Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

TYSK TISDAG - MED KEVEN

16 svar till detta ämne

#1   Keven Bader

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 17 March 2020 - 09:33 AM

76 - det är antalet dagar som Jürgen Klinsmann var huvudtränare för Hertha Berlin. Det är även så många miljoner som klubben spenderade under det senaste transferfönster:

- Tousart 25 miljoner €
- Piatek 22 miljoner €
- Cunha 18 miljoner €
- Ascacibar 11 miljoner €

Nu är min plan att genomföra det Klinsmann knappt påbörjade, nämligen att ta Hertha Berlin till den absoluta toppen - båda nationellt och internationellt.

Varför just Hertha Berlin?

Ser man till de andra toppligorna i Europa så finns det alltid minst ett topplag i huvudstäderna:

Premier League
- Tottenham
- Chelsea
- Arsenal
…..

La Liga
- Real Madrid
- Atletico Madrid
…..

Serie A
- Roma
- Lazio

Ligue 1
- PSG

Att Berlin inte har ett topplag kan till en viss del förklaras genom stadens förflutna, men nu ska jag skriva ny historia med Hertha och ta klubben till den europeiska toppnivån.

TRUPPEN

Som FM-manager är jag väldigt rak och tydlig. Jag brukar oftast börja med att sälja en hel del spelare för att få en bättre översikt på spelartruppen och den ekonomiska statusen.

Postad bild

(OBS: Spelartruppen när jag tog över laget – kommer bli en hel del försäljningar)

I denna trupp är det framförallt tre spelare jag kommer satsa på:

Niklas Stark – mittbacken som kommer få kaptensbindeln av mig.

Postad bild

Jordan Torunarigha – ung lovande försvarare som kommer bilda mittbackspar med Stark.

Postad bild

Arne Maier – mittfältstalangen som har klättrat genom Herthas ungdomsverksamhet och bär på en enorm potential. Om han håller sig skadefri kan han bli en av de bästa i ligan.

Postad bild

->I denna ”bloggserie” kommer jag dela med mig av min resa och dessutom skriva om olika spelare som jag varmt rekommenderar.

Tyck gärna till i kommentarsfältet nedan och ställ era frågor.
Ta hand om er!

Auf Wiedersehen,
@Keven_Bader

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 17 March 2020 - 09:42 AM

#2   Persler!

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 35 Inlägg:

Postad 17 March 2020 - 09:56 AM

Spännande!

#3   Hansell

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Inlägg:
  • Snapchat:phansell
  • Yrke:Fritidsledare
  • Favoritlag:FC St. Pauli och Arsenal

Postad 17 March 2020 - 10:32 AM

Ser fram emot detta :)

#4   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5506 Inlägg:

Postad 17 March 2020 - 11:27 AM

Härligt Keven Postad bild

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#5   micke122

Lagkapten

• Moderator
  • 4818 Inlägg:
  • Yrke:Studerande/kundservice
  • Favoritlag:Falkenbergs FF
  • Tränar:Falkenbergs FF

Postad 17 March 2020 - 11:29 AM

Roligt initiativ!

#6   Regainer

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:
  • Favoritlag:FC Barcelona

Postad 17 March 2020 - 13:35 PM

Kör också Hertha Berlin just nu, inne på 2:a säsongen :) Kom 7:a första säsongen och ligger 4:a nu med 8 omgångar kvar på säsong 2. Är i kvartsfinal i EL.

Lycka till :)

#7   Keven Bader

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 24 March 2020 - 08:34 AM

Hallo!

102 – så många (virtuella) dagar har gått sedan jag tog över Hertha Berlin.

Förra veckan var jag precis i början på min resa med Hertha och berättade lite om hur jag agerar som FM-tränare och vilka spelare jag kommer lägga extra mycket fokus på. Den här gången tänkte jag ge er en översikt kring det som har hänt – allt från transfermarknaden till spelsystem och mindre lyckade resultat i ligaspelet.

ÖVERGÅNGAR

När jag tog över klubben hade de redan gjort sitt rekordfönster med att ta in spelare för cirka 992 miljoner kronor (se röda rutorna i bilden nedan):

Postad bild

Med hjälp av ett par tyngre försäljningar (Vladimir Darida, Karim Rekik, Mathew Leckie) kunde jag stärka ekonomin och skapa mig en budget för att köpa fler spelare. Det blev inte så dyra nyförvärv, istället försökte jag hitta fynd och blicka långsiktigt:
  • 110,5 miljoner € för tre spelare
  • 1 spelare på fri transfer
  • 4 lån
NYFÖRVÄRV

Amin Younes är mitt dyraste nyförvärv (hittills). Den vindsnabba tysken var på Napolis transferlista – perfekt för mig för att jag behövde en ytter med lite mer spetskvalité och rutin. Prislappen landade på 65 miljoner, bra med tanke på hans nuvarande marknadsvärde (167 milj.) och förmåga.

Postad bild

Rick Van Drongelen – en lovande försvarare som jag dock har lite andra planer för. Förra veckan berättade jag om att jag kommer satsa på Niklas Stark och Jordan Torunarigha som ”förstakedja” när det kommer till mittbackspositionerna – därför håller jag på att skola om Van Drongelen till en klassisk ”Balansspelare”. Han har alla förutsättningar att bli den hårt jobbande mittfältaren som jag så gärna vill ha i mitt lag.

Postad bild

Jaako Oksanen – en lovande defensiv spelfördelare. Den finska landsmannen kommer roteras i mitt lag. Jag ser honom framförallt som en reserv till min nyckelspelare Arne Maier. Denna säsong har jag dock Marko Gruijic (lån Liverpool) och Christoph Baumgartner (lån Hoffenheim) till förfogande, så Oksanen kommer slussas in försiktigt.

Postad bild

Som ni såg ovan har jag lånat in ett par spelare, framförallt unga talanger som tillexempel Bayern Münchens anfallare Joshua Zirkzee och Chelseas mittfältare Billy Gilmour.

Postad bild

Postad bild

Jag kunde tyvärr inte förhandla mig till en vettig framtida prislapp när det kommer till Zirkzee och Gilmour – få se om jag kan lösa det på något vis under säsongens gång. Jag hade gärna velat behålla båda två, speciellt Zirkzee.

Sist men inte minst måste jag nämna att jag också värvade in lite rutin och inte vem som helst – Darren Fletcher. Han har ett par år på nacken men han håller fortfarande en hög nivå. Perfekt nyförvärv med tanke på att han kom gratis och har en rätt så låg lönepost – Fletcher kommer bli en utmärkt ”pappa” till de yngre spelarna.

Postad bild

FORMATION

När det kommer till spelstil så tycker jag först och främst om att hålla nollan, lite tråkigt för vissa kanske, men ett solid försvar är viktigast för mig. Därför har jag valt att spela med följande formation:

Postad bild

*Van Drongelen agerar som ”sköljd” framför försvaret - han vinner bollen för att sedan passa vidare till den mer spelskickliga Ascacibar.

*Tyler Adams spelar för tillfället på det centrala mittfältet – han har gjort ett suveränt jobb, men i framtiden är den positionen ämnad för mittfältsgeneralen Arne Maier.

*Amin Younes och Dodi Lukebakio utgår från kanterna men skär inåt – perfekta kontringsspelare med tanke på deras speed och teknik. Matheus Cunha, Javairo Dilrosun och Palko Dardai agerar som backup till dessa två.

*Längst fram hittar vi den kyliga Krzysztof Piątek. Han nosar ständigt på offsidelinjen och hugger till när han får chansen.

SÄSONGSSTART

Tävlingssäsongen började med en storseger i tyska cupen mot division 5-laget TUS Dassendorf från Hamburg.

Postad bild

Ligastarten var dock inte lika lyckad, bortamatch mot Rekordmeister…

Postad bild

Ingen vidare match, men till våren när Bayern München är på besök i Berlin lovar jag er ett annat resultat.

Två andra negativa utropstecken under säsongen har varit när Robin Quaisons Mainz sänkte oss och Paderborn lyckades knipa till sig en poäng.

Postad bild

De senaste tre matcherna har dock varit lovande – bara att fortsätta på den inslagna vägen och sikta mot toppen.

Postad bild

Tveka inte att skriva i kommentarsfältet och säga vad ni tycker om min resa med Hertha.

Auf Wiedersehen!

Detta inlägg har redigerats av Keven Bader: 24 March 2020 - 08:42 AM

#8   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7671 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 24 March 2020 - 09:25 AM

Riktigt intressant! Inga dåliga spelare som blev klara innan du anlände heller :)

#9   pontuswernbloom

Junior

• Administratör
  • 20 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollspelare
  • Favoritlag:IFK Göteborg & Man U
  • Tränar:IFK Göteborg

Postad 24 March 2020 - 10:23 AM

grymt Keven, ser ut som att du är på gång ordentligt nu!!!

#10   Hansell

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Inlägg:

Postad 24 March 2020 - 17:45 PM

Yes vad kul med noll skott på mål emot Bayern...
Men intressant lag. Tyskfotboll är riktigt skojigt

#11   Keven Bader

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 24 March 2020 - 18:21 PM

Visa inläggHansell skrev:

Yes vad kul med noll skott på mål emot Bayern...
Men intressant lag. Tyskfotboll är riktigt skojigt

Inte ok, men nästa gång, då jädrar!

Tack, det håller jag med om, tysk fotboll är fantastisk!

Visa inläggpontuswernbloom skrev:

grymt Keven, ser ut som att du är på gång ordentligt nu!!!

Danke Pontus! Kämpar på - några tuffa matcher nu, men med siktet mot toppen så ska det gå!

