jag går till ett lag där det inte går lika bra och hela saverapporten får ett abrupt slut. I grund och botten vill jag ha detta till en långkörare med en hel del lagbyten men när dessa sker får tiden och känslan för stunden utvisa. Vi får se helt enkelt :)

#8   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 23 February 2020 - 13:06 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Januarifönstret + Ungdomsintaget 2019/20 :: -
Det gick visserligen bra för oss men för att bibehålla och vidareutveckla spelet och inför kommande säsonger så behövdes ett par förändringar ske i Le Havre. Dels så vill jag föryngra truppen då vi spelar med allt mindre press eftersom vi egentligen inte ska ligga så här högt uppe i tabellen, men jag vill även ha in spelare som är bättre lämpade för taktiken och i en ålder där de utvecklas i paritet med den position de ska spela. Utöver det så har jag varit tydlig med en vilja att hämta spelare från Allsvenskan, eller i var fall svenska spelare, något som vi sakta men säkert börja lägga upp för, med start i detta transferfönster.

Postad bild Ayman Ben Mohamed (5M) :: Postad bild Ebenezer Assifuah (3,5M)
Två yttermittfältare i åldrarna 25 och 26 ses fortfarande som unga och utvecklingsbara men till mitt försvar så har de sökt mer speltid och är inte riktigt på den nivå de ska vara i med tanke på deras ålder. Att vi kammade hem 8,5 miljoner, plus potentiellt ytterligare en miljon för Assifuah, känns som välbehövligt inför den kommande presentationen av nyförvärven.

Postad bild Raimondo Lucera (0,6M) :: Postad bild Isak Bergmann Jóhannesson (16M)
Där har vi det; en spelare från Allsvenskan om än isländsk! Infiltrationen har börjat sakta men säkert och även om det kostade oss hela 16 miljoner så är det onekligen en spelare som mycket väl kan utvecklas till en startspelare i Le Havre om några år. Är tänkt som vänstermittfältare. Vårt andra nyförvärv, den italienske talangen Raimondo Lucera, är högermittfältare och kommer att konkurrera direkt med sommarens nyförvärv Fressange, en kamp som kommer bli otroligt spännande att följa.

Totalt: - 8 100 000 kr

- :: Ungdomsintag :: -
Postad bild Titouan Joubert :: Postad bild Aurélien Cretin :: Postad bild Julien Chevalier :: Postad bild Alassane Doumbia :: Postad bild Simone Ferri
Hela fem spelare fick slutligen ett ungdomskontrakt med Le Havre och det är verkligen något speciellt med Titouan Joubert som ser ut att kunna bli en fruktansvärt bra spelare inom några säsonger. Tyvärr har han inte riktigt snabbheten med sig vilket är en besvikelse eftersom han primärt är anfallare, men en omskolning till mittfältare kan möjligtvis vara en av planerna, alternativt att sälja honom för en fin peng eftersom såväl Chelsea som Liverpool har visat sitt intresse under vårkanten.

Postad bild

#9   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 23 February 2020 - 21:21 PM

Postad bild

The road to glory

:: Våren 2019/20 :: -
Då var även den andra halvleken färdigspelad och det går att konstatera att vi lyckades med bedriften att hålla undan konkurrenterna i ligan och bärga hem Ligue 2-titeln! Vi gör det på ett så pass övertygande sätt dessutom att vi inte förlorar en endaste match under våren, med undantag för cupförlusten på straffar mot Chamois Niortais under januari månad. Annars vinner vi 16 av 20 matcher i ligan vilket måste ses som en näst intill perfekt insats. Ha dessutom med i beräkningen att vi roterade en hel del under våren.

Postad bild

Flest mål :: Marcos Alonso (12) :: Tino Kadewere (12)
Flest assist :: Isak B. Jóhannesson (9) :: Himad Abdelli (8)
Högst snittbetyg :: Jean-Pascal Fontaine (7,51) :: Victor Lekhal (7,33)

Marcos blev, tillsammans med smått pånyttfödde Kadewere, lagets bästa målskytt i Ligue 2 den här säsongen. 12 strutar var och tillsammans med El Sahhal och Okoro står de för 38 av 91 mål, så man kan lugnt säga att det var många målskyttar i årets upplaga av Le Havre. Överraskande nog tog den isländska supertalangen Isak L2 med storm och stod för hela nio framspelningar, förutom sina fyra mål, och gick därmed med raska steg om Himad Abdelli som lagets bästa framspelare. Rutinerade Jean-Pascal Fontaine blev åter lagets och ligans bästa spelare sett till snittbetyg och vi hade väldigt många spelare inom topp tio.

Postad bild

#10   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 24 February 2020 - 12:36 PM

Postad bild

The road to glory

:: Inför säsongen 2020/21 :: -
Det har hänt väldigt mycket den gångna säsongen, inte minst med avancemanget till Ligue 1. Ekvationen av det är en välfungerande taktik som spelarna direkt tog till sig, spelare som har bokstavligen överpresterat och därigenom en väldigt sammansvetsad grupp. Lägg därtill en fingertoppskänsla gällande matchsnack inför och under matcherna som har varit skillnad mellan noll poäng och ett/tre poäng. Vi kommer därför att fortsätta med 4-4-2.

Flera av spelarna begärde helt naturligt en högre lön under sommaren men en som ändå var missnöjd med sin situation var målvakten Mathieu Gorgelin, vår förstemålvakt. Han ville gå till ett bättre lag, något jag såhär i efterhand inte riktigt känner att han gjorde. Vi lyckades förlänga låneavtalet med Tino Kadewere från Lyon, något som jag ansåg var en av våra viktigaste pusselbitar. Utöver det så såldes en hel del överflödiga spelare samtidigt som vi, på allvar, är igång med att värva svenska spelare och spelare från Allsvenskan.

:: Försäljningar :: -
Postad bild Mathieu Gorgelin (5M) :: Postad bild Fernand Mayembo (5M) :: Postad bild Alexandre Bonnet (-)
Som bekant såldes vår förstemålvakt Gorgelin på egen begäran. Han ville till en större klubb varpå Lens tydligen var en sådan. Mittbacken Mayembo blev bortkonkurrerad i samband med intåget av en ny mittback samtidigt som vår lagkapten Alexandre Bonnet gick gratis till Lorient eftersom jag kände att han inte längre höll måttet och hans ledaregenskaper går att ersätta med befintliga spelare i truppen. Utöver dessa så såldes även två spelare från det senaste ungdomsintaget som gav oss 14,5 miljoner kronor.

:: Nyförvärv :: -
Postad bild Tino Kadewere (Lån) :: Postad bild Niclas Eliasson (-) :: Postad bild Adam Ben Lamin (16M) :: Postad bild Isak Pettersson (9M)
Även här har Kadewere redan presenterats högre upp och kommer med sin rutin att vara en av våra viktigaste spelare den kommande säsongen. Niclas Eliassons kontrakt med Bristol City löpte ut och passade perfekt in som ersättare till Bonnet på vänstekanten. Adam Ben Lamin är en spelare som kommer att passa bra i mittbacksuppsättningen och en klar ersättare till Mayembo. Eftersom Gorgelin lämnade behövde vi få in en kvalitativ målvakt vilket vi fann i Isak Pettersson från Norrköping där nio miljoner känns som rena rama rånet.

Totalt: - 1 000 000 kr

Postad bild

#11   platini

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 108 Inlägg:
  • Yrke:Underhållsingenjör
  • Favoritlag:AS Roma, Liverpool

Postad 24 February 2020 - 13:49 PM

Oh, fina fina Le Havre!

Grattis till uppflyttningen även om det kanske blev lite väl enkelt ;)

#12   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 24 February 2020 - 17:16 PM

Postad bild

The road to glory

:: Spelartruppen 2020/21 :: -
Det kanske låter tjatigt men jag vill påtala än en gång att vi nu är inne i infiltreringen av svenska spelare i laget och det känns väldigt roligt eftersom vi nu kan erbjuda spel mot väldigt bra motståndare i varje match. Fortsätter vi med den härliga sammansvetsningen även den kommande säsongen så ser jag ingen omöjlighet att vi klarar oss kvar i Ligue 1 heller utan har något riktigt stort på gång. Det blir dessutom helt andra summor en division upp och förhoppningen är att vi på sikt kan utmana om en Europa-plats.

- :: Målvakter :: -
Postad bild Isak Pettersson :: 23 år
Postad bild Yahia Fofana :: 20 år
Postad bild André Costa Da Silva :: 19 år
Postad bild Melvin Zinga :: 18 år
Gorgelin ut, Pettersson in. Tycker att vi gör ett steg uppåt i kvaliteten eftersom jag anser att Isak är bättre än Mathieu samtidigt som talangtrion Fofana, Da Silva och Zinga har utvecklats fint den gångna säsongen. Dock har vi avancerat uppåt till L1 vilket också gör att talangtrion har en bra bit kvar innan någon av dem är redo för spel i vårt A-lag på heltid. Samtliga spelare kommer därför att fortsätta i sina roller från förra säsongen.

- :: Försvarare :: -
Postad bild Samba Camara :: 28 år :: MB
Postad bild Barnabás Bese :: 26 år :: HB
Postad bild Yacouba Coulibaly :: 26 år :: VB
Postad bild Umut Meras :: 25 år :: VB
Postad bild Ertugrul Ersoy :: 23 år :: MB
Postad bild Woyo Coulibaly :: 21 år :: HB
Postad bild Adam Ben Lamin :: 19 år :: MB
Postad bild Arouna Sanganté :: 18 år :: MB
Här har vi också en skillnad gentemot föregående säsong där Ben Lamin direkt ersätter Mayembo i rangordningen. Vi har alltså en ordinarie fyrbackslinje i Bese, Camara, Ersoy och Meras där alla andra som inte räknats upp ses som ersättare. Något oroad eftersom Woyo inte riktigt utvecklats i samma takt som alla andra spelare och därför kan högerkanten bli något sämre i kvalitet om Bese åker på en skada.

- :: Mittfältare :: -
Postad bild Jean-Pascal Fontaine :: 31 år :: CM
Postad bild Victor Lekhal :: 26 år :: CM
Postad bild Niclas Eliasson :: 25 år :: VM
Postad bild Pape Gueye :: 21 år :: CM
Postad bild Himad Abdelli :: 21 år :: CM
Postad bild Raimondo Lucera :: 20 år :: HM
Postad bild Alexandre Fressange :: 19 år :: HM
Postad bild Daylam Meddah :: 18 år :: CM
Postad bild Isak B. Jóhannesson :: 17 år :: VM
Postad bild Abodoullah Ba :: 17 år :: CM
Vår kapten har vandrat vidare i karriären och ersätts på planen av svenske Eliasson till vänster. Som kapten ersätts han av rutinerade Fontaine som är vår absolut bästa spelare sett till förra säsongens prestationer men även erfarenheter han bär med sig. Annars är det inga direkta förändringar. Lekhal och Fontaine i mitten, Eliasson till vänster och Lucera till höger, som var riktigt bra under våren. Fressange och Jóhannesson är dugliga ersättare på kanterna medan Gueye och Abdelli är paret bakom det ordinarie innermittfältsparet och Meddah/Ba kommer att få sin primära speltid i reservlaget den kommande säsongen.

- :: Anfallare :: -
Postad bild Tino Kadewere :: 24 år
Postad bild Marcos Alonso :: 22 år
Postad bild Abou Es Sahhal :: 19 år
Postad bild Nick Okoro :: 19 år
Som bekant är Tino Kadewere självskriven i startelvan, om han nu inte åker på en lång period utan att göra mål igen det vill säga. Marcos Alonso hade en fin målskörd förra året men sättet som Abou Es Sahhal har utvecklats på talar för en jämn kamp även i år. Nick Okoro är vårt fjärdeval men lyckas ändå få in mål då och då vilket känns som ett bra komplement till de andra tre anfallarna.

Postad bild

#13   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 25 February 2020 - 11:11 AM

Postad bild

The road to glory

- :: Hösten 2020/21 :: -
De fem första månaderna med tävlingsmatcher är avklarade och jag vet verkligen inte var jag ska börja någonstans med att summera höstens bravader. Det har gått över förväntan, det är inget snack om saken, men att vi ska ligga på en delad förstaplats men med en betydligt bättre målskillnad är helt bisarrt. Jag är helt chockad och oförstående med hur vi faktiskt lyckats med den här bedriften men det är bara att fortsätta i samma anda och hoppas på att vi möjligtvis kan landa på en Europa-plats redan i år. Vi förlorade endast en match vilket vi gjorde precis innan årsskiftet, har gjort har gjort 50 mål och släppt in endast 16 mål på 19 matcher.

Postad bild

Flest mål :: Abou Es Sahhal (15) :: Tino Kadewere (7)
Flest assist :: Jean-Pascal Fontaine (8) :: Himad Abdelli (6)
Högst snittbetyg :: Jean-Pascal Fontaine (7,77) :: Abou Es Sahhal (7,74)

Vår anfallare Abou Es Sahhal har varit i en otrolig målform under hösten och leder faktiskt skytteligan med sina 15 mål, tillsammans med Mauro Icardi i Paris SG. Tino är en bit ifrån men gör det bra med att arbeta utan boll också för att ge ytor till Es Sahhal. Vår underbara kapten Jean-Pascal Fontaine är ligans näst bästa framspelare och ligans bäste spelare sett till snittbetyg; han har helt enkelt varit fenomenal på alla sätt och vis. Himad Abdelli visar fortfarande att han har ett öga för att hitta de avgörande passningarna även på en högre nivå.

Postad bild

#14   Jockonelli

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 81 Inlägg:

Postad 26 February 2020 - 09:10 AM

Jävlar i min låda, vilken taktik spelar du med?

Snyggt jobbat, hoppas du kan bibehålla positionen - vart är PSG i tabellen?

#15   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 26 February 2020 - 09:31 AM

Visa inläggJockonelli skrev:

Jävlar i min låda, vilken taktik spelar du med?

Snyggt jobbat, hoppas du kan bibehålla positionen - vart är PSG i tabellen?
Jag kör med min 442-taktik jag har lagt upp här på forumet. Du hittar den HÄR. Tog fram den under min förra saverapport, med Manchester United.

Tack så mycket! Om du klickar på bilden med tabellen så kommer du se hela :)

#16   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 26 February 2020 - 15:26 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Januarifönstret + Ungdomsintaget 2020/21 :: -
Eftersom det har gått så pass bra fanns det egentligen inte några direkta svar sett till spelare på vad vi faktiskt kan göra bättre utan det handlade istället om att förlänga kontrakt och hålla hårt i de spelare som redan finns i laget. Men som undertecknad hintat om tidigare fanns det ett litet svart hål bakom vår ordinarie högerback, något vi utnyttjat vår scout till under hösten. I övrigt så fick vi till en rekordförsäljning till en storklubb, något ni kan läsa mer om nedan.

Postad bild Titouan Joubert (80M)
Det blev till slut en flytt för vår supertalang Titouan Joubert som för snart ett år sedan dök upp bland det nya ungdomsintaget. Snacket har väl funnits där redan sedan i somras men mynnade aldrig ut i något konkret bud men under december månad började det ta fart igen och till bjöd storklubben Chelsea in mig till förhandlingar, något som jag godtog efter en kortare tids förhandling. Jag landade ett bud på 80 miljoner direkt ner i kassakistan plus 50 procent av nästa försäljning, inte vinst utan försäljning. Med tanke på potentialen hos spelaren så kan detta visa sig vara en otroligt bra förhandling de kommande åren.

Postad bild Asanele Velbhayi (2,5M) :: Postad bild Linus Wahlqvist (25M)
Sydafrikanen Asanele blev redan klar i våras men på grund av hans ålder var det inte förrän under januari månad detta året som han blev fysiskt klar för Le Havre. Summan på 2,5 miljoner kronor är otrolig med tanke på hans potential och vi kan mycket väl göra en stor ekonomisk vinst på honom i framtiden. Som bekant har vi länge letat efter en kvalitativ högerback vilket vi fann i svenske Linus Wahlqvist från Dynamo Dresden. Han kommer att direkt konkurrera med Barnabás Bese medan Woyo Coulibaly blir nedskickad i reservlaget.

Totalt: + 52 500 000 kr

- :: Ungdomsintag :: -
Postad bild Yannick Menard :: Postad bild Julien Jan :: Postad bild Jean-Pierre Lambert :: Postad bild Frédéric Hamel :: Postad bild Enzo Brossard
Ytterligare ett ungdomsintag som genererar superintressanta talanger. Den här gången kan vi konstatera att såväl Yannick Menar som Julien Jan besitter en speciell talang som vi förhoppningsvis kan ta tillvara på rent utvecklingsmässigt och antingen slussa in dem i A-laget på sikt eller sälja för en bra summa pengar.

Postad bild

#17   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 26 February 2020 - 22:32 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Våren 2020/21 :: -
Tro det eller ej, men vi lyckades nästan hålla den fantastiska formen vi jobbat ihop under hösten även under våren, med vissa undantag. Helt logiskt skulle vi inte konkurrera om Ligue 1-titeln men i slutändan kan vi konstatera att vi endast hamnade på ett poäng bakom vinnarna Paris SG vilket är helt osannolikt för en nyuppflyttad klubb med knappa förändringar och en ekonomi som är beroende av att sälja spelare. Men vi lyckades och nästa säsong är det dags för Champions League! Vi mäktade dessutom med 83 mål fram och 26 mål bakåt på 38 matcher vilket är näst bäst i båda kategorier.

Postad bild

Flest mål :: Abou Es Sahhal (22) :: Tino Kadewere (14)
Flest assist :: Jean-Pascal Fontaine (12) :: Raimondo Lucera (9)
Högst snittbetyg :: Jean-Pascal Fontaine (7,64) :: Abou Es Sahhal (7,52)

Abou Es Sahhal fortsatte med sin fina målform och kom till slut tvåa i skytteligan. Även Tino Kadewere var med högre upp i skytteligan, om än en bra bit ifrån den absoluta toppen. Vi går vidare; Jean-Pascal Fontaine var en av årets bästa fotbollsspelare även den här gången. Näst bäst snittbetyg och tredje flest assist talar för att han har varit grym säsongen rakt igenom. Raimondo Lucera har varit en positiv överraskning även om han har hållit en hög och jämn nivå under hela säsongen.

Postad bild

#18   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 27 February 2020 - 08:08 AM

Postad bild

The road to glory

- :: Le Havre :: -
Två säsonger har jag varit i Le Havre och det har varit en otroligt intensiv period med ständiga framgångar däribland en förstaplats i Ligue 2 och andraplats säsongen efter i Ligue 1, toppat med en massa spännande talanger men även svenska spelare och en viss Jean-Pascal Fontaine som jag kommer bära med i mitt hjärta ett tag framöver. Men alla sagor har ett slut och det är just där jag är nu med Le Havre; det är dags att sätta punkt för det här samarbetet. Det hade naturligtvis varit spännande att göra en Europa-resa med Le Havre men samtidigt känner jag att jag inte kan föra laget längre än vad jag faktiskt har gjort i förhållande till hur snabbt det faktiskt har gått och det är således anledningen till att jag har valt att säga upp mig från klubben, ett år innan mitt kontrakt löper ut.

Vad väntar härnäst? Det ska vara en utmaning, inte en servering, vilket kan betyda en klubb i såväl högsta som näst högsta divisionen. Jag är absolut inte främmande för att ta över en klubb i Frankrike, heller inte i redan nämnda näst högsta divisionen utan det handlar mer om vad magkänslan säger om den klubb som erbjuder mig ett kontrakt. Efter första säsongen hörde Lille av sig med ett lukrativt erbjudande men jag kände samtidigt att vi kunde göra minst ett lika bra jobb i Le Havre, något jag även bevisade med råge. Även Bournemouth och Newcastle hörde av sig under årsskiftet men då var det inte läge alls att byta klubb. Så vad för klubb som dyker upp framför mig härnäst är väldigt ovisst.

Postad bild

#19   Jockonelli

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 81 Inlägg:

Postad 27 February 2020 - 08:24 AM

Superspännande, kul att se vilka lag som är intresserade efter dina framgångar!

#20   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:

Postad 29 February 2020 - 09:33 AM

Postad bild

The road to glory

- :: Blackburn :: -
Flera storklubbar var på jakt efter en ny huvudtränare under sommaren men eftersom jag inte riktigt kunde välja och vraka mellan klubbarna på de översta hyllorna trots mina framgångar så fanns där ändå en handfull alternativ, mestadels i England. Valet föll till slut på Blackburn, en klubb som säsongen 2011/12 trillade ner från Premier League och så sent som 2016/17 åkte ner ända till League One. Man studsade dock tillbaka direkt och har därefter, i ordning, hamnat på plats 15, 7 samt 11 och inför den här säsongen hoppas man på en plats på den övre halvan av Championship.

Varför det i slutändan blev Blackburn Rovers beror på bland annat spelarmaterialet men även faciliteterna som ligger på en bra nivå. Med lite kärlek kan vi definitivt landa en kvalplats till Premier League. Noterbart är att ekonomin i Blackburn är på en helt annan nivå än i Le Havre men samtidigt är priset för en spelare i England betydligt högre än i Frankrike så det jämnar med all förmodan ut sig i längden. Kontraktet är skrivet över två säsonger och lönen höjdes avsevärt utan att gå in på exakta siffror.

Postad bild

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar