Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Regler om medborgarskap och utländska spelare [FM-editorn]

1 svar till detta ämne

#1   LeoFM

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 160 Inlägg:
  • Favoritlag:Man City, Hudiksvalls FF, Giffarna & BASK Belgrad.
  • Tränar:Víkingur

Postad 02 March 2020 - 12:48 PM

Halvvägs in i första säsongen i min save i Färöarna insåg jag att vissa regler var inkorrekta i den databas jag använde. Detta fick mig att göra djupare utredning om de riktiga reglerna i Färöarna. Det var fan inte lätt ska jag säga, för Färöarnas FFs officialla hemsida, den enda plats där reglerna står är bara på färöiska... Hittade ingen sida som kunde översätta språket heller... Men med hjälp av en trevlig norrman lyckades jag översätta och implementera de flesta av reglerna i FM.

Men det är en sak som jag inte har lyckats implementera i databasen. Det är för att Färöarna har en regel som gör att utländska spelare som spelat i landet tre år i rad inte räknas som utländska spelare (I Färöarna får man maximalt ha 4 utländska spelare i en matchtrupp, exklusive spelare från alla nordiska länder). Man skulle kunna lösa detta genom att sätta antal år att få medborskap i Färöarna till 3 år, men detta skulle motsäga den verkliga tidsperioden att få medborgarskap, 9 år.

Finns det någon kunnig som skulle kunna hitta en lösning på detta? Jag skulle vara otroligt tacksam isf. Det kanske låter som en småsak, men för mig gör det en stor skillnad i långa saves då det hade blivit betydligt lättare om varje utlänsk spelare kunde spela i Färöarnas landslag efter bara 3 år. Postad bild

Detta inlägg har redigerats av LeoFM: 02 March 2020 - 12:52 PM

#2   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 20 March 2020 - 08:56 AM

Är det den DB som du skickade till mig?

Skicka PM så du slipper vänta. ;)