Visa inläggKakidaniel skrev:

Riktigt intressant! Inga dåliga spelare som blev klara innan du anlände heller Postad bild

Verkligen inte - hoppas att min ungdomsverksamhet också leverar nu. Tycker inte så mycket om att köpa för mycket spelare :)

#12   tr0fast

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:St. Patricks

Postad 25 March 2020 - 01:02 AM

Grymt! Younes är en klasspelarre!

#13   Keven Bader

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 31 March 2020 - 07:32 AM

7 – så många matcher gick mitt Hertha Berlin utan någon seger i tävlingssammanhang…

Postad bild

Det har varit en tung vinter i Berlin. Spelet har inte rullat på som det ska - försvaret har brustit och anfallsspelet har varit icke existerande. Journalisterna har beskrivit situationen som en ren och skär misär.

Två av de tyngsta smällarna kom mot Augsburg och Wolfsburg.

Augsburg – Hertha Berlin

Fram till den 93:e (!) minuten stod det 0:0, ett resultat som inte var bra men jag kunde leva med det. MEN från ingenstans laddar Eduard Löwen bössan och skjuter in ett skott från 25 meter…och det är inte det värsta...han är utlånad från Hertha Berlin (innan jag anlände) men klubben satt inte in någon klausul på att han inte får spela mot sitt egna lag i ligan eller cupen…bedrövligt.

Postad bild

Wolfsburg – Hertha Berlin

Mot Wolfsburg såg det länge ut som att den negativa sviten skulle brytas – vi tog ledningen i den 9:e matchminuten, Wolfsburg kvitterade men Rick van Drongelen svarade snabbt med att göra sitt första mål i klubben. Detta var tyvärr inte det sista målet vi fick se i denna tillställning..Wolfsburg kvitterade i den 90:e minuten och knappa tre minuter senare nickar de in det vinnande målet…bittert…

Postad bild

UTROPSTECKNET

Förra veckan berättade jag om min planer när det gäller Rick van Drongelen och hans omskolning. Nu har han äntligen acklimatiserat sig och blivit en naturlig defensiv mittfältare - en av ljusglimtarna i denna så annars mörka tillvaro.

Postad bild

NYFÖRVÄRV (JANUARIFÖNSTER)

Joshua Zirkzee som är på lån från Bayern München har nu kritat på ett kontrakt, kostade en liten slant, men det är det värt med tanke på hans potential.

Postad bild

Zirkzee är inte den enda spelare som jag värvat från Bayern München - jag lyckades nämligen också locka till mig den lovande målvakten Christian Früchtl. Han är en av Tysklands största talanger när det kommer till målvaktspositionen. Målvakten Rune Jarsteins (35) kontrakt går ut i sommar och min plan är att inte förlänga med honom, istället kommer Früchtl kliva in som nummer 1 och Thomas Kraft (även han före detta FCB-spelare) kommer fortsätta agera backup.

Postad bild

Jonathan Burkardt är en anfallare/ytter som jag har köpt från Mainz – perfekt för mitt Hertha när vi antingen spelar 4-2-3-1 (då spelar han ytter) eller 4-3-3 (då spelar han anfallare). Blir spännande att följa 19-åringens utveckling.

Postad bild

Sedan har jag även värvat Dortmund-talangen Felix Passlack. Han kommer dock först till till sommaren då han är utlånad till Fortuna Sittard..men nästa säsong kommer han bli mitt första val på HB-positionen.

Postad bild

BLICK FRAMÅT

Jag hade hoppats på att jag skulle ta en Europaplats den här säsongen, men jag får nog vara realistisk och inse att jag får se detta år som en form av "ommöblering" och uppladdning inför den stora satsningen 20/21. Men vem vet, vi kanske lyckas ta en EL-plats – hoppet är det sista som lämnar en!

Postad bild

Som vanligt är jag oerhört tacksam för era kommentarer nedan. Tveka inte att skriva och tycka till om min resa med Hertha Berlin eller annat som berör den fantastiska tyska fotbollen.

Ta hand om er!

Auf Wiedersehen

Detta inlägg har redigerats av Keven Bader: 31 March 2020 - 07:39 AM

#14   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5506 Inlägg:

Postad 31 March 2020 - 08:25 AM

Fina, fina Keven. Grymt intressant läsning Postad bild

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#15   Hansell

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Inlägg:

Postad 31 March 2020 - 08:34 AM

Intressant läsning och som sagt innan. Alltid skoj med Bundesliga fotboll.
Hoppas resultaten trillar in nu!

#16   pontuswernbloom

Junior

• Administratör
  • 20 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollspelare
  • Favoritlag:IFK Göteborg & Man U
  • Tränar:IFK Göteborg

Postad 31 March 2020 - 09:48 AM

Älskar detta! grymt jobb!

#17   acemanager

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 75 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 31 March 2020 - 10:34 AM

Hur är Dilrosum? Han blir såld för miljarden på min save så potentialen verkar finnas där!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar