Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

3-2-3-2 FCM

4 svar till detta ämne

#1   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1415 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 13 April 2020 - 00:04 AM

Efter att ha låtit Kaki titta över denna taktik, så känner jag efter inrådan av just Kaki, att jag lika bra kan dela med mig av denna taktik. Jag har använt mig av taktiken genom mer eller mindre alla år jag spelat. Taktiken i sig handlar om att ha ett bollinnehav med en hel del kombinationer och ser till att kunna anfalla både på kanterna och centralt. Blanda detta med att kunna kontra med hög fart.
Jag har spelat med lag i de lägre divisionerna i Sverige och upp till Allsvenskan och just nu har jag tagit upp Juventude i Brasilien från Serie C till Serie A två säsonger i sträck och sett till att självaste klassiska laget Santos tagit kontakt med mig och anställt mig som deras nya manager.
Defensivt på spelet, så finns det en del över att önska, då jag själv känner att det inte går att få till på samma sätt rent manövermässigt som det går att arbeta med IRL.
Anfallarna kan man alltid tweaka med i deras roller, se http://www.fmsweden....ost__p__1063904

Kakis analys: http://www.fmsweden....ost__p__1064065

Ladda ner: http://www.mediafire...-2_FCM.fmf/file

#2   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7812 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 13 April 2020 - 16:39 PM

Grymt, tack för att du delar med dig av den! :)

#3   Hammurabbit

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 14 April 2020 - 17:06 PM

Denna är jag sugen på att testa! Tycker 3-backslinjer har fungerat bra i FM20 och har spelat en liknande taktik med framgång, fast med "complete wingback" istället för yttermittfältare. Dock är det ganska utmanande att hitta bra wingbacks, så spännande att testa med yttermittfältare. Rapporterar tillbaka när jag testat lite...

#4   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1415 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 14 April 2020 - 20:35 PM

Visa inläggHammurabbit skrev:

Denna är jag sugen på att testa! Tycker 3-backslinjer har fungerat bra i FM20 och har spelat en liknande taktik med framgång, fast med "complete wingback" istället för yttermittfältare. Dock är det ganska utmanande att hitta bra wingbacks, så spännande att testa med yttermittfältare. Rapporterar tillbaka när jag testat lite...

Det får du gärna göra! ;)
Ett tips: se till att de som spelar yttermittfältare verkligen har kondis. Typ Haile Selassie. :P

#5   Hammurabbit

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 17 April 2020 - 10:22 AM

En annan fråga - när man spelar med lite mer kackiga lag är både Complete Forward och Trequartista lite svåra roller för spelare med begränsad talang. Har du testat lite enklare roller och hur påverkar i så fall det?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar