Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM20] Pro Vercelli's resa tillbaka till toppen av Italien

Saverapport
27 svar till detta ämne

#1   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 06 April 2020 - 12:11 PM

Postad bild

I den lilla staden Vercelli med endast 46.000 invånare hittar vi den anrika klubben Pro Vercelli som firade stora framgångar på tidigt 1900-tal när man vann hela 7 Serie A-titlar och var fram till 1923 Italiens mest framgångsrika klubb.

Tyvärr hängde inte Pro Vercelli med i utvecklingen av den professionella fotbollen och man spelade sin sista Serie A-säsong 1934-1935, för att säsongen 1947-1948 halka ytterligare snäpp ner i seriesystemet. Klubben har till stor del pendlat mellan Serie C och Serie D,

2014 lyckades klubben återigen ta sig upp i Serie B, men efter 4 säsonger åkte man återigen ur och landade i Serie C.

Postad bild
Inför säsongen 19/20 ska resan uppåt igen ta fart på allvar när klubben anställer den tidigare stortalangen Kurt Krut.

25-årige Krut är en ung och orutinerad tränare, men hans stora fotbollskunnande och förmåga att utveckla unga spelare i kombination med beslutsamheten och karisman han besitter tror Pro Vercelli att Kurt är helt rätt för att långsiktigt föra klubben tillbaka mot toppen.

Postad bild

Förväntningar & Strategi

Förväntningarna från klubben inför säsongen är att utmana om en slutspelsplats, dvs topp 10, det ska utan tvekan gå att nå med truppen som finns att tillgå och förhoppningsvis efter att ha adderat ett par nyförvärv.
Långsiktigt vill klubben att vi ska hålla oss i mitten på tabellen, men mina förväntningar är långt högre än så.

Min tanke är att under säsong 1 sätta taktiken och stabilisera laget på övre halvan av tabellen för att sedan börja resan uppåt i seriesystemet. Senast säsongen 21/22 är målet att ta klivet upp i Serie B.

Laget kommer under säsong 1 bestå av en hel del lån, räknar med 5-6 st. Dels för att spetsa truppen med spelare jag normalt sett inte hade kunnat värva, men också för att långsiktigt bygga en stabil ekonomi. Säsong för säsong kommer antalet lån fasas ut och stommen kommer till 100% byggas på egna spelare.

Värvningsstrategin kommer uteslutande vara att värva unga spelare för att långsiktigt bygga laget och ekonomin, ingen över 21 år kommer att plockas in till en början.

Postad bild

Kommer lägga stor vikt vid att bygga en stark ekonomi långsiktigt, så här ser finanserna ut vid start.

Detta inlägg har redigerats av infreddyble: 06 April 2020 - 22:55 PM

#2   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3566 Inlägg:

Postad 06 April 2020 - 20:06 PM

Fantastiskt lagval och trevlig inledning. Kör hårt!
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#3   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5550 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 06 April 2020 - 20:37 PM

Automatiskt meddelande

Detta inlägg har flyttats från "Rapport och Berättelsetips" till "Rapporter".

#4   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 06 April 2020 - 23:10 PM

Truppresentation & Silly Season

Jag gillar verkligen truppen, mestadels yngre spelare med fin potential. Även en del egna produkter och spelare som återvänt efter andra äventyr. Spetsat till truppen med en del lån.

Taktiken jag i första hand kommer att använda mig utav är en 5-1-2-2 med offensiva wingbacks, en spelskicklig DM, dubbla mezzalas och 2 offensivt spelade forwards.
Startelvan är tänkt att se ut så här:

Postad bild

Målvakter:

I truppen finns redan två unga, spännande målvakter, här kommer inte hända något på värvningsfronten ut båda får chansen under första säsongen.

1. Simon Moschin

Till en början tänkt att vara förstamålvakt

Postad bild

22. Gianluca Saro

19-årig egen produkt som kommit tillbaka på free transfer efter en sejour i Juventus akademi inför säsongen, känns fullt kapabel till att vara backup och som jag har förhoppningar om att kunna utveckla fint på sikt.

Postad bild

Mittbackar:

Även försvarssidan är jag relativt nöjd med inför första säsongen. Mittbackarna som redan finns i klubben bör gott och väl göra jobbet i Serie C, dessutom relativt ung backlinje så det finns gott om potential för utveckling.

Nicolo Armini (NYFÖRVÄRV, LÅN)

Lån från Lazio, ruggig talang som kan bli hur bra som helst. En spelare jag hoppas kunna behålla länge. Tar platsen i mitten på 3-backslinjen.

Postad bild

2. Alberto Masi

Ännu en återvändare, lämnade klubben 2012 för Juventus, har sedan dess spenderat tid i diverse olika Serie B klubbar för att nu återvända till Pro Vercelli. Stabil mittback med rutin från spel högre upp som kommer vara nyttigt för de yngre spelarna. Tar platsen till höger i 3-backslinjen.

Postad bild

Alessio Benedetti

Ännu en ny spelare som anslutit inför säsongen på free transfer. Tidigare tillhört Genoa och Torino. Tar till en början platsen till vänster av 3-backslinjen.

Postad bild

5. Simone Auriletto

En av spelarna jag ser potential att utveckla till något riktigt fint, 20 år och gör sin andra säsong i klubben. Har tidigare tillhört Torino. Kommer försöka utveckla hans teknik, passningsspel och snabbhet. Får inleda som backup men kommer få speltid.

Postad bild

6. Lorenzo Grossi

21-åring som anslöt från Romas akademi 2017, spenderade föregående säsong säsong på lån hos Gozzano. Kommer till en början agera backup men kommer helt klart få speltid.

Postad bild

Moris Sportelli

Lån från Torino, finns helt klart potential att utveckla men brister i det tekniska gör att han till en början kommer få agera backup.

Postad bild

Ytterbackar:

Oliver Batista Meier (NYFÖRVÄRV, LÅN)

18-åringen har blivit en av mina absoluta favoritspelare på vänsterkanten, skolas om till wingback och kommer förhoppningsvis leverera mängder med poäng från sin vänsterkant. En spelare jag hoppas kunna behålla under lång tid framöver och så småningom köpa loss från Bayern München.

Postad bild

26. Matteo Della Morte

19-åring som anslöt redan som 15-åring från Juventus. Skolas om till wingback och blir backup till Batista Meier. Kommer jobba på att utveckla hans inläggsfot och defensiva positionsspel.

Postad bild

29. Roberto Iezzi

En annan spelare jag är spänd på att följa, trotts att han bara är 20 år gör han sin fjärde säsong i klubben. Fin inläggsfot kombinerat med stabil defensiv, kommer jobbas extra för att utveckla tekniken i första hand. Tar platsen ute till höger initialt.

Postad bild

11. Simone Rosso

Ännu en ytter som skolas om till wingback, gillar hans offensiva kvaliteter samtidigt som han är okej defensivt. Får till en början agera backup till Iezzi på högerkanten men kommer helt klart få speltid.

Postad bild

Mittfältare:

Camilo (NYFÖRVÄRV, LÅN)

Spelskicklig defensiv mittfältare som lånas in från Lyon. Kommer bli en extremt viktig kugge i mitt bygge den här säsongen. En spelare jag hoppas kunna behålla under lång tid. Frågetecknet är hans beslutsamhet. Tar platsen som defensiv spelfördelare på det defensiva mittfältet.

Postad bild

Samuel Kasongo (NYFÖRVÄRV, 1,5+1,5 milj)
Nyförvärv från Young Boys. Spelskicklig defensiv mittfältare som jag ser rejäl utvecklingspotential i. Endast 16 år men kommer få chansen redan i år och agera backup till Camilo.

Postad bild

Manuel Pherai (NYFÖRVÄRV, LÅN)

Offensiv mittfältare inlånad från Dortmund som kommer ta plats som Mezzala på det centrala mittfältet. Stor potential och en spelare jag hoppas kunna behålla. Snabbheten ska det jobbas på här.

Postad bild

19. Raoul Mal

Extremt nyfiken på denna spelare då det är en egen produkt. Fin potential och kommer få mycket speltid som mezzala på det centrala mittfältet. Kommer jobbas på att utveckla passningsspelet och skottet.

Postad bild

Ibrahim Karamoko (NYFÖRVÄRV, LÅN)

Allround mittfältare som lånas in från Chievo. Stor potential och kommer bli nyttig både på det centrala och defensiva mittfältet.

Postad bild

Simone Emmanuello

25-åring men mängder av Serie B erfarenhet, gått genom Juventus akademi, vidare via Atalanta, Perugia och Cesena för att sedan landa i Pro Vercelli, efter 4 säsonger på lån köptes han loss 2018. Gör nu sin sjätte säsong i Pro Vercelli och står för rutinen på ett annars ungt mittfält.

Tar plats som den mer defensivt inriktade mezzalan jämte Pherai/Mal.

Postad bild

Anfallare:

Nabil Alioui (NYFÖRVÄRV, LÅN)

Lån från Monaco som jag räknar med gör en hel del mål. Given i anfallet och kommer bli en viktig kugge denna säsongen.

Postad bild

16. Alessandro Romairone

Ännu en egen produkt som vänder hem efter en vända i bl a Sassuolos akademi. Stor potential och en spelare jag har höga förhoppningar på, tar den andra anfallsplatsen jämte Alioui.

Postad bild

Leandrinho

Ett måste för alla mindre klubbar att plocka in, klarar spel betydligt högre upp än Serie C.
Initialt lånas Leandrinho in från Napoli, kontrakt som löper ut 2021 och brukar sällan förlänga, så planen är att ha honom på lån tills dess för att sedan kunna behålla permanent på free transfer.

Postad bild

Visa inläggvicke231 skrev:

Fantastiskt lagval och trevlig inledning. Kör hårt!

Tack! Gillar verkligen truppen och laget hittills så ska bli kul Postad bild

#5   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 07:20 AM

Månadsrapport 1 - Juli/Augusti

Posted ImagePosted Image

Första dryga månaden som manager för Pro Vercelli är avklarad för Kurt Krut. Vi fick en tuff start med en riktig käftsmäll mot Trapani i cupen. Men överlag är alla inblandade nöjda med starten.

Tre stora utropstecken är att både Leandrinho (4 mål + 2 assist) och Alioui (5 mål) har fått riktigt bra starter, vilket bådar väldigt gott för framtiden!

Tabellen ser ut enligt nedan efter 7 spelade matcher:

Posted Image

#6   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 08:39 AM

Månadsrapport 2 - September

Posted Image

Posted Image

6p på 9 matcher i September, godkänt men inte mycket mer. 4 tuffa bortamatcher, men tycker att vi borde fått med oss ett par poäng till, speciellt mot Arezzo där dom skickar in ett långskott till 1-1 i 90+3. Positivt att både Alioui och Leandrinho fortsätter att leverera

Stort utropstecken att vi har hela 5 spelare med i månadens lag!

Posted Image

Detta inlägg har redigerats av infreddyble: 07 April 2020 - 09:36 AM

#7   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 09:35 AM

Månadsrapport 3 - Oktober

Posted Image

Posted Image

Styrelsen fortsatt nöjd. Knackig inledning i ligan med 2 raka förluster utan att göra mål, men en riktig urladdning som tar oss vidare i cupen. I det stora hela en riktigt bra månad som avslutas med 3 raka vinster.

Månadens utropstecken är Nicolo Armini som står för 2 nickmål på fasta situationer och snittbetyg på 7.55 under oktober. Även Batista Meier börjar hitta rätt på sin nya position och stod för 1 mål och 3 assist.

#8   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 11:13 AM

Månadsrapport 4 - November

Posted Image

Posted Image

Mindre bra månad, tar oss vidare till kvartsfinal i Coppa Italia Lega Pro men 5p på 4 matcher är inte bra nog i ligan. Nya tag i december!
Månadens stora utropstecken är Nabil Alioui som gör mål i 5 av 6 matcher!

Tabellen ser ut så här efter 17 spelade matcher:

Posted Image

#9   sweem

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 30 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 12:50 PM

Härligt lagval!

Vilket skin använder du förresten? Väldigt snyggt

#10   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 13:14 PM

Månadsrapport 5 - December

Posted Image

I det stora hela en bra månad tycker jag 3 av 4 matcher i ligan på bortaplan och kommer ut med 7p får ses som godkänt. Vi tar oss även vidare till semifinal i Coppa Italia Lega pro.

Ingen spelare som utmärkt sig extra under december, men Alioui fortsätter att göra mål regelbundet.

View Postsweem, on 07 April 2020 - 12:50 PM, said:

Härligt lagval!

Vilket skin använder du förresten? Väldigt snyggt

Heffem Skin heter det, riktigt skönt! :)

Detta inlägg har redigerats av infreddyble: 07 April 2020 - 13:13 PM

#11   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 16:04 PM

Månadsrapport 6 - Januari 2020

Posted Image

Posted Image

Lite mycket mat under julen och hårt nyårsfirande gör oss segstartade, endast 4p på 3 matcher när vi spelar 2 av dom på hemmaplan är för svagt. Vi behåller dock vår fjärdeplats i tabellen och har bra utgångsläge inför sista tredjedelen av säsongen. En slutspelsplats ska vi klara!

Det positiva vi tar med oss från januari månad är att vi redan nu förlängt låneavtalen för Batista Meier, Manuel Pherai och Camilo som gjort det riktigt bra så här långt, förväntar mig dessutom ännu mer av dom framöver och kommer bli viktiga kuggar nästa säsong också!

Detta inlägg har redigerats av infreddyble: 07 April 2020 - 16:06 PM

#12   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 07 April 2020 - 21:41 PM

Månadsrapport 7 - Februari 2020

Posted Image

Posted Image

En nära inpå perfekt månad. Går tyvärr på pumpen mot serieledaren i februaris sista match, men väldigt nöjd med att ha plockat 12 av 15 möjliga poäng, speciellt efter ha mött 1an och 2an (Monza) i ligan.

Bortsett från matchen mot Novara så är det kul att se ett välfungerande försvar med 3 nollor.

Säkrade även upp förlängning av ytterligare 3 lån inför nästa säsong, Leandrinho, Nicolo Armini och Nabil Alioui kommer att spela för Pro Vercelli även säsongen 2020/2021, mycket positiva nyheter!

#13   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 08 April 2020 - 07:26 AM

Månadsrapport 8 - Mars 2020

Posted Image

Posted Image

Oj oj oj, vilken månad. Kruts sämsta månad sedan han tillträdde som manager för Pro Vercelli och styrelsen har all rätt att vara besviken. 5p på 5 matcher och endast 2 gjorda mål i ligan är långt ifrån godkänt. Nu blir det en rejäl analys av vart det gått fel och jobba för att vända skutan.

På den positiva sidan har även andra lag gått dåligt och vi befinner oss på en 5e plats i ligan och fortsatt bra läge för att nå målet för säsongen, en slutspelsplats.

Posted Image

#14   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 08 April 2020 - 08:52 AM

Månadsrapport 9 - April 2020

Posted Image

Även april månad går till historien som en besvikelse. Återigen 5 ynka poäng på 5 matcher och fansen missnöje har börjat gro. Det positiva vi tar med oss är att vi avslutar med en stabil seger som vi kan bygga vidare på inför slutspelet, både Alioui och Leandrinho får även hitta nätet i grundseriens sista match efter en tids måltorka. Dags att förbereda sig för slutspel där vi börjar på hemmaplan mot Pontedera.

Vi slutar på 7:e plats i grundserien, vilket i det stora hela får ses som en godkänd säsong, även om vi avslutar grundserien med bitter smak i munnen efter två riktigt usla avslutande månader.

Posted Image

Detta inlägg har redigerats av infreddyble: 08 April 2020 - 10:52 AM

#15   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 08 April 2020 - 10:52 AM

Månadsrapport 10 - Maj 2020

Kval mot Serie B 2019/2020

Som tidigare nämnt kniper vi en kvalplats uppåt genom vår 7e placering i grundserien.

Lega Pro Playoff 1:a omg

I 1:a omg ställs vi mot Pontedera, i o m att vi slutade högre upp i tabellen går vi in som högre seedad och får därför hemmafördelen. Den högre seedningen visar sig även bli avgörande efter en händelsefattig 0-0 match där vi i slutändan går vidare just p g a den högre seedning. Märklig regel men bara att tacka och ta emot.

Posted Image

Lega Pro Playoff 2:a omg

I den 2:a omgången ställs vi mot liga 11:an Como, i o m vår 7:e plats går vi även här in som det högre seedade laget och får spela på hemmaplan. Den högre seedningen blir avgörande även här när vi kryssar oss vidare till den 3:e omgången. Här skulle jag dock säga att vi fullt värda att gå vidare efter hela 17-3 i skott och 63-37 i bollinnehav.

Posted Image

Lega Pro Playoff 3:e omg

Nu drar dubbelmötena igång och de bäst placerade lagen kliver in i kvalet. Vi lottas här mot liga 3:an Arezzo och får börja på hemmaplan. I grundserien tog vi 4p mot Arezzo efter 2-1 och 1-1.
Match 1 - Arezzo är det klart bättre laget men vi reder ut deras press och klarar 0-0 på hemmaplan.

Match 2 - Arezzo kommer ut med full fart i första halvlek, vi är inte alls med och Arezzo kan pricka in 2-0 redan i 15'. En rejäl hårtork från Krut i paus får igång laget och Leandrinho blir tvåmålskytt. Efter att Leandrinho får ytterligare två mål bortdömda för offside och en mållös förlängning väntar straffar. Här får vi gå hela varvet runt och Arezzo drar till slut det längsta stråt och vinner straffar med 13-12 efter 2 missar av högerbacken Rosso.

Äventyret är slut och vi får ladda om för nästa säsong.

Posted Image

#16   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 08 April 2020 - 12:06 PM

Säsongen 19/20

I det stora hela får säsongen 19/20 godkänt, varken mer eller mindre. Vi slutar på 7:e plats i ligan och klarar därmed målet med marginal. Besvikelsen är sista 2 månaderna där vi inte alls kommer upp i nivå, mycket tack var det ett hackande anfallsspel. I kvalet gör vi det bra men räcker inte riktigt till mot Arezzo i den 3:e omg, Arezzo som i slutändan går hela vägen och blir uppflyttade. Finns inte jättemycket mer att sammanfatta, har som sagt varit en okej första säsong med en väldigt ung trupp.

Bästa målskytt: Nabil Alioui - 17 mål
Assistkung: Leandrinho - 9 assist
Årets back: Alberto Masi - Snittbetyg 7.13 - Extremt viktig kugge i den annars orutinerade backlinjen, även nickat in 4 viktiga mål på fasta situationer.
Årets mittfältare: Camilo - 1 mål 3 ass - snittbetyg 7.36 - Gjort det extremt bra på det defensiva mittfältet match efter match.
Årets forward: Leandrinho - 15 mål 9 ass - Gjort en otrolig säsong och inte bara gjort mycket mål utan även assist.
Årets nykomling: Samuel Kasongo - Snittbetyg 7.07 - Nyss fyllda 17 år och fått mer och mer speltid på det defensiva mittfältet, gjort det otroligt bra när han får chansen!

Honourable mentions är Oliver Batista Meier som fick ta steget ner från yttermittfält till wingback och stått för hela 5 mål och 8 assist redan första säsongen!

Nu går spelarna på semesterledigt och mitt och Kurt Kruts jobb att bygga ett konkurrenskraftigt lag som kan ta ytterligare steg nästa säsong börjar nu!

Detta inlägg har redigerats av infreddyble: 08 April 2020 - 12:16 PM

#17   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 08 April 2020 - 22:21 PM

Inför säsongen 2020/2021

Mål:

• Playoffplats genom en topp 4 placering i grundserien
  • Uppflyttning till Serie B
  • Spela en mer anfallsinriktad possesionfotboll än tidigare
  • Förstärka tränarstab för att ge de unga spelarna bättre förutsättningar

Att vi ska kunna nå en topp 4 placering och gå upp i Serie B ser jag som fullt möjligt, många unga spelare som fått 1 år extra erfarenhet och utveckling från förra säsongen. Taktiken börjar sitta och vi hittar mer och mer rätt i spelet.

Truppen & Silly Season

Jag och Krut är rörande överens om att behålla truppen någorlunda intakt, inga drastiska förändringar kommer att göras. Ekonomin är relativt ansträngd så köp av spelare tillåts inte riktigt. Några spelare får lämna, dels för att göra plats åt yngre spelare men också för att få in lite pengar från spelare som inte fyller någon direkt funktion.

Som tidigare nämnt behåller vi Camilo, Leandrinho, Alioui, Pherai, Karamoko, Batista Meier, och Armini även över kommande säsong.

Truppförändringar:

Willem Geubbels

Den 18-åriga supertalangen ansluter på lån från Monaco. Detta är en spelare jag tror kan bli skillnaden mellan uppflyttning och inte. Även om Leandrinho och Alioui gör det kanon där framme saknas avlastning för dom, och Geubbels är en spelare jag tror kan komma in och göra extremt stor skillnad. Ger oss även möjligheten att flytta ner Leandrinho på mittfältet i vissa matcher. Spännande tillskott!

Posted Image

Alessandro Carosso

En spelare vars utveckling jag är väldigt spänd på att följa, 18-åring som flyttas upp till A-laget inför den här säsongen. Kommer helt klart få speltid och utvecklas han som jag hoppas kan det mycket väl vara en startspelare inom kort!

Posted Image

#18   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 09 April 2020 - 13:35 PM

Rapport 11 - Aug, Sep & Okt

Kommer numer köra rapporter var tredje månad istället, dels för att det blir mycket jobb med 1 varje månad och känns som att tråden blir lite väl plottrig.

Posted Image

Fått en otrolig start på säsongen 20/21. 9-3-1 första 13 matcherna i ligan. Spelet har flutit på riktigt fint, speciellt anfallsspelet där firma Geubbels, Alioui och Leandrinho är livsfarliga framåt.

Kvartalets spelare: Alioui - 11 matcher 12 mål 2 ass - Fått en flygande start och stått för hela TRE hattricks hittills.

Övriga utropstecken: Samuel Kasongo - P g a skada på Camilo har Kasongo fått starta 8 av 13 matcher, gjort det otroligt bra och haft ett snittbetyg på 7.27. En av spelarna jag haft höga förhoppningar på inför säsongen och därför väldigt kul att se att han får en fin start när han fått ökat förtroende direkt.

Tabellen ser ut som följer, vi placerar oss på en 2:a plats med 1 match tillgodo efter 9-3-1 första 13 matcherna.

Posted Image

#19   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 10 April 2020 - 09:54 AM

Rapport 12 - Nov, Dec & Jan

Postad bild

Vi går fortsatt starkt i ligan även om vi har en viss dipp i form denna period med några onödiga poängtapp på hemmaplan, plockar 19 av 33 möjliga poäng. Besviken över att ha åkt ur Coppa Italia Lega Pro redan i den 3:e omg, även om det var mot tufft motstånd i form av serieledaren Monza.

Postad bild

Geubbels har kommit igång på allvar och är på en 2:a plats i skytteligan bakom Alioui, ruggigt starkt anfallspar som leder oss mot Serie B!

Har börjat skola om Leandrinho till mezzala, han börjar verkligen komma in i sin nya position och har stått för 6 mål och 1 ass från mittfältet.

Tabellen ser ut som följer efter 24 spelade matcher, 3p bakom Monza som har en match tillgodo.

Postad bild

#20   infreddyble

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 10 April 2020 - 21:17 PM

Rapport 13 - Feb, Mars, April

Postad bild

Grundserien är avslutad, vi slutar på en 2:a plats efter en riktigt stark avslutning. Vi förlorar tyvärr seriefinalen mot Monza och hamnar då lite långt efter för att kunna ta in ett 10p försprång.
Vi kliver in i kvartsfinalen av kvalet och jag anser att vi har stora möjligheter att ta klivet upp! Många spelare är i riktigt fin form, tyvärr kommer vi dock få klara oss utan Geubbels som är iväg med franska U21 landslaget.

Först ut i kvalet är Cosenza som slutade 4:a i Lega Pro C.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar