Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] LLM

5 svar till detta ämne

#1   call_me_elvis

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 10 June 2020 - 20:12 PM

2018
Startade som arbetslös med lägsta tränarranking som möjligt. Valt alla serier från Belgium, Danmark England, Frankrike, Holland, Italien, Norge, Portugal, Ryssland, Skottland, Spanien, Sverige och Tyskland. Startade försäsongen i Sverige.

När det återstod 1 vecka på svenska transferfönstret kontaktade Valbo FF i div 2NS mig för en intervju. Efter intervjun blev jag anställd på ett korttidskontrakt serien ut. De låg på en 9:e plats med 8 matcher kvar att spela.
Kollade snabbt vilka brister laget hade och kollade snabbt igenom vilka spelare jag kunde få och hittade då en lovande målvakt som gick direkt in i truppen samt 2 stabila mittbackar och 2 offensiva hö yttrar. Hittade en besviken 18 åring anfallare som jag tyckte var klubbens bästa anfaller. Ändrade sedan taktik som slog bra ut, för laget gick obesegrad de återstående matcherna och slutade på en 4 plats.

26 matcher 13 vinster 7 oavgjorda 6 förluster 46 poäng 38-29 i målskillnad.

Detta inlägg har redigerats av call_me_elvis: 10 June 2020 - 20:17 PM

#2   call_me_elvis

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 16 June 2020 - 14:02 PM

2019

I år ville styrelsen att vi skulle vara ett mittenlag i ligan. Gick i genom laget och förstärkte laget på de platser vi var svaga och hittade några lovande spelare som fick vara tillväxt i reservlaget. Laget började starkt. Och snabbt såg det ut som om det skulle bli 3 lags race. Vi Karlsberg BK och Skiljebo BK. Vi tre drog snabbt ifrån. Och när jag sedan förlorade 2 raka matcher kändes det tungt när de drog ifrån lite. Men laget kom snabbt igen och avslutade ligan med 13 raka vinster i ligan. Därför kunde vi vinna ligan ganska överlägset med 10 poäng före Karlsberg BK. Som även de tog steget upp till ettan via kval.

Div 2NS: 1/14, 21 vinster, 3 oavgjorda, 2 förluster, 52 gjorda mål & 20 insläppta, 66 poäng.

Bästa mållskytt: Valbos Benny Guldfot 18 mål på 22 matcher
Bästa framspelare: OVY 7 assist 21 matcher.
Bästa snitt: Valbos Benny Guldfot 7,42 22 matcher

Sedan blev min vb och anfallare bästa back och forward i hela div 2 serierna.

Och precis innan serien avslutades släppte AIK en lovande mc och ÖSK en lovande stiker som boda kommer bli nyckelspelare i mitt lagbygge i ETTAN.

Detta inlägg har redigerats av call_me_elvis: 16 June 2020 - 14:06 PM

#3   call_me_elvis

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 18 June 2020 - 14:33 PM

2020

Förutom de 2 profilspelarna som var klar innan förra säsongens slut. Kom några utfyllnad spelare, för att stärka truppen. Bland annat en 34-årig vänsterytter med mångåriga meriter från allsvenskan.
När ligan startade tog mina ungtuppar från AIK och ÖSK kommandot och visade vägen. Med deras hjälp tog vi tidigt grepp om ligan. Ledde ligan som mest med 11 poäng. Men med 8 omgångar kvar så kollapsar laget och tar bara 8 poäng på de sista 8 matcherna. Och Carlstad United kröp närmare och närmare och i sista omgång var de förbi oss till 94 minuten då Umeå FC slog in vinstbollen. Och vi kunde fira som seriesegrare och slipper play off. Så superettan här kommer Valbo FF.

Denna sensation har gjort eko uti fotbolls Sverige. Början av november kontaktar DIF mig för en intervju och efter 14 dagar kontaktar dem mig med förslag på ettårigt kontrakt. Så här skiljs sagoslutet mellan Valbo FF och mig. Jag önskar Valbo FF Lycka till i superettan. Var för stor chans att inte gå miste om. När en av Sveriges största klubbar vill ha mig. DIF slutade på en blygsam 9:e plats denna säsong. Min målsättning är sätta dem på kartan igen.

Div 1N: 1/16, 17 vinster, 8 oavgjorda, 5 förluster, 51 gjorda mål & 31 insläppta, 59 poäng.

Bästa målskytt: Anfallaren från ÖSK 17 mål på 29 matcher
Bästa framspelare: Valbos Erik Edman 10 assist på 29 matcher
Bästa snitt: Valbos egna engelska höger ytter 7,33 på 20 matcher 14(6)

Jag blev årets tränare i div 1 och 7 spelar kom in i årets lag.

Detta inlägg har redigerats av call_me_elvis: 18 June 2020 - 14:34 PM

#4   call_me_elvis

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 23 June 2020 - 13:06 PM

2021
Första säsongen i Dif, där hade det skett mycket de första åren. De byt tränare varje år, som präglat sitt lag. Därför var truppen ganska konstigt fördelad. Fick rensa ganska friskt i truppen, sålde 6 stycken och lånade ut 5. Och tog in 11 nya spelare. Vissa är spelare som kommer fylla ut reservlaget första åren, som kommer förhoppningsvis blomma ut om ett par år.

Cupen
Vi hade fått en lätt lottning i gruppspelet på papperet. Där vi började med en förlust hemma mot Utsiktens BK 1-2. Sedan kom spelet igång och vi körde över först Brage med 4-1 borta och avslutade borta att besegra Öster med 3-1. Tack vare det blev vi etta i gruppen och fick möta MFF i åttondelsfinal, som vi van ganska lätt med 1-2. Sedan i kvarten blev det förlust mot Peking med 0-1 efter förlängning.

Ligan
Vi startade ligan bra med 1 oavgjort och 3 segrar på de första 4 matcherna. Och fram till omg fjorton såg det bra ut, vi låg fyra med chans på topp två-tre. Då kom raset omg 14-28 blev det 2 vinster 3 oavgjorda och resten förluster. Och med två omg kvar så slogs vi med kvalplats ner till superettan. Då tog laget sig i kragen och avslutade serien med två raka vinster och vi kunde sluta på en pinsam tiondeplats i ligan.

Allsvenskan: 10/16, 10 vinster, 9 oavgjorda, 11 förluster, 38 gjorda mål & 26 insläppta, 39 poäng.

Bästa målskytt: Dansk dynamit 5 mål på 12 matcher
Bästa framspelare: Götets JR VYB 3 assist på 24 matcher
Bästa snitt: Dansk DC 7,05 på 12 matcher

Jag trodde att nu kommer ledningen inte förlänga mitt kontrakt som gick ut i slutet av november. Några ledande spelare gick ut i pressen i början av hösten och sa att de ville att ledningen skulle ta det lugnt och tänkta till en gång till innan de gör något drastiskt. Vet inte om det spelade roll när styrelsen gav mig ett till år att forma laget, fast att jag hade fått laget att underprestera rejält i år.

Detta inlägg har redigerats av call_me_elvis: 03 July 2020 - 17:31 PM

#5   call_me_elvis

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 27 June 2020 - 13:40 PM

2022

Efter förra säsongen, var det tydligt var truppen behövde förstärkas. Det var i backlinjen,det kom in 3 starka mittbackar och 2 bra offensiva ytterbackar. Och på transferfönstret sista dag fick min sportchef nyss om en offensiv ung lovande mittfältare som skulle gå direkt in i laget. Ut försvann 2 veteraner som förtjänar ett utlandsäventyr på ålderns höst. Sedan Lånades en hel del av utfyllnad spelarna ut, för att förstärka kassakistan och minska lönekostnaderna.

Cupen
Började med en knapp seger mot IFK Luleå, följt med oavgjort mot Eskilstuna City och vi avslutade mot en uddamålsseger mot Peking. I kvartsfinal ställdes vi mot Falkenberg FF, som vi kunde besegra lätt med 3-1. I semifinalen ställdes vi mot Hisingens stolthet BK Häcken, som blev en tät historia med få målchanser. Men vi kunde avgöra med en frispark i 80 minuten. Och i finalen fick vi möta Änglarna som var regerande mästare. Vi tog snabbt grepp om matchen och kunde vinna ganska enkelt med 3-1. Och jag kunde vinna min första riktiga trofé som manager. Samtidigt skulle jag få bekänna färg i Europa League.

Liga
Vi började serien som vi började den förra året starkt och var i toppen av tabellen efter tio omgångar. I omgång elva kom årets första förlust och då tänkte jag nu viker vi ner oss igen som i fjol. Men i år var laget starkt och spelade bra. Och med sju omgångar kvar låg vi fyra men två mindre spelade matcher mot ettan Elfsborg. Men samtidigt kunde fortfarande sex lag vinna ligan då det endast skilde sju poäng mellan ettan och sexan. Men pga kvalet till Europa League var mitt spelschema horribelt. Där vi fick lira fyra matcher på sju dagar x två med ett landslagsuppehåll i mellan. Måste säga att spelschemat i allsvenskan är konstigt då man har fyrtiofem dagars sommaruppehåll. Och samtidigt på hösten försöka försvara Sveriges färger i cupspel i Europa får gå på knäna.
Sista omgångarna var det vi och MFF som visade var starkast. Vi kunde avgöra ligan i sista omgången med att ta en poäng mot IK Sirius. Men då gör vi en av våra sämsta matcher för året och förlora med 1-0. Och i sista omgång ledde vi ligan med tre poäng mot MFF, men de hade bättre målskillnad. Därför var vi tvungen att spela oavgjort mot Bajen, samtidigt MFF var tvungen tappa poäng mot Halmstad BK. Vi började med att släppa in mål i första anfallet, samtidigt som MFF tog snabbt en klar ledning. Då tänkte vi att detta blir tufft. Och då i trettiosjätte minuten kom ett helt oförtjänt kvitteringsmål och sedan i halvlekens sista spark tar vi ledningen. Och i andra halvlek kan vi kontrollera matchen och stänga matchen med ett mål till. Och Stockholms stolthet är ännu en gång Svenska mästare och jag får vinna min första riktiga ligatitel som manager.

Allsvenskan: 1/16, 18 vinster, 6 oavgjorda, 6 förluster, 58 gjorda mål & 33 insläppta, 60 poäng.

Bästa målskytt: Dansk dynamit 15 mål på 28(1) matcher
Bästa framspelare: Fransk MC 8 assist på 14(12) matcher
Bästa snitt: Belgisk OVY 7,28 på 17 matcher

Europa League
Vi måste vara det första laget som kvalade in till gruppspelet utan att vinna en match i kvalet. Vi började med att möta HNK Rijeka från Kroatien. Vi började borta spela 3-3 och hemma blev det 0-0. I nästa omgång fick vi möta SK Sturm Graz från Österike. Vi började spela 1-1 hemma och lyckades få 2-2 borta. Och sista kval omgång fick vi möta starka Zenit från Ryssland. Vi började hemma och lyckades få 1-1 och borta tog vi snabbt en klar 1-3 ledning, men sista 10 blev spännande då de reducerade i 85 min och kvitterade i 89 min. Sedan forcerade på som en galning för att trycka in segermålet. Men vi kunde hålla 3-3 hela vägen.
Vi lottades i samma grupp som Tottenham, Lille och Olympiakos.
Gruppspelet blev det två uddamålsförluster mot Tottenham och en seger och en förlust mot Lille. Samt en seger och en oavgjord mor Olympiakos. Totalt sju poäng. Det får vi vara nöjda med. Nu nya tag mot Champions League.

Detta inlägg har redigerats av call_me_elvis: 03 July 2020 - 17:32 PM

#6   call_me_elvis

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 03 July 2020 - 18:08 PM

2023
I år så riktade vi in oss att spetsa truppen, hittade par lovande spelare som skulle gå direkt in i truppen. I en ung anfallare från Spanien, samt en ung mc från England. Sedan par lovande unga spelare som min ungdomsansvarig köpte in till ungdomslaget.

Cup
Började med två starka vinster mot Gais & Varberg BOIS Sedan blev det uttåg ur cupen på matchen sista spark i sista omgången mot Häcken BK med ett självmål.

Liga
Första halvan av serien spelade vi nio vinster och 6 oavgjord, och i omgång sexton kom årets första förlust förlust. Då låg vi tvåa efter Norrköping, fast hela 8 poäng efter dem. Så när sommar kom hade vi en jobbig uppförsbacke att besegra. Men när det återstod tre omgångar hade vi lyckas komma ikapp och förbi. Och lyckades vinna med fyra poäng tillslut. Har inte inte riktig en utpräglad målskytt utan sprider ut det på flera. Det visar skytteligatoppen i Allsvenskan. Bland de tre första hade vi två och tre bland de åtta bästa.

Allsvenskan: 1/16, 19 vinster, 9 oavgjorda, 2 förluster, 64 gjorda mål, 24 insläppta, 66 poäng.
Bästa målskytt: Spanska superlöftet 11 mål på 24 matcher
Bästa framspelare: Belgisk OVY 6 assist på 17(2) matcher
Bästa snitt: Göteborgs Erik Edman 7,27 på 25 matcher

Champions League
På vägen till gruppspelet blev det överraskande lätt resa genom vinster mot Bate (7-1), HJK (3-0) och Dynamo Kyiv (5-1 och 0-3. Tot 5-4) I returen mönstrade vi b-laget för intensiv spelande i ligan.
Gruppspelet ställdes vi mot Liverpool, Ajax, Milan. Liverpool krossade oss med 6-1 och 0-1. Milan krossade oss med 5-1 och 0-1. Ajax vann borta mot oss med 1-2 och vi vann borta med 2-3. Så man får säga att det blev en knappt godkänd första säsong i CL.

Detta inlägg har redigerats av call_me_elvis: 03 July 2020 - 18:18 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar