Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Il Grande Finale - d4hlgren vann

7 svar till detta ämne

#1 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 26 November 2007 - 20:44 PM

Då var det äntligen dags. Avsparken är inte långt borta nu.

d4hlgren ställer upp med Espanyol och Laasse med Barcelona. För att se trupperna får ni kolla i Draft-tråden.

Matchrapport:

Inför avspark:
Laasse ställer upp med 4-2-1-3 formation, medan d4hlgren kör på 3-2-3-2.

D4hlgren tar kommandot direkt från avspark, och Zlatan har två farliga chanser första 5. Bla en i stolpens utsida.

GOOOOOOOOOOOOL!!! Zlatan missar ytterligare en chans, men Gerrard trycker in returen. 1-0 d4hlgren.

Klose kommer fri efter 25 min, men Buffon motar skottet.

Första havleken är slut, och d4hlgren har dominerat stort! Laasse ska vara glad att det bara står 1-0. Zlatan har haft flera kanonlägen, men sumpat alla. Laasse skulle verkligen behöva det ack så viktiga bortamålet...

Målskytt: Steven Gerrard 19'

-----------------------------------------------

Andra halvlek:

Laasse rivstartar och Totti har ett öppet läge direkt. Missar dock.

Zlatan sumpar sedan en målchans i anfallet efter.

GOOOOOOOOOOOOL!!! D4hlgren utökar ledningen genom Deco i den 53:e minuten. Ett vackert anfall där Deco bara behöver stöta in bollen bakom en hjälplös Buffon.

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!! Laasse har inte en chans!! David villa drar Buffon och sätter enkelt 3-0 (59'). Rullgardin Laasse?

72': Gattuso skjuter över i Laasses första egentliga anfall i andra halvlek.

75': Robinho kontar med att skjuta över även han.

79': Jätteläge för 4-0, då både Klose och Conaldo får varsin chans. Rakt på Buffon dock.

Mot slutet har d4hlgren fortsatt pressa, och 4-0 ligger närmare till hands än 3-1

Och där kom det också... nästan! Målet blev dock bortdömt.

Första matchen är slut, och d4hlgren tog en mycket im.ponerande 3-0 seger efter två snabba mål i andra halvlek av Deco (53') och Villa (56'). Laasse var egentligen aldrig nära, och har ett berg att bestiga inför returen.

Returmötet: Laasse - d4hlgren

Formationer:

Laasse: 3-2-3-1-1
d4hlgren: 3-2-2-1-2

Första halvlek:

Kick-off! Kan Laasse göra en mirakelvändning?

Jättechans direkt för Laasse. Efter lite flipperspel hamnar bollen hos Kaká som skjuter tätt över.

1-0 till d4hlgren!! Efter slarv i försvaret slår David Villa en krossboll som Klose möter emd huvudet. Målet kommer logiskt då d4hlgren pressat på ett tag.

Strax efteråt nickskarvas en frispark nästan in bakom Laasses keeper.

Messi får därefter två jättelägen: Det första efter lyckosamma studsar och det andra på frisparksreutr efter Ronaldinho dragit till.

Laasses försvar agerar taffligt då David Villa får bollen i offensivt straffområde. Naturligtvis gör han inget misstag. 0-2.

Paus.

Laasse har ryckt upp sig spelmässigt, men är ändå hopplöst efter målmässigt. Segern ser så gott som klar ut. I arenans inre börjar d4hlgrens personal ta fram champagnen.

Laasse verkar dock inte ha gett upp! Messi reducerar efter att d4hlgrens backlinje gick bort sig.

Bara minuter senare sätter Ronaldinho 2-2! Finns det fortfarande hopp?

d4hlgren börjar nu bli lite nervös (?) och backar hem. Drogba har en farlig nick, men Laasse får vänta på ytterligare mål.

Med 20 minuter kvar går Laasse upp på hyperoffensiva 3-1-6! The hunt is on! Som snart ändrades till något mer liknande 2-1-7.

Tiden tickar nu hopplöst snabbt iväg för Laasse, som tappat flytet i spelet. d4hlgren har minst lika mycket chanser nu.

På stopptid lyckas Luca Toni göra 3-2 till Laasse, men det hjälper föga. d4hlgren är vinnaren av FMSM 2007 genom en sammanlagd vinst med 5-3!!

#2   Biskop

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12118 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 26 November 2007 - 23:08 PM

Luktar Dahlgrensk seger alltså.

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#3 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 27 November 2007 - 00:02 AM

Liverapporten blev väldigt slarvigt skriven, men det var snabba ryck där.

Hursomhelst vann d4hlgren och kan nu titulera sig själv vinnare i FMSM 2007.

Grattis d4hlgren!

#4   RasYonah

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 35 Inlägg:

Postad 27 November 2007 - 00:21 AM

Får man inte se på vilka start elvor dom har ?
Kör dom på fri transter sak för inte så troligt att få såna stjärnor till Espanyol eller ?

Grattis d4hlgren btw

#5 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 27 November 2007 - 00:28 AM

Citat

Får man inte se på vilka start elvor dom har ?
Kör dom på fri transter sak för inte så troligt att få såna stjärnor till Espanyol eller ?

Grattis d4hlgren btw

Går att fixa med editorn, Kommer inte riktigt ihåg vad Laasse hade för startelvormen här får du mina iallafall:

3-0 matchen:

Casillas; Terry Nesta Puyol; Gerrard Vieira; Robinho Deco C.Ronaldo; Zlatan Klose

Byten: Ut Zlatan in Villa; Ut Robinho in Joaquin och Ut Deco in Fabregas

2-3 matchen:

Casillas; Lahm Nesta Terry Puyol Zambrotta; Gerrard Vieira Deco; Villa Klose

Byten: Ut Lahm in Robinho; Ut Deco in Fabregas;

Tack förresten

#6   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6250 Inlägg:

Postad 27 November 2007 - 13:17 PM

Citat

Får man inte se på vilka startelvor dom har ?
Bra fråga, nästa gång får nog Forza se till att lägga upp lite screenshots också. HA!

I första matchen körde d4hlgren ovanstående startelva i en 3-5-2 formation, som fungerade riktigt bra. Laasses svar var en 4-3-3 med en massa underliga pilar som förmodligen pekade på att han var lite ringrostig med spelet. Spelarna verkade i vart fall rejält vilse, och Terry lyckades mer eller mindre ensam markera bort såväl Toni (FC), Totti (oMC) som Ribéry (FR). Ronaldinho (eller var det Messi?) (FL) var rejält osynlig han med. På backsidan var spelarvalet lite underligt, Jankulovski fick starta (!) på vänsterbacken, med Chivu, Alex och Alves som resterande backar. Cambiasso och Gattuso hade förmodligen varit bra på att låsa mittfältet... om de inte haft sidpilar ut.

I andra halvlek i första matchen bytte Laasse taktik till något som Nikki Nine rätt träffande beskrev som en svastika. Trebackslinje, men inte central sådan... och med en sidopil ut för den vänstra mittbacken (Chivu) för att täcka upp efter Jankulovski på vänster wingback-position (som Laasse menade att det var tänkt). Resten av formationen var ett virrvarr av underliga pilar och positionsval, och det var väl mest tur att det bara blev 1-0 i halvleken för d4hlgren.

I andra matchen var d4hlgrens ytterbackar såpass offensiva att det väl snarare var en 3-5-2 än en 5-3-2. Den hade inga problem att neutralisera och dominera matchen mot Laasses 3-6-1 – Buffon - Chivu-Alex-Alves(?) Messi-Pirlo-Essien-Totti (?)-De Rossi (?)-Ronaldinho - Toni – återigen lite underliga spelarval och positioner att spela i, Toni blev mycket ensam som anfallare och Essien kom väl inte riktigt till sin rätt som offensivt understöd. Enda missen för d4hlgren taktikmässigt var väl att ha en kort framåtpil på Gerrard vilket gjorde att han alltid fick gå ner i banan och möta boll, möjligen också att anfallarna kunnat göra mer för att dra isär Laasses försvar.

Andra halvlek i andra matchen var d4hlgren redan mer eller mindre klar vinnare, vad det nu än var, lyckades/brydde han sig inte om att försöka motverka Laasses allt galnare offensiva taktiker. I något skede gick d4hlgren upp på sin offensiva 3-5-2 från första matchen, samtidigt som Laasse äntligen flyttade Messi och Ronaldinho till positioner de hör hemma på, vilket väl inte direkt var en bra idé för d4hlgrens del.

När d4hlgrens försvar blivit överbelastat och Laasse reducerat gick d4hlgren visst över till 4-1-3-2 (första normala fyrbackslinjen i finalen), men verkade inte ha ställt in spelarna riktigt rätt, eftersom Laasses få försvarare inte hade större problem med att vinna tillbaka bollen. Yttrarna och anfallarna verkade inte vara inställda på att hålla i bollen, och var lite väl offensiva med tanke på att Laasse anföll med minst sju spelare.

Citat

Fantasidraft -> http://forum.fmswede...opic.php?t=9521
So it goes

#7   Laasse

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1730 Inlägg:

Postad 28 November 2007 - 00:56 AM

eller en redogörelse från både djävulens advokat och djävulen själv följer:

Jag inledde finalserien med en 4-2-1-3-uppställning på bortaplan. Detta eftersom att min 3-6-1-taktik har varit tvivelaktig på bortaplan. I draften riktade jag mig verkligen inte in på ytterbackar, men tog med två stycken som jag ansåg borde passa in i denna alternativa modell. Jankulovski kom med då han var bra i 06:an och fungerar utmärkt i en liknande roll i Milan där de defensiva mittfältarna kan täcka upp vid anfall (något som deras pilar skulle se till, för den som inte kan dra de analyserna...). Daniel Alves har ju hela högerkanten i Sevilla och borde även han passa in i en modell där han förväntas äga hela kanten (ytterbackarnas pilar...). Jankulovski fallerade kapitalt, Alves likaså. Visst förlorade jag dessutom mittbacksdraften, men så kan det gå.

Min modell krävde också en spelfördelare och av kreativ karaktär finns det ingen bättre än Totti. Dock var jag dum nog att bortse från hans värden på spelet,[footnote]Verkligheten spelar ju också in och där är han mer assistläggare än spelfördelare...[/footnote] vilka är av mer offensiv beskaffenhet än vad rollen skall bjuda på. Haveri. Montolivo/Liverani gjorde vad de ville när jag spelade ensam (ej FMSM) med taktiken, så att taktiken var tagen från luften är nonsens.

Mina tre anfallares fokalpunkt var givetvis Toni, en spelare som inte bara kan/kunde nicka in allt som anlände från ytterbackar, samt de två andra anfallarna som skulle ge sina ytor till ytterbackarna när laget fick bollen. Tyvärr var Ronaldinho håglös och Ribery som alla andra i laget passningsoduglig.

När det inte fungerade var jag tvungen att göra någonting, Alves ville inte vara kvar och jag kunde därför inte ersätta honom med någon ytterback och vips så hade vi asymmetri, något som existerar och ser till att så många lag vinner något. Icke jag, denna gång.

I hemmamatchen återvände jag till 3-6-1 som för den oinvigde hade krossat allt motstånd tidigare under turneringen. För att få in Pirlo, som visade sig värdelös, i elvan placerade jag Essien bakom den offensiva mittfältaren Kaká som fick en roll där han i verkligheten oftast är ostoppbar. Så inte här. Problemet var kanterna, där ytterbackstyperna kunde användas men hade visat sig för dåliga. Istället blev det Barcelona-yttrarna som visserligen startade långt ner i planen, men som fick gränslös frihet. Den ville de dock inte ta, vilket naturligtvis inte gjorde mig nöjd.

Jag vann en halvlek och inte oväntat var det i en halvlek där motståndaren ställde upp med en taktik som betraktades som ”vanlig”, ty den invigde i turneringens historik visste att 3-6-1 avfärdade sådana enkelt. Tyvärr fick jag inte resultaten alls med mig i de andra halvlekarna. Slutsatser som jag därför drar är att jag, som jag indikerade tidigare, förlorade draften eftersom att jag inte har/hade koll på vilka specifika spelare som är bra i FM07, något som min motståndare med stor fördel var bättre på att ha. Turneringen har dock tidigare visat att jag hade en fördel i det taktiska momentet och det går ju att diskutera länge vilken del som är viktigast.

Så länge ursprungsreglerna,[footnote]Vilka man gärna vill se som beständiga. ;( [/footnote] inte ändrades gick det bra, men därefter blev det vanskligt. Turneringen har varit intressant, men måste få fasta ramar i nästa upplaga även om jag har pekat på att en manager måste vara flexibel. Flera användare har pekat på att det skulle ha satts datum då matcherna senast skulle ha färdigspelats, sådana datum existerade. Istället var det deltagarna som svek. Ansvar är inte något förlegat och jag hoppas att de som anmäler sig till en eventuell nästa omgång verkligen vill spela. För det är ju det ändå värt. Nästa gång har man själv dessutom inte allt att förlora heller…

We meet again, mister d4hlgren!
Quis custodiet ipsos custodes?

#8   Yorke

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 Inlägg:

Postad 28 November 2007 - 03:50 AM

Citat

Jag vann en halvlek och inte oväntat var det i en halvlek där motståndaren ställde upp med en taktik som betraktades som ”vanlig”, ty den invigde i turneringens historik visste att 3-6-1 avfärdade sådana enkelt. Tyvärr fick jag inte resultaten alls med mig i de andra halvlekarna. Slutsatser som jag därför drar är att jag, som jag indikerade tidigare, förlorade draften eftersom att jag inte har/hade koll på vilka specifika spelare som är bra i FM07, något som min motståndare med stor fördel var bättre på att ha. Turneringen har dock tidigare visat att jag hade en fördel i det taktiska momentet och det går ju att diskutera länge vilken del som är viktigast.

Haha!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar