Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

vilket CM-spel?

43 svar till detta ämne

#21   Johnnee

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 339 Inlägg:

Postad 16 January 2008 - 15:25 PM

Citat

Citat

Citat

varför tycker alla att 01/02 är så bra? Har köpt det och är inte imponerad.
Vad är du inte imponerad av? Spelet går otroligt snabbt, har en underbar känsla och dessutom finns det fräscha uppdateringar.

just transferuppdateringarna känns som en hädelse.

haha nä men asså, det finns ingen spelkänsla. Jobbiga menyer och riktigt överskattat.

#22   Simon

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2814 Inlägg:

Postad 16 January 2008 - 16:54 PM

Citat

haha nä men asså, det finns ingen spelkänsla. Jobbiga menyer och riktigt överskattat.

Oh herregud .

#23   sir_rl

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1563 Inlägg:

Postad 16 January 2008 - 17:01 PM

Citat

Själv så tycker jag att CM 01/02 är det spelet i CM och FM serien som har bäst spelkänsla. Vad gäller menyerna så är dem långt ifrån krångliga om du frågar mig.

#24   Johnnee

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 339 Inlägg:

Postad 19 January 2008 - 17:31 PM

Citat

Citat

Själv så tycker jag att CM 01/02 är det spelet i CM och FM serien som har bäst spelkänsla. Vad gäller menyerna så är dem långt ifrån krångliga om du frågar mig.

Vad är det som ni tycker är så bra då?

#25   Beckham88

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 275 Inlägg:

Postad 20 January 2008 - 12:41 PM

allting :D

#26   Milanista83

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 02 February 2008 - 12:05 PM

Bästa CM spelet någonsin är klasikern CM2...hehe bara för att det är så grymma lirare med baresi, baggio, ung maldini mfl...det är så underbart!!

#27   euphoria

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 22 May 2008 - 18:21 PM

skulle vilja säga att de äldre modellerna är åtminstone coolare, roligare och på den tiden helt underbara.
Var så länge sen nu men jag tror att första jag spelade kan ha varit 96-97' (?) Var helt förälskad.. satt med en "nygammal" 286a och spelade :)

aah minnen :)

#28   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4996 Inlägg:

Postad 17 July 2008 - 19:27 PM

Citat

Skulle vilja köpa något CM spel bara för att testa hur dom är, så vilket är bäst?

Jag har spelat alla sen 96/97 nån gång och favoriten är utan tvekan 01/02...sen gillade jag 97/98 me fast där kunde man inte vara svenska lag har jag för mig. Av de nyare spelen så är FM07 solklart bäst, har inte ens köpt FM08 efter alla klagomål...synd bara att det inte kommer databasuppdateringar till FM07 :(

#29   Simon

Ikon

• Medlem
  • 2814 Inlägg:

Postad 17 July 2008 - 22:18 PM

Det gör det visst. Kolla sortitoutsi.

#30   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4996 Inlägg:

Postad 18 July 2008 - 00:00 AM

Citat

Det gör det visst. Kolla sortitoutsi.

Det har du fan rätt i!...frågan är om man ska ta de uppdateringarna eller köra med det man själv har uppdaterat...hmm...

#31   Zenithal

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 863 Inlägg:

Postad 18 July 2008 - 18:07 PM

Jag tyckte CM2 med de nordiska ligorna var grymt men sen var det också det första spelet i serien jag spelade så det hjälper väl till för det var inte så fantastiskt när jag tog fram och testade det för något år sedan. CM 01/02 fastnade jag aldrig riktigt för men däremot CM 03/04, det första spelet med 2D motorn.

#32   Simon

Ikon

• Medlem
  • 2814 Inlägg:

Postad 18 July 2008 - 21:53 PM

CM4 var väl det första med 2d-motorn. Det var riktigt roligt efter några patchar.

#33   Zenithal

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 863 Inlägg:

Postad 18 July 2008 - 22:37 PM

Citat

CM4 var väl det första med 2d-motorn. Det var riktigt roligt efter några patchar.

Jag kan ta fel på CM4 och CM03/04, det hade iaf en blå och ganska "mjuk" design.

#34   Gurkan68

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 13 Inlägg:

Postad 30 August 2008 - 08:59 AM

CM 01/02! Okej då, jag har bara testat FM 08 och CM 01/02
Men av dom så tycker jag CM 01/02 är bäst! :D

#35   Crustan*

Tränare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9425 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 30 August 2008 - 11:50 AM

Citat

CM 01/02! Okej då, jag har bara testat FM 08 och CM 01/02
Men av dom så tycker jag CM 01/02 är bäst! :D
Beror väl mer på att alla spel är bättre än FM08?

#36   Simon

Ikon

• Medlem
  • 2814 Inlägg:

Postad 30 August 2008 - 17:36 PM

Det är sant, tyvärr. T.om CM4 tycker jag är bättre än det nyaste.

#37   Justified

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1035 Inlägg:

Postad 30 August 2008 - 18:17 PM

Bullshit, taktiskt sett är 08:an det bästa spelet, no doubt. Att sedan inte finns en "fusk" taktik som vinner alla matcher och gör alla som inte kan spelets riktiga djup sura är bara ett bevis på hur bra spelet är. Den punkten är i mitt tycke är det centrala i CM/FM serien.

Att transferdelen är scheisse är inte bra men av totalt 1.2 miljoner köpare + alla dom crackat det, är det mindre än 4% som klagat över det. Ännu mindre efter patcherna.

Problemet med 08:an är att det inte skiljer sig speciellt mycket från 07:an förrutom orginalskinet och taktikdelen.

CM4 är dock det roligaste spelet IMO. Även CM Italia är nostalgi.
"This World Cup has turned out like World War 2! The french surrendered early, The US arrive last min and the english are left to fight the germans"

#38   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2428 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 22 January 2016 - 15:54 PM

CM5 gillar jag, det enda jag har spelat. Jag köpte det här om dagen får se om det blir något lir. Det är nästa lika bra/ bättre som FM07 eller FM09
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#39   maxxon

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1714 Inlägg:
  • Favoritlag:West Ham

Postad 22 January 2016 - 16:03 PM

Visa inläggForza Rossoneri skrev:

CM5 gillar jag, det enda jag har spelat. Jag köpte det här om dagen får se om det blir något lir. Det är nästa lika bra/ bättre som FM07 eller FM09

Har samtliga CM från 97/98 till just denna utgåva. Min första tanke är att du tänker på nr 4. Min andra tanke är att du skämtar. För detta spel (nr 5) är ju så buggigt att det knappt ens är spelbart, dessutom värdelöst på många andra tänkbara sätt utöver det.

#40   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2428 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 22 January 2016 - 16:15 PM

Som sagt har inte knappt spelat Championship, så visst jag kan ha fel var dumt att säga att det var lika bra som FM07 och FM09
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar