Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Konami PES-serien

1522 svar till detta ämne

#1521   roniii

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4413 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollsproffs i Sverige...

Postad 27 May 2017 - 16:08 PM

Visa inläggPontarii skrev:

Teaser till PES18. Med FIFA som är fortsatt det mest överskattade spelet på marknaden hoppas jag verkligen PES steppar upp sitt game och tar kampen på allvar. Gameplayet i PES är såväl roliga som mer realistiskt kontra FIFA och jämför man de två spelens AI:s är PES mil före. Dessvärre faller man på det grafiska, även om man minskat avståndet till FIFA de senaste upplagorna, samt bristen på licenser. Lyckligtvis finns det eldsjälar som fixar detta till PC och PS4 i kontinuerlig form men det ska inte behövas för ett såpass stort spel som PES.

Igår "packade" jag dessutom Cristiano Ronaldo i MyClub-läget, så PES-hypen är på topp för undertecknad just nu!
Hur är BAL läget på spelet, är det fortfarande lika bra som det var på PES 2011 (senaste upplagan jag spelade)?
FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#1522   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 27 May 2017 - 16:55 PM

Visa inläggroniii skrev:

Hur är BAL läget på spelet, är det fortfarande lika bra som det var på PES 2011 (senaste upplagan jag spelade)?

Jag kan inte jämföra hur det var förr då jag inte spelade PES i lika stor utsträckning då, men Become a Legend-läget är nog det spelläge jag, och majoriteten av PES-fantasterna, gillar mest. Det är allt som FIFA:s Be a Pro-läge borde vara. En kort sammanfattning av läget för dem som inte har koll på de:

Du styr en spelare, antingen en egenskapad eller en redan befintlig spelare, och du ledsagar honom genom karriären. Är du en egenskapad spelare får du välja liga varpå du blir slumpmässigt placerad i en klubb på undre halvan, eller ett bättre lag om du väljer en andradivision. Därifrån kan förbättra dina egenskaper genom träning och bra prestationer, du kan träna fram nya förmågor såsom frisparksspecialitet, ledarskapsförmågor och förmågan att få frisparkar i billiga situationer och du kan utveckla andra positioner än den du valde från början. Exempel på en framgångsrik variant av det sistnämnda är min polare som började som offensiv mittfältare i Hull, floppade totalt, tränade upp sig som ytterback och gick vidare till en karriär som en av världens bästa. Utöver det kan du göra det mesta inom fotbollens ramar. Du kan begära nytt tröjnummer, bli uttagen till landslagssamlingar, kräva en flytt från klubben, bli utlånad, få utmärkelser och dylikt. Själv är min egengjorda spelare en spelfördelande mittfältare i Malaga, säsong två. Gick knackigt i början av förra säsongen men ju mer man lärde sig spelet, desto bättre blev både jag bakom kontrollen och jag på planen. Till slut gjorde jag 8 mål och 9 assist, vilket hjälpte Malaga till en plats på den övre halvan. Nu jagas jag av flera klubbar, allra senast av Tottenham, men än så länge trivs jag bra på mitten hos Malaga.
---------------------
Både Master League och MyClub, PES-versionerna av FIFA:s career mode och Ultimate Team, är också bra. Master League är i nivå med sin konkurrent medan MyClub är två steg bakom sin, mest p.g.a. bristen på en fungerande transfermarknad. Överlag känner jag personligen att PES hade kunnat blivit en riktigt stor faktor i nivå med FIFA om man bara kunde lösa licenserna samt skapa en större community av spelare.

#1523   Nemanja

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4144 Inlägg:

Postad 27 May 2017 - 18:50 PM

PES6 är till denna dag det bästa tv-spelet som gjorts när det kommer till fotboll

Detta inlägg har redigerats av Nemanja: 27 May 2017 - 18:50 PM

"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar