Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM20] The Road To Glory - Liverpool säsong 2036/37

141 svar till detta ämne

#101   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2166 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 31 March 2020 - 19:52 PM

Haha, grattis! :)

#102   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 02 April 2020 - 18:34 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Inför säsongen 2029/30 :: -
Vi hade redan våra så kallade nyförvärv i klubben och det i reservlaget. Det var äntligen dags för vår “morgondagens Atalanta”-elva att få träda in i seniorlaget och därmed krävdes det en del försäljningar. Förutom spelare som såldes till höger och vänster lades fokus på att förlänga med en handfull spelare vars kontrakt löpte ut efter säsongen. De två senaste säsongerna har vi spräckt miljard-strecket vilket vi även gjorde den här gången.

- :: Försäljningar :: -
Postad bild Ebrima Colley (600M) :: Postad bild Raúl Moro (500M) :: Postad bild Degnand W. Gnonto (400M)
Tio spelare såldes under sommarens transferfönster där nio av dem ingick i seniortruppen och den sista var en av de största talangerna i klubben. Colley var en spelare jag förväntade mig skulle lämna i vilket fall som helst och var faktiskt väldigt lättad när han äntligen skrev på för Inter, även om det är en konkurrerande klubb till oss. Annars var det egentligen förväntat att resterande spelare skulle lämna. Den senaste säsongen handlade om att avgöra vilka som skulle få lämna och vilka som skulle få stanna.

- :: Nyförvärv :: -
Det blev som bekant inga nyförvärv annat än att vi flyttade upp en hel startelva från reservlaget.

Totalt: + 2 095 000 000 kr

Postad bild

#103   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 04 April 2020 - 11:02 AM

Postad bild

The road to glory

- :: Spelartruppen 2029/30 :: -
Halva truppen är på ett sätt nya men samtidigt har de spelat ihop under två säsonger, spelat under samma taktik och blivit tränade av våra tränare också, så på förhand tror jag att de kommer att acklimatisera sig ganska så väl. Flera spelare har länge varit redo för den här nivån men då jag har haft detta lite som ett projekt så har jag varit benhård och ville ha dem samlade.

- :: Målvakter :: -
Postad bild Alessandro Plizzari :: 29 år
Postad bild Jacob Karlsson :: 19 år
Plizzari vann till slut kampen om platsen mellan stolparna över Gasparini trots utlåning i början av sin sejour i Atalanta. I Plizzari har vi en målvakt av den högre rangen och är dessutom i sin bästa ålder. Bakom honom finner vi den svenska målvaktstalangen Jacob som är ordinarie målvakt i U21-landslaget och är en kompetent spelare sett till nivån i Serie A.

- :: Försvarare :: -
Postad bild Davide Bettella :: 29 år :: MB :: Stjärnspelare
Postad bild Antonino Fradella :: 28 år :: HB
Postad bild Marco Romano :: 25 år :: VB
Postad bild Dario L. Ravani :: 21 år :: MB
Postad bild Fabio Ferrari :: 20 år :: MB
Postad bild Matteo Scaparra :: 20 år :: HB
Postad bild Thomas Östlund :: 19 år :: VB
Postad bild Edwin Björck :: 19 år :: MB :: Superlöfte
Här har det, likt de andra lagdelarna, hänt otroligt mycket. Bettella är vår stjärnspelare och det finns inte riktigt någon spelare som ens är i närheten av honom. Bredvid honom tar Ravani helt logiskt plats och Fradella till höger samt Romano till vänster. Scaparra, Ferrari, Björck och Östlund är spelarna underifrån som kommer ingå i reservelvan.

- :: Mittfältare :: -
Postad bild Eliot Matazo :: 27 år :: CM
Postad bild Bozidar Draskovic :: 26 år :: VM :: Stjärnspelare
Postad bild Mauro Sergi :: 21 år :: CM
Postad bild Simone Stefani :: 20 år :: VM :: Superlöfte
Postad bild Carlo Capitanio :: 20 år :: CM
Postad bild Jesús Guerrero :: 19 år :: HM
Postad bild Kjell Lindén :: 19 år :: HM
Postad bild Salvatore Cavallaro :: 18 år :: CM
Matazo och Draskovic är med sina 27 respektive 26 år betydligt äldre än resterande spelare men också numret bättre än de andra. Sergi och Guerrero fyller ut platserna eftersom Lindén, Capitanio, Cavallaro och Stefani kommer underifrån. Det är dock en jämn kamp mellan de två äldre spelarna men här ser jag Draskovic som en stjärnspelare.

- :: Anfallare :: -
Postad bild Gianluca Esposito :: 24 år
Postad bild Nino Coutant :: 21 år :: Stjärnspelare
Postad bild Pascual Insa :: 20 år
Postad bild Nikola Zjaca :: 19 år :: Superlöfte
Tänk att vara 24 år och äldst på sin lagdel. För Espositos del är det så men han är också den som på sikt kommer ses kampera om att vara första anfallare att bli inbytt. Men den här säsongen kommer han att bilda anfallspar med Nino Coutant, en spelare som haft en riktigt härlig utveckling förra säsongen och som vi ser som en av våra tre stjärnspelare i laget. Insa och Zjaca går en spännande framtid tillmötes.

Postad bild

#104   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 04 April 2020 - 13:43 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Hösten 2029/30 :: -
Det är alltid lika roligt varje gång jag ska skriva dessa rapporterna. Hur ska jag inleda utan att verka repetitiv i mitt skrivande? Likt alla andra år har vi genomfört en fantastisk höst och på något vänster har vi lyckats behålla den form som vi avslutade förra säsongen med dessutom. Trots elva nya spelare är vi lika fenomenala och på 16 matcher i Serie A har vi vunnit 13 stycken, spelat oavgjort tre gånger och således inte förlorat en enda match. Trots det ligger vi på andra plats men endast ett poäng bakom storklubben Juventus.

I Champions League har vi varit minst lika duktiga. Tottenham, Barcelona och Dinamo Zagreb blev våra motståndare i gruppspelet och en 6-0 vinst på hemmaplan mot kroaterna öppnade upp hela turneringen för vår del. Därefter fick vi 1-1 borta mot Spurs, krossade Barcelona med 6-1 på hemmaplan och städade av dem med 4-0 på bortaplan innan Dinamo bortaslogs med 2-0. Vi var då redan klara för avancemang och firade det genom en komfortabel 2-1 vinst med reservelvan mot Spurs. I första utslagsrundan väntar Toulouse vilket blir ett kärt återseende för undertecknad.

Postad bild

Flest mål :: Nino Coutant (13) :: Gianluca Esposito (7)
Flest assist :: Bozidar Draskovic (5) :: Lindén/Guerrero (4)
Högst snittbetyg :: Nino Coutant (7,72) :: Bozidar Draskovic (7,63)

Som väntat är Coutant vår bästa målskytt, Draskovic vår bästa framspelare och de ligger på andra respektive tredje plats i snittbetygsligan. De bär laget på sina axlar men spelarna bakom, såväl startspelare som reservspelare, ligger också de på en otroligt hög nivå. Högermittfältaren Kjell Lindén är ett av de bättre exemplen på det som kanske inte får lika mycket speltid som han önskat men likväl står han där med fyra framspelningar och har en hög lägstanivå.

Postad bild

#105   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 05 April 2020 - 17:31 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Januarifönstret + Ungdomsintaget 2029/30 :: -
Som ni kan föreställa er så fanns det inget intresse från vår sida att hämta in nya spelare ifall inga spelare såldes. Och eftersom vi förnyade flera spelares kontrakt för att undvika det som hänt de två senaste åren där flera tongivande spelare försvunnit, så var januarifönstret på så sätt onormalt lugnt. Vi har över fem miljarder på banken och kunde därför erbjuda lukrativa avtal till de spelare som potentiellt skulle vilja lämna på grund av chans till högre lön.

-

-

- :: Ungdomsintag :: -
Postad bild Mario Lilander
Ja, här bar det inte frukt den här gången - förutom Mario Lilander. Estländaren tillika högerbacken ser väldigt intressant ut och min AfU höjer honom till skyarna. Kan det bli en högerback av högsta rang, månntro? Vi kommer naturligtvis göra allt i vår makt för att ge honom rätt verktyg för att nå sin fulla potential.

Postad bild

#106   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 17:57 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Våren 2029/30 :: -
Var börjar vi någonstans efter en sådan här säsong? Efter en inledande höst som var hur bra som helst så lyckades vi behålla manskapet under januarifönstret. Däribland tog vi en vinst mot Lazio som innebar att vi kunde titulera oss Italienska Supercupmästare. Formen på alla fronter fortsatte och tog vinst efter vinst vilket till slut innebar att vi var klara för final i såväl den italienska cupen som i Champions League. Inte nog med det så var vi mitt uppe i en het toppstrid om ligatiteln mot självaste Juventus.

I slutet av säsongen, med endast fem matcher kvar, inklusive två cupfinaler, ställdes vi först mot Juventus borta i Serie A. En vinst där och du kan nästan garantera att du vinner Scudetton. Sagt och gjort så gick vi ett högmotiverat Atalanta in och fullständigt körde över motståndarna med hela 4-0. Tre dagar senare var det cupfinal och här tänkte jag att Juventus var otroligt revanschsugna. Någon form av revansch fanns där men det räckte endast till ett mål, jämfört med våra fyra, och vi kunde titulera oss italienska cupmästare. Två matcher mot två bottenlag i Serie fick våra reserver ta hand om innan finalen av Champions League skulle börja. Arsenal hade något överraskande tagit sig till final men har byggt ett otroligt fint lag de senaste åren med bland andra Mejbri och Alexander Isak i spetsen. Jag skulle ljuga om jag sa att det var en jämn match utan vi var helt enkelt det bättre laget vilket också syntes på resultatet. 2-0 och vi vann därmed alla ligor och turneringar som vi medverkade i den här supersäsongen!

Postad bild

Flest mål :: Nikola Zjaca (22) :: Nino Coutant (19)
Flest assist :: Kjell Lindén (13) :: Jesús Guerrero (9)
Högst snittbetyg :: Simone Stefani (7,64) :: Nino Coutant (7,57)

Coutant var vår bästa målskytt till den absolut sista matchen när svenske supertalangen Zjaca gjorde fyra mål i en och samma match. Han, likt andra spelare, har gått från klarhet till klarhet och konkurrensen under sista månaderna var otroligt tuff på alla positioner och lagdelar. Kjell slog assistrekord och Stefani bänkade Draskovic. Nino Coutant är en av världens bästa spelare och är också en som har framtiden för sig då han trots allt endast är 22 år.

Postad bild

#107   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 11 April 2020 - 14:43 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Inför säsongen 2030/31 :: -
Till sist bestämde jag mig för att bryta mina egna normer och fortsätta efter tre säsonger i en och samma klubb. Anledningen stavas utveckling av spelare då jag tycker att det fortfarande finns mycket intressant att se fram emot. Sakta men säkert börjar det dock kännas färdigt i Italien och speciellt efter supersäsongen vi precis spelat färdigt. Nu går vi in i den nya säsongen som en av världens absolut bästa fotbollsklubbar tack vare alla titlar vilket gör att vi inte längre ses som underdogs utan bland de favorittippade. Sett till spelarmaterialet så behövdes det således ske några förändringar för att hänga med det här favoritskapet och med alla pengar på banken så kändes det inte mer än rätt att faktiskt utnyttja dessa nu.

Postad bild Gianluca Esposito (600M) :: Postad bild Marco Romano (300M) :: Postad bild Antonino Fradella (300M)
Även fina historier har också ett slut och så skulle jag vilja beskriva högerbacken Fradellas sejour i Atalanta. Men i takt med att vi har blivit en allt bättre klubb och han inte blir äldre så kändes det dags att skiljas åt. Romano har en liknande historia men är en spelare som tyvärr inte tog det sista klivet till att bli en storspelare. Anfallaren Esposito lämnade också vilket blev en superaffär för oss. För två säsonger sedan kom han från Cosenza för blott 165 miljoner och nu lämnar han för Arsenal och summan landar alltså på 600 miljoner. Det blev en konkurrenssituation utan dess like i samband med att vi tog in en världsspelare på hans position.

Postad bild Jesus Toldrà (1,2Md) :: Postad bild Franco Comas (800M) :: Postad bild Mustafa Tran (800M)
Aldrig tidigare har jag lagt så mycket pengar på så få spelare men i takt med att vi har blivit en storklubb så var det en nödvändighet. Jesus Toldrà är, trots sin unga ålder, redan nu en av världens bästa anfallare och passar perfekt in i vårt anfall som en offensivt spelande forward. Attributen talar för sig självt. Även Franco Comas och Mustafa Tran är bland de absolut bästa i världen på sin position och även de är väldigt unga sett till sin förmåga vilket passar bra i en så pass ung trupp som vi har. Nivån har höjts avsevärt sedan deras ankomst.

Totalt: - 1 600 000 000 kr

Postad bild

#108   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 12 April 2020 - 09:34 AM

Jesus, vad bra han tjänar. 3 mille per vecka skojar man inte bort.

#109   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 12 April 2020 - 12:38 PM

Hanai skrev:

Jesus, vad bra han tjänar. 3 mille per vecka skojar man inte bort.
Han tjänar mest i laget, såklart, men de som är bakom honom ligger på över 2 miljoner. De kan kännas som giriga men i takt med såväl framgång som mer pengar på banken så är det en naturlig väg att gå - att höja deras löner!

#110   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 12 April 2020 - 18:09 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Spelartruppen 2030/31 :: -
Trots att jag har ett så pass ungt lag till mitt förfogande så vill jag sträcka mig så långt att säga att jag inte har haft en bättre trupp tidigare under alla dessa säsonger, vilket inte är så konstigt med tanke på vad vi vann under föregående säsong. Förmodligen kommer vi inte vinna allt i år igen men vi kommer definitivt att bjuda upp till dans och försöka försvara alla titlar, allt annat vore amatörmässigt.

Postad bild Alessandro Plizzari :: 30 år
Postad bild Jacob Karlsson :: 20 år
Vi har numera två landslagsmålvakter i uppsättningen men ingen har en startplats i sitt respektive landslag. Plizzari fortsätter återigen som förstamålvakt men Karlsson har utvecklats till en riktigt fin spelare de senaste säsongerna och jag känner mig nu säker med att spela även honom i större och viktigare matcher.

Postad bild Davide Bettella :: 30 år :: MB :: Stjärnspelare
Postad bild Franco Comas :: 25 år :: VB
Postad bild Mustafa Tran :: 23 år :: HB
Postad bild Dario L. Ravani :: 22 år :: MB
Postad bild Fabio Ferrari :: 21 år :: MB
Postad bild Matteo Scaparra :: 21 år :: HB
Postad bild Thomas Östlund :: 20 år :: VB
Postad bild Edwin Björck :: 20 år :: MB
Lagdelen har blivit betydligt yngre men betydligt bättre sedan Comas och Trans ankomst. Tillsammans med vår lagkapten Bettella har vi tre ordinarie spelare i backlinjen. Den sista mittbacksplatsen kommer Ravani, Ferrari och Björck helt öppet att konkurrera om vilket kan kännas som lite för bra men samtidigt har jag därför råd att tappa en spelare om denne skulle bli missnöjd över sin speltid.

Postad bild Eliot Matazo :: 28 år :: CM
Postad bild Bozidar Draskovic :: 27 år :: VM
Postad bild Mauro Sergi :: 22 år :: CM
Postad bild Simone Stefani :: 21 år :: HM
Postad bild Carlo Capitanio :: 21 år :: CM
Postad bild Jesús Guerrero :: 20 år :: HM
Postad bild Kjell Lindén :: 20 år :: HM
Postad bild Salvatore Cavallaro :: 19 år :: CM
Inga förändringar alls på den här lagdelen utan de fortsätter precis som förra säsongen. Draskovic, Matazo, Capitanio och Lindén är de jag har valt att starta med under försäsongen men som ni kan föreställa er så är platserna väldigt öppna. Alla spelare, även tonåringen Cavallaro, är redo och tillräckligt bra för en startplats i laget.

Postad bild Jesus Toldrà :: 23 år :: Stjärnspelare
Postad bild Nino Coutant :: 22 år
Postad bild Pascual Insa :: 21 år
Postad bild Nikola Zjaca :: 20 år :: Stjärnspelare
Det kan verka galet men jag bestämde mig till slut för att utnämnda svenske Nikola Zjaca till en av våra stjärnspelare och det beror till stor del på antalet mål han gjorde förra säsongen men även hur bra han har blivit sedan han kom till klubben. Tillsammans med nyförvärvet och världsanfallaren Jesus Toldrà bildar de anfallspar och förpassar därmed Coutant till bänken.

Postad bild

#111   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 13 April 2020 - 14:55 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Hösten 2030/31 :: -
Om vi gjorde det bra i Serie A förra säsongen så gör vi det ännu bättre i år, vilket är en mening jag nästan har kunnat säga efter varje höst. Men på 18 matcher i serien har vi vunnit 17 och spelat oavgjort en och det mot titelutmanaren Juventus vilket jag ser som extremt bra. 60 mål gjorda och endast sex mål insläppta samtidigt som vi har hela nio poäng ner till andraplacerade Milan säger en hel del om hur förbannat bra vi har varit under hösten.

I Champions League fick vi Porto, Dortmund och Lokomotiv Moskva och här var det bara snack om att vi ska gå vidare till slutspelet och Moskva ska agera slagpåsar. Det handlade alltså om Porto och Dortmund i kampen om andraplatsen och det blev till slut det portugisiska laget som drog det längre strået samtidigt som vi vann sex av sex matcher. I första slutspelsomgången ställs vi mot Lyon och det är nu turneringen börjar för oss. Noterbart att vi vann den europeiska Supercupen mot Manchester United med 1-0 precis innan Seria A började.

Postad bild

Flest mål :: Zjaca/Toldrà (11) :: Nino Coutant (8)
Flest assist :: Kjell Lindén (5) :: Cavallaro/Draskovic/Capitanio/Coutant (4)
Högst snittbetyg :: Salvatore Cavallaro (7,99) :: Bozidar Draskovic (7,91)

Och som jag förutspådde har vi tre anfallare av högsta klass där Zjaca och Toldrà delar på förstaplatsen i skytteligan med sina elva mål tillsammans med Milans Rafael Leão medan Coutant ligger på femteplats. Intressant här är att Andrea Pinamonti nu gått till Juventus och ligger på fjärdeplats i skytteligan. Går vi till antalet assist så är det inte riktigt någon som sticker ut men många har varit delaktiga. Högst snittbetyg har unge Cavallaro vilket också är bäst i hela Serie A. Faktum är att på hela listan med 20 spelare så har vi med elva representanter från Atalanta där vi har fyllt upp de fyra första platserna dessutom.

Postad bild

#112   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 13 April 2020 - 19:01 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Januarifönstret & Ungdomsintaget :: -
Likt förra säsongen är det svårt att hitta spelare som verkligen kan förbättra laget utan för mig handlade det istället om att förlänga kontrakt och fortsätta upprätthålla den fina form vi byggt upp under hösten. Nu hände det dock lite mer än förra säsongen vilket kan vara kul för er läsare. För egen del är jag trots allt nöjd med januarifönstret då vi fick in en väldigt spännande ersättare för ett väldigt bra pris.

Postad bild Edwin Björck (1,1Md)
Där såldes den första av “morgondagens Atalanta” i Edwin Björck och det för en hiskelig summa. 1,1 miljard kronor hostade Manchester United upp för 20-åringen och även om jag personligen tycker att han hade kunnat gå för åtminstone halva priset så är det alltid kul att bjuda upp de stora penningstinna lagen till dans när de vill köpa mina spelare. Utöver detta så såldes en talang som inte riktigt fått den utveckling vi hoppats på samt fyra spelare lånades ut till vår nya samarbetsklubb, Malmö FF.

Postad bild Ilsur Anasikharov (50M) :: Postad bild Oscar Holst (25M)
Och lämnar en spelare så är det naturligt att ta in en annan spelare vilket vi den här gången inte gjorde underifrån utan utifrån. Villarreal satt på en dunderdiamant i ryska underbarnet Ilsur och för endast 50 miljoner blev han en Atalanta-spelare. Här snackar vi om en ganska så färdigutvecklad produkt sett till nivån han är på nu, men enligt såväl scouter som assisterande har han en lång väg kvar att gå, wow! Utöver Ilsur värvade vi in ytterligare en talang med svensk nationalitet i Djurgårdens anfallstalang Oscar Holst. Med de pengar jag har bjuder jag gärna över något för att hjälpa svenska klubbar, trots att mitt alter ego är dansk och heter Thomas Gravesen.

Totalt: + 1 040 000 000 kr

- :: Ungdomsintag :: -
Tyvärr blev det inga intressanta talanger värd att nämna den här gången, dock kontrakterades två stycken för att fylla ut truppen något. Det var överraskande dålig årgång vilket jag blev varnad om under vintern.

Postad bild

#113   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 14 April 2020 - 08:55 AM

Postad bild

The road to glory

- :: Våren 2030/31 :: -
Ännu en säsong är över, dem tolfte för att vara exakt. Efter 38 spelade omgångar vann vi 36 stycken, spelade två oavgjorda och förlorade inte en enda där vi gjorde 119 mål och släppte in 14 stycken. En supersäsong utan dess like helt enkelt. Den första oavgjorda kom under hösten mot Juventus, under våren var det SPAL som mäktade med att ta poäng med sig. Det var två sura matcher men samtidigt så förlorade vi inte en enda vilket är extremt bra.

Juventus fick dock lyfta en buckla den här gången och det var den italienska Supercupen som de vann med 1-0 över oss. Vi vann dock den italienska cupen efter att ha slagit ut just Juventus i två målrika matchen i semifinalen och besegrat Inter med 1-0 i finalen. Vidare så inledde vi med en stabil 1-0 förlust mot Lyon i CL varpå vi fullständigt demolerade dem i hemmamötet med 5-0. I kvartsfinalen stod Porto ivägen och likt gruppspelet var det inget snack om saken utan vi gick ganska så enkelt vidare till semifinal. Väl där bjöd Arsenal upp till dans och vann över oss med 2-1 i England och jag kände faktiskt en viss stress eftersom det var just vi och dem som stod i finalen förra året. Hemmamötet slutade med den mest pinsamma förlusten någonsin - för Arsenal. 8-1 där vi hade två hattrickskyttar i matchen.

Till sist var det dags för ännu en CL-final, den andra på raken. Det var Atalanta mot Barcelona på Nuevo Mestalla i Valencia och det kändes därmed som en viss fördel för den katalanska klubben. Inledningsvis började matchen i allra högsta fart för båda lagen och det var en jämn kamp om vem som skulle bryta upp och göra matchens första mål. I minut 27 får Kjell ett gult kort, vilket Dario får två minuter senare. Vi spolar fram till minut 38 och Kjell drar på sitt andra gula kort och blir utvisad. Vem, om inte, Dario drar också på sig sitt andra gula kort exakt en minut senare och det hinner knappt gå en minut förrän Barca gör mål. Matchen slutade helt rättvist 4-0 till den spanska storklubben och en rasande tränare för Atalanta ifrågasätter därmed hur mycket motivation som finns kvar för såväl Atalanta som för tränaryrket.

Postad bild

Flest mål :: Jesus Toldrà (30) :: Nikola Zjaca (19)
Flest assist :: Draskovic/Lindén (9) :: Eliot Matazo (7)
Högst snittbetyg :: Bozidar Draskovic (8,13) :: Mustafa Tran (7,67)

Efter en så pass bra säsong i Serie A så var det ingen större överraskning att mina spelare i Atalanta skulle vara med i toppen av flera individuella statistik-ligor. I skytteligan var Toldrà fenomenal med sina 30 mål, vilket var nio fler än Lazios Troy Parrott. Yttermittfältarna Draskovic och Lindén blev våra bästa framspelare men skrapade ihop fyra färre assist än Juventus Diogo Nascimento. Vi av slutar med snittbetygsligan där Bozidar Draskovic blev Serie A's bästa spelare. Bakom honom var inte mindre än tio Atalanta-spelare på raken innan Milans Granit Muca smet före Nikola Zjaca. En supersmash får vår del!

Postad bild

#114   Jockonelli

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 108 Inlägg:

Postad 14 April 2020 - 09:27 AM

Wow grattis!
Zjaca ser förjävla fin ut

#115   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 14 April 2020 - 11:15 AM

Postad bild

The road to glory

- :: Atalanta :: -
Bara några dagar efter Champions League-finalen står det klart att jag lämnar mitt jobb i klubben och det av två anledningar. Den största anledningen är att jag har vunnit allt som går att vinna med Atalanta och därmed har tappat motivationen, den andra anledningen är att jag vill testa vingarna i en ny liga och möjligtvis påbörja en ny era med en ny taktik. Som ni kanske har märkt under årens gång har det i stort sett alltid gått över förväntningarna i vilken klubb jag än varit i och det beror helt enkelt på att taktiken utnyttjar en hel del av matchmotorns svagheter.

La Liga och Premier League har jag inte varit i ännu men en återkomst till landslagsfotbollen lockar också, förutsatt att rätt land blir tillgängliga och då rör det sig om Frankrike, Italien eller Sverige, annars är jag inte intresserad. Toulouse står för tillfället utan tränare, Le Havre ryktas göra sig av med sin - kan en återkomst vara ett ytterligare alternativ? Frågorna är många för tillfället och svaren har hittills uteblivit. Sommaren kommer därför handla om att ta ett steg bakåt och fundera kring vad jag vill göra härnäst. Kanske tar jag ett sabbatsår i form av en snabb återkomst till en gammal klubb fram tills efter Europamästerskapet är färdigt om cirka ett år. Vi får helt enkelt se vad som händer.

Postad bild

#116   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 14 April 2020 - 17:20 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Atlético Madrid :: -
Med en lång karriär och stora titlar på mitt CV så var jag en ryktenas man under hela sommaren. Mestadels handlade det om spanska klubbar i form av Sevilla, Valencia och Atlético Madrid men även Toulouse och Juventus ryktades vilja ha min underskrift. Jag har nu kommit så långt och vunnit så pass mycket att det inte är många managers som går före mig i kön och i synnerhet inte efter de två senaste säsongerna i Atalanta. Men att direkt gå till en klubb av den absoluta världsklass har aldrig varit något för mig, förrän nu.

Jag vill stanna kvar i toppen och se vad jag kan uträtta där med en hård filosofi om att spela med en trebackslinje eftersom jag tidigare aldrig vågat mig på en sådan. Valet föll till slut på den spanska huvudstadsklubben Atlético Madrid då det känns som en väldigt passande utmaning i mitt skede av karriären. De är bland de bästa lagen i världen men ses som tredjefiolen i Spanien bakom Real Madrid och Barcelona. Senast man vann La Liga var säsongen 22/23 och därefter har man, förutom en fjärdeplats, kommit trea fram tills nu - något man med mitt intåg i klubben hoppas förändra på. Nu är det alltså dags för ytterligare ett nytt land och en ny klubb något som känns otroligt spännande!

Postad bild

#117   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 16 April 2020 - 15:21 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Inför säsongen 2031/32 :: -
Mitt sjätte jobbuppdrag innebär min största klubb hittills, sett till nivå när jag skriver på för klubben. För tillfället ligger dock Atalanta på en högre nivå vilket inte är så konstigt med tanke på allt jag vann med dem där. Vidare så ansåg jag att truppen höll en relativt bra nivå utan istället lade jag större delen av transferbudgeten på riktigt spännande spanska talanger, något jag hoppas kunna bygga upp klubben med. I juniorlaget såväl som B-laget är där knappt några spelare alls och därför kommer utmaningen om att förlita oss på egna produkter till en början att läggas på is.

Postad bild Elias Nicolas (110M) :: Postad bild Gautier Larsonneur (10M)
Egentligen fanns det endast två spelare jag ansåg vara överflödiga i truppen vilket ledde till försäljning av de båda. Tack och lov var intresset stort för båda vilket underlättade rejält för undertecknad. Elias är med sina 26 år inte tillräckligt bra för den här nivån medan målvakten Gautier ses som tredjevalet och snart fjärdevalet.

Postad bild Angel Falcón (260M) :: Postad bild Ibrahim Al-Shammari (200M) :: Postad bild Rubén Simón (112M) :: Postad bild Juanma Alcaraz (105M) :: Postad bild Enrique Ochoa (100M)
Som utlovat både ville och behövde jag ta in fler spelare men då i syfte om att bredda truppen samt för framtiden. I dessa fem spännande spelare tycker jag absolut att vi uppfyller båda kriterierna och även om det kostade rejält så är jag säker på att det kommer bli riktigt bra inom några säsonger. Mest intressant för tillfället är anfallaren Ibrahim som redan nu är redo att ta plats i startelvan trots sina blott 18 år på jordklotet. I övrigt kommer spelarna att ses som tredjeval på sina respektive positioner.

Totalt: - 660 000 000 kr

Postad bild

#118   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 18 April 2020 - 10:03 AM

Postad bild

The road to glory

- :: Spelartruppen 2031/32 :: -
Flera av spelarna börjar gå mot slutet av sin karriär som fotbollsspelare men de håller fortfarande en otroligt hög nivå. Detta leder till att vi har en fin blandning av ungt och gammalt vilket jag tror är ett fint recept på såväl utveckling som sammansvetsning. Jag är van vid yngre trupper men samtidigt mår ett lag bra av utpekade ledare på planen som är något äldre än resten av truppen. Just så är det i Atlético Madrid och det vill jag försöka behålla.

Postad bild André Costa Da Silva :: 30 år
Postad bild Stefan Bajic :: 30 år :: Stjärnspelare
Postad bild Rubén Simón :: 16 år
Kommer någon av er ihåg André Costa Da Silva? Han ingick i min första trupp med Le Havre som 18-åring och nu möts vi åter flera år senare. Dock fick han aldrig den utveckling jag spådde men har ändå funnit sig i att vara nummer två på målvaktsposten. Så är fallet också här där Bajic ses som en av världens bästa målvakter i mina ögon. Vi breddar ut lagdelen med nyförvärvet tillika talangen Rubén som ses som en direkt arvtagare och kommer därför att ingå i A-laget.

Postad bild Zinho Vanheusden :: 32 år :: MB :: Stjärnspelare
Postad bild Antonino Fradella :: 30 år :: HB
Postad bild Devid Bouah :: 30 år :: HB
Postad bild Marco Antônio :: 27 år :: MB
Postad bild Nicolás Politi :: 27 år :: VB
Postad bild Benedito :: 23 år :: VB
Postad bild Enrique Ochoa :: 16 år :: MB
Jag gillar vad jag ser här. En otroligt rutinerad backlinje där vi dessutom har stjärnspelaren Vanheusden att tillgå. Nytt för i år är att jag kommer spela en trebackslinje vilket leder till att en mittbacksposition försvinner helt. Till höger kommer Fradella, som jag hade under mig i Atalanta, att direkt konkurrera med landsmannen Bouah. Till vänster är Benedito steget före Politi men en formsvacka/formtopp kan göra att det skiftas här. Centralt är Vanheusden förstavalet och även om Marco är en otroligt kompetent spelare så är förstnämnda ännu bättre. Nyförväret Ochoa är tredjevalet som mittback och ser otroligt spännande ut.

Postad bild Matías Zaracho :: 33 år :: HM
Postad bild Agustín Almendra :: 31 år :: CM :: Stjärnspelare
Postad bild Håkon Evjen :: 31 år :: VM
Postad bild Lucas Ramos :: 30 år :: CM
Postad bild Germán Valera :: 29 år :: VM
Postad bild Sandry :: 29 år :: CM
Postad bild Gaël Ganago :: 21 år :: DM
Postad bild Francisco Jesús :: 17 år :: HM
Postad bild Juanma Alcaraz :: 16 år :: CM
Postad bild Carlos Altube :: 16 år :: DM
Även här har det förändrats där vi nu ser en defensiv mittfältare träda in i taktiken. Och börjar vi med den positionen så är det också vår absolut yngsta position sett till vilka som är tillgängliga där. Ganago är ordinarie med Altube som backup. Centralt är Almendra vår tredje stjärnspelare och därmed självskriven i startelvan. Bredvid honom gör Sandry och Ramos upp på lika villkor. Bakom dem finner vi unge talangen Alcaraz. Till höger kan rutinerade Zaracho verka ordinarie men stortalangen Jesús är, trots sina 17 år, redan nu redo att utmana om en plats i startelvan. Till vänster hittar vi en av våra absolut äldsta konkurrenssituation där 31-årige Evjen gör upp med 29-årige Valera där sistnämnda till en början kommer att starta.

Postad bild Arnór Sigurdsson :: 32 år :: OMC
Postad bild Naoufal Bannis :: 29 år :: Anf
Postad bild Iván Godoy :: 22 år :: OMC
Postad bild Ibrahim Al-Shammari :: 18 år :: Anf
Postad bild Angel Falcón :: 18 år :: OMC
Vår sista lagdel där även här gammalt möter ungt. Sigurdsson och Bannis är självskrivna startspelare där islänningen är vår fjärde bästa spelare i laget. Godoy är en spännande ersättare till Sigurdsson och kommer få en del speltid. Nyförvärvet Ibrahim är den enda av de nya ansiktena som ses som ett andraval och det bakom anfallaren Bannis. Angel Falcón är tredjevalet bakom Sigurdsson och Godoy.

Postad bild

#119   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 18 April 2020 - 14:59 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Hösten 2031/32 :: -
Trebackslinje, en offensiv centralmittfältare och en ensam anfallare. Där har ni ekvationen på vad som gör att vi inte riktigt når upp till de förväntade resultaten. Jag är till viss del besviken men vi har visat tendenser på att där finns mycket att hämta ändå så jag försöker ha fortsatt tålamod med taktiken och försöka tweaka den så att vi kan prestera bättre på planen. Efter 18 spelade matcher ligger vi på fjärdeplats där serieledande Barcelona har varit outstanding den här säsongen och ligger nio poäng före andraplacerade Real Sociedad. Där bakom är det desto jämnare. Tio vinster, sex oavgjorda och två förluster är vår rad, något jag inte är helt tillfredsställd med som sagt.

I Champions League har det dock gått bättre, även om vi kom tvåa bakom Arsenal som förvisso är ett av världens bästa lag. PAOK var en rejäl slagpåse där vi gjorde totalt 13 mål på två matcher. Arsenal vann komfortabelt båda matcherna mot oss, något vi gjorde mot Leipzig. I den första utslagsrundan ställs vi naturligtvis mot Atalanta, ett kärt återseende för min del. Annars har det varit lugnt på cupfronten då de inhemska börjar i januari månad.

Postad bild

Flest mål :: Naoufal Bannis (7) :: Arnór Sigurdsson (5)
Flest assist :: Zaracho/Valera/Sigurdsson/Almendra (3) :: Evjen/Jesús/Godoy (2)
Högst snittbetyg :: Agustín Almendra (7,45) :: Gaël Ganago (7,35)

Naoufal Bannis är alltså vår bästa målskytt med enbart sju mål. Våra bästa framspelare har tre assist per skalle och den enda ljuspunkten är Almendra och Ganago som ligger hyfsat högt upp med sina snittbetyg. Den individuella prestationen är under all kritik vilket avspeglar sig på hur vi beter sig på planen. Till en början såg det bra ut men med tiden så har det varit en nedåtgående form på exakt alla spelare i truppen vilket gör att jag har en känsla av att vi behöver få in lite nytt blod i truppen som kan gå direkt in och göra skillnad.

Postad bild

#120   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7791 Inlägg:

Postad 19 April 2020 - 14:24 PM

Postad bild

The road to glory

- :: Januarifönstret 2031/32 :: -
Som ni kanske märkt har jag inte tagit med ungdomsintaget i den här rubriken och det handlar helt enkelt om att jag inte kommit så långt än, mer om det senare. Själva januarifönstret var ett aktivt sådant och det åt båda håll vilket var både på gott och ont. I slutändan tror jag ändå att trots en spelarförlust som kan ses som viktig ändå kommer göra oss gott med spelare underifrån som kan få mer speltid och således växa med uppgiften.

Postad bild Arnór Sigurdsson (410M) :: Postad bild André Costa Da Silva (Gratis)
Texten ovan handlade till stora delar om islänningen Arnór som till en början var riktigt bra och farlig i sista tredjedelen. Det planade ut och helt plötsligt försvann han konstant ur matchbilden vilket blev ett stort problem. Till slut började även Godoy, Arnórs backup, prestera vilket ledde till att när Chelsea kom in med ett attraktivt erbjudande för en 32-åring så var saken klar. Målvakten André hade ingen rolig höst alls utan åkte på inte en utan två större skador som höll honom borta nästan hela tiden. Tredjevalet Rubén gjorde det bra i hans frånvaro och vi valde därför att släppa André belgiska Anderlecht.

Postad bild Jesús Guerrero (325M) :: Postad bild Steve Davidson (280M) :: Postad bild Mikael Qvist (40M)
Tre nya ansikten där förstnämnda Guerrero är välkänd då han spelade under mig i Atalanta. Jag vet vad han går för och passar perfekt in i laget, en trupp jag nu börjat spela lite 4-4-2 med dessutom för att försöka vända på steken. Han är snabb och har bra avslut vilket är superviktigt nu när vi behöver vända på formen. Stortalangen Steve Davidson ses som ett av världens största mittbackslöften och har varit nästintill ordinarie i Ajax de två senaste säsongerna. Utöver det köptes även unge mittbackstalangen Mikael Qvist från Mjällby och transfersumman kontra att det är ett svenskt lag vi köper ifrån säger en hel del om hur mycket vi tror även på honom.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar