Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM20] BeNeLux - NEC

17 svar till detta ämne

#1   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 20 March 2020 - 22:15 PM

Postad bild

Nu blir det lite kaka på kaka eftersom jag postat detta inlägg redan men då jag startar saverapport nu klistrar jag in det här.

Efter att ha testat att simulerat några säsonger med denna databas: https://www.fmscout....eague-fm20.html för att se att det går bra databasmässigt har jag nu beslutat mig för att spela med denna "fantasy"-databas där man slagit ihop BeNeLux-lagen i en gemensam liga. Det stod mellan Zulte Waregem, N.E.C. samt Roda då dessa hade bäst faciliteter för respektive division. Efter Kakidaniels utförliga tips om N.E.C. samt lite annan input från mina Discordvänner stod det klart att det blir detta lag jag kommer spela med. Har under kvällen plitat ner lite förhållningsregler jag ska följa för att hotta upp sparningen.

Generellt tänk kring truppbygge
- Vara mindre aktiv än vanligt på transfermarknaden. Lite youth challenge-tänk i bakhuvudet så att fokus blir på att utveckla den egna truppen framför att höja laget via transfermarknaden.
- Dom spelarna som är äldst i laget och där jag märker en nedgång i utvecklingen (såväl attributmässigt som spelmässigt) är dom enda spelarna jag aktivt kommer försöka fasa ut från klubben.
- Samtidigt kommer jag vara realistisk när jag får bud in spelarna. Får jag till exempel 150-200% av spelarens värde och eventuellt lite försäljningsprocent kommer jag tvinga mig själv att acceptera. Ibland är dock värderingen av spelare i FM lite skev så är min största talang i laget värd typ tusen Euro kommer jag givetvis inte acceptera två tusen Euro utan då får man försöka vara dynamisk och förhandla fram ett rimligt bud.
- Jag kommer heller inte hålla någon spelare kvar mot sin vilja. Klagar dom om speltid kommer jag försöker resonera med dom vid första samtalet men kommer dom sedan igen eller är mycket missnöjda kommer jag sälja dom mot ett rimligt bud (50-150% av värdet cirka).
- Skulle jag känna att det finns lite pengar kvar i kassan i slutet av ett övergångsfönster ska faciliteter prioriteras framför ytterliggare spelare i den mån det går. Har jag även efter detta pengar kvar får jag dispens att värva en U-17 spelare från resten av världen.

Konkreta regler på transfermarknaden
- Vara från något utav BeNeLux-länderna eller åtminstone ha delvis nationalitet där eller vara baserad i Luxemburg (där denna ligan utspelar sig). Vara max 23 år gammal.
- Utifrån dessa spelare ska jag scouta spelare spelare som är naturliga på den position jag behöver förstärka. Urvalet blir sedan bland spelarna med 70+ i scoutrekommendation.
- Av dom spelarna som blir kvar i urvalet ska då den spelaren som är billigast för klubben inhämtas.
- Samma konkreta regler gäller vid dispens för U-17 spelare från övriga världen med undantaget att då ska scoutrekommendationen vara 80+ istället för 70+. Men även här ska den billigaste spelaren som passar in köpas.

Laguttagningsregler
- Vid hemmamatch i ligan ska dom två spelarna med minst speltid i A-truppen tas ut först i startelvan. Vid bortamatch i ligan ska den spelaren med minst speltid tas ut först.
- Inför säsongen kommer jag ta ut den bästa elvan och denna elva kommer sedan inleda säsongen och få starta alla matcher i ligan fram till den första förlusten (exklusive spelarna från regel nummer ett).
- När jag sedan förlorat en ligamatch kommer assisterande managern få ta ut startelvan och denna regel gäller till ligaförlust nummer två (exklusive spelarna från regel nummer ett).
- Sista laguttagningen går till så att spelare med minst 7 i snittbetyg får en plats i elvan och övriga matchtruppen fylls ut efter form (exklusive spelarna från regel nummer ett). Detta gäller till ligaförlust nummer tre sedan börjar vi om med bästa laget igen och sen rullar det om med samma tänk bakom laguttagningen till ligamatcherna.
- Vid inhemskt cupspel ska alltid dom elva spelarna med minst antal spelade minuter starta matchen. Reglerna för Europeiskt cupspel sätts då det blir aktuellt.
- Med ovan nämnda regler hoppas jag att samtliga spelare i A-truppen kommer att få mycket speltid och därför förekomma disharmoni i truppen. Enda undantaget från regel nummer ett är vid eventuella cupfinaler eller avgörande matcher där vi kan vinna ligan/säkra avancemang med mera.

Taktiktankar
- Taktiken ska grunda sig i någon slags totalfotboll/Tiki-Taka. Jag kommer utgå från denna guide: https://community.si...guide-released/ samt detta inlägg: https://community.si...omment=12299521 till att börja med. Tips och input utifrån på liknande guider tas gärna emot och kan skickas via PM här på forumet.

Har ni några tips på andra riktlinjer/regler som kan vara roligt och krydda min resa med NEC så är jag inte längre än ett PM bort. Min förhoppning är att kunna streama delar av denna resa på Twitch och kommer posta om detta i lämplig tråd i sådana fall.

#2   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7855 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 20 March 2020 - 22:52 PM

Den här ser jag fram emot!

#3   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2864 Inlägg:

Postad 20 March 2020 - 23:49 PM

Skoj utmaning!

#4   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4181 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Royal Antwerp

Postad 21 March 2020 - 12:36 PM

Får hoppas att Flemming gör mål lite oftare bara... Heja sopsäcken!

#5   Cavani

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1528 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 21 March 2020 - 13:21 PM

Fan vad spännande projekt, jag kommer definitivt följa!

#6   Wingback

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:
  • Favoritlag:Vitesse Arnhem
  • Tränar:Vitesse Arnhem

Postad 21 March 2020 - 13:25 PM

Sjukt vacker stad som haft mycket svensk talang under senare år!

Följer!

Detta inlägg har redigerats av Wingback: 21 March 2020 - 13:25 PM

#7   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:

Postad 21 March 2020 - 20:18 PM

Posted Image

Taktik & Förväntningar
Posted Image

Efter att ha läst lite guide och resonerat själv har jag kommit fram till ovan taktik att starta med. Den liknar en taktik jag kör med Montpellier på en onlinesave. Det som skiljer sig lite är att vi här ett lägre passningstempo samt att vi inte har speciellt hög backlinje. Jag skulle gärna stå högt med backlinjen men efter att ha analyserat truppens styrkor och svagheter stod det klart att våra försvarare är bland dom långsammaste i serien och därför känner jag att det vore självmord att redan säsong ett stå högt med backlinjen. Med andra ord hårdfokuset på totalfotboll/tiki-taka får ta sin tid och utvecklas i takt med att truppen byggs utefter våra önskemål. Rollerna på OMH/OMV kommer skilja sig beroende på vem som spelar. Inre anfallare väljs när spelaren har "fel fot" på den kanten medan ytter väljs när till exempel vänsteryttern är vänsterfotad.

Vi befinner oss i 3.e ligan (av 4) och media förväntar sig att vi ska hamna på niondeplats i en serie som består av 20 lag. Det är också min lägsta målsättning eftersom jag inte alls kan så mycket om laget ännu. Jag har dock sneglat lite på möjligheten att komma topp sju. Och efter att ha kollat igenom ligans regler märkte jag att topp fem får prispengar medan övriga inte får det. Med andra ord går vi för att möta styrelsens mål i första hand men att norpa åt sig lite prispengar vore ju en riktig dröm. Det är tre lag som går upp direkt och det är både styrelsens och min uppfattning att vi lär ha det som målsättning säsong två.

#8   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:

Postad 22 March 2020 - 19:41 PM

Posted Image

Övergångar

Ut
Posted Image
- Transferfönstret började med att jag lånade ut Wolters. Han satt på tredje högst lön i truppen men var inte ens förstavalet på sin position (vänsterytter) och fick därför testa på spel i Skottland för första gången i sin karriär. Emmen från divisionen ovanför var första klubb att självmant lägga bud när man hörde sig för om unge van Ottele. Hans marknadsvärde var inte alls högt och vi hade många unga spelare med liknande potential. För att försöka hålla någon slags realism släppte jag därför honom ganska billigt. Utöver pengarna vi fick direkt så är det en vidareförsäljningsklausul på 50% inbakad. Framöver ska jag bara använda upp till 25% i vidareförsäljningsklausul dock. Det känns inte realistiskt med 50% men detta hann jag inte tänka på så tidigt in i spelandet. Den andra spelaren som försvann permanent var desto mer rutinerad. Dijkstra med sina 28 år var tänkt att starta på det defensiva innermittfältet och hade dessutom ledaregenskaper som vår unga trupp skulle dra nytta av. Men då VVV-Venlo också tillhör ligan ovanför oss samt att vi fick 150% av hans värde kunde jag inte stå i vägen för övergången.

Sista spelaren som lämnade slog ner som en bomb. van Rooij var trots sin ringa ålder (18 år) tänkt som startande högerback och en av två spelare som jag identifierat som mest lovande i klubben. Han hade ett ganska högt marknadsvärde också. Så jag tog i lite och begärde 1 miljon Euro + 25% vidareförsäljningsklausul när storklubben (i detta sammanhang) West Brom kom och budade. Dom accepterade direkt och vi kan bara önska van Rooij stort lycka till. Vi fick även bud på vår andra stortalang Dirk Proper men även om han hade ett mindre marknadsvärde och just nu inte håller samma nivå som tidigare nämnda spelare så satte vi hårt mot hårt i förhandlingarna. Efter att ha fått pengar av West Brom hade vi cirka sju miljoner Euro i eget kapital. Vi begärde därför 1,5 miljoner Euro + 25% vidareförsäljningsklausul för Proper vilket budande klubb inte mötte. Vi kunde pusta ut och konstatera att vi ändå fick behålla en av våra två stortalanger.

In
Posted Image
- Efter en snabb sondering i B-lag samt U-lag förstod jag att vi skulle bli tvungna att köpa in en startande defensiv innermittfältare. Efter att ha följt mina egna restriktioner hittade vi Mares hos Maastricht i ligan under oss. Luc är en positionssäker defensiv mittfältare som har sin styrka i att han är väldigt brytningssäker. Men då han även slår fina passningar och tar bra beslut ute på planen passar han bra in i vår filosofi om att vara ett spelande lag. På högerbacken var det mer osäkert om vi skulle ta in någon till startelvan då vi hade en uppsjö av högerbackar i b/u-trupperna. Till slut fick ändå Essers ansluta till truppen då han var en bit före våra andra alternativ på högerbacken och det kändes dumt att medvetet spela med ett försvagat lag då vi hade så god ekonomi efter försäljningen av van Rooij.

Truppen

Målvakter
Posted Image
- Branderhorst kommer att vara startande målvakt och det är riktigt kul att vår bästa målvakt har en bollspelande stil.

Försvarare
Posted Image
- van Eijden är den naturliga ledaren i försvaret och han sitter på en lön som är astronomisk om man jämför internt i laget. Intressenter högre upp i systemet har följt vår mittbacksgeneral på nära håll men det kom aldrig in något bud. Förhoppningsvis kan han motsvara förväntningarna under säsongen. Där bredvid kommer Kvida och Sturing ha första tjung men Odenthal är en intressant talang. På kanterna kommer Essers och Kuipers vara försteval men man gnuggar ju händerna lite när man ser att Clein har en teknisk stil och är spänd på hur han kan komma att utvecklas under säsongen.

Mittfältare
Posted Image
- Flemming är den stora stjärnan i truppen och kommer vara den förste mittfältaren tillsammans med Mares som placeras ut i startelvan. Bredvid honom är det mer öppet vem som kommer starta så låt oss bara beundra Propers potential en gång till. Uppe på kanterna kommer Musaba och Okita inleda säsongen ute på plan men har två tonåringar bakom sig som knackar på dörren. Snacka om att det kryllar av intressanta spelare i vår A-trupp!

Anfallare
Posted Image
- Den kanske "tråkigaste" lagdelen förutsättningsmässigt. Slovenen Velikonja är den som behöver smälla in bollarna och Duits är en stor talang. Det kan bli väldigt bra om vår förstestriker presterar men kan bli oroligt gällande målproduktion annars.

#9   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2207 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 22 March 2020 - 19:48 PM

Spännande! :)

#10   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:

Postad 28 March 2020 - 13:30 PM

Posted Image

Halvårsuppdatering & Ungdomsintag

Posted Image
- Med halva serien spelad står det klart att vi är ett målsnålt lag. Vi ligger femma i tabellen och med finfina 11 poäng ned till niondeplatsen som media tippade oss på. Det är bara i matcherna mot Excelsior och De Graafschap som vi varit utspelade. I övriga matcher har vi haft mest bollinnehav och oftast skapat flest chanser. Jag nämnde att vi var målsnåla. Tyvärr betyder det också att vi haft svårt med målskyttet senaste matcherna. Fyra raka matcher utan mål och det krävs ändring i taktiken.

Jag har därför beslutat mig för att härma min Montepellier-takik än mer. Jag har redan mycket liknande inställningar sedan tidigare men nu väljer vi att spela med hög backlinje, offsidefälla samt pressande forward - anfall under andra halvan av säsongen. Detta för att försöka vinna tillbaka bollen högre upp i planen och därför också ha närmare till motståndarmålet när vi anfaller. Det är helt klart en risk då jag i tidigare inlägg nämnde att våra mittbackar är bland dom långsammaste i ligan men något måste vi göra för att öka målproduktionen när vi inte gjort mål på fyra matcher.

Posted Image
- Ungdomsintaget var verkligen inget att hänga i granen denna säsong så därför kommer istället en skärmbild på intagets bästa spelare Badr Saidi. Som ni ser är den potentiella förmågan inget att hoppa jämfota över och vi hoppas att intaget nästa år kan bli bättre. Turen i oturen är att vid uppstart med N.E.C. har man väldigt många talanger i föreningen så vi kommer ha möjlighet att flytta upp spelare underifrån kommande år ändå.

#11   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2864 Inlägg:

Postad 28 March 2020 - 19:02 PM

Hur ser faciliteterna ut? Vad har du för AfU (om du nu har honom till att ha hand om rapporterna)?

Fortsätta kämpa på, fint att vara med i toppen. Har taktiken fungerat tidigare kan det varit jäkligt att ändra i den nu, kan ju vara tillfällig formsvacka. Hoppas du börjar måla dock, med eller utan ändringar :)

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 28 March 2020 - 19:02 PM

#12   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:

Postad 29 March 2020 - 01:03 AM

Jag har tre av fem stjärnor enligt skinet jag använder på både träningsfaciliter och ungdomsfaciliteter. Kan kolla mer konkret vilken nivå det är nästa gång jag startar och även ta en bild på han som har hand om ungdomsutvecklingen :)

#13   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:

Postad 30 March 2020 - 01:51 AM

Posted Image

Säsongssammanfattning N.E.C. 2019/2020

Posted Image
- Vi gjorde det! Efter dom taktiska justeringarna flög vi genom ligan det blev endast två förluster under den andra halvan av säsongen. Det var framförallt den solida defensiven som hjälpte oss upp på en uppflyttningsplats men offensiven blev också tillräckligt stabil för att kunna vinna matcher igen. Faktum är att vi var det bästa laget under våren som går att se här: https://imgur.com/pg9q8MQ Den enda matchen jag kände att vi hade lite svårt för på vårsäsongen var mot NAC som spelade ut oss. Andra topplagen fullkomligt körde vi över, ett exempel är matchen mot Excelsior: https://imgur.com/peArCoz

Posted Image
- Detta blev då säsongens elva hos N.E.C. Glädjande att se båda nyförvärven Essers och Mares där då det är ett kvitto på att jag var noggrann på transfermarknaden när jag tog in ersättare för spelarna vi sålde. Också spännande att se unga spelare som Proper, Sint och Okite här. Lite oroande är snittbetygen på vänsterspringarna samt anfallet. Där måste vi försöka bli bättre nästa säsong.

Tyvärr kommer Flemming som var vår bästa spelare inte tillhöra laget nästa säsong. Han är på lån från Zwolle och våra kommande ligakonkurrenter (dom spelar i andraligan dit vi precis gick upp) har valt att ge honom en chans i deras A-trupp. På bänken skulle jag vilja säga att både Clein och ter Haar Romeny mycket väl kan ta platser i startelvan nästa säsong då dessa är dom som utmanar om startplatser på vänsterkanterna. Hela A-lagets spelarstatistik sorterat efter snittbetyg går att finna här: https://imgur.com/A32sAtx och som ni ser har vi följt rotationsreglerna väldigt bra då den totala speltiden är fördelat på många spelare.

Posted Image
- Vi tar en sista titt på Zian Flemming som hade en enormt stor del i att vi kunde kliva upp en serie. Hoppas Zwolle tar väl hand om sin guldklimp.

#14   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4181 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Royal Antwerp

Postad 30 March 2020 - 06:53 AM

Äsch, Velikonja har frikort i elvan för att han är sloven. Fattar man ju... grattis till uppflyttningen :*

#15   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:

Postad 24 April 2020 - 19:32 PM

Posted Image

Inför Säsongen 2020/2021

Ut
Posted Image
- Wolters hade varit utlånad under första säsongen och satt på en alldeles för hög lön sett till ålder och kvalité. Tappet av Sturing är såklart tråkigare då jag såg 23-åringen som vår tredje bästa mittback. Men då vi fick nästan dubbla hans värde (han var värd 300 tusen) samt 25% i vidareförsäljningsklausul hade vi inte hjärta att stoppa honom från att pröva lyckan i den franska andraligan tillsammans med Guingamp.

In
Posted Image
- Jag har ju sagt att jag inte aktivt ska ta in nya spelare om det inte är så att vi säljer A-lagsspelare men alla dessa spelare har en logisk förklaring. Första säsongen hade NEC tre stycken innermittfältare på lån. Av dessa var jag inte intresserad av att förnya lånet med van de Looi, fick inte förnya lånet av Flemming men Van Landschoot lyckades vi knyta till oss på en fri transfer. Med andra ord så övergår hans lån i en permanent gratis övergång till oss och detta ser jag ändå som något realistiskt och viktigt då vi inte har råd att tappa tre innermittfältare som nyuppflyttat lag.

Albu är även han innermittfältare och jag tillät mig alltså att låna in en till spelare här. Som sagt det kändes inte rätt att försvaga laget så mellan säsongerna. Botman är en rak ersättare till Sturing som vi tappade. Ajax-produkten är både yngre (20 år), billigare, samt bättre än spelaren han ersätter vilket känns väldigt bra. Givetvis kollade jag först i föreningen om där fanns några talangfulla mittbackar och det finns. Hade vi inte varit nykomlingar hade jag hoppat över att värva och istället satsat på en egen produkt men då jag inte vill riskera att åka ur valde jag att helt enligt reglerna tillåta mig själv att värva ersättare till såld spelare.

Truppen

Målvakter
Posted Image
- Branderhorst kommer att vara startande målvakt även i år. Har haft intressenter efter sig under silly season men inget tillräckligt bra bud kom in.

Försvarare
Posted Image
- Essers som vi värvade till första tar stora kliv framåt i utvecklingen och är given till höger. Till vänster tar Clein minst lika stora kliv och kommer vara startspelare till vänster trots sin ringa ålder. I mitten blir inte van Eijden yngre men besitter fortfarande bra kvalité vilket bekräftades då flera klubbar var ute efter honom. Vi behöver dock vår naturlige ledare. Där bredvid kommer nya, unga, Botman starta men framförallt Odenthal där bakom ser intressant ut.

Mittfältare
Posted Image
- Det är tråkigt att vi inte kunde låna in vår stora stjärna på nytt men även här har ett nyförvärv, Mares, hittat in rätt i laget. Där bakom en 17-årig som backup och det ogillar man ju inte. Dirk Proper är ju annars den i laget man verkligen ska hålla koll på. Den killen kan bli hur bra som helst! Bredvid honom på innermittfältet är det inte lika charmigt men Overtooms rutin kommer väl till pass. Yttrarna tyckte jag underpresterade något i fjol så där vill jag gärna se en höjning. Åldrarna på dessa herrar ligger ju dock på 18-23 år så man ska inte klandra dom alltför mycket.

Anfallare
Posted Image
- Här skulle jag gå så långt att säga att vi har en rent utsagt svag lagdel. Velikonja kom inte alls upp i nivå förra året och talangen Kalentjev kanske inte är så talangfull som man hade hoppats på. Darkwa lyfts upp för bredd då den mer talangfulle Duits lånats ut för att få speltid.

Ser man till medias tippning är vi tippade att hamna sist i serien. Däremot så är det inte sådär hopplöst sist som man annars kan se på FM med 1001 gånger pengarna på serievinst. Min egen målsättning är att undvika plats 16-18 då dessa platser innebär nedflyttning. Angående Ragnars tidigare fråga så ser faciliteterna ut så här och vår ansvariga för ungdomsutveckling heter Iddo Roscher och verkar vara en riktig legendar i klubben. Riktigt fina attribut har han om inte annat.

#16   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2207 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 25 April 2020 - 06:38 AM

Grattis till uppflyttningen. Kul! :)

#17   Nyberget

Ikon

• Medlem
  • 2091 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 25 April 2020 - 12:44 PM

KUTGW!

#18   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5571 Inlägg:

Postad 25 April 2020 - 13:16 PM

Posted Image

Halvårsuppdatering & Ungdomsintag

Posted Image
- Det är helt otroligt vilken första halva av säsongen vi gör. På femteplats som nykomlingar. Faktum är att under dom första sex ligaomgångarna hade vi bara fått med oss fyra poäng. Men då vi inledde mot på pappret svåra lag (Heerenveen, Willem II & Charleroi bland annat) drabbades jag inte av panik utan satt lugnt ner i båten och hade tillit till vår taktik. Det enda vi skulle vilja få lite fart på är målskyttet och för att bättra på detta har jag nu också gjort en offensiv taktik (även denna gjord till min Montpellier-save egentligen) som vi kommer använda vid hemmamatcher. Vid bortamatcher kommer vi fortsätta med den taktiken vi haft då den uppenbarligen visat sig effektiv när det gäller att hålla tätt bakåt. Det är ingen av våra ordinarie anfallare som hållit en god nivå för denna serie och därför har vi spelat yttern Ole ter Haar Romeny mer och mer som anfallare. Fortsätter han att producera bättre än våra ordinarie anfallare kommer jag nog se honom som en naturlig del av anfallsuppsättningn till säsong tre.

Gällande spelare in/ut har vi lite att rapportera. Unge högeryttern Maarten Belligh blev den "fria" U-17 spelaren vi plockade in för säsong två. Maartens kostnad landar mellan 70 - 105 tusen Euro beroende på hur han presterar hos oss och han hämtas in från KV Oostende. Notera att bilden är från säsong tre då jag glömde ta bild innan. Ut gick vår store målvaktstalang Robin Roefs som lämnade för seriekonkurrenten Willem II. Oerhört tråkigt men i linje med våra uppsatta regler för saven. 900 tusen Euro + 25% vidareförsäljning får vi för Robin. Utöver det får vi faktiskt ett bud från självaste Ajax på Dirk Proper. Här snackar vi 1,5-2 miljoner Euro plus vidareförsäljningsklausul. Vi accepterar med tungt hjärta budet men då går styrelsen in och säger att vi ska ha minst det dubbla. Något som Ajax sedan inte väljer att matcha och vi får behålla vår guldklimp. En spelare plockas in och det är Zian Flemming som gör ett kärt återbesök i klubben på lån säsongen ut. Han hamnade långt ner i Zwolles frysbox och jag skuttade av glädje när vi lyckades få in förra säsongens bästa spelare. Ett så kallat avsteg från reglerna som jag ändå finner fullt realistiskt.

Posted Image
- Återigen gör jag bort mig när jag glömmer ta skärmdump på ungdomsintaget men Bekir Ökten är den med störst potential bland andra säsongens ungdomar. Tyvärr så har han en låg beslutsamhet (trots att ansvarig för ungdomsintaget har hög beslutsamhet). Den näst mest lovande spelaren vi fick in hade dessutom oambitiös som personlighet så vi jobbar ännu lite i motvind. Det gick att finna några killar med bättre personlighet fast med lägre potential och dessa kontrakterades också. Summa summarum knöts cirka sex-sju spelare upp på ungdomskontrakt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar