Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Cm 00/01

7 svar till detta ämne

#1   Joe the Man

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 706 Inlägg:

Postad 27 juli 2006 - 19:27

Köpte CM 00/01 av en kompis för några dagar sen. Installerade det och valde kompatibilitetsläge 98. Spelet startade men det gick inte att starta ett nytt spel på grund av för lite systemminne. Är samma problem på 01/02 så jag installerade den nyaste patchen jag kunde hitta och testade men samma problem. Hur ska jag gå till väga?

#2   Zaaaap

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 887 Inlägg:

Postad 29 mars 2007 - 15:29

same problem

#3   Kangaroo

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 848 Inlägg:

Postad 29 mars 2007 - 15:54

Saxat från SIGames.com:

Citat

In some situations you may run into problems with certain versions of our game (CM3, CM 99/00, CM 01/02, possibly CM4 or CM 03/04) if you have around 512MB of RAM on a Windows 2000 or XP machine. A possible solution in this case is to try to run a program called QfixApp from the Application Compatibility Toolkit.

* You can find ACT on your Windows CD in the folder X:\Supports\Tools\act20.exe (where 'X:' is the drive letter of your CD or DVD reader).
* Run act20.exe and install it.
* Run QFixApp (it was installed as part of ACT).
* On "Layers", select "ProfilesSetup".
* On "Fixes", select GlobalMemoryStatusLie (check it / turn it on).
* Click "Browse" and navigate to the game executable (e.g. Cm0102.exe, cm4.exe) and double click it.
* Click "Run", and play the game.

After you have checked the box click the advanced button and then click the create fix support button it will then ask if you want to install the fix click yes and it will be permanently implemented into a fixes database so cm will run every time, the compatibility in the properties of an application are only basic the application wizard gives moe detailed options.
Har själv behövt göra det här, och det funkar bra även med mer RAM än 512 MB.

#4   Zaaaap

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 887 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 06:56

Tack så mycket kängurun! Äntligen kan man lira ett riktigt spel igen.

#5   Nicand

Junior

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 15 maj 2009 - 11:15

Citat

same problem

Jag har ett problem med det spelet att jag köpte av företagee software sold out

och så när jag ska installera det så att ja har inte macromedia shockware player ™ player

Hur får jag den ?

#6   Boijer

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 698 Inlägg:

Postad 15 maj 2009 - 12:40

Citat

Jag har ett problem med det spelet att jag köpte av företagee  software  sold out

och så när jag ska installera det så att ja har inte macromedia shockware player ™ player

Hur får jag den ?

Här kan du ladda ner det.
FORZA MIFK!

#7   LskErik

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 433 Inlägg:

Postad 15 maj 2009 - 12:50

Någon som kan länka till guiden som kom när man kunde ladda ner CM 01/02. Den handlar om hur man bränner ut den på skiva.

#8   Nicand

Junior

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 15 maj 2009 - 15:05

Citat

Citat

Jag har ett problem med det spelet att jag köpte av företagee  software  sold out

Hur får jag den ?

Här kan du ladda ner det.

Men sen då jag har intstallerat den nåra gånger utna de funkar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar