Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vad läser du just nu?

72 svar till detta ämne

#1 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 01 April 2006 - 08:09 AM

Alla vill kanske inte kommentera berättelserna de läser, men författarna gillar ändå att höra om deras verk läses av besökarna. Dessutom så är det nog bättre om man håller kontruktiv kritik i respektive berättelsetråd. Men ändå kan ge lite positiv feedback till alla de som skriver.

Så ta dig tiden att skriva här vilken, eller vilka, av de berättelser som finns som du läser.

#2   dr-nix

Giffare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 966 Inlägg:

Postad 05 April 2006 - 17:38 PM

Just nu följer jag Kezmans Livorno samt eidos- Fulham.
-I typed "rm -rf /*" and now my system won't boot !

#3   - Jocke -

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1088 Inlägg:

Postad 05 April 2006 - 18:27 PM

Kezmans Livorno = :) :) :) :) :)

#4   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5427 Inlägg:

Postad 09 April 2006 - 23:56 PM

el_pelusas om Sporting Gijón samt Smuts berättelse är mumma, väntar på fortsättning.

#5   Bartie

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2327 Inlägg:

Postad 09 April 2006 - 23:59 PM

Jag ska titta in i Osccars och Smuts, även om dom knappt börjat. Ser mycket intressanta ut iallafall.

*EDIT: Oj, glömde, Lerkots också.

#6   DeKoq

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 10 April 2006 - 08:07 AM

Den om SPorting Gijon och den om Belgien.

#7   Severin

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgården
  • Tränar:Enskede

Postad 10 April 2006 - 17:32 PM

Jag tänker följa gurtccis story om Spårvägen.

#8   sibo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1211 Inlägg:
  • Yrke:Utvecklare
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Hoffenheim

Postad 10 April 2006 - 22:21 PM

Jag följer "Arbroath Smokies And A Refugee", av Hero

#9   Delaney

Ikon

• Medlem
  • 2381 Inlägg:

Postad 11 April 2006 - 02:05 AM

Osccar - Ganska lättläst berättelse men en snygg truppresentationsgrej, gillar att det är i en udda liga och inte en av dom stora. Någonting saknas dock, vettean vad. Lite platt.
RZG - Det tråkigaste fotbollsmatchen jag någonsin sett i hela mitt liv var Trelleborg - GAIS, denna berättelse är som tur inte lika tråkigt som det laget då. Fast inte mycket bättre till en början i alla fall, svårt att döma från en post.
gurtcci - Blå text får Delaneys ögon att protestera. Inget intresseväckande i denna berättelse heller.
eidos- - Allmänt lite för intetsägande, som att någon återberättar om deras spel i FM med Fulham. Lika tråkigt som det låter.
Lerkot - Senaste posten visar lite potencial, annars rätt så meh även om det är väldigt lättläst.
Geezer - Påminner mig om Coffee and cigarettes vilket var en bra film, som hade Iggy Pop med i den. Jag gillar bra saker, jag gillar Iggy. Sen så har jag inte ens nämnt Jack White och Tesla coils. Snygg och enkel design, skönt att läsa.
el_pelusa - Meddelmåttigt.
Whipping - Bra grabb, kvalitet som vanligt.
Kezman - För lite politik för att vara Livorno, killen har dock en egen stil att skriva berättelser på. Plus i kanten för det.
DeKoq - Vill skriva, vill inte skriva. Whatever.
robber - Jag pallar inte läsa en berättelse på en helt anan hemsida. Pass.
Delaney - Kung!
Cessan - Jag vill se pirater och massor av dom, annars blir jag arg.
mrbadguy - För mycket dialoger.
hero - Galet välskriven, lite segt att läsa allt dock. Blå text här också, gosh darnit.
Persler - Färgglatt, så pass glatt att Bunkeflos namn försvann i all denna extas. Annars så är det inget som fångar intresset så jättemycket.
JVE - Pallade inte läsa allt, får bli en annan gång.

#10   robber

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1458 Inlägg:

Postad 11 April 2006 - 16:51 PM

Citat

robber - Jag pallar inte läsa en berättelse på en helt anan hemsida. Pass.

Skulle du kunna tänka dig att utveckla detta? Pallar inte därför att .....? Din mamma har varnat dig för att klicka på okända länkar? Svart text på vit botten är som att läsa en bok och det gör du inte av princip? Du gillar inte berättelser som inte har åtminstone en sån där liten nationsflagga någonstans i texten? Det var en felstavning, egentligen menade du anal men skrev anan?

Kan du inte berätta, för jag är verkligen nyfiken!

#11   Delaney

Ikon

• Medlem
  • 2381 Inlägg:

Postad 11 April 2006 - 20:45 PM

För att du verkade vara helt klar med den, postade det sent igår kväll och läste igenom alla berättelserna då. Pallade helt enkelt inte läsa det, pallade inte ens läsa lite av Bafana Bafana efter heros maratongrej.

Sen vad är poängen med att ha det på en helt annan sida? Du kunde ha lika gärna kopierat över allt det du skrivit till detta forum bara, det är vad den är till för. Det är inget emot hur du skriver eller rent generelt att det inte är på ett forum men jag fattar bara inte poängen.

#12   robber

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1458 Inlägg:

Postad 11 April 2006 - 22:00 PM

Två anledningar till att det ser ut som det gör. Den första jag skrev Ordning, oreda på Brisbane Road lade jag på en annan server för att jag retar mig på att sitta och designa en berättelse i en sketen liten ruta när jag har helt andra verktyg till mitt förfogande om jag kan använda vanliga editorer, script, html/css.

Jag skrev texterna i en editor (vim), rättstavade (aspell) och sen skrev jag script och program (ksh/python) som genererade webbsidor vilka jag sen petade lite i för att få dom som jag ville ha dom.

Storyn Det var en hake började sitt liv på sportgamers som deltagare i sista berättelsetävlingen, därför kunde jag av naturliga skäl inte lägga den på en separat server. Sen började sportgamers skaka (minns driftsproblemen dom hade), och innan ryktena om den här sidan visade sig vara sanna räddade jag över hake-storyn med samma layout som Ordning (för jag kunde återanvända script och annat). När fmsweden gick live kände jag ingen önskan att sitta och kopiera över storyn en gång till då det var tjugosju inlägg. Det finns gränser för vad man gör för konsten :P

#13   Lerkot

Ikon

• Medlem
  • 2404 Inlägg:

Postad 16 April 2006 - 12:55 PM

Lite ont om bra berättelser just nu. Vill ha fler veteraner som lägger benen i fläsket.

#14   joehelmer

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 379 Inlägg:

Postad 16 April 2006 - 17:42 PM

Jag kommer ihåg när SportGamers var som bäst, då till exempel Helvete formligen spottade ur sig bra berättelser.
Moderator på EHM The Blue Line

#15   DeKoq

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 16 April 2006 - 21:13 PM

Nu läser jag Barties, eidos, el pelusas och Lerkots. Kikar på andras men det är dom 4 som jag läser just nu.

#16   hero

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1231 Inlägg:

Postad 21 April 2006 - 00:42 AM

Citat

hero - Galet välskriven, lite segt att läsa allt dock. Blå text här också, gosh darnit.

Först och främst tack. Jag känner också att inledningen blivit lite mer långdragen än vad tanken var från början även om det var meningen med berättelsen att den mer skulle påminna om en bok än en traditionell FM-berättelse. Eftersom du varit så duktig och läst igenom hela i ett svep som jag förtod det, har jag ändrat den blå färgen till röd för din skull. Anledningen att spelarnas namn var färgade var givetvis eftersom det var länkar om det inte framgick.

#17   Crustan*

Tränare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9425 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 14 May 2006 - 16:17 PM

Jag läser om Juventus, Atletico madrid och Valencia. Tycker att dem är intressanta samt inte för sega att läsa.

#18   Frodo

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 475 Inlägg:

Postad 14 May 2006 - 17:06 PM

Jag läser om RL, Valencia och Sporting/La Roja och Valencia.
RL-Grymt bra idé, med enkel och snygg grafik
Sporting/La roja - mycket bra textmässigt grafiken är sådär.
Valencia- Grafikens monster Geezer, ser mycket bra ut. Grafiken är som sagt excellent. Inte för mycket utan en fin symbios mellan BBCode och photoshop.
Vote for Frodo!
[img]http://i167.photobuc...itri-Sychev.jpg[/img]

#19   Bartie

Ikon

• Medlem
  • 2327 Inlägg:

Postad 14 May 2006 - 19:36 PM

Jag läser endast Heros berättelse, och såklart Geezers också. Två underbara berättelser, som väntat när det är dessa författare som skriver.

#20   DeKoq

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 15 May 2006 - 07:32 AM

Just nu är det Geezers och Heros som gäller. Håller dock Geezers lite högre än Heros (kanske ensam om det).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar