Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Late Bloomers

1 svar till detta ämne

#1   Hammurabbit

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 08 March 2020 - 10:41 AM

Jag upplever att ganska ofta så hittar mina scouter 20-22-åringar som helt klart ligger efter i utvecklingen mot att bli toppspelare om man tittar på attribut, men anses ha potentialen att nå fyra-fem stjärnor (om man inkluderar "svarta" stjärnor).
Alternativt en 17-18-årig talang som man värvar men stannar i utvecklingen men scouter/coacher vidmakthåller att deras potential är hög fast de närmar sig 20-21.

Själv sorterar jag bort dem som dåligt scoutade men kanske någon har erfarenhet av spelare som gått från halvdassiga till toppspelare efter de fyllt 20?

#2   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 08 March 2020 - 10:53 AM

Ja, jag håller med dig till viss del om det. Är åt båda håll faktiskt.

Under min saverapport så har jag märkt flertalet spelare som ligger rejält efter i utvecklingen trots att de har en hög potential. Å andra sidan hittar jag spelare som är färdigutvecklade när de är mellan 20-22 års ålder. Tror det handlar om att AI-tränarna tar ut spelare baserade på deras rykte(?) istället för potential, dvs att de har svårt att utveckla fotbollsspelare generellt utan möjligtvis ger de absolut bästa talangerna chansen men inte därefter.

På så sätt blir det ett hav av spelare som man, i FM mått, kan kalla Late Bloomers som du enkelt kan få för en billig peng, utveckla och därefter sälja för en betydligt högre peng.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